X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים אלה הופיעה מהדורה חדשה של 'ילקוט הכזבים' המיתולוגי. כדאי אולי להכניס גם את הכזב על יושרה של איציק הערות אזהרה (48)
▪  ▪  ▪
זורה אימה ופחד. איציק [צילום: AP]
עלות נסיעה ל-4 ימים בפריז - 75 אלף שקל
עידן יוסף
הוצאות המלון של יו"ר הכנסת לשעבר: 11 אלף שקל ללילה על חשבון משלמי המיסים * תחקיר חדשות 2 חושף את הסכומים האסטרונומים ששילמה הכנסת עבור השהייה שלה בצרפת * המלון הראשון לא מצא חן בעיניה, אז היא עברה לסוויטה מפוארת במלון אחר * [צילום: פלאש 90]
לרשימה המלאה

   איציק וולף
איש לא עיין במסמכי השיפוץ בדירת דליה איציק

אין ספק ששר הביטחון המגה נהנתן אהוד ברק גרם עוול מסוים ליו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ דליה איציק, הנהנתנית הוותיקה, בכך שסיפור בזבוזי כספי הציבור הראוותנים שלו ושל משלחת משרד הביטחון בעת הסלון האווירי בפריז שנפרס בהרחבה בדוח מיוחד של מבקר המדינה, דחק את סיפור בזבוזיה שלה.
ייתכן שהיה זה משגה של משרד מבקר המדינה לכרוך את ברק ואת איציק בדוח משותף. ואולי הדבר נעשה במכוון כדי לגמד את חלקה של איציק, שהצליחה לאחוז את עיניהם של רבים וטובים במסגרת מסע לטיהור השם הרע שלה שהיא עורכת בימים אלה בקצב מעורר ההשתאות. לאיציק יש כיום מטרה מוצהרת לחזור למשכן נשיאי ישראל כנשיאה מן המניין מאחר שעל-פי ההערכות, פרס בן ה-86 לא ישלים את יתרת חמש שנות הכהונה כנשיא שנותרו לו והיא רוצה לרשת את מקומו.
חברה הקרוב של איציק, ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט, אמר לה בשעתו לה כי פרס התחייב בפניו לפרוש בתום מחצית הקדנציה של הנשיאות בת שבע השנים. מאחר שמדובר בשלושה אישים שאינם דובר אמת כרוניים, לא ברור לי אם פרס תיחמן את אולמרט או שאין אמת בדבר.
כדי לקדם את מטרתה עושה איציק בימים אלה מאמצים בלתי נלאים להכשיר למהדרין את כל האמצעים הפסולים מבית מדרשה. למטרה זו גייסה כמה חסידים לא שוטים שלה, שהיא מפעילה אותם בקרב גופי אכיפת החוק ואנשי תקשורת כדי לאפשר לה להצטייר כדליה הקדושה. היא בעצמה משתמשת בשיטות החנופה, המחמאה ומתק השפתיים כדי לעטות על עצמה דמות אחרת. לא אתפלא אם איציק תתנדב בקרוב לשמש תקופה קצרה כשקמיסטית בצה"ל על-מנת למחוק את העובדה שבצעירותה לא שירתה בצה"ל מסיבות מסורתיות שהתאדו במרוצת השנים.
לעשירות דעתי, היה מקום שאנשי משרד המבקר יגלו רגישות למעמדה וכבודה של איציק שכיהנה, כזכור לרע, בעבר תקופה קצרה כנשיאת המדינה בפועל ויקדישו לה דוח נפרד. על-מנת למנוע את קיפוחה של איציק אציין כי גם היא, כמו ברק, התגוררה במלון היוקרתי היקר 'בריסטול' בפריז וישנה כנראה במיטתה של מרי אנטואנט. ארבעת ימי שהותה של איציק בעיר האורות גרמו לקופת המדינה צללים בשל הוצאותיה המופרזות שהסתכמו ב-75 אלף שקלים.
איציק רבת המעללים לא לקחה, כדרכה, אחריות על המעלל החדש שלה, וטענה כי תחילה שהתה במלון אחר אבל אחרי שהתברר כי נבצר ממנה לקיים בו פגישות עבודה סדירות עם גורמים סמויים, בחר קצין הביטחון של שגרירות ישראל בצרפת את המלון היוקרתי. איציק היקרה סבורה משום מה שהספקנו לשכוח שגם בעת שהותה בלונדון, כנראה שלצרכי שיחות חשאיות בינלאומיות עם אישים רמי דרג בנושא הגרעין האירני, היא בזבזה כספי ציבור על ימין, שמאל ומרכז. על-כך לא טרחה אפילו איציק לספר לנו סיפורי סבתא זפתה.
תנועת אומ"ץ לא הייתה יכולה לעבור על כך לסדר היום ופנתה בסוף השבוע שעבר אל מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדרשטראוס, בבקשה שיורה לברק ולאיציק להחזיר מכיסם הפרטי את מלוא הכספים הבזבזניים למען ישמעו נבחרי הציבור המפוקפקים ויראו.
ברק הוא לא מן המזדרזים להכניס יד לכיסם הפרטי. חלפו כמה חודשים מאז פנה אליו מבקר המדינה בדרישה שרעייתו נילי פריאל תחזיר ללקוחותיה את דמי התיווך האגדיים שהיא גבתה באמצעות חברה שהקימה לצורך יצירת קשרים עם גורמים ממלכתיים, כולל עם משרד הביטחון. רק לפני זמן קצר טרח ברק לדווח למבקר שהכספים אומנם הוחזרו. אומ"ץ לא קיבלה זאת כמובן מאליו וביקשה מהמבקר לוודא שהכספים אומנם הוחזרו בפועל. ייתכן שברק יחליט גם בפרשה מסואבת זו להחזיר רק את הפרשי הכספים שבין שהות במלון סביר לבין שהות במלון היוקרתי ביותר ובהוצאות הנלוות המוגזמות. לגבי איציק, יש לי ספק גדול אם תעשה גם זאת אם תידרש לעשות כן ע"י מבקר המדינה.
בהזדמנות מסוימת בעבר, בשיחה בארבע עיניים עם ידיד, ביטל פרס את אישיותה של איציק ודיבר עליה בזלזול מופגן. כאשר הודלף תוכן השיחה לאיציק, ניתקה את קשריה הפוליטיים עמו והחלה לרדת לחייו. פרס התנצל.
למעשה נהנה פרס, בזכות מעמדה של איציק, מתרומות לא חוקיות בסך 320 אלף דולר מאילי הון לפריימריז שנערכו בשעתו על ראשות מפלגת העבודה, בתקופה שבה כיהנה כשרת התקשורת. אחד התורמים, חיים סבן, מבעלי בזק, קיבל אז הטבה חריגה ממשרד התקשורת. אומ"ץ פנתה בשעתו ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה שיורה לפתוח חקירת משטרה נגד פרס ואיציק. משום מה הזדרז מזוז להכריע בזכות סגירת הפרשה ללא חקירה.
על-פי מידע שהגיע אלי אז מגרון לא כל-כך עמוק, פעלה איציק הכוחנית מאחורי הקלעים אצל גורמים במשרד המשפטים כדי למנוע חקירה פלילית. היו כאלה ששמעו אפילו צרחות טלפוניות שלה. איציק השתמשה במקביל בחוות דעת שקיבלה מהמשנה ליועץ המשפטי לשעבר, דוידה לחמן מסר, רעייתו של עורך הדין אורי מסר, חברו ושותפו לשבר של אהוד אולמרט, כדי להוכיח שפעלה באורח תקין בהטבה שהעניקה לסבן. כאשר התרעתי על-כך, הכחישו עוזריו של מזוז מעורבות כלשהי של איציק במסגרת הטיפול המקצועי הבלתי תלוי בנושא זה.
כך או אחרת, מאז הפך הדבר לדפוס התנהגות קבוע אצל איציק חסרת המעצורים, כל אימת שהיא הסתבכה עם החוק. טועה מי שחושב שהנהנתנות של איציק על חשבון הקופה הציבורית מתמקדת רק מחוץ לגבולות המדינה. הנהנתנות המקומית של איציק לבשה ופשטה צורות שונות. במרוצת שנות כהונתה כיו"ר הכנסת הנהיגה איציק מדיניות של בזבוזים במשכן ע"י רכישת פריטים יקרים למשכן שהפך לאולם אירוחים ואירועים. התנהלות נלוזה זו השתקפה גם בלשכתה המפוארת ובשורה של פרויקטים ובהוצאותיה האישיות.
כדי לרכוש את ליבם של חברי הכנסת כדי שיצביעו למענה לקראת הצגת מועמדותה לנשיא המדינה אחרי פרישתו של משה קצב, רכשה את אצבעותיהם בדרכים שונות. לרוע מזלה טרף פרס את קלפיה כאשר הציג את מועמדותו ברגע האחרון. גם אחרי שאיציק פרשה מתפקידה והפכה לחברת כנסת מן המניין, טרחה ועמלה כדי שיבנו לה לשכה מפוארת כיאה לחברת כנסת מורמת מנבחרי הציבור.
בהתמודדות הבאה על הנשיאות מתכוונת איציק לטרוף את המועמד המתחרה, יורשה בתפקיד יו"ר הכנסת, רובי ריבלין. בראיון עם איציק שפורסם באחד העיתונים אחרי שובו של ריבלין לכהונת יו"ר הכנסת, רמזה איציק שיש לה חומרים לא מחמיאים על התנהלותו הלא תקינה בתקופת כהונתו הקודמת. ריבלין קרא את הדברים והחריש, במקום לפנות אל איציק בדרישה שתחשוף את כל המידע שבידה לדיון ציבורי. על-פי הערכתי, ריבלין חושש מאוד להתעמת עם איציק.
באחרונה הגיעו החומרים הללו לאומ"ץ ממקורות אנונימיים, והם שימשו בסיס לפנייתנו אל מבקר המדינה במסגרת המדיניות של אי-משוא פנים. בשבועות האחרונים עמדה איציק במצב לא נוח כאשר נחשפו ביומון 'ישראל היום' ובערוץ 2 כמה פרשות שקשורות בהתנהלותה חסרת טוהר המידות. בין השאר דווח על אי-סדרים כספיים ואחרים שהיו בתקופת כהונתה בכנסת ואודות שיפוצים יקרים שערכה בדירתה הפרטית ורכשה גם פרטים שונים, וכל זאת על חשבון הקופה הציבורית כמובן.
איציק ניסתה להדוף את החשדות הללו וטענה כי היא נרדפת ע"י התקשורת על לא עוול בכפה וכי פעלה על-פי הנורמות המקובלות. עוד טענה איציק כי הייתה זכאית לדירת שרד אך ויתרה עליה והסתפקה בשיפוצים הכרחיים. הציבור לא קנה את הסבריה הדחוקים. דירת השרד היא זמנית לתקופת הכהונה ואילו השיפוצים והרכישות שרירים וקיימים.
תנועת אומ"ץ פעלה בגין מעשיה של איציק בעת ובעונה אחת בכמה מישורים:
  • הוגשה תלונה למבקר המדינה לחקור את פרשות משכן הכנסת השיפוצים והרכישות בביתה הפרטי.
  • הוגשה בקשה ליועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירת משטרה בפרשת חשד לביצוע עבירה פלילית ע"י הוצאת כספי ציבור למטרות פרטיות.
  • הוגשה תלונה נגדה לוועדת האתיקה של הכנסת.
מה שקרה לאחר מכן יכול להוות נושא קומי אלמלא היה כרוך במי שמבקשת להיות נשיאת המדינה ומטילה אימה ופחד. מזוז הודיע לנו כי הוא ממתין לבדיקת מבקר המדינה. מבקר המדינה המתין תקופה מסוימת להחלטת ועדת האתיקה של הכנסת שלא מזדרזת משום מה להחליט. וזה עדיין לא הכל: מבקר המדינה הורה להיענות לבקשתה של יו"ר ועדת האתיקה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', ולהעביר אליה מסמכים שקשורים למימון השיפוצים בביתה של איציק, אך יחימוביץ' החזירה אותם בנימוק שלא ביקשה דבר ויש אי-הבנה. הכדור חזר למבקר ואיציק חוגגת בתחום זה.
בניסיון להתיר את הפלונטר שיגרנו השבוע ליחימוביץ' מכתב תזכורת והפננו את תשומת ליבה שחלפו כבר ארבעה חודשים מאז הגשת התלונה. יחימוביץ' טרם הגיבה.
במטרה לשתק את שלושת גורמי אכיפת החוק המתמהמהים בנסיבות מוזרות, החזירה השבוע איציק סכום של 25 אלף שקל לקופת המדינה בתקווה שלא ייכתב עליה דוח של המבקר, לא ינקטו נגדה הליכים פליליים והיא לא תינזף על-ידי ועדת האתיקה של הכנסת. לדעת אומ"ץ בכך לא תמה הפרשה. יש להמשיך בהליכי מיצוי הדין עם איציק. במקביל יש להטיל על גורם מקצועי מוסמך, בלתי תלוי וחסר מורא, לבדוק את השווי האמיתי של השיפוצים והפריטים ולדרוש מאיציק להחזיר את שוויים הריאלי.
עד היום אני לא יכול לסלוח לתנועת 'תפנית' בראשותו של אלוף ב(מיל.) עוזי דיין, שעורכת מדי שנה כנס חברתי בשדרות. באחד הכנסים הללו נבחרה איציק כפוליטיקאית הישרה ביותר.
בימים אלה הופיעה מהדורה חדשה של 'ילקוט הכזבים' המיתולוגי. כדאי אולי להכניס גם את הכזב על יושרה של איציק.

תאריך:  17/10/2009   |   עודכן:  01/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מפחד מדליה איציק
תגובות  [ 61 ] מוצגות  [ 61 ]  כתוב תגובה 
1
לא סתם דליה איציק לא בעבודה
עכשיו תורו של ברק  |  17/10/09 12:49
 
- המושחתים להזכירך,כולם בקדימה!
רובן  |  17/10/09 13:07
 
- הליכוד בית היוצר של השחיתות
ריקרדו קלמן  |  17/10/09 15:25
 
- נכון...עוד משנות מפא"י העליזים
עוד הונגרי  |  17/10/09 16:28
 
- בגין היה דמגוג שעשה הון פוליטי
גור נישט  |  17/10/09 19:25
 
- גורנישט - כשמך כך אתה.זיג הייל ל"ת
נע באוזן  |  18/10/09 00:20
 
- בגין והצ'חצ'חים
דני ארגנטאו  |  18/10/09 07:49
 
- איציק באה ממפלגת העבודה
מיקיס  |  18/10/09 00:47
2
מסתבר כי יש הפוחדים ממנה!!!
הניה  |  17/10/09 12:54
3
אבנרי, כ"כ צודק. איציק מגלגלת
רובן  |  17/10/09 13:04
4
,תעודת יושר פיקטיבית
גנור  |  17/10/09 13:27
5
thmhe  ל"ת
יוצמך  |  17/10/09 13:44
6
ביבי גם פוחד
אלימלך  |  17/10/09 14:30
7
דליה בלטות
ע. בן-יוסף  |  17/10/09 14:34
8
כולנו נהנתנים
אולגה י'  |  17/10/09 15:02
 
- מי לא מרמה את מס הכנסה
אולגה י'  |  17/10/09 15:06
9
חחחחחחחחחח...בדרך לבית הנשיא..
בוש ונכלם  |  17/10/09 15:10
 
- פרס לקח הכסף והלך לבית הנשיא..
פרס=340 אלף דולר!  |  18/10/09 06:55
10
אבנרי -נמאסת-קצר
יהושוע  |  17/10/09 15:17
 
- אני דווקא חושב שאתה יהושוע
אמנון לביא-לוי  |  17/10/09 15:30
 
- יהושוע אל תהיה פרוע
אנטי וירוס  |  17/10/09 16:58
11
גדולי הנהנתנים הם השופטים
ריקרדו קלמן  |  17/10/09 15:21
12
"הגנה מן הצדק"
עידןסובול  |  17/10/09 15:36
13
אם רופא הולך לכלא על שוחד...
מויישה אינפוזיה  |  17/10/09 15:40
14
חס וחלילה נשיאה כזאת
חנה איסלר  |  17/10/09 16:03
15
נשיאת מדינה היא רצתה להיות? חה
חה חה חה   |  17/10/09 16:14
16
נשיא- רק פואד בן אליעזר!!! ל"ת
דקל  |  17/10/09 16:17
 
- מגיע לעם ישראל איכות אחרת
ליפא העגלון  |  17/10/09 17:51
 
- פואד? השתגעת?
חנה איסלר  |  17/10/09 18:05
17
איציק נחשה ארסית
דן דגן  |  17/10/09 16:35
 
- אני מכיר
רונן גולדשטיין  |  17/10/09 22:45
18
בעלה...?! ל"ת
הרשלה  |  17/10/09 16:38
19
ריבלין עשוי להבחר כנשיא המדינה
שןשפרי   |  17/10/09 16:58
 
- ריבלין יותר מתאים "מהגב' הזו"
יואל מקרית מלאכי  |  17/10/09 17:43
 
- ריבלין יותר מושחת מכולם !
משתין מהמקפצה  |  17/10/09 19:14
20
אצל איציק הכל לשם שמים! עובדה  ל"ת
היא דתיה שלא שרתה  |  17/10/09 17:04
21
דליה חברה לעבריין רמון ולפולני
פרס כדי להצטרף...  |  17/10/09 17:06
 
- נראה שאולמרט פחד שדליה תפרסם ל"ת
את שיודעת עליו  |  17/10/09 17:36
 
- דליה רמון ופרס בגדו עם עברינים
יוצאי מרכז הליכוד  |  17/10/09 18:42
22
דליה איציק עושה במדינה כבשלה
הערות והארות  |  17/10/09 17:55
23
"המתאגרף"יאיר לפיד עזר לדליה
dodel  |  17/10/09 17:58
24
גם זו שיטה:לגפף,לנשק,,,איכסססס
דליה המנשקת,המגפפ  |  17/10/09 18:01
25
נשיאת מדינה?לא הספיק לנו הקצב
נינה  |  17/10/09 18:08
26
רק פואד לנשיאות...! ל"ת
יוני 2  |  17/10/09 18:14
 
- ליוני 2.
הרשלה  |  17/10/09 18:59
27
איציק אפשרה לביבי לברוח ללבנון
גנבים לאור השמש  |  17/10/09 19:04
28
נשיא לא פוליטיקאי איש רוח ,מדע
איש מהעם  |  17/10/09 20:00
29
רבות כבר נכתב על התנהלותה של
לורי שמטוב  |  17/10/09 20:04
30
כשאת תומכת נלהבת ביניש זה מותר
שישקו המזמר  |  17/10/09 20:55
31
אישיות טרגי קומית
נחום שחף  |  17/10/09 20:57
32
המורה לשעבר גמרה את
פיני-1  |  17/10/09 21:19
33
איציר חסרת עכבות מוסריות
ירוחם  |  17/10/09 21:35
34
מורה לשעבר בפנסיה
דליה שפיציק  |  17/10/09 21:42
35
אני שוקלת להחליף את שמי
דליה מ.  |  17/10/09 23:35
36
כמה קטנה כך ערמומית ונהנתנית ל"ת
=לחשוף פרצופה.  |  18/10/09 00:10
37
גברת דוחה שיש-להשמיד
אליפז העיראקי  |  18/10/09 06:04
38
פרצופם האמיתי של"הסוציאליסטים"
קורןנאוה טבריה  |  18/10/09 07:20
39
איציק מסוכנת
חיים גלבוע  |  18/10/09 07:39
40
כל מלה בסלע! היא מגעילה ל"ת
רחובותית  |  18/10/09 08:08
41
פרצופם האמיתי של"הסוציאליסטים"
קורןנאוה טבריה  |  18/10/09 08:42
42
וואלה צודק
קוסטוריצה  |  18/10/09 17:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
רחובות שלמים מאוכלסים במוסלמים - בעיקר ערבים    בלונדון עומדת להתקיים תהלוכה הקוראת להנהגת השריעה באנגליה
ראובן לייב
'דרבי בר דגים', במרינה של הרצליה, מתמחה בהכנת דגים טריים וסלטים תוצרת-בית
שושי פולטין
מה משפיע על הישגי התלמידים?    השאלה עולה לאור היעדים שהציב משרד החינוך, בהם שיפור ההישגים במבחנים בינלאומיים ובזכאות לבגרות לצד חיזוק הערכים ומאבק באלימות
רחל אהרנפלד
שימוש בפטריות קוטלות צמחים להשמדת שדות הפרג באפגניסטן, יחד עם פעילות שיטור יעילה של הצבא, יקטינו את ייצור ההרואין, וכך תופסק ההזרמה האדירה של כסף, שבו מממנים הטליבאן וברוני המלחמה השונים את הטרור
עמנואל נבון
מדינות סקנדינביה, אולי מבלי לדעת, מנסות להנחיל לעולמנו מוסר חדש: כפול, מעודד עריצות ואנטישמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il