X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במסעדת הצמרת התל אביבית, "הרברט סמואל" מגיש השף, יונתן רושפלד, את ה"קרם-דה-לה-קרם" של מעדני הבישול
▪  ▪  ▪
מטבח מהסרטים
השף יונתן רושפלד

הקולינריה הישראלית התברכה במגוון לא-מבוטל של שפים מעולים, שכבר הוכיחו, לא פעם, את כישוריהם המיוחדים בתחרויות-בישול בינלאומיות. הגדול שבהם הוא, עדיין, לטעמי, יונתן רושפלד, שף הצמרת של מסעדת "הרברט סמואל" התל אביבית (בית "גיבור", רחוב קויפמן 6). כחניך המטבח הצרפתי במיטבו, ניכר עליו שהוא מצליח להכניס בכיס הקטן את מרבית השפים המקומיים, כשחלומו הרטוב של לא אחד מהם הוא להתחכך באורחות הבישול הגסטרונומיות שלו.
דרך ארוכה עשה רושפלד עד שהגיע מקאן לכאן, ועדיין הוא זכור לטובה ממסעדת הצמרת שלו בעבר, שנשאה את שמו, בפאתי מוזיאון תל אביב. ספרי הבישול שלו הספיקו, בינתיים, להפוך ל"מאסטרפיס" קולינרי, ומסתבר שעוד ידו נטויה. אבל אל פיסגת הישגיו הגסטרונומיים הגיע במשכנו הקולינרי הנוכחי. מחלונות הענק של מסעדתו, על שתי קומותיה, נשקף נופה המרהיב של טיילת שפת הים, ובין כתליה, המעוצבים לתפארת, מדפים עמוסים בכל טוב הארץ של מטבחו המשוכלל.
כמו מגנט
אל "הרברט סמואל", שאותה אני נוהג לפקוד בסופי-שבוע, אני נמשך, כמו למגנט, בשל נופה המרהיב, האווירה החמימה השוררת בה, הצוות האדיב והיעיל שלה, השירות הקשוב והאדיב שהיא מעניקה לסועדיה, ומעל לכל - בשל האוכל המשובח המוצע בין כתליה: מעדנים מתוצרת-בית וכאלה שמוטסים מצרפת - הכל קומבינציה של יצירתיות קולינרית מושלמת, כפי שרק אמן-בישול כמו יונתן רושפלד יודע להכין, בסיועו של צוות-עוזרים מיומן.
סלסלת הלחם השחור, עטור הפירות והאגוזים, שהוגשה לשולחן כפתיח לוהט, הייתה פיתיון בפני עצמו שקשה לסרב לו. מעולם לא בא אל פי כלחם המשובח הזה, עם ממרח-זיתים פיקנטי ושלושה מטבלים שהוסיפו לטעמו.
וכמו סם
ארבע צלעות הטלה הלבן, שנחו על צלחת העיקרית, עם תפודים אפויים ואפונה רכה ועדינה, היו כמו סם למסומם. ניחוחות הבישול שנדפו ממנה, התיבול המעולה והטעם הממכר, עשו את שלהם. בת הזוג התענגה על שקדי העגל, מחית תפוחי האדמה והר של ירקות מאודים.
האקורד האחרון היו הקינוחים - חגיגה קולינרית בפני עצמה: קרם של דובדבן שחור, עטוף במצע של וניל; גלידת אמרנו מלאת ארומה ומנה גדושה של שלושה סוגי סורבה, על-רקע מצע של פירות טריים. האספרסו הדומיננטי והסודה המרעננת הרוו היטב את צמאוננו בחום המהביל של יום סתווי. 350 שקל, עם תשר של 50 שקלים, היו כאין וכאפס לעומת מה שקיבלנו בתמורה.

תאריך:  19/10/2009   |   עודכן:  19/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס לוין
השלטונות הקובניים עדיין שרויים באפלה - אינם מתירים את השימוש בפלאפונים ובאינטרנט. פתיחת בלוג בכלל נחשבת טאבו    בואו ננסה לעזור להם בעזרת תגובות בבלוגים ה"אסורים"
בצלאל לביא
כל עוד הסכסוך עם הפלשתינים לא הסתיים, אין שום סיכוי בעולם שמצבנו בזירה העולמית ישתפר    טורקיה: במקום לנסות להבין מה קרה לו לארדואן, טוב יעשו אצלנו אם יראו בו מי שהוא באמת - הוא אוהד את העניין הערבי יותר מאשר אותנו
עו"ד משה מכנס
אהוד ברק הוכיח, גם בביקורו בפולין, כי אינו יודע להתנהג כראוי, ובכך ביזה את מדינת ישראל
איילה אורי
מרק עוף הוא תרופת סבתא ידועה לחום ולכאבי גרון    בצל משמש כ"אנטיביוטיקה טבעית"    כורכום מטפל בדלקות גרון
נפתלי רז
מאז הסכם השלום עם ירדן, לא נחתם שום הסכם ישראלי-ערבי נוסף. יחסי ישראל-ירדן ידעו מורדות ועליות    התיירות - דשדשה: ירדנים המבקשים לבקר בישראל נאלצים לבקש אישורים חודשים מראש, וברוב המקרים נענים בשלילה    "המטה ללוחמה בטרור" ממשיך לכלול את ירדן ב"אזהרות המסע" שלו ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il