X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חיסולה של משפחת אושרנקו הוא סימפטום נוסף לאיומה של המאפיה על שלום המדינה
▪  ▪  ▪
מאפיות איומות ומאיימות [צילום: צחי אלון/דוברות משטרת ת"א]

חיסולה האכזרי של משפחת אושרנקו בביתה שבראשון-לציון, בסוף השבוע האחרון, הוא אות-אזעקה מצלצל לקיומו של פשע מאורגן בישראל, והפעם ככל הנראה גם בממדים בינלאומיים. החיסול המתוכנן בוצע בשיטה הברוטאלית ביותר שבה משתמשות המאפיות של מדינות חבר העמים - גרוזיה, צ'צ'ניה ובוכרה - ושיעדה אחד: לחסל את כל מי שנותר בשטח ולא להותיר בו עקבות.
אף שבידי המשטרה, המגויסת כולה לצורך העניין, מצוי לפחות קצה-חוט - היא מתקשה, עדיין, להתמודד עם מאפיה אכזרית כל כך. הנורה האדומה נדלקה אצל אנשי ביטחון הפנים מאוחר מדי. זמן יקר חלף מאז שהדירה המוצתת עלתה באש, כהסוואה ברורה לרצח המזוויע שהתרחש עוד קודם לכן. בחסות ההצתה המאוחרת של המשטרה עלה, ככל הנראה, בידי מבצע המעשה להימלט בזמן למקום-מבטחים, אולי אפילו מחוץ לגבולות המדינה. גבולות אלה פרוצים ממילא, ולו רק נערכה, למשל, בדיקה קפדנית ומיידית בין אלה שיצאו משדה התעופה באותו בוקר של שבת, בו יש טיסות מעטות בלבד - ניתן היה, מן הסתם, ללכוד את הרוצח. אותם דברים אמורים גם במשטרת החופים, במקרה שהמדובר היה במי שניסה להימלט דרך הים.
פירצה בגדר
דרך הבריחה הקלה יחסית מן הארץ מתאפשרת בחסות משטרת הגבולות. זו איפשרה פעמים מספר בעבר, בשל לקונה מצערת, את בריחתם של עבריינים מסוכנים, שניצלו את ה"פירצה בגדר". כך היה במקרהו של בן-איבגי, אחד משני רוצחיו של נהג המונית דרק רוט, שנמלט לארגנטינה, דרך המרינה בהרצליה, בחסות אנשי המאפיה; כך היה במקרהו של הקבלן בועז יונה, שהסתתר באיטליה; כך היה במקרה של השופט דן כהן שנמלט לפרו; וכך היה במקרהו של איש ההיי-טק ומייסד "קומברס", קובי אלכסנדר, שברח לנמיביה, וסאת הנמלטים עדיין לא מלאה.
לדאבון הלב מצטיירת משטרת ישראל כמשטרה נאיבית מאוד. אולי משום שאינה מתוקצבת כראוי וסובלת בשל כך יותר ויותר מהיעדר חמור של כוח-אדם מקצועי בשורותיה. הטובים שבטובים ברחו ממנה כמו מאש בעטיו של שכר נמוך ומתסכל, שלא הלם את כישוריהם. אלה מצאו את יעדם החדש בשוק העבודה הפרטי, בעיקר כיועצי-ביטחון, או כאנשי משרדי בילוש, וחסרונם בשורות המשטרה מורגש כיום היטב.
עצימת עין
אבל, מעבר לכל המחדלים, שרק העצימו את כוחה של המאפיה ואת שגשוגו של הפשע המאורגן, בולטת עצימת העין של אלה שמופקדים על מה שבאמת קורה בשטח. רק כשהאלימות הגיעה לשיא-מדרגתה התעוררו, סוף סוף, אנשי ביטחון הפנים מתרדמתם.
לא הפצצה האירנית, גם לא ארגוני הטרור הם אלה שמאיימים, באמת, על שלומה של המדינה. מה שמסכן אותה הוא הפשע המאורגן, המשתולל בראש חוצות, בחסות המאפיה הישראלית ומן הסתם גם הבינלאומית. נגדו יש לצאת במלחמת-חורמה.
לצורך העניין יש לגייס לשורות המשטרה את מיטב החוקרים והבלשים ולתגמל אותם בשכר הגבוה ביותר במשק. חוקרים ובלשים מנוסים שכאלה לא יהססו להתעמת עם מאפיה מתוחכמת כל כך, כמו זו הפועלת כיום חופשי-חופשי, כדי לשבור, אחת ולתמיד, את מפרקתה. ואולי גם יעלה בידם לפענח, סוף-סוף, את הצופן המאפיוזי במספר גדל והולך של פרשיות-רצח עלומות מן העבר, כמו זו של רצח החיילת רחל הלר; כמו שורה ארוכה של דמויות שנעלמו ביום בהיר אחד מן השטח ולא נמצאו עד היום; וכמו זו של האנס הסדרתי מן הדרום, שאם לא הסתלק בינתיים מן העולם מחמת זיקנה, עדיין מהלך לו חופשי-חופשי בין שורותינו.
הצדעה לולנטין
ובמאמר מוסגר - זהו המקום הנאות להזכיר את אחד ממחדליה הגדולים של המשטרה לאורך כל הדרך: סירובה העיקש להכיר בקיומו של פשע מאורגן בארץ עוד מימים ימימה. היה זה אבי ולנטין, כתבו של עיתון הארץ, עוד בשנות השישים של המאה החולפת, שהתריע, לראשונה, בסדרת-כתבות נועזת, על קיומו של פשע מאורגן בישראל ואף נקב ברשימת ה- 11 המפורסמת שנמנו עימו. כתבותיו - לא רק שלא זכו להד הנדרש - הן הוקעו בראש חוצות על-ידי המשטרה. בסופו של דבר נאלץ ולנטין להרים ידיים ולפרוש בבושת-פנים משליחותו הקדושה. את המחיר מני אז משלמים היום כולנו, ובמהדורה מסוכנת פי כמה וכמה.

תאריך:  20/10/2009   |   עודכן:  20/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת חורמה בפשע המאורגן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תגיד, ראובן...
humanape  |  20/10/09 13:48
2
גם שופטים הם עבריינים קשים
גסטרו נומיה  |  20/10/09 17:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר גלי וינשטיין
כניסת הבלוגוספרה לעולם הפרסומים המדעיים הכניסה את המדענים ל'ברוך'    מחד, אסור להם לדבר על עבודתם טרם פרסומה בכתב העת המדעי    מאידך, הטוקבקים מדסקסים את עבודתם שזה עתה התפרסמה בבלוג    עליהם נאסר להגיב
ד"ר אברהם בן-עזרא
מומחה בית המשפט צריך להיות מקצועי ונטול פניות    בית המשפט, בתורו, אינו אמור לקבל את חוות דעתו כ'כזה וראה קדש'    והמציאות? רחוקה מכך!
עו"ד אברהם פכטר
מנקה, מבקר, מסדר, מייעל, מזהיר - את הממשלה, מוסדותיה ופונקציוניה - זה לב תפקידו של מבקר המדינה    מי שחשב בזמנו כי מינויו של השופט מיכה לינדנשטראוס, למבקר המדינה והאומבודסמן, הוא בנוסח הישן והקלאסי, לאמור: מגיש דוח ומתייקים אותו - טעה בגדול
יפעת ארליך
הנה המידע ששירות בתי הסוהר לא רוצה שתדעו: עשרות אסירים מסוכנים, בהם רוצחים מורשעים, נמלטו בשנים האחרונות מהכלא    הם לא נדרשו לתכנן מבצע חילוץ נועז באמצעות מסוק או מנהרה סודית - רק למלא טופס בקשה ליציאה לחופשה    מאז נעלמו עקבותיהם    דוח מיוחד
ד"ר אורנה אבני, עמוס עמירן
אורנה אבני יוצאת נגד הפקעת נכסים ציבוריים כמו פארקים לטובת אירועים אליטיסטיים של זמרים זרים (כמו לאונרד כהן), והעמדת יציע כבוד מסוקר למשעי ומיושב אחר כבוד בשמנה וסלתה של החברה    ואילו עמוס עמירן מבקש להרגיע. לגישתו, הציבור הרחב יוצא נשכר מכך ורבים רבים גם משתתפים ונהנים
רשימות נוספות
חשש לחייה של הניצולה  /  ספי קיני
הרוצח המתין עם הגופות  /  מחלקה ראשונה
הנתיחה: הרוצח הגיע מבחוץ  /  איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il