X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי פרפורי גסיסה ממושכים הולך וקרב, בצעדי ענק, קיצה של מפלגת "העבודה". חברי הכנסת שעוד נותרו בה יפוצו בקרוב לכל עבר: מי לשמאל ומי ל...ימין
▪  ▪  ▪
חברי "העבודה" - אבדה תקוותם [פלאש 90]
איציק וולף
"מפלגת העבודה לא הגשימה את יעדיה"

"העבודה" בדרך לאובדנה המוחלט
ראובן לייב
למרות שמורדי המפלגה לא העזו בשלב זה לפרוש ממנה - המסמר האחרון בארון המתים שלה כבר ננעץ
לרשימה המלאה

חברי העבודה מתבקשים "לעמוד על הרגליים"
אהוד ברק
דברי יושב-ראש מפלגת העבודה ושר הביטחון בוועידת מפלגת העבודה [ט"ו באב תשס"ט, 05.08.2009]
לרשימה המלאה

קיצה של מפלגת "העבודה" ממשמש ובא. פרישתו של יושב-ראש-סיעתה, דניאל בן-סימון, תקעה מסמר נוסף בארון המתים המוכן שלה, שעוד מעט, אחרי גסיסה ממושכת כל כך, יובא סוף-סוף אלי קבר.
זקני מפא"י, עליהם השלום, מתהפכים, מן הסתם, בקברם לנוכח מה שעולל להם יורשם האחרון, הקברן אהוד ברק, מנהיג המפלגה דהיום. גם בחלומותיהם הקודרים ביותר הם לא שיערו בדעתם שמי שמוטט עליהם את עולמה של יורשת מפא"י דהיום הוא לא אחר מאשר יושב-ראש המפלגה בכבודו ובעצמו.
סוד גלוי הוא כי מפלתה של "העבודה" הייתה צפויה כבר מזמן. במרוצת השנים האחרונות היטיבו לא מעט מחברי הכנסת שנמנו עם שורותיה לקרוא בעצמם את הכתובת על הקיר. כמו עכברים באונייה טובעת הם נמלטו על נפשם כל עוד רוחם בהם. חגי מירום, זאב גולדשמידט, מיכה חריש, עוזי ברעם, שלמה בן-עמי, כמו רבים אחרים, הסיקו בעיתם את המסקנות המתבקשות. הם לא התקשו להבין כי "העבודה" חלתה במחלה ממארת וסופנית ושאין לה עוד תקומה.
טרגדיה
ועכשיו, גם הקומץ שעוד נותר במפלגה הקטנטונת, שפעם הנהיגה מדינה, הולך ומתפורר לעין כל. שבעה מתוך 13 חברי הכנסת, המאיישים היום את ה"עבודה", עומדים, ככל הנראה, לפרוש ממנה בעתיד הקרוב ביותר. כך ייוותר אהוד ברק עם חמישה חסידים שוטים, שגם להם "יישבר", במוקדם או במאוחר, "הזין".
הטרגדיה העכשווית של "העבודה" היא בראש ובראשונה מנהיגה, אהוד ברק, איש-צבא עטור-תהילה שכשל כמנהיג מפלגתי. מי שנשא בצבא את שרביט המרשל הפך לשנוא-נפשם של פקודיו בכנסת. הם לא יסלחו לו לעולם על שמפלגת "העבודה" מעניינת אותו כקליפת השום. הם נוטרים לו טינה על שמעייניו נתונים לשררה, לבצע-כסף ולנהנתנות חולנית.
ראשון הקפיטליסטים ואחרון הסוציאליסטים קומם עליו את חבריו למפלגה המתקראת עדיין בשמה היומרני, שאין מאחוריו ולא כלום. האיש, שהאידיאולוגיה והמצע המפלגתי ממנו והלאה, מוקע היום בראש חוצות בריש גלי.
אין תקומה
ל"עבודה", שהולכת מדחי אל דחי, אין עוד תקומה. משורת קומץ-נאמניו של ברק עדיין לא נולד מנהיג שיוכל להבריאה ומשורת מתנגדיו שעוד נותרו בה - קבוצה נרפית וחסרת תעוזה - איש לא יצליח ליטול את הרסן בבוא העת. הם מצטיירים, אומנם, כמורדים, אבל שום מנוף לא יצליח להרים אותם אל על. כולם פודלים נובחים ואין ביניהם אפילו דוברמן אחד שיעז לנשוך. את התמונה העגומה הזאת חזיתי מעל דפי אתר זה עוד טרם הבחירות האחרונות. הכתובת הברורה הייתה כבר אז על הקיר ולא הותירה שום אשליות.
ועכשיו, מי שנותר עדיין חבר-כנסת "בעבודה", יפוץ בקרוב לכל עבר: יש מי שיצטרף אל חבריו ב"מרץ", כמו שלי יחימוביץ', עמיר פרץ, איתן כבל, אופיר פינס ויולי תמיר, וביחד יקימו אולי מפלגה חדשה של שמאל; ויש מי שדווקא יישיר מבט אל הימין ויצטרף אליו בחדווה, כמו שעשה בשעתו משה דיין. בראשם של אלה האחרונים יעמוד, קרוב לוודאי, אהוד ברק בכבודו ובעצמו, ואולי יצטרפו אליו גם בוז'י הרצוג ודניאל בן-סימון, פורש "העבודה" האחרון, שכבר פוזל באורח גלוי לעבר נתניהו.

תאריך:  22/10/2009   |   עודכן:  22/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
העם היהודי לא היה רצוי, אינו רצוי, ולעולם לא יהא רצוי בעיני אומות העולם    אין כל מוצא מלבד התנגשות חזיתית בין ישראל לאומות העולם    על הגורל היהודי משחר ההיסטוריה
אסתר שניאורסון גרי
כמו בסרט 'מטריקס', בו השליטים משתמשים באזרחים כמקור כוח, כך גם גם בישראל, לא באופן וירטואלי, אלא באופן מציאותי
עו"ד יובל יועז
כבר שנתיים מלווה העיתונאי יובל יועז את הדמויות המעורבות בפרשת הנשיא לשעבר משה קצב    בספר שיראה אור בקרוב חושף יועז תמונה מדהימה ורבת תהפוכות לגבי התנהלות התביעה הכללית בישראל    ההסתבכות עם סעיפי האישום, המשא-ומתן המתיש עם הסנגורים וההתלבטויות של משפחת קצב    בפרק מתוך הספר, שעיקריו מתפרסמים כאן לראשונה, נחשפת הדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים    מיוחד למגזין "הפרקליטים"
ד"ר הדר ירדני
אחת העונות היפות בשנה היא עונת החורף המגיעה עם ריח הגשם, הפריחה והצמיחה, שמיכת הפוך, התה והמרק החם, אך גם עם השפעת    מהי שפעת? כיצד ניתן למנוע אותה? ומדוע כדאי להתחסן השנה?
אליקים העצני
כל המבקשים "להחזיר את ישראל לגודלה הטבעי", שלא תהיה מדינה חזקה, גאה ומנצחת, ובמיוחד לא בארץ הבחירה, בגיא החיזיון של עברה המפואר - כולם רואים באובמה את הצ'מפיון שלהם, האחד והיחיד המסוגל להוריד את היהודים הישראלים על ברכיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il