X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חדוה ליבנת, שהשתתפה בתוכנית "אימא מחליפה" (שהתה בביתו של הזמר אלי לוזון), משמיעה את הקולות השונים שבגליל, שלפעמים אינם נשמעים...
▪  ▪  ▪
קולות אחרים [צילום: AP]

כן, זו אני שהופיעה בתוכנית "אימא מחליפה". שהיתי חמישה ימים בביתו של הזמר אלי לוזון. אל התוכנית הגעתי בעקבות מודעה שנתלתה לפני כשנה וחצי בקיבוץ תובל, שבו אני מתגוררת, ובה נכתב שמחפשים משפחות לתוכנית. היה צריך לשכנע אותי שזה מה שאני רוצה לעשות, אבל כשבסוף החלטנו - כמשפחה - ללכת על זה, אמרנו לעצמנו "אם כבר אז כבר" - לפחות ניעזר בתוכנית לקידום נושאים שחשובים לנו.
בשגרה אני שייכת לקבוצה שהקימה את דוגרינט, עיתון רשת קהילתי בעברית ובערבית (שהתחיל השבוע בשיתוף פעולה עם "על צד שמאל"), שאחת ממטרותיו היא לתת ביטוי לקולות השונים בגליל, ולקדם עשייה חברתית באזור. סיבה נוספת להקמת האתר הייתה תחושה שהגליל נתפס כחד-ממדי, ורצון לשנות את דימויו. בזמן הצילומים ל"אמא מחליפה" דוגרינט עוד היה בחיתוליו, אבל נעשתה כבר עבודה. התוכנית, כך חשבתי, תיתן זריקת עידוד משמעותית לפעילות.
לצד התקווה לתת במה לעשייה החברתית שלי, בעיקר בנושאי יחסי יהודים-ערבים וזכויות ושוויון נשים, קיווינו גם לחשוף את בית הספר היהודי-ערבי "גליל" שבו לומד אחד מבניי, לקדם את הניווט התחרותי שדוידי בעלי וערן בני משקיעים בו את מיטב זמנם, ולפרגן לקהילת תובל, ביתי, ואולי להביא בכך עוד אנשים להצטרף אליה.
כדי לקדם את הנושאים האלה, הפגשנו את סיגל, אשתו של אלי לוזון, עם כאמלה, בעלת קייטרינג מסחנין, ועם נדא, אלמנה דרוזית ממע'אר, שעושה המון למען קהילתה. במקביל נערכה בביתנו ישיבה מצולמת של עמותת "סיכוי במשגב", שמקדמת עשייה בין יהודים וערבים. סיגל גם השתתפה בתחרות ניווט בספארי, ובטקס שבו קיבל ערן פרס הצטיינות על הישגיו בניווט התחרותי.
אבל מה שהוצג לבסוף בתוכנית "אמא מחליפה", בעלת הרייטינג הגבוה ביותר באותו יום (20%), היה מפגש ביישוב האקולוגי כליל עם שמאלנית אינדיאנית... מפגש כזה אומנם התקיים, אבל הוא ממש לא מייצג את אורח החיים של משפחתי, ועוד פחות מכך את הגליל.
את הלקחים האישיים שלי מהשתתפותי בתוכנית אני אוספת לאט-לאט, מבינה מה זה להיות חלק ממשהו הרבה יותר גדול ולא מובן לי, שנקרא התקשורת. לצערי, נראה לי שבהשתתפותי בתוכנית עזרתי דווקא לקבע את הסטריאוטיפים על הגליל, במקום להרחיב את היריעה. נראה לי חשוב לשתף בלקחים האישיים האלה גם את קובעי המדיניות בתקשורת. אנא מכם, ראו והראו את המורכבות של הגליל גם לצופים בבית, ואל תתעלמו ממחצית תושביו - הערבים, אפילו במחיר הרייטינג.

פורסם במקור: על צד שמאל
הכותבת הינה חברת קיבוץ תובל שבגליל, מיוזמי ומקימי אתר דוגרינט - עיתון אינטרנט קהילתי בגליל, עברי-ערבי, www.dugrinet.co.il שהתחיל השבוע בשיתוף-פעולה עם "על צד שמאל".
תאריך:  23/10/2009   |   עודכן:  23/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערבים בגליל? אינדיאנים...
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
עכשיו נפל לי האסימון...זה הסבי
עוד הונגרי  |  23/10/09 16:10
2
לכותבת
מד' ליונה עיוורת  |  23/10/09 17:00
 
- Hear, hear ל"ת
humanape  |  24/10/09 13:29
3
הערבים פרזיטים שחיים על חשבון ל"ת
המדינה  |  23/10/09 17:27
4
לוזון הוא הזמר הערבי הלבנבן ? ל"ת
מבקש תשובה  |  23/10/09 18:46
 
- כן...לבקן...אלבינו.רוצה חידה?
עוד הונגרי  |  24/10/09 00:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
שערוריה נוספת נוסח מיידוף תיחשף בקרוב    כלכלה: עוד לא הגיעה העת לפתיחת בקבוק השמפניה    אירן - תהפוך לאגרסיבית יותר    תחזית לשבוע שבין 29.10.09-23.10.09
נפתלי רז
הכיצד מסייע השמאל לבניית ההתנחלויות אתם שואלים?    התשובה טמונה ברכישת בייגלה, כסאות "כתר", רהיטים מ"ביתילי" ועוד ועוד    מחרימים מוצרים המיוצרים בהתנחלויות!!!
אליקים העצני
הפייסנות הישראלית כלפי הפתח לא השתלמה לשמאל, היא השתלמה לימין, לאינטרס היהודי הישראלי הלאומי שלא יהיה משא-ומתן שיוביל לגירוש ולאובדן עוד שטחי מולדת
הרב ישראל רוזן
לאחרונה פורסם במגזר החרדי 'פסק הלכה' בחתימת ארבעה רבנים מן השורה ה'ליטאית' העליונה, האוסר מעליות שבת    ואף-על-פי-כן, מעלית השבת נוע תנוע
נרי אבנרי
אם נזכרים בתיעוב של רבין את פרס, ומסיקים את המסקנה הנכונה מפרישת עמי איילון - מבינים שמחלוקת לא מפרקת מפלגות דמוקרטיות. מה שכן מפרק מפלגות זה אי-כיבוד הכרעת רוב. מהסיבה הזאת, פינס וחבריו המורדים יותר לא בסדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il