X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על מים טורקיים ורחובות ירושלים. על שופטי ספורט ועל התפילה לשלום שרון. על סמכויות היועץ המשפטי ותומכיו ועל ההבדל הקטן שבין צו איסור פרסום בריטי לישראלי
▪  ▪  ▪
צו איסור פרסום [צילום: פלאש 90]

איומי כשרות

סקר שנערך גילה ששליש מלקוחות רשת המזון "טיב טעם" יפסיקו לקנות בה אם היא תהפוך להיות כשרה. טוב לגלות שעדין יש בחברה הישראלית ציבור חילוני אמיץ וגאה שמוכן להיאבק על זכויותיו, אבל לא צריך להחרים. במקרה הכי גרוע, שגם הרשת הזו תיפול בידי משגיחים, עדיין אפשר יהיה לקנות שם, ואחרי הקופות, כשיוצאים, לערבב מייד את החלב והבשר, ולהשיג בחזרה את הטעם הנדרש.

אפילה

ספינה של חברה בריטית השליכה פסולת רעילה מול חופי חוף השנהב ועשרות אלפי אפריקנים נפגעו. בתי המשפט באנגליה הטילו צו איסור פרסום על הפרשה, כולל על הדיון שהתקיים בנושא זה בפרלמנט הבריטי. אז עיתון ה'גארדיאן' הבריטי פרסם לקוראיו שיש פרשה שנדונה כעת בפרלמנט, אבל בגלל צו איסור הפרסום ידיו כבולות. רק שידעו.
זה לקח כמה דקות ועשרות אזרחים בריטים החלו לדווח מייד באינטרנט על הפרשה ומסרו מידע, כולל על הדיון בפרלמנט. בחלוף 24 שעות בוטל צו איסור הפרסום כשהתברר שאי-אפשר לאוכפו. יחי האינטרנט.
אבל אל תחגגו כאן. כאן מוציאים (ובסיטונות) צווי איסור פרסום יחד עם סעיף שאוסר לפרסם גם שיש צו. זה לא שאתם לא יודעים פרטים על מה שמתרחש. אתם אפילו לא יודעים שמתרחש.

מגיירים שמות

אלמנתו של רפול הודיעה לראש עיריית ירושלים שהיא מתנגדת לכך שיקראו לרחוב בלב השכונה הערבית ג'בל מוכאבר ע"ש בעלה המנוח. לטענתה, אין לנו מה לעשות שם וזה לא מקומנו. בכך היא מצטרפת למשפחתו של השחקן המנוח שייקה אופיר, שגם היא התנגדה שיעשה שימוש בשמו ל"ייהוד השמות" של הרחובות בשכונות ערביות.
לא שלבירת ישראל יחסרו שמות יהודיים כדי לחורטם על השלטים בשכונות הערביות הללו. תמיד אפשר להנציח עוד איזה תורם מניו-יורק או עסקן חרדי. השאלה היא רק למה עיריית ירושלים מתעקשת ללבות את שלהבת האי-סובלנות ולעורר מתח וקונפליקט נוסף, ובעיקר כשהרחוב הראשי של ירושלים עדיין נקרא, ובעברית, "קינג ג'ורג'".

ספורט תחילה

עולם הספורט הישראלי עומד בפני זעזוע רציני, אם יתברר ששופט הכדורסל (סמי בכר), שהעניק למכבי ת"א בשנת 2007 ניצחון על הפועל ירושלים, אכן היה מושקע אצל עסקן מכבי שהתאבד (מוני פנאן) וקיבל ממנו "רווחים". השאלה המשפטית אם זה שוחד כבר לא תהיה חשובה, ושאלה היחידה שתישאר היא האם יש שופטים נקיים בספורט.
הכי מומלץ לכולם זה לטייח את הפרשה. מי צריך שערוריות ולמי איכפת איך מכבי ת"א זוכה באליפויות שלה או באיזה עסקים מעורבים השופטים בכדורסל? זה יתחיל כאן, ואז מישהו ייזכר לשאול באיזה עסקים שותפים ומעורבים גם כמה שופטי שלום ומחוזי ובני משפחתם, ודברים יתחילו לצאת ותתחיל מהומה, ויבטלו משפטים ויבקשו דיונים חוזרים. בלגן שלם. מי צריך את זה?

סרט טורקי

ראש רשות המים, פרופ' אורי שני, הודיע שישראל חידשה את המגעים לייבוא מים מטורקיה. הסיבוב הקודם, למי שלא זוכר, הסתיים עם כ-340 פקידים ישראלים שטסו לטורקיה במשך 5 שנים הלוך ושוב כדי לבדוק שם את עומק המים בנחלים (ואת טמפרטורת הדגים במסעדות), ועם תביעת פיצויים טורקית לשלם להם 100 מיליון דולר על הפרת ההסכם.
מאז פרשו מהשירות הציבורי כמה פקידים והגיעו פקידים חדשים שעוד לא ראו את הרי טורקיה, אז עכשיו הם שוב מתחילים לטוס, למי שלא מבין למה לא הוקמו מפעלי ההתפלה שיכלו להמתיק כאן מים בחצי המחיר מעלות המים שנקנה מהטורקים. ישנו שלב שהטמטום והשחיתות מתמזגים ומשתלבים אצלנו זה בזה למארג של סיפור מזרח תיכוני כה מדהים, עד שכל מה שצריך זה רק להסריט אותו לטובת הדורות הבאים. הבעיה היא שהבמאי הטורקי מחויב עדיין לסדרה הנוכחית שלו.

עד נגדי

אין לזלזל בעמדתם של אנשים מכובדים המתנגדים לפיצול תפקידי היועץ. מולם יש לי רק נימוק אחד מדוע חובה לפזר את הסמכויות: מה קורה אם ממנים לתפקיד כזה אדם חסר טוהר מידות אישי ושנגוע כמעט בהפרת אמונים? שמגר, ברק וזמיר העידו על עצמם שהם היו בסדר. מקובל. אבל אני אזכיר להם שאחריהם היה גם יועץ משפטי לממשלה בשם מיכאל בן יאיר. זוכרים?

פרקליט המדינה

פרקליט המדינה משה לדור מתנגד לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. לדבריו, אי-אפשר לפעול בישראל באופן אפקטיבי "אם אין לך גורם אחד שרואה את התמונה כולה ומקבל החלטות כוללות".
גורם אחד שרואה הכל זה נשמע נחמד. גם סטלין חשב ככה. רק למי שלא יודע, משה לדור היה פרקליט מחוז ירושלים שאצלו התפתחה השיטה של סחיטת והשתקת אנשים ע"י החזקת תיקי חקירה פתוחים נגדם במשך שנים, גם כאשר המשטרה כתבה לפרקליטות שחקירתה גילתה שזו עלילה ותלונת שווא. היה צורך בהתערבות בג"צ כדי לאלץ את לדור ואנשיו לחשוף מה מתרחש בתיקים כאלה, ואז התגלה שפרקליטות ירושלים גם נהגה לעדכן ח"כים מקורבים על המתרחש בתיקים של יריביהם.
זה בסדר כשיש גורם אחד שרואה את התמונה כולה ומקבל החלטות כוללות, רק אסור לחלוטין שהגורם הזה יהיו משה לדור או חבריו מהפרקליטות. הגורם היחיד שצריך לראות את התמונה כולה זה אור השמש ועינו הפקוחה של הציבור. בלי קשר, בינתיים גם הבנתם איך ולמה לדור קיבל את התפקיד.

שופטים מעידים

שני נשיאים ושופט לשעבר של ביהמ"ש העליון, אהרן ברק, מאיר שמגר ויצחק זמיר, כתבו לשר המשפטים שהם נגד פיצול תפקידי היועץ המשפטי לממשלה. לטענתם, "מוסד היועץ המשפטי הזה פועל מאז הקמת המדינה באותה מתכונת ולדעתנו הוא פעל בהצלחה, העלה תרומה חשובה לשלטון החוק המינהל התקין וטוהר המידות..." ועוד דברי שבח ותהילה.
יפה שהם משבחים ומהללים את תיפקוד מוסד היועץ המשפטי לממשלה לאורך שנותיו, ומכיוון ששלושתם כיהנו בעצמם, כל אחד בזמנו, בתפקיד היועץ משפטי לממשלה ואח"כ (או בגלל זה) הם מונו גם לשיפוט בעליון, הם ודאי יכולים להעיד באובייקטיביות, לשפוט בנאמנות וגם לטפוח לעצמם על הכתף.

תפילה להחלמה

מזכירת המדינה לשעבר (של ארה"ב), קונדוליזה רייס, אמרה שהיא חושבת שאם אריאל שרון לא היה מקבל שבץ אז היום כבר הייתה מדינה פלשתינית. ממועצת יש"ע מסרו בתגובה שבשבת הקרובה הם יקראו תהלים לשלומו של החולה בכל בתי הכנסת בגוש קטיף.

תאריך:  23/10/2009   |   עודכן:  23/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
היועצים המשפטיים
רואה התמונה כולה  |  23/10/09 17:10
2
צו איסור פירסום על פרשת הרצחו
יויו  |  23/10/09 17:13
 
- מי היה השופט עדי עזר
בוגרשצוב פינת ויל  |  24/10/09 15:48
3
הולך ופוחת לדור
עידןסובול  |  23/10/09 17:49
4
גם ביבי יתפלל לשלומו של שרון ! ל"ת
כמו רבני יש'ע   |  23/10/09 18:37
 
- הלוואי שרון יקום וימשיך במלאכה
תפונה הגדה !  |  24/10/09 12:42
5
פריצי מתבקש לפרט בענין לדור
שיייקה  |  23/10/09 23:39
6
ייהוד השמות" פליצי?
שרון ר.  |  24/10/09 00:24
7
פרקליט המדינה ואור השמש
אורגד שמשי  |  24/10/09 06:08
8
על פיטורי משה שילה
נדב העצ(ב)ני  |  24/10/09 09:27
 
- גם אני נתקלתי במשה שילה
עפרון מהרצליה  |  24/10/09 17:17
 
- שכרון כוח של פקידים-פרקליטים
המנדרינים  |  24/10/09 18:12
9
להנציח את עוזבי ירושלים
תל אביבי נחמד  |  24/10/09 12:26
10
למר פריצי.
אזרח הגון בדר"כ  |  25/10/09 05:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חדוה ליבנת
חדוה ליבנת, שהשתתפה בתוכנית "אימא מחליפה" (שהתה בביתו של הזמר אלי לוזון), משמיעה את הקולות השונים שבגליל, שלפעמים אינם נשמעים...
טובה ספרא
שערוריה נוספת נוסח מיידוף תיחשף בקרוב    כלכלה: עוד לא הגיעה העת לפתיחת בקבוק השמפניה    אירן - תהפוך לאגרסיבית יותר    תחזית לשבוע שבין 29.10.09-23.10.09
נפתלי רז
הכיצד מסייע השמאל לבניית ההתנחלויות אתם שואלים?    התשובה טמונה ברכישת בייגלה, כסאות "כתר", רהיטים מ"ביתילי" ועוד ועוד    מחרימים מוצרים המיוצרים בהתנחלויות!!!
אליקים העצני
הפייסנות הישראלית כלפי הפתח לא השתלמה לשמאל, היא השתלמה לימין, לאינטרס היהודי הישראלי הלאומי שלא יהיה משא-ומתן שיוביל לגירוש ולאובדן עוד שטחי מולדת
הרב ישראל רוזן
לאחרונה פורסם במגזר החרדי 'פסק הלכה' בחתימת ארבעה רבנים מן השורה ה'ליטאית' העליונה, האוסר מעליות שבת    ואף-על-פי-כן, מעלית השבת נוע תנוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il