X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקמת וועדת חקירה, על-ידי מדינת ישראל, ל"בדיקת" צדקת דוח גולדסטון, יכולה להוליד אחת משתי התוצאות ; האחת - אימות לדוח גולדסטון, ולפשעי המלחמה שיוחסו לישראל, במבצע עופרת יצוקה השנייה - שלילת הדוח ומסקנותיו, דרך ראיות חותכות, שיוסקו מהחקירה עצמה אולם הימנעות מהקמת הוועדה, יכולה להוות אינדקציה למסקנה אחת בלבד: מדינת ישראל, פשעה בתושבי עזה במהלך מבצע עופרת יצוקה
▪  ▪  ▪
"הסתירות בדברי הנאשמת, כמו גם נסיונה לתקוף את החוקים שבהפרתם היא נאשמת, מובילים למסקנה כי הנאשמת הודתה, גם אם במשתמע, בפרטי כתב האישום" [צילום: AP]
משנתו "חסרת הפניות" של גולדסטון
רפאל בוכניק
לו היה מנוהל תחקיר של ממש בעניינו של גולדסטון, אפשר שהיה מקום לפעול מלכתחילה, לפסילת כשרותו לעמוד בראש ועדת האו"ם לעניין מבצע "עופרת יצוקה"
לרשימה המלאה

גולדסטון והסדרה הטורקית - החוט המקשר
רפאל בוכניק
לצד מחדליה ה"זועקים לשמים" של הדיפלומטיה הישראלית, ובכלל זה היעדר היערכות במתכונת "חירום" למגוון האתגרים שניצבו בשער בגין מסע התעמולה המתוזמר להפללתה של ישראל בגין "פשעי מלחמה", ראוי לתת את הדעת גם למשקלה של ה"תשומה", שמקורה בישראל, להזנת מערכות התעמולה האנטי ישראליות
לרשימה המלאה

אירן והעופרת היצוקה בדוח גולדסטון
עו"ד עוז גדות
אנו נוכחים לראות בעינינו את תוצאותיו העגומות של מבצע עופרת יצוקה ע"י דוח גולדסטון. יהא זה זה נכון להתעלם מאבו מאזן, להפילו ולהכיר בחמאס כמייצגו הבלעדי של העם הפלשתיני. אז העולם יתחיל לטפל בבעיה האמיתית - מירוץ החימוש הגרעיני של אירן * מסקנות אישיות ממבצע עופרת יצוקה
לרשימה המלאה

דוח גולדסטון - טרור אנטי ציוני
דני בז
דוח גולדסטון הוא אקט של טרור דיפלומטי נגד מדינת ישראל ואזרחיה, שנועד לסחוט ממנה בהמשך וויתורים מופלגים בנושא הפלשתיני ולהגבילה בכל מהלך צבאי עתידי * אם יאומץ הדוח על-ידי מוסדות האו"ם, תהפוך הקהילה הבינלאומית ובראשה טורקיה לשותפה לפשעי הטרור, ולאחראית הבלעדית למה שיתרחש בעולם בעתיד לבוא
לרשימה המלאה

העמדה העקרונית של הקבינט ושל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות דוח גולדסטון, הייתה תקיפת הדוח, על כך שאינו כולל גם את פשעי ארגוני הטרור נגד מדינת ישראל ואזרחיה התמימים. עמדת "ההגנה במתקפה", המוכרת לנו, ממקומות שונים, אינה אמורה להיות דרכה של ממשלה שקולה ונחושה, אשר החליטה, אז, לתקוף ללא הרף וללא הבדלה, את מרבית המקומות בעזה.
עמדתם של שרים וח"כים, ובראשם בנימין נתניהו בנוגע לדחייה על הסף של דוח גולדסטון, בטיעון מופרך של חוסר איזון ראוי בין התקיפות של חמאס לתגובת צה"ל להן, אינה מפריכה ושוללת את תיאור מבצע עופרת יצוקה, כמבצע מלחמתי שחצה כל גבול מוסרי-מלחמתי, אלא יש בה בכדי לחזק את המסקנה כי ישראל נהגה באופן בלתי חוקי, ממש כפי שלכאורה, נהג הצד השני ל-"מבצע". ובכך, מדינת ישראל הצהירה בפני כל העולם - חטאנו ופשענו, אך גם הם, פשעו!!!
הימנעות מהקמת וועדת חקירה פנימית, והמנעות מחשיפת המסקנות הסופיות, כמוה כשתיקת נאשם בהליך פלילי. בשני המישורים, השתיקה וההימנעות מהווים חיזוק ראייתי לראיות ולמסקנות אליהן הגיע גולדסטון. הימנעות זו, יש בה גם בכדי לרוכן את ראשינו בפני מדינות העולם, אשר רואות את מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית שומרת זכויות ומכבדת חוקים. חשש זה מהקמת וועדת חקירה ומהתערבות חיצונית, לה הסכימה מדינת ישראל, בהיותה חברה באו"ם ובמועצת הביטחון הלאומי, פירושו בהכרח הודאה מפורשת בפשעי מלחמה, אף שהכוונה היא אחרת.
לאחרונה, ובשל לחצים אלו או אחרים, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש מקום לבחון את שינוי דיני המלחמה הבינלאומיים, אשר עוגנו באמנת ג'נבה הרביעית בסוף המאה ה-19, עוד בשנת 1949. הוא הקים וועדה מיוחדת לדיון בנושא ולהכנת הצעה מפורטת, בטעונו, כי דיני המלחמה הקיימים זה עתה אינם תואמים מצב של מלחמה בטרור"מאוכלס". להזכירכם, דיני המלחמה, התקבלו לאחר מלחמות העולם הראשונה והשנייה, ובאו לעולם בעקבות הפשיעה האנושית, שאירעה דאז, במדינות העולם בינן לבין עצמן, ומי לא יודע כמה מלחמות אלו היו קשות, עד שלא הוכתרה, אף מלחמה לאחר מלחמת העולם השניה, בתואר 'מלחמת העולם השלישית', עד עצם ימנו אנו. ועוד עלינו לזכור, כי השינוי הנזכר, על-ידי ראש הממשלה, הזוי, במידת מה, שכן לא מזמן 26 מדינות "תמכו" בתוצאות דוח גולדסטון, לעומת ש מדינות אשר התנגדו לו. מהיכן, איפה, תושג הסכמה כוללת לשינוי דיני המלחמה הקיימים, איננו יודעים!!
גם מהלך אחרון זה של ראש הממשלה, והצהרותיו, עם שר ביטחונו, מעידות כאלף עדים, למי שרוצה להאמין בכך, על הודאתם המפורשת כלפי מדינות העולם. ראש הממשלה פשוט פנה לעולם כולו, והצהיר, כי דיני המלחמה אינם תואמים למצב הביטחוני ממנו סובלת מדינת ישראל, ומשכך, הרשינו לעצמנו לעבור עליהם, תוך ביצוע פשעים, במבצע עופרת יצוקה.
מעניין יותר מה תהא העמדה העקרונית, עת יוחלט כי וועדת חקירה תוקם דרך מועצת האו"ם, האם יתנגדו נחרצות גם כן לכך, ויהפכו את הצבא הישראלי ומנהיגיו לפושעים, או שמא יפתחו את הדרך, בפניה תוך העלמת ראיות אלו ואחרות, ובכך ההתעלמות וההימנעויות הראשוניות יוסבו לעבירות בינלאומיות אחרות, כהסתרת ראיות והכשלת מועצת האו"ם בביצוע החלטותיה.
תמוה דעתי, למה עד עצם היום הזה לא ניתנה תשובה חד-משמעית במקום, שיטת "ההגנה התוקפת", שנוסחה בצורה כזו - אנו מודים בכך שלא נהגנו לפי דיני המלחמה, אולם, זהו האמצעי הכי מידתי בו יכלנו לנקוט, להשגת המטרה המתבקשת. אולי הקושי היה בלהודות במישרין ולקחת אחריות על מעשים בלתי חוקיים, שידעו עליהם מאז, אך, מה שכן בטוח, ישראל הודתה בדרך הכי לא נכונה, ראויה, ואף מביכה, שאינה הולמת כל מדינה דמיקרטית המכבדת חוקים.
ההשלכות, למשיכת הזמנים, בתקווה כי העולם עוד ישכח מזה, והדוח עוד ייזרק על מדפי מועצת האו"ם ככל דוח אחר, חמורת ביותר, והן יכולות אף להזיק ליחסים הבינלאומיים של המדינה עם מדינות העולם הנאורות, מהן שגם אלו שסובלות ממצבי טרור, ולא נהגו באותה שיטה ערטלאית. אמון- מקבלים רק פעם אחת.

תאריך:  24/10/2009   |   עודכן:  24/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל הודתה במסקנות דוח גולדסטון
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
חשיבה עקומה של עוכר דין
ע.ג2  |  24/10/09 22:19
2
חקירה ישראלית לא תרצה איש
אלכס מראשון  |  24/10/09 22:59
3
למסרוואח
שרון ר.  |  25/10/09 00:28
 
- תבוא עליך ברכה, ותודה.
מורה נבוכים  |  25/10/09 17:33
 
- מורגש את הלב השחור ומלא השנאה  ל"ת
נור  |  26/10/09 16:07
4
וועדת חקירה לפשעי חמאס.תורכיה.
דוידי  |  25/10/09 02:02
5
אמנת ז'נבה אינה מגינה על עזה.
C-cyclist  |  25/10/09 02:12
6
ממסקנות עקומות לא יצא כלום
אינסטלטור   |  25/10/09 05:56
7
זה ברור שהכותב ערבי מוסלמי ל"ת
הטרור בגנים אצלו  |  25/10/09 07:53
8
לא, למעשה אתה הוכחת שאת שקרן,
פרנץ ק  |  25/10/09 10:27
9
היתממות, עיוות והטעייה
אחד הקוראים  |  25/10/09 10:52
10
צודק, על ישראל להתמודד
תומך  |  25/10/09 11:25
11
לאידיוט הזה יש תואר אקדמי ?  ל"ת
מי נתן לו ?  |  25/10/09 11:41
12
למערכת
מורה נבוכים  |  25/10/09 12:37
13
לפי התגובות פה ישראל מסתירה
אלטע קאקער  |  25/10/09 12:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צור ארליך
ב'מהדורת השבט', תוכנית הסאטירה השבועית של אתר ביקורת התקשורת 'לאטמה', תוכלו לשמוע את השיר של סלים עבדול ג'ירפה שבערבית נשמע יותר טוב ובשמאלנית נשמע הגיוני, לפגוש את שר החוץ השבדי יורגן יורגנסן שלא מתבייש להיות פרימיטיבי ולהתוודע לכתבנו אשר ידעתי, שינזוף בשידור חי בנתניהו שנסע לרוסיה בלי לתאם עם התקשורת. מי אמר שאין סאטירה בימין?
ד"ר הילי מודריק אבן חן
כיצד זה שגוף אשר נולד למען השמירה על זכויות האדם, מורכב ממפרי זכויות אדם סדרתיים אשר דואגים שהמדינות שהם מייצגים תזכנה ליחס 'סלחני'? סיטואציה אורווליסטית זו שחקה את מידת האמון בארגון האומות המאוחדות    ואף על-פי כן ולמרות הכל יש לשאוף לחלצו מן ההתקרנפות של העשורים האחרונים, אך לא לבטלו
ד"ר אורנה אבני, עמוס עמירן
אורנה אבני כועסת על כך שמציגים את האישה באופן סטראוטיפי כמנקת חלונות וכ"בוכת בכי היסטרי"    עמוס עמירן אינו מבין מה הבעיה, שהרי נשים בוכות בכי היסטרי (ומנקות את החלונות אשר מאפשרים לנו לראות את הנופים היפים של עירנו המתפתחת)
שאול דישי
סרטו של עופר נעים בהגשתו המזמרת של יהורם גאון, בבכורה תל אביבית בסינמטק תל אביב
אריה אבנרי
מיהו אולמרט עבור נאמן? ראשה לשעבר של הממשלה שבה הוא מכהן כשר משפטים, לקוח לשעבר, איש סוד, חבר או שכן? או שמא, כולם יחדיו? מעולם לא היו העניינים מנוגדים כל כך    הערת אזהרה (49)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il