X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעשי פשע נתעבים מבוצעים בארץ רק משום שסאת העונש איננה מלאה והעבריינים אינם באים על עונשם הראוי. באחריות לכך נושאים חברי המוסד המחוקק, שאינם דואגים לחקיקה ראויה
▪  ▪  ▪
פלילים מאושרים [צילום: AP]

על הנייר מוכרת, אומנם, ישראל כמדינת חוק, אלא שלמעשה חוקיה פרוצים לכל עבר וגדושי לקונות. סאת העונשים על עבירות חמורות איננה מלאה. ידי השופטים, הנוהגים על-פי החקיקה, כבולות, בעוד העבריינים חוגגים.
במרוצת 60 שנותיה של המדינה בוצעו בה מעשי פשע נתעבים, ששום מדינה נאורה, כמו ארצות-הברית, לא היו עוברות עליהם לסדר היום. לא בישראל, שבה אין כסא חשמלי וגם לא עבודת-פרך על החמורה שבעבירות - רצח. במדינה של רחמנים-בני-רחמנים יודע כל רוצח שלעולם לא יבוא על עונשו המלא. קחו, לדוגמה רעה את רוצחה של הילדה רוז פיזאם, או את רוצחה של משפחת אושרנקו.
שבים לסורם
מנהגים עבריינים, בעיקר נהגי-משאיות, שתיקיהם האישיים גדושים בעבירות-תנועה חמורות, חוזרות ונשנות, לא נשלל רישיון הנהיגה לצמיתות, אפילו אם קיפחו את חיי קורבנותיהם בתאונות של פגע וברח. חזקה עליהם שבתום ריצוי עונשם ישובו לסורם.
הוא הדין בפדופילים ובאנסים סדרתיים, שמלבד המעשה הפיסי המזוויע הם גם פוגעים בנפשו של קורבנם. על המעשה הברוטלי בגוף ובנפש אין שום פיצוי. הפדופיל או האנס יכולים לחזור לסורם, באשר בארץ לא קיים חוק לסירוס כימי. שום מאסר בפועל לא ירתיע; רק דיכוי היצר המיני במעבדה הרפואית ימנע ממבצע המעשה להמשיך בדרכו הנלוזה.
חומת שתיקה
על רשלנות רפואית, שבה נקטפים חייהם של חולים, מחפים הרופאים בעצמם. העונש אינו מידתי וחקירה על התרשלותו של רופא אינה אלא גיהנם עלי אדמות. סופה, בדרך כלל, שהיא חסומה בחיסיון רפואי, המונע את גילוי האמת לאמיתה. אפילו רופא, שנפל לרוע מזלו כקורבן להתרשלות שכזו, עלול למצוא עצמו מוקף בחומה של שתיקה מצד הקולגות שלו. כמו סנדלר שהולך יחף הוא לא ידע לעולם את נסיבותיה המלאות של ההתרשלות. פריצה לבית או לרכב, הנחשבות לעבירות קלות, אינן זוכות אפילו להתערבותה של המשטרה ומסתיימות, בדרך כלל, בלא כלום, זולת הוצאות נכבדות שאליהן נקלע מי שניזוק מהן.
גיהנם
ואם לא די בכל אלה - בתי הכלא הישראלים הם כמעט על תקן של בתי-מלון. יש בהם טלוויזיה, ספרות ועיתונות וגם לימודים להשלמת בגרות או תואר אקדמי למי שנידונו למאסר-עולם. ביקורי משפחה וביקורי בית לאלה הפכו אף הם לנורמה מקובלת.
באחריות לכל המצב המחפיר הזה נושאת לא אחרת מאשר כנסת ישראל בכבודה ובעצמה: זו שאינה דואגת לחוקק חוקים ראויים; זו שבמקום להגן על שלומם של אזרחיה עושה כל שלאל-ידה כדי שחייהם ייהפכו לגיהנם עלי אדמות; וזו שבמקום לייצג את הדמוקרטיה בהתגלמותה רק מעודדת אנרכיה משתוללת.

תאריך:  26/10/2009   |   עודכן:  26/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסת מעודדת אלימות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה האכיפת החוקים ל"ת
x  |  26/10/09 13:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המודל ההולנדי והמודל האנגלי עומדים במוקד הצעת חוק להקמת מוקד מידע אחוד על קווי התחבורה הציבורית (לרבות רכבות קלות ומוניות שירות)    המוקש - מי יממן את העלות
אפרי הלפרין
ליגת העל שלנו בכדורסל קרויה על שמו של משחק המזל וינר    הסמל, המלווה את ליגת הכדורסל שלנו בכל אשר תלך, מסביר הכל
אמנון לורד
מי שהעניק למדינות נאורות כמו לוב, סעודיה, קובה וניגריה, סין ורוסיה את התוקף המוסרי הבינ"ל להושיב את ישראל על כסא הנאשמים הוא דווקא ארגוני זכויות האדם    רבים טוענים, שדוח גולדסטון חובר למעשה על-ידי חמאס וארגון עדאללה הישראלי, עם רוח גבית של "משמר זכויות האדם", "אמנסטי", "בצלם" ו"שוברים שתיקה"
עפר דרורי
בדוח הוועדה שדן מרידור עמד בראשה ערב מלחמת לבנון השנייה נכתבו שתי המלצות מרכזיות: קיצוץ בתקציב הביטחון והנמכת הסבירות שעימותים קונבנציונליים ימשיכו להיות נחלת מדינת ישראל בעתיד - אלה היו הנושאים המרכזיים שנחקרו ע"י ועדת וינוגרד אחרי המלחמה
עופר הירש
לקראת עונת החורף, בה לא כולנו אוהבים לצאת לגינה ולטפל בצמחים בזמן שהגשם מרטיב אותנו, קיבצנו למענכם עצות כיצד ניתן לטפח צמחים הנמצאים בעציצים ובכדים בסלון, בפינת האוכל או בכל מקום בבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il