X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך תחזקו את מערכת החיסון של הגוף, וכיצד תקלו על תסמיני מחלות החורף באמצעות מגוון תרופות שאינן דורשות מרשם רופא, שמומלץ שיהיו בבית
▪  ▪  ▪
מחזקים את מערכת החיסון [צילום: פלאש 90]

מחלות החורף נגיפיות או חיידקיות (שפעת, צינון, דלקות גרון ועוד) מלוות בתסמינים שונים כמו חום, שיעול, כאב גרון, נזלת, התעטשות, כאבי ראש ושרירים ועוד.
כיצד תצליחו לחזק את מערכת החיסון של הגוף, וכן איך תקלו על תסמיני מחלות החורף באמצעות מגוון תרופות שאינן דורשות מרשם רופא, שמומלץ שיהיו בבית:
חיזוק מערכת החיסון:
מומלץ לקחת מבעוד מועד תכשירים המסייעים בחיזוק מערכת החיסון, המכילים תמציות צמחי מרפא וויטמינים המסייעים לגוף להתמודד עם מחלות החורף, כגון: סמבוק שחור, אכיניציאה, אסטרוגולוס, ויטמין C, ויטמין D, פרופוליס, אבץ ועוד.
תכשירים אלה מופיעים בצורה של טבליות, לכסניות, סירופים או סוכריות גומי לילדים. כמו-כן, קיימים בשוק גם תכשירים הומאופתיים ייחודיים המסייעים גם הם לחיזוק מערכת החיסון.
צינון:
תסמיני הצינון הם בעיקר עיטוש, גודש באף ולעיתים חום נמוך. הסיבה השכיחה לאף סתום היא התנפחות הקרום הרירי העדין המרפד את מעברי האף, כתוצאה מדלקת או אלרגיה.
ניתן להפחית את הגודש באמצעות תכשירים המפחיתים את נפיחות הקרום הרירי ומדכאים את ייצור הריר, ובכך מסייעים לנקות מעברים סתומים באף ובסינוסים. ניתן להשתמש בתכשירים לאף על בסיס מי מלח, המתאימים לשימוש גם בילדים ותינוקות, תכשירים על בסיס שמנים ארומתיים ותמציות צמחי מרפא, כגון: תמציות מנטול ואקליפטוס. כמו-כן, ניתן להקל על הגודש באף על-ידי שאיפת אדים חמים בתוספת שמנים ארומתיים.
שיעול:
תסמין שכיח להפרעות בדרכי הנשימה. באם הוא נובע ממזהמי אוויר שונים (מאבק, עשן וכד') או זיהום נגיפי או חיידקי בדרכי הנשימה. ניתן להקל על שיעול יבש או לח (המלווה בליחה) בעזרת תרופות ותכשירים, כגון: סירופים בשלל טעמים המסייעים להחלשת רפלקס השיעול או לדילול הכיח הסמיך הנפלט בשיעול. כמו-כן, ניתן להיעזר במכשיר אדים קרים או חמים.
כאבי גרון:
תופעה שכיחה הנגרמת בדרך-כלל על-ידי מחלות זיהומיות ברירית הלוע והשקדים חיידקי או ויראלי. על כאבי הגרון ניתן להקל בעזרת טבליות מציצה המכילים חומרים מאלחשים המקלים על הכאב וכן בתרופות נגד כאבים, המשמשים גם להורדת חום. כאשר יש חשש לדלקת גרון חיידקית המתאפיינת בחום גבוה והרגשה כללית רעה, יש לפנות לרופא לבדיקה.
חום וכאבים:
החום כשלעצמו אינו מחלה, אלא עדות לכך שבגוף מתרחש תהליך דלקתי. עלייה קלה בחום אינה גורמת נזק ויש המתייחסים לעליית החום, כפעילות מנגנון הגנה של הגוף כנגד זיהומים - מחלה נגיפית (ויראלית) או חיידקית. כשהחום גבוה, מומלץ להוריד את החום בעזרת תכשירים המכילים פאראצטמול או איבופרופן.
בכל מקרה בטיפול בפעוטות מתחת לגיל שנתיים ומבוגרים מעל גיל 65, וחולים במחלות כרוניות יש לפנות לרופא.

מחבר המאמר הינו רוקח בכיר ברשת בתי המרקחת ש.ר.מ. פארם
תאריך:  26/10/2009   |   עודכן:  26/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
מאז ייסוד קדימה - מפלגה זו, בכל המובנים, רק הולכת אחורה    אין לה דרך ואין לה תשתית; יש לה רק חברים מפוקפקים
קובי לירז
"הוֹלֵךְ רָכִיל, מְגַלֶּה-סּוֹד; וְנֶאֱמַן-רוּחַ, מְכַסֶּה דָבָר. בְּאֵין תַּחְבֻּלוֹת, יִפָּל-עָם; וּתְשׁוּעָה, בְּרֹב יוֹעֵץ" [משלי פרק יא, פסוקים יג-יד]    לפצל או לא לפצל את תפקיד היועץ?
ד"ר יובל ברנדשטטר
אלו נתיכים בדיוק מקפיץ ד"ר שיפטן לאבירי התקינות הפוליטית - הרי כל דבריו אמת הם, אינם מחדשים דבר ואינם גזעניים
איתמר לוין
פרשת פנאן-מכבי מביאה את הקבוצה המוכרת לנו לסוף דרכה. כאשר הניצחון הוא חזות הכל, התוצאה היא מעשים שלא ייעשו. אם שמעון מזרחי וחבריו יילכו לדרכם, מכבי תהיה קבוצה הרבה יותר אנושית
יוסף אורן
הרומן החדש "פצע" אינו רומן פסיכולוגי על משבר גיל ה-40 בחייו של גבר, אלא רומן מגובש ושנון, מסוג "עלילת ניסוי", המתאר מצב היפותטי ומוקצן, אשר נועד לבחון את עמידותם של החוקים המפעילים את חיינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il