X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלוש הערות שוליים על ענייני היום: 1) על שר המשפטים לתמוך בפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה 2) הסלקציה במועדונים, לפי בעליהם, נועדה למנוע אלימות - שטויות במיץ! 3) דרוש שוויון בהשמעת מוזיקה מזרחית ו"אשכנזית"
▪  ▪  ▪
יבוא לציון גואל בנושא פיצול תפקיד היועץ? [צילום: פלאש 90]

כשהיוצרות התהפכו

לכל הזמרים הישראלים שקיטרו בסוף השבוע ("תרבות", ידיעות אחרונות) על כך שהמוזיקה הים תיכונית דחקה אותם לשוליים, כמעט נשלה אותם, יש לי משפט אחד בלבד לומר: תרגישו רק שנה-שנתיים, לא יותר, מה שהרגישו הזמרים הים תיכוניים במשך עשרות שנים, ורק אחר כך בואו נדבר על איזונים, באלאנס ומידתיות.
וחוץ מזה, האם מישהו מהם כבר חווה על בשרו תשובה דומה לזו של אותו רב"ט עורך מוזיקה בגל"צ, שנשאל על-ידי זמר ים תיכוני: "תגיד סחבי, איך זה שאתה לא משמיע אותי בכלל?" והשיב לו: "אני משמיע מה שאני אוהב ואותך אני לא אוהב...".
וואלק צודק, התחנה של אבא שלו, שהוא יקבע למיליונים מה יהיה הטעם המוסיקלי שלהם. אז את התשובה הזו נתנו ליוסי לוי, לדקלון, לא לחווה אלברשטיין. והיום נותנים אותה גם לאלברשטיין, לא במלל אלא במעשים. אבל איפה היא הייתה, הגברת אלברשטיין, כאשר על כל שיר ים תיכוני של זהר ארגוב נאלצנו להקשיב ל-100 שירים שלה, 200 של אריק איינשטיין ו-300 של שלום חנוך?
ושלא יובן לא נכון. אני חולה על אלברשטיין, איינשטיין וחנוך, אבל אני לא מוכן להיות צבוע ולהגיד: זו המדינה של כולנו, והמוזיקה מכל הגוונים היא כור ההיתוך האמיתי, אז בואו נשמיע את כולם באופן שווה. לא, אני לא מוכן, בטח לא עכשיו. אולי פעם, כשלחתונות ולברי-מצוות באולמי בונבון יזמינו את מתי כספי ועברי לידר...

מערכת המשפט של האבא שלהם

בישראל, כל אימת שנכנס בעל תפקיד חדש - רמטכ"ל, מפכ"ל, נציב שב"ס ואפילו ראש מוסד או שב"כ, הוא מיד מצהיר על כוונותיו ותוכניותיו לעתיד, שלרוב עוסקות בשינויים ארגוניים ואף פרסונאליים. ובכל פעם שזה קורה, הכל עובר בשקט: אין אלופים במיל. שמקטרים בטלוויזיה נגד ראש המטה הכללי, אין ניצבים בדימוס שמייללים ותוקפים ברדיו את המפקח הכללי, אין גונדרים בגמלאות שמייבבים בעיתונות הכתובה והמקוונת. ובקיצור, חוץ מפה איזה פרשן ומשם איזה מומחה מטעם עצמו, הכל זורם על מי מנוחות.
אבל, כאשר מגיע שר משפטים חדש, נניח פרידמן או נאמן, אז מיד קמה עדת השופטים בדימוס ולא מפסיקה לרגע אחד להלך עלינו אימים: "פיצול תפקיד היועץ המשפטי הוא הרס הדמוקרטיה" מקונן הראשון, "הרפורמה של נאמן תביא לפיחות במעמדו של בית המשפט" מקטר השני, "נאמן הוא ממשיכו של פרידמן - אויב מערכת המשפט" מחרטט השלישי. ואחר כך קמים בזה אחר זה נשיאי העליון לשעבר והמשנים שלהם, ואחריהם היועצים המשפטיים לממשלה בדימוס ואחריהם הפרופסורים למשפטים שלא מסוגלים לראות שיש גם דרכים אחרות, ואחריהם כל הפרשנים המשפטיים למיניהם שכבר בכיתה א' היו למעריצי עיתון הארץ. וכולם ביחד, כמקהלת ברווזים, חוזרים על אותה מנטרה מטופשת: "מערכת המשפט בסכנה". גע גע גע.
ולא היא. כי מערכת המשפט איננה בסכנה. אדרבה, היא חולה ולכן צריך להבריא אותה - ולאלתר. ומי שבסכנה הם אותם שלושה-ארבעה אחוזים באוכלוסיה שמוצאים באותה מערכת משפט אוזן קשבת בכל זמן ובכל עת ולא חשוב ולא משנה אם הם צודקים או אם לאו. לאלה, כנראה, לא יהיו בעתיד הקרוב הפריבילגיות והלוקסוס שהיו להם עד כה: לנצח בכל מאבק משפטי את כל העולם ואשתו.
אז עד שיתפרו לו תיק שני, או עד שיפרוש, תלוי מה יבוא קודם, רצוי שפרופסור נאמן יילך עם הרפורמה שלו לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לשניים - יועץ משפטי אזרחי ותובע משפטי פלילי. ובא לציון גואל. ולמתנגדים, מצדי, שיבוא אולקוס.

סלקטור אתיופי? מדע בדיוני

בעקבות אישורו של חוק הסלקציה בקריאה טרומית, חוק המונע ממועדונים "לייבש" בכניסה בליינים שלא נראים להם, ראיינה התקשורת, בעיקר המשודרת (רדיו), בעלי מועדונים שתקפו את החוק ללא רחם. זאת ועוד, חלקם אף טענו כי החוק החדש יגביר למעשה את האלימות במועדונים, וכי הסלקציה בה הם נוקטים נועדה לצמצם ולמזער את האלימות בתוך המועדונים.
עד כאן הכל טוב ויפה, רק חבל שאותם בעלי מועדונים לא ידעו להסביר למראייניהם כיצד ייתכן שכמעט כל אלו שנפגעו ונפגעים מהסלקציה שבה הם נוקטים, הם דווקא כהי עור, כלומר, מזרחים/אתיופים/מיעוטים/ערבים.
לפני 20 שנה, במסגרת עבודה עיתונאית, ראיינתי עולה מאתיופיה. תגיד, שאלתי אותו, אחרי חמש שנים בארץ, מה החלום שלך? "החלום שלי", הוא השיב, "לא וילה, לא מכונית, לא עסק; החלום שלי הוא להתעורר בבוקר אחד ולגלות שהפרצוף שלי החליף צבע ללבן".
אני לא מאמין לבעלי המועדונים, גם לא למזרחיים שביניהם, שהסלקציה שלהם נועדה למנוע אלימות. הסלקציה שלהם נובעת או מגזענות או מסטיגמה שלדידם היא נכונה. לכן, רק כשאראה אתיופים מתפקדים כסלקטורים בכניסה למועדונים אהיה מוכן לתת קרדיט לטיעונים שלהם. מדע בדיוני, כנראה. לכן, עד אז, שיישאו בתוצאות של התנהגותם והתנהלותם.

תאריך:  26/10/2009   |   עודכן:  26/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופטים בדימוס, סלקציה וזמרים ישראלים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תמיד הלכלוך יצעק כשהוא מגיע
מטאטא חדש  |  26/10/09 14:33
2
מה חזק יותר השינאה או הבורות
קולט הנתזים  |  26/10/09 19:35
 
- תגובה לקולט הנתזים
עמוס שריג  |  26/10/09 20:14
 
- חיזקת את עליבותך ,בור ועם הארץ ל"ת
קולט הנתזים  |  27/10/09 00:26
3
יישר כוח על מאמר צודק ל"ת
RPTK  |  27/10/09 11:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תמיר האס
יש אזור באירופה בשם "פלוציק", הייתי מטרנספר לשם חצי מאנשי התקשורת והשיווק, למה? בגלל הפלצנות הנקראת "אסטרטגיה"    יחסי ציבור - בלי אסטרטגיה!
אורי אבנרי
הלחץ הבינלאומי כלפי השלטונות בנושא דוח גולדסטון גובר    המדינות הידידותיות נוקטות גישות שונות כלפי הדוח והמדינה    האם לחץ מבחוץ יכול להשפיע על ישראל? התשובה היא: בהחלט כן
אליוט אוקון
לפרקליטות ולבית המשפט, שכינו את טופז "רב עבריינים", יש חלק לא מבוטל בסופו הטראגי    חומר למחשבה
ישראל חלד
איך תחזקו את מערכת החיסון של הגוף, וכיצד תקלו על תסמיני מחלות החורף באמצעות מגוון תרופות שאינן דורשות מרשם רופא, שמומלץ שיהיו בבית
מתי דוד
מאז ייסוד קדימה - מפלגה זו, בכל המובנים, רק הולכת אחורה    אין לה דרך ואין לה תשתית; יש לה רק חברים מפוקפקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il