X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסניף החדש של רשת המסעדות המזרחיות הוותיקה ברמת השרון רחוק מלהזכיר את המסעדה והאווירה של קודמתה במקום
▪  ▪  ▪
אוכל לוקה בחסר
הגנס ה"מנוחה" [צילום: הגנס]

פתאום קם אדם בבוקר ומגלה, להפתעתו, שבמקום בו שכנה עד לא מכבר מסעדת-עילית אלגנטית, ממוקמת עכשיו מסעדה עממית לכל דבר ו"פושטית" מאוד.
ברוכים הבאים לסניף החדש של "שיפודי ציפורה" ברמת השרון (משה סנה 199), שנפתח, לראשונה, לקהל הסועדים בראשית השבוע הזה. מי שפקד, כמונו, בעבר את "הגנס" - המסעדה בגלגולה המקומי הראשון (שאותה סקרנו, בשעתה, באתר הזה), יבחין, מן הסתם, ממבט ראשון, בשוני העצום לרעה שחל בה: מלבד השטח המרווח, עם מרפסת הגן המקסימה, שנותרו כ"מתנת-אלוהים", הוסרה כל התפאורה המיוחדת: אין עוד זכר לנברשות הבדולח שהיו תלויות בתקרתה, אין מראות, אין עיטורים ותמונות יפהפיות, אין מפות-קטיפה שקישטו את השולחנות, ובחדרי השירותים נעדרים פינוקי העבר של מכשירי הייבוש האטרקטיביים ומגבות הבד המענגות. אפילו הניקיון המופתי של ימים עברו לוקה עכשיו, בלשון המעטה, בחסר. וחבל.
אבל, מעל לכל, גם לסגנון האוכל האיכותי של "הגנס" אין עוד שום זכר. "שיפודי ציפורה" היא, בסך-הכל, עוד מסעדה אחת ברשת המסעדות המזרחיות שברחבי הארץ, אומנם עם פוטנציאל עצום של מקום שבו ניתן, בעצם, לא רק לסעוד בנחת, אלא גם ליהנות מאווירה קסומה של מסעדה מטופחת ונינוחה, הבנויה במיוחד למשפחות עם ילדים. הצרה היא שבגרסה החדשה "שיפודי ציפורה" היא מסעדה המונית, עם הרבה מאוד רעש, ובנוסח של חטוף ואכול, עם תחושה כבדה של העיקר שתלך הביתה וכמה שיותר מהר.
מנות תפלות
"שיפודי ציפורה" החדשה, כמו יתר מסעדותיה הוותיקות של הרשת, היא מסעדה כשרה ופתוחה לכן רק בימים א'-ה'. היא מציעה לאורחיה תפריט מזרחי מגוון, של חומוס, טחינה ופלאפל, שיפודים ותוספות מקובלות של אורז, תפוחי-אדמה, או ירקות מאודים, וגם מבחר של מנות אחרונות.
פתחנו בסלטים. אלה הוגשו בקעריות קטנות, שהכילו כעשרה סוגים שונים מהם. טעמם היה די תפל ומשעמם, ונעדר את הפיקנטיות שלה הורגלנו בסלטים כאלה בעבר. הם הוגשו עם לחם הבית - בגט ארוך, שגם הוא לא הלהיב במיוחד. בעוד שבמסעדות רבות נהוג לכלול את הסלטים על חשבון הבית - גובים עבורם ב"שיפודי ציפורה" תשלום מיוחד.
מן העיקריות דלינו מנה של כבדי-עוף, שהיו אמורים לטבול בשזיפים, אבל נעדרו, משום מה, מן הצלחת. גם מנת הירקות המאודים, שהוגשה בצידם, לא הרנינה והורכבה משעועית צהובה חמה בלבד. בת הזוג הייתה חכמה יותר ובחרה בשני שיפודים, שהיו בהחלט משביעי רצון. סודה ולימונדה, שאמורה הייתה להיות טבעית, התגלתה כזו שהוצאה ממכל, אבל היה בהן, בכל זאת, כדי להרוות את צימאוננו ביום שטוף-שמש.
הישועה באה דווקא מן המנות האחרונות. הלכנו על בלינצ'ס בשוקולד, עם כדור גדול של גלידת קוקוס-סורבה. המנה הטעימה חיפתה, בהחלט, על מחדלי המנות המאכזבות האחרות, ולא נותר לנו אלא להתנחם בה. גם הקפה הטורקי שהוגש בצידה היה לעניין.
תמורת הארוחה לשניים שילמנו 192 שקל והוספנו תשר של 23 שקל למלצרית חרוצה, אך מטעה במידע השגוי שנידבה לנו. ל"שיפודי ציפורה", בגלגולה הנוכחי, לא נחזור במהרה, אחרי שהענקנו לה את הציון 6 בלבד.

תאריך:  28/10/2009   |   עודכן:  28/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ציפורה" המאכזבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההפוך של צפורה לבני יותר גרוע
יותר חשוב ממסעדה  |  29/10/09 03:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז ארד
שטייניץ אולי רוצה להפיק 400 מיליון ש"ח נוספים ממיסוי רכב "ירוק"    אך בפועל מעלה את המיסוי על המגזר העיסקי היצרני ומעכב את שגשוג כלכלת ישראל
עו"ד משה גולדבלט
סיכוי פוליטי קטן להעביר את תוכנית פיצול מעמדו ותפקידיו של מוסד היועץ המשפטי לממשלה    הסיכוי קטן בדיוק מהסיבה שמהלך כזה נדרש    ליועץ המשפטי ולאוליגרכיה המשפטית, התומכת בשימור המצב הקיים, יש די כוח על-מנת לסכל את המהלך- מוטב ללכת על מהלך מצומצם יותר בשלב ראשון
איתן גנור
זה ציונו של כותב המאמר "א'-ב' בדמוקרטיה" (News1, 26.10.09), שמאמרו לקוי בתיאורים איך דמוקרטיה אמורה להתנהל    היתממות או דמגוגיה? איני יודע. מה שברור הוא כי מערכת החינוך כשלה לחלוטין בחינוך לדמוקרטיה, וכך יכולים כותבי מאמרים לשטות בציבור שבולע דמגוגיה בלא יכולת ביקורתית
דני בז
אין, בכל העולם כולו, צבא מוסרי כצבא הגנה לישראל    אהוד ברק - צודק
יובל סופר
הידיעות על רשת בתי הקפה הישראלית אשר החרימה את הקפה הטורקי הניבו תגובות בעולם הערבי להתפתחות ביחסי ישראל-טורקיה    להלן חלק מהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il