X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כהרף עין עורך הדין הופך להיות דמות וירטואלית כלפי הלקוח שלו; הרי רק לפני זמן קצר נלחם אותו עורך הדין על לבו של הלקוח כדי להשיג ולקבל את העבודה, ואז, בניסיונו זה גם הזמין את הלקוח למשרדו וכיבדו בקפה ובעוגה, ובעיקר, במתק שפתיים. ולאחר מכן, כאילו מדובר בפיצול אישיות, ניצבת מול הלקוח דמות אחרת לחלוטין - מתחמקת, מתכחשת, וירטואלית
▪  ▪  ▪

מי מאיתנו לא השאיר הודעה לבעל מקצוע חופשי במשרדו, מבלי שיזכה להתייחסות כלשהי?
מי לא ניסה לשווא לשוחח עם האדריכל, עם השמאי או עם עורך הדין - ואלה התחמקו ממנו בגיבוי ובחסות המזכירה/הפקידה?
במסגרת שגרת עבודתי המקצועית, אני נמצא בקשרי עבודה שוטפים ברציפות עם עשרות עורכי דין, מהנדסים, שמאים, אדריכלים, בצד מוסדות ציבוריים, ואני נוכח לדעת כי מבין בעלי המשרדים הפרטיים, שכביכול צריכים להיות משוחררים מתחלואי הביורוקרטיה המזוהה דווקא עם הסקטור הציבורי, יש כאלה הנגועים אף הם באותן תופעות מזיקות, במינון שונה.
...אט-אט נעטף האדריכל הראשי של המשרד, כמו גם מנהל החשבונות או השמאי, במעטפת מגן המנטרלת אותו כליל מלקוחותיו (פרט ללקוחות פוטנציאליים בטרם הזמנת עבודה - לפני ביצוע העסקה וחתימת חוזה שכר טירחה), וככל שההגנה וההרחקה של בעל המשרד מלקוחותיו היא יותר מוצלחת - כך גם עולות הדרגה וההערכה שהן מנת חלקו של אותו עובד מסור (מזכיר/ה, פקיד/ה) - אלה היוצרים את המסך ומטפחים אותו.
הצלחת המנגנון הפקידותי במילוי מטלה זו - נחשבת יותר.
כהרף עין עורך הדין הופך להיות דמות וירטואלית כלפי הלקוח שלו; הרי רק לפני זמן קצר נלחם אותו עורך הדין על לבו של הלקוח כדי להשיג ולקבל את העבודה, ואז, בניסיונו זה גם הזמין את הלקוח למשרדו וכיבדו בקפה ובעוגה, ובעיקר, במתק שפתיים. ולאחר מכן, כאילו מדובר בפיצול אישיות, ניצבת מול הלקוח דמות אחרת לחלוטין - מתחמקת, מתכחשת, וירטואלית.
אמנם עיקר העבודה נעשית בהתאמה להסכם ברוב המקרים, אך יש ובירור נוסף (שנמנע בתוקף ובנחישות) עשוי לשפר, ויש שפגישה או לפחות שיחה בלתי אמצעית (שנחסמת) יכולה להועיל. ומה בדבר יחסי ציבור ויחס אנושי בכלל לכל פונה? ועוד, האין בשינוי גישה כמתואר - אבק הונאה והולכת שולל?
הטענה של עומס במשרד אינה מתקבלת; הרי לרוב, מי שמקופח מבחינת קשר שנראה לו חיוני עם מי שערך עמו הסכם שכר טירחה, (ויש לזכור, הסכם מטבעו הוא דו צדדי), לא יניח לכך בקלות; הוא ימשיך ויטלפן, ואף עלול להופיע בניסיון לקיים פגישה ללא תיאום מראש, וישלח פקסים ומכתבים, עד שייענה. ואז, בחשבון כולל, יסתבר בדיעבד כי דרך ההתחמקות לא תרמה דבר למשרד ולמנהלו, אלא ההפך הוא הנכון - בזבוז המשאבים הכרוכים בהתחמקות גבוה ביחס לחלופה של קיום הקשר ומתן מענה ענייני ומיידי כבר בעת הפנייה הראשונה.
בנוסף, ישנה נטייה במשרדים פרטיים שונים, בעיקר גדולים, של בניית מערכת פקידותית ברמה המשנית, הכוללת את המזכירה + הפקידים + עובדים לא בכירים (לא אלה אשר היו מעורבים בעסקה, ולא אלה אשר אמורים לתת את השירות המקצועי). מערכת משנית זו מקבילה בכל דבר ועניין למערכת הבירוקרטית הציבורית, פרט לכך שכאן, במשרד הפרטי, יש למנהל המשרד הכוח המיידי והאינטרס האמיתי לבטל תופעה זו, בעוד שבסקטור הציבורי כמעט ואין דרך לביעור הביורוקרטיה.
אמנם לבעל המשרד הפרטי אין אותן חובות המוטלות על המוסד הציבורי, אך לא רק חובה אמורה להכתיב את דפוסי ההתנהגות במישור העסקי ובמתן שירותים, אלא גם יחסי ציבור, הגינות, מתן שירות יעיל כמטרה בפני עצמה, תדמית המשרד והצלחה עסקית.
לא אסיים מאמר זה ברשימת המלצות. הדברים ברורים, והמטרה היא כי לפחות משרד אחד שמנהלו יקרא את המאמר, ינקוט בצעדים לשינוי ולשיפור, ובכך הוא יתרום הרבה ללקוחותיו, ולעצמו.

תאריך:  28/10/2009   |   עודכן:  28/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביורוקרטיה במשרדים פרטיים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הלקוח הוא מטרד בפרט אם אינו
עשיר  |  28/10/09 19:04
2
אתה נוגע בנקודה כואבת
דליה מ.  |  29/10/09 15:58
3
הדברים בעיקרם מכוונים אליך
batan  |  30/10/09 10:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כרמית גיא
שוב חוגגים העיתונאים את הטקס השנתי של דוח השכר, צולפים במקבלי המשכורות הגבוהות, ולא טורחים להעמיק חקר באשר לתמורה המתקבלת עבור אותו שכר, או ליזום דיון במשכורותיהם שלהם
מנחם ברוד
כמה נחמד לשחק את האו"ם ולגנות את 'שני הצדדים', בשעה שהאמת היא בדיוק כמו בדוח גולדסטון - יש פה צד אחד בלבד אלים ופרוע, שמסית ומתסיס
ד"ר רונן יצחק
בפני ישראל וירדן עומדת שורת אתגרים משותפים    חילופי מידע מודיעיני, מלחמה בהברחות נשק באזור עקבה ושיתוף פעולה מבצעי הם צורך קיומי עבור שתי המדינות
עו"ד נבון קצב
גל האנטישמיות השוטף את טורקיה בשנים האחרונות ואשר התעצם מאוד לאחר מבצע עופרת יצוקה מסכן את שלומכם ושלום רכושכם    הסכנה הזו הולכת ומתחדדת במיוחד לאור העובדה שמי שמוביל את הנחשול האנטישמי, הוא ראש הממשלה המוסלמי הקיצוני שלכם - מר ארדואן
יצחק מאיר
רצח רבין עודנו כאן. ההיסטוריה לא הלכה לשום מקום. היא תופסת את המחר בגרונו. היא מוסיפה להיות כתב אשמה, לא אחד, הרבה    דברים ליום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il