X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כולנו חפצים לחיות חיים מלאי סיפוק עם הזקנה, הגוף בוגד בנו ויש שבשל מצבים גופניים לא נוכל למות בכבוד ונסיים את חיינו בהשפלה אלא אם כן נבקש שיכבדו את רצוננו למות בכבוד העיקר לדבר על זה
▪  ▪  ▪
כולנו נמות ועדיין - לנו שמורה הזכות לבחור למות בכבוד
אוטונומיה אישית
ענבל בר-און
אוטונומיה אישית היא החירות של הפרט לעשות ככל העולה על רוחו בכדי לבטא את אישיותו * משטר ליברלי יבטיח אותה * היא מתפרשת על כל תחומי המשפט...
לרשימה המלאה

כולנו רוצים למצות את החיים מרגע הלידה ועד הסוף הבלתי נמנע שלהם. בלידתנו ובינקותנו אנו מחוברים להורינו ואת המסע המכונה חיים אנו עוברים בצוותא עם המשפחה הגרעינית שלנו, ועם האנשים המסתפחים אליה בדרך. ולמרות זאת כל אחד מאתנו מוצא עצמו בודד עם גופו ברגע שהוא מגיע אל השלב האחרון של חייו, כאשר הוא עובר את תהליך ההיפרדות, תהליך המוות. חידת המוות מלווה את החושבים עליו במהלך חייהם. אין יודע מתי יגיע, אין יודע איזו צורה ילבש. האם יהיה זה מות נשיקה? האם יהיה זה מוות בייסורים?
רובנו מעדיפים לא לחשוב על הנושא, אך 15,000 מאזרחי ישראל כבר חתמו על מסמך ייחודי של עמותת "ליל"ך, לחיות ולמות בכבוד", הקרוי בפי העם "צוואה בחיים", ומספק הוראות מקדימות לטיפול שהחותם מבקש לקבל בערוב ימיו. בליל"ך יש היום 9,000 חברים וכולם נושאים בסמוך לתעודה הזהות כרטיס חבר בעמותה אשר כבר מנע לא אחת חיבור למכונת הנשמה ברגע קריטי שאין ממנו חזרה. כרטיס זה מאותת לרופאים שנושאו מבקש לא להאריך את חייו באופן מלאכותי ועל הרופא לשקול את המצב בהתחשב בבקשה זו (ניתוק מן המכונה נתפס ע"י החוק כהמתה וכעבירה פלילית).
עמותת ליל"ך דוגלת באוטונומיה של האדם על גופו ובזכותו להסתלק מן העולם בלי שיתבייש במצבו הפיזי ומבלי שיוציא את נשמתו בתחושת השפלה. ברחבי העולם פועלות כיום עמותות דומות בכ-30 מדינות שונות. ב-1 בנובמבר יצוין ברחבי העולם ה"יום עולמי למען הזכות למות בכבוד" ובירושלים תערוך כנס ראשון מסוגו בישראל בו מרצים בכירים מתחומים שונים ידברו על הנושא שנחשב בדרך כלל לטאבו בחברה שלנו. בישראל נחקק ב-2005 "חוק החולה הנוטה למות", שתוכנו עדיין לא מוכר בציבור כולו, אך נחשב לאחד היפים בספר החוקים שלנו. חוק זה מאזן בין "קדושת החיים" לבין זכותו האוטונומית של הפרט שחייו לא יוארכו באופן מלאכותי בניגוד לרצונו. "'קדושת החיים" הוא עניין של השקפה ולכן יש המעבירים ביקורת על החוק. מצד שני, עצם העובדה שהחוק חל רק על "חולים הנוטים למות" אשר יש צורך לחבר אותם למכונות החייאה ואין בו התייחסות לחולים חשוכי מרפא כגון ניוון שרירים, אלצהיימר, וכו' מטרידה רבים אחרים שחושבים שהחוק לא מספיק רחב, בדומה לחוקים שכבר קיימים במדינות רבות בעולם.
נושא מפחיד? לאו-דווקא. העיקר לדבר עליו, לחשוב עליו, להתווכח עליו. אסור להדחיק את הנושא הזה. ברוב המקרים המוות אינו עניין של רגע. זהו תהליך. כשם שהלידה היא תהליך. בשניהם יש שלבים ומוטב שיתוודע אליהם האדם מראש, כשהוא בריא. הרפואה מתקדמת וענף הרפואה הפליאטיבית נותן מענה למצבים קשים רבים. זוהי רפואה שאינה מבטיחה ריפוי, אך היא מבטיחה הקלה בכל שלב ושלב. טוב שיברר האדם לעצמו כיצד הוא רוצה למות, בחברת מי הוא רוצה למות, ואיזה סוג של טיפול יהלום את הדרך שבה חי את חייו. מחשבה כזאת תעניק לו ולסביבתו יתר שלווה.

עמותת ליל"ך (לחיות ולמות בכבוד) שמה לה למטרה להגביר את המודעות לחוק החולה הנוטה למות. העמותה פועלת מאז 1987 לשמירת כבוד האדם למניעת סבל מיותר מחולים הנוטים למות. פעילות העמותה עוסקת בתחום החקיקה, ההסברה בקרב אנשי המקצוע והציבור הרחב ובהעמקת מודעות הציבור לזכויותיו. בנוסף, ניתן למצוא בליל"ך טופס הוראות רפואיות מקדימות ("צוואה בחיים"), בו מביע האדם את רצונו למות בכבוד. העמותה הגיעה להסכם עם משרד הבריאות כי הצוואה בחיים, המסמך בנושא שהיא מציעה, תוכר כחוקית. למרות האפשרות למלא את הטופס הממשלתי, שהוא למעשה הטופס החוקי וגם ניתן בחינם, ישנה הצטרפות מסיבית של חברים חדשים לליל"ך. בעמותה ישנם כ-15,000 חברים. רק בשנה האחרונה הצטרפו למעלה מאלף חברים חדשים, ובכל חודש מצטרפים 50 חברים חדשים (כ-14 חברים בשבוע).
רות דבל היא יו"ר עמותת לילך, יוזמת הכנס בנושא "מוות במרשם רופא" ב-1/11 במשכנות שאננים בירושלים
תאריך:  31/10/2009   |   עודכן:  31/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
גורלם של השרים מונח בידי היועץ המשפטי לממשלה, בתוקף כובעו השני - ראש התביעה    הידיעה שבכל רגע הם עלולים לעמוד לדין, גורמת להם ליישר קו עם היועץ    הנפילה האפשרית ממגדל אקירוב כמשל
יואב יצחק
מזוז שוב מתחמק    במקום להורות על פתיחת חקירה נגד אהוד ברק הוא מתמרן זאת לבדיקת המבקר    אלא שלמבקר אין את הסמכות החוקית והכלים הנדרשים
צבי גיל
אם הוא נראה כמו ביבי, מתנועע כמו ביבי ונואם כמו ביבי, אז זה ביבי    ה"שינוי" של ביבי זו רק תקוות שווא של עיתונאים אשר שמעו אותו, כנשוך נחש, מוציא מפיו את צמד המילים "מדינה פלשתינית"
ד"ר רון בריימן
ככה לא בונים פיוס בין ימין לשמאל    הגיעה העת שהתקשורת תעסוק בחשיפת כל האמת סביב רצח רבין במקום טאטוא הספקות
דני בז
הממונים על נושא הניצולים מנותקים בעיקר מגורם הזמן הפועל לרעת הקשישים וסבורים שלרשותם עומד כל הזמן שבעולם ואין כל צורך להיחפז, גם אם תידרשנה לכך עשר ואפילו עשרים שנים נוספות!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il