X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למי שחושב להעביר את החשבון שלו לבנק מזרחי-טפחות - הנה סיפור שייתן חומר למחשבה שנייה
▪  ▪  ▪
דואגים ללקוחות מן המסד ועד הטפחות?! [צילום: יח"צ]
מזרחי טפחות live

לפני שלושה שבועות התקשרה אלי הבנקאית שלי מבנק מזרחי-טפחות עם שתי הצעות: לפתוח חשבון לבני בן ה-14 ולהעביר את החשבון שלי למזרחי live. קבענו פגישה בסניף והבנקאית הצליחה לשכנע אותי בשני הנושאים.
אלא שעד מהרה התברר, בניגוד לדברי הבנקאית, שלמעשה אין שום תועלת בפתיחת החשבון לבני. הוא לא יכול לקבל כרטיס אשראי, הוא לא יכול לקבל כרטיס כספומט. למעשה אפשר רק לפתוח על-שמו חשבון חיסכון. כך שזה ירד מעל הפרק.
נשאר נושא מזרחי live (סתם נקודה מעצבנת: עברית כבר לא מספיק טובה?). היה לי ברור מה הם היתרונות מבחינת הבנק: הלקוחות הקטנים, משקי הבית שאין מהם יותר מדי הכנסות, יעברו למערכת מרכזית וישחררו את הבנקאים לטיפול בלקוחות הכבדים. לעומת זאת, לא היה לי כל-כך ברור מה הם היתרונות מבחינתי; למשל: אין הנחה כלשהי בעמלות, למרות שעלויות התפעול של הבנק נמוכות יותר. אבל נאמר לי שזו בנקאות מודרנית יותר, נגישה יותר, הכל יגיע אלי הביתה, אז הסכמתי.
אני מודה: טעיתי. הטעות התבררה לי די מהר. הסתבר שצריך להחליף לא רק את כרטיסי האשראי ואת פנקסי הצ'קים, אלא גם את מספר החשבון. המשמעות היא כמו לעבור בנק - וזה, כידוע, לא הדבר הכי נוח בעולם. נכון, הבטיחו לי שיעשו הכל בשבילי, אבל בפעם האחרונה שהחלפתי כרטיס אשראי (בתוך אותה חברה) - המעבר המעשי לקח חודשים ויש תשלומים שעד היום נגבים מהכרטיס הישן.
שלושה ימים אחרי הפגישה עם הבנקאית, התקשר מישהו ואמר שהוא מדבר ממזרחי live כדי לתאם את המעבר. מאחר שהייתי צרוד מאוד, ביקשתי ממנו להתקשר למחרת. הוא אמר שאין בעיה. ודאי שאין; הוא לא התקשר עד היום. אחרי כמה ימים קיבלתי הודעה בדואר, לפיה הבנקאי שלי הוא בכלל בנקאית ואני כנראה אמור להתקשר אליה.
אם זה לא הספיק, אחרי כמה ימים הגיעה הביתה עוד מעטפה, הפעם עבור אשתי [ראה תמונה מטה]. בתוכה מצאנו את המספר הסודי של כרטיס הכספומט החדש שלה. כן, בדואר רגיל, בתיבת הדואר, בלי אישור מסירה ובלי חתימה ובלי בקרה. הדבר שהוא אולי הרגיש ביותר בבנקאות - כמעט חשוף לעיני כל.
חוץ מזה, את החומר מהבנק לא קיבלנו עד עצם היום הזה. כרטיסי האשראי החדשים, פנקסי הצ'קים ומי יודע מה עוד - הם תקועים עדיין בחברת אביב-שיגור. החברה לא הצליחה משום מה לתפוס אותנו בטלפון, והגדילה לעשות כאשר הותירה לי פעם הודעה במשיבון לפיה אני הוא שצריך להתקשר אליה. התקשרתי. המענה הקולי היה כל-כך ארוך ומסובך, ובסופו כמובן שמעתי ש"נציגינו מטפלים בפניות קודמות", עד שהתייאשתי.
לפני שבועיים הודעתי לבנקאית שאני מתחרט ורוצה להישאר בסניף שלי. היא אמרה שזה יסודר מיד. זה באמת לא צריך לקחת יותר מעשר דקות. אבל מאז אני מחכה. כרגע אני לא יכול להפקיד צ'קים, כי כרטיס הכספומט מזהה אותי כבעל חשבון במזרחי live - אותו אני כאמור לא רוצה. אני גם לא יכול לבדוק את מצב החשבון באינטרנט, כי לדעת הבנק החשבון אינו פעיל, אין בו תנועות והיתרה היא אפס. במצב הזה, אני יכול רק לקוות שהכל בסדר, שאיש לא מועל בכספי, שהמשכורת הגיעה למקום הנכון, שהחיובים יורדים כסדרם ושהצ'קים שלי לא יחזרו.
ביום חמישי שעבר דיברתי עם דובר בנק מזרחי-טפחות. סיפרתי לו את כל המעשה. אנחנו מכירים כמה וכמה שנים, ואני חייב לומר שתגובתו הדהימה אותי: חטפתי שטיפה ארוכה על כך שלא חשבתי על הכל מראש, שלא הבאתי בחשבון שכמובן יהיו בעיות ושלא גיבשתי דעה נחרצת מיד כאשר המעבר הוצע לי. מאוחר יותר קיבלתי ממנו מסרון, לפיו הנושא בטיפול. היח"צן החיצוני של מזרחי-טפחות, המטפל ספציפית בתוכנית ה-live, הבטיח לי באותו יום שיבדוק. גם לתוצאות הבדיקה הזו אני עדיין ממתין.
בקיצור: למי שהקמפיין הנוכחי של מזרחי-טפחות "ישראל מתגייסת להעביר את דביר" עושה חשק לעבור לשם - שיחשוב שוב. אם אלו הצרות שעושים ללקוחות קיימים, עד כמה יכול המעבר להיות חלק ללקוחות חדשים? אם אלו הם החובבנות וחוסר האחריות וחוסר האכפתיות כלפי לקוחות הבנק, מה יקבלו מי שאינם לקוחותיו?

צפו בקמפיין: ישראל מתגייסת להעביר את דביר

מספר סודי של כרטיס אשראי - בדואר רגיל
תאריך:  01/11/2009   |   עודכן:  02/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דביר, אל תעביר
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אכן - בנק מזרחי לא אמין!!! ל"ת
לקוח מזרחי לשעבר  |  1/11/09 11:56
2
בנק שהיה פעם לטובת הלקוח היום ל"ת
סוחת את הלקוח  |  1/11/09 13:14
3
חבל שאתה מדבר ככה בתור עיתונאי
עמיקם  |  1/11/09 13:44
 
- עמיקם - אתה עובד הבנק נכון? ל"ת
קורא מתעניין  |  1/11/09 15:26
 
- ממש לא, כנס לתגובתי
עמיקם  |  1/11/09 18:06
4
לקוחה מרוצה של מזרחי טפחות
גאולה גבאי  |  1/11/09 13:50
5
הוא כבר עבר
אפרת מיכל  |  1/11/09 15:10
6
איתמר לוין
מ.פ  |  2/11/09 16:14
 
- ל- מ. פ
ג'  |  4/11/09 07:46
7
איזה קישקושים...
יג  |  2/11/09 16:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
תיאטרון הבימה חוגג 90 שנה להיווסדו ומעלה מופע מוסיקלי המורכב מן הרגעים והשירים של מחזות הזמר שהועלו בו במשך השנים    הלהקה נהדרת, אך הכוכבת הראשית עזבה והקהל לא עודכן
אלכס נחומסון
ישראל זקוקה נואשות לשיטה ייחודית, שיטה שתושתת על עקרונות דמוקרטיים, הומניים, אך תדע להכליל אלמנטים שיעדיפו את שלומה וקיומה של המדינה על פני כל עיקרון נעלה אחר
ראובן לייב
מסעדות על טהרת המאכלים מתוצרת הארץ עושות חיל מעבר לים
עמוס גורן
העולים החדשים שהגיעו לפה בשנות החמישים הגיעו ואוצר בפיהם    עברית מדוברת ממש כמו אז בימי התנ"ך, אותנטית    אך לפקידי הסוכנות ההונגרים והפולנים, שהיו עסוקים בהשרדות המדינה באינקובטור, לא היה פנאי להעריך את האוצר, והם 'טחנו' אותו בכור ההיתוך האשכנזי-בן-גוריוני    תענוגות העברית (כ"ח)
יוסף אורן
הרומן "פצע" בולט לטובה בין שאר רומנים המטפלים בנושאי "המצב האנושי", בכך שאין בו ניסיון מאולץ לקשר את העלילה האוניברסלית ל"סכסוך", כדי לבטא בה את השקפתו הפוליטית של המחבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il