X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתגייסות וההתנדבות מצד הכתומים חזרו לממדים הקודמים שלפני ההינתקות. אך כנראה שחידוש המוטיבציה פורש כמחיקת הזיכרון על מנהיגות, אומץ ושיקול דעת
▪  ▪  ▪
גילו אומץ לב נדיר [צילום: דו"צ]

השמאל והתקשורת זועזעו קשות מהנפת השלטים על-ידי חיילים מגדוד "שמשון" בטקס ההשבעה. הזעזוע תורגם להאשמת זוג הטירונים הללו ואוהדיהם שהם מפוררים את צה"ל.
ההפרזה המכוונת הזו מזכירה את האזהרות האפוקליפטיות ערב הגירוש כשסיפרו לחיילים במסגרת "ההכנות המנטליות" כי כשלון ב"משימה הלאומית" יהיה סופה של המדינה - לא פחות!
אז זה הצליח מעל למשוער וצה"ל הביס את המתנחלים בשישה ימים. כשהובלו בכפייה אל מחוץ ליישוביהם, התפלצו המתיישבים המוכים למראה הערבים בכפרי צפון השומרון שעמדו על גגות הבתים וצעקו בעברית: "כל הכבוד לצה"ל". ראשי הצבא התגאו במיעוט מקרי הסרבנות, אך מדובר באשליה. הגירוש בוצע על-ידי צבא חדש שהוקם משוטרים, מחיילים עורפיים, מחניכי קורסים יוקרתיים ומאנשי קבע שנסחטו באיומי פיטורין ללא פיצויים.
המעורבות הפוליטית הזו של "צבא העם" נגד חלק מן העם, הובילה לתגובת נגד אדירה של המגזר הפגוע, זה שמהווה את עמוד השדרה של היחידות הקרביות. צה"ל הסתיר מהציבור את הכמות המפחידה של קצינים שלא המשיכו לחתום קבע, חיילים שסירבו להצטרף למסלולי פיקוד, אנשי מילואים שחדלו להתייצב ואף נוער שפשוט לא התגייס. נערות התרחקו מחיילים שלקחו חלק במהלך, בתוך משפחות היו סכסוכים בין חיילים לבין אחיהם הקטנים בגלל המשך שירותם בצה"ל וחיילים רבים החליפו לבגדים אזרחיים כשהגיעו לחופשות כדי לא להיראות בקהילה במדים. תא"ל טל רוסו מונה במיוחד כדי לבלום את המפולת, פעילים שקראו שלא להתגייס אוימו על-ידי השב"כ, אך כבר בעמונה, חצי שנה לאחר הניצחון הגדול הקפיד הרמטכ"ל, דן חלוץ, שאף לא חייל אחד ייראה בשטח.
השבר הזה תוקן באופן טראגי על-ידי מלחמת לבנון. המלחמה חיסלה את "תוכנית ההתכנסות" לנסיגה חד-צדדית מיו"ש ושובו של האיום הקיומי הפך את הצורך בחיילים וקצינים קרביים לנואש. כתוצאה מכך הקפיד צה"ל שלא לקחת חלק בעימותים מול מתיישבים, וההתגייסות וההתנדבות מצד הכתומים חזרו לממדים הקודמים. אך כנראה שחידוש המוטיבציה פורש כמחיקת הזיכרון. מסע הרדיפה והאפליה שהובילו האלוף שמני, האוגדונר תיבון והמנהל האזרחי השיב את הפוליטיזציה לצה"ל. לשיא הגיע גדוד "שמשון" בהתנגשויות אלימות נגד השוהים בחומש. חיילים מהגדוד מספרים בשיחות פרטיות כי כיום רוב פעילותם מופנית נגד יהודים.
צה"ל צריך להודות לטירונים שלכאורה ירקו בפרצופו בראש חוצות, כי הם ורבים נוספים יכולים היו "להקטין ראש" כמו אחרי הגירוש, ולהתחמק, אחד אחד ובאין רואה, ולגרום בכך נזק שקט, בלתי מתוקשר, אך משמעותי והרסני ביותר. במקום זה הם בחרו בדרך הקשה, זו שמחיר בצידה, והציבו תמרור אזהרה גדול שממנו לא ניתן להתעלם. מעשה כזה מאותת כי המשך הפיכתו של צה"ל ל"משמרות המהפכה" של השמאל מוביל לקרע.
אלא שהרקע האמיתי לזעזוע הזה, המטריד מאוד את השמאל הצבוע, הוא היקיצה הכואבת מהאשליה שהזיכרון נשטף, הכל נשכח ונסלח, וצה"ל ערוך ומוכן לסיבוב גירוש נוסף. שיאי הגיוס של הכתומים לצה"ל גרמו להם לטעות ולחשוב כי החיילים דהיום, שהם למעשה הנוער שהפגין ונרדף בתקופת הגירוש, עומדים לרשותם בכל תנאי. המחאה בכותל ניפצה את החלום הזה והשמאל מתעורר למציאות שהנוער הכתום מרגיש בצה"ל "בבית" ולמרות משקעי העבר והפוליטיזציה, הוא לוקח אחריות בהתגייסות להגנת הארץ. בה בעת, מתוקף אותה אחריות, הוא מאותת כי מה שהיה לא יהיה. הדבר לחלוטין לא פגע בצה"ל ככוח מגן נגד האויב, אך צבא הגירוש ספג מכה אנושה.
החיילים הצעירים הללו הוכיחו מנהיגות, אומץ נדיר ושיקול דעת בוגר בהפרידם בין החובה להתגייס להגנה על הארץ מחד-גיסא, ומאידך-גיסא לבצע מעשה לא פשוט שמאלץ את צה"ל להבין שמיטב חייליו לא ישלימו עם סטייתו הפוליטית. כך עשויים טירונים בני יומם לחלץ את צה"ל מהביצה הפוליטית שאליה הוכנס על-ידי שר ביטחון וקצינים בכירים חסרי אחריות.

תאריך:  01/11/2009   |   עודכן:  01/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל: מי בונה ומי הורס?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים עם כל מילה. יישר כח. ל"ת
כתום  |  1/11/09 16:31
2
סרבנות הולכת לשני הכיוונים
אלטע קאקער  |  1/11/09 20:17
3
החברים של יאיר לפיד בשמאל ל"ת
החילוני לא משרתים  |  2/11/09 08:09
4
צביעותו של העצני
213  |  2/11/09 08:47
5
כמו כמעט תמיד
דרורי בר לבב  |  2/11/09 11:11
6
במהפכה נגד צ'אושסקו, ברומניה
רנה, ק' ספר  |  2/11/09 20:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
את מה שעשה ברק, עשו רבים ו"טובים" לפניו    התמקדות השמאלתקשורת בסלונים אוויריים מבית מדרשו של ברק ובנהנתנות שלו תוך אתרוגה את אנשי השמאל הנהנתנים (ראה ערך שרון ואולמרט) אומרת דרשני    שהרי ישנם אתרוגים, וישנם פירות באושים
ד"ר אברהם בן-עזרא
האם מומחה מטעם בית המשפט אמור לקבוע את דרך האמצע בין עמדת התובע לעמדת הנתבע? או שמא עליו להעריך הערכת אמת, לאו דווקא הערכת 'אמצע' חסרת משמעות?
הרב דוד בן זזון
מדוע מנהלים ומחנכים בבתי הספר התיכוניים הדתיים נרתעים מהצגת תוכנית יג"ל בפני התלמידים?
ד"ר אסף ורשה – עו"ד
שאלות ותשובות    שורת עצות ברזל להתנהלות נכונה אל מול חברת הביטוח    לא תמיד הביטוח מכסה    ולא תמיד הרשות המקומית נוטלת אחריות    מורה נבוכים לסופת שלגים
איתן קלינסקי
ביום כ' בטבת תשס"ט יצאה לדרך פקודה בלתי חוקית מכיוונה של ישראל לעבר עזה - פקודה המבקשת לכבות את האש באמצעות אש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il