X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המסעדה האיטלקית שבאזור התעשיה בהרצליה התמחתה בבישול פסטות ובאפיית פיצות והיא שילוב מוצלח של המטבח המילנזי עם זה של טוסקנה
▪  ▪  ▪
מסעדת ג'ויה

תבשילי המטבח האיטלקי זוכים מזה שנים בארץ לפופולריות רבה. מסעדות איטלקיות צצות במקומותינו כפטריות אחר הגשם, ושפים מארץ המגף מוזמנים אליהן תדירות להדרכה גסטרונומית. בין אלה יצא לפניה שמה של "ג'ויה" הוותיקה (רחוב שנקר 9 בהרצליה) כמסעדה שאימצה אל חיקה את שילובו של המטבח המילנזי עם זה של טוסקנה.
כאחת מנושאות הדגל של רחוב המסעדות ההרצלייני, יצאו ל"ג'ויה" מוניטין בעיקר בשל הפסטות והפיצות המיוחדות שלה. היא חביבה עלי במיוחד בעונות הסתיו והחורף, שבהן יש ביקוש רב גם למרקים החמים שלה, תוצרת-בית. מעל כולם יצא לתהילה מרק הריבוליטה - מעדן ייחודי ל"ג'ויה", שהוא נזיד-איכרים טוסקני, בעל טעמים דומיננטיים של שעועית וכרוב שחור, ירקות ושמן. מן הסתם לא היה הנזיד מחמם הלב והבטן הזה מבייש אפילו את עשיו מספר "בראשית", אילו רק חי היום.
מעדן שאזל
כשהגענו ל"ג'ויה", בצהרי סוף שבוע גשום וקר, ערגה בטננו למעדן המיוחד הזה, אלא שנאלצנו לוותר עליו בעל-כורחנו משום שפשוט אזל מן המטבח בשל ביקוש-שיא. התחליף היה מרק-עגבניות עם קרוטונים, טעים כשלעצמו, אבל רחוק מלהשביע את קיבתנו ולהתחרות בריבוליטה הדשנה. אל המרק האדמדם שלנו התלוותה פוקצ'ה חמימה, עם צלוחית של רסק-עגבניות, שכעבור דקות אחדות התקררה ואיבדה מפריכותה.
מהיצע הפסטות הגדול בחרנו ברביולי במילוי קרם-בטטה וגבינת-סטרקינו מלוחה, ברוטב-שמנת וגרגרי-קצח. בת הזוג בחרה בלינגוויני-ירקות ושרימפס - פסטה ארוכה ואובלית, בשילוב פירות-ים וירקות פריכים, בליווי עגבניות טריות, טימין ופרג'אנו. שתי המנות היו טעימות מאוד, מלבד הפרמזן, שהוגש, כמנהג המסעדנות הישראלית, כשהוא טחון, במקום בקובייה אחת, המשמרת את טעמו הפיקנטי. לרוויה שתינו בשקיקה בקבוק-סודה גדול של "סן פלגרינו", כיאה למשקה איטלקי שאין כמותו להרוות את הצימאון.
מן הקינוחים אהבנו, כהרגלנו, את הספומה משיבת הנפש - שכבות של מרנג-לימון קפוא וסלט-פירות אקזוטי - מעדן ייחודי ל"ג'ויה". לצידו הוגש אספרסו כפול ודומיננטי, כמו ששותים בארץ המגף.
מחיר הארוחה לשניים הסתכם ב-195 שקל, ומלבד אכזבת הריבוליטה הוא ענה, בהחלט, על צרכינו. הוספנו תשר של 15 אחוז על שירות אדיב וקשוב למלצרית מתחילה וזיכינו את "ג'ויה" ב-8 נקודות מבסולם קולינרי בן 10 נקודות.

תאריך:  02/11/2009   |   עודכן:  02/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
עלינו להכריז בכל הזדמנות כי אנו רואים בקיום המו"מ להסדר כלשהו עם הפלשתינים כמטרה מדינית אסטרטגית   נבהיר באורח נחרץ כי ניכנס למו"מ ללא תנאים מוקדמים    מבחינת ישראל, יכול מו"מ כזה לצוף על הקרח עד סוף כל הדורות. אחרי הכל, לישראל כבר יש מדינה, לפלשתינים אין
יניב אקרמן
זה זמן רב שלא שמענו גינוי מקיר אל קיר נגד מחבל, רוצח ואו עבריין    התקשורת משתוללת ללא גבולות
איתן גנור
האחריות לרצח ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין, רובצת לפתחם של כמה וכמה גורמים, כל אחד במידה אחרת. כל גורם מפיל את האחריות על האחרים, ומתעלם מאחריותו שלו. הוויכוח הציבורי בנושא הינו שיחת חרשים
אסתר שניאורסון גרי
השלום עם ירדן הוא חסר ערך, שכן האליטות שלה שוללות אותו    החלום הבלתי נשלט לנגב חומוס בעמאן או בדמשק הוביל למקח טעות    שלום באספמיה
יוסף קנדלקר
עשרת כללי הזהב למתפרסם המזרחי המגיע לראשונה לראיון בעיתון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il