X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלפי קשישים ונכים יישארו החורף ללא חימום, בשל העלייה במחירי הנפט וסירובם של פקידי הממשל להתאים את קצבותיהם של הנכים לעלות האמיתיות של המחייה בישראל
▪  ▪  ▪
יש מי שלא יוגנו מן הקור החורף הזה [צילום: פורטל גינון מקצועי בישראל]
את אף אחד בממשל לא מעסיק הקשר הסימביוטי שבין עליית מחיר הדלק למצב האוכלוסיות החלשות. כל כך אטומים הם שם, שברוב נדיבות עד ינואר 2010 לא יעודכנו הקצבאות שבהקפאה, אלא שההקפאה, לא רק מקפיאה קצבאות אלא גם נכים והקשישים. כמובן שלא מתוכנן לתת למקבלי הקצבאות פיצוי כלשהו על ההתייקרות.

רבים מהם נאבקים כיום במצוקת קיום אמיתית, במלחמה יומית על סדר העדיפות; על ההחלטה כיצד לחלק ממונם בין הוצאות מזון ותרופות, חשמל, וארנונה. לרובם, הוצאות חימום הבית בעקבות עליית המחירים התלולה יהיו מותרות בלתי מושגות.

מחירי הנפט הוכפלו בשלוש השנים האחרונות, ומחיר הדלק למשל זינק בכ-30 אחוזים רק בשנה האחרונה. המשמעות לרובנו היא בעיקר אחזקת רכב יקרה יותר ועלייה במחיר מוצרי החשמל. אבל המשמעות מאיימת בהרבה על הקשישים והנכים החיים בינינו: סכנת מוות. עלייה במחירי הנפט משמעה עלייה במחירי ההסקה של דירות הקשישים שהשנה, פשוט ייאלצו לוותר עליה. הנכים, לעומתם, ייאלצו לוותר על ההסעות וחופש התנועה שלהם, בשל העלייה במחירי הדלק.
בשוק העולמי מחירה של חבית נפט גולמי הרקיע שחקים ובהתאם, התבשרנו על עליית מחירי הסולר והדלק כמוהם גם יעלו בקרוב מחירי הנפט והמזוט לתעשיה. על נסיקה תלולה זו במחירי ההסקה אפשר ללמוד ממחיר הסולר, העלייה המיידית במחירי הדלקים מביאה לעליה דרמטית במחירי הסקת הדירות. כל אותם שמתגוררים באזורים הקרים ומחממים ביתם בסולר ובנפט, נאלצו בשנים האחרונות להקדיש לנושא ממון רב.
המצב יוצר מצוקה אמיתית למי מהאזרחים המוגדרים "כשכבות החלשות", אותם אנשים שהולכים להיפגע בחורף הקרוב. ביניהם ניתן למנות נכים קשים מאוד, התלויים לקיומם בקצבת נכות (קיום) שמגיעה בערכה המקסימאלי ל-2,200 שקל, וכמוהם קשישים הנאלצים לחיות מקצבת זקנה שערכה דומה. אזרחים אלו שלא יוכלו לשאת בעול הכספי, יאלצו להקטין או להפסיק כליל את חימום דירתם ואז, לא ירחק היום בו נתבשר באמצעי התקשורת על אסונות קורעי לב.
רבים מהם נאבקים כיום במצוקת קיום אמיתית, במלחמה יומית על סדר העדיפות; על ההחלטה כיצד לחלק ממונם בין הוצאות מזון ותרופות, חשמל, וארנונה. לרובם, הוצאות חימום הבית בעקבות עליית המחירים התלולה יהיו מותרות בלתי מושגות.
את אף אחד בממשל לא מעסיק הקשר הסימביוטי שבין עליית מחיר הדלק למצב האוכלוסיות החלשות. כל כך אטומים הם שם, שברוב נדיבות עד ינואר 2010 לא יעודכנו הקצבאות שבהקפאה, אלא שההקפאה, לא רק מקפיאה קצבאות אלא גם נכים והקשישים. כמובן שלא מתוכנן לתת למקבלי הקצבאות פיצוי כלשהו על ההתייקרות.
לא ברור מהיכן שואבים בממשל את החוצפה להניח שאדם חסר כושר עבודה לגמרי או קשיש קשה יום, יכול ומסוגל להתקיים מהקצבה הקיימת, או כיצד בדיוק יוכל הוא לספוג את העליות האחרונות בעלות הקיום - תוצאת אותה עליה במחירי הדלקים וללא שהקצבאות שמקיימות אותו יעודכנו ברמה סבירה.
אגב, העידכון האחרון בקצבאות הקיום לנכים, נעשה בינואר השנה בנדיבות שלא תתואר נוספו כמה עשרות שקלים לקצבת הקיום. התוספת לא רק שלא משקפת את הצורך האמיתי, אלא גם מדגישה ומנציחה את האטימות ואת התרחקות המדינה מהצורך לסייע לאוכלוסיות החלשות שלה.
פן נוסף של עליית מחירי הדלקים היא קצבת הניידות לנכים, נכים קשים מאוד שתנועתם נעשית ורק באמצעות רכבים, בעיקר מכוניות מסחריות זוללות סולר, נאלצים לספוג פעם אחר פעם את עליית מחירי הדלקים. המשמעות הישירה של העלייה במחירי הדלקים היא פגיעה כואבת בחופש תנועתם של אלו המוגבלים בתנועתם ונכים שהרכב משמש להם כרגליים.
כנראה מעדיפים בממשלה שלא לראות נכים משולבים בקהילה, בחברה ובעבודה, אחרת לא ניתן להסביר את "הידוק החגורה" הנדרש מהם. לא מדובר בהידוק קליל, אלא בהקטנה עד כדי רבע בכמות הנסיעות אותם הם יכולים לבצע וזוהי קביעה חד-משמעית: המדינה מעדיפה לראות את הנכים תקועים עמוק בתוך בתיהם ובחוסר יכולת תנועה ואגב...קפואים מקור.
בזמן שהממשל עסוק בדרכים להוציא כספים מהאזרחים בעזרת היטל הבצורת וכל מי שלא יכול להוריד מפסק או לעצור מנעמי יושבי שלטון, כל מי שאין ביכולתו לקרוא בקול רם ולמען עצמו, נמק.
את המציאות הכואבת של אותם שאינם יכולים לזעוק אין שומעים שם בממשל. החורף שמגיע, יהיה קריר מתמיד.

תאריך:  03/11/2009   |   עודכן:  03/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה מונעת חימום לחורף מנכים ומקשישים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העם אשם כי לא עושים מעשה
אליהו חיים  |  3/11/09 10:25
2
עוד יבוא היום בו נקום על כולם
zoomarch  |  3/11/09 17:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון שטיין
הגם שהגרמנים היו שבעי רצון ממדיניותה של מרקל, הם הצביעו בעד שינוי    הממשלה החדשה תהא ימנית יותר וליברלית כלכלית יותר    מדיניות החוץ של גרמניה תתערב פחות במזרח התיכון    אך למרבה ההפתעה, מצע החוץ של גרמניה מכיר במדינה יהודית לצד מדינה פלשתינית
ראובן לייב
גשמי ברכה? הניסיון המר מלמד כי הם יורדים רק לזמן קצר ובעוצמה רבה מדי. ומלבד שהחקלאות יוצאת ניזוקה, יש גם מחדל-התפלה, אין ניקוז ראוי, אין היערכות בחברת החשמל והחושך רב על האור
ענבל בר-און
צדק מחלק בדיני הנזיקין נועד להתריע מזיקים פוטנציאלים ולהעביר עושר מן המזיקים אל הניזקים ובכך לחזק ערכים של צדק חלוקתי    צדק מתקן נועד להסדיר את הפיצויים בין הצדדים תוך התעלמות משיקולים חברתיים כלכליים לרוב הצדדים    האמנם הקו המפריד בין שני סוגי ה"צדק" כל-כך ברורים?    הרהורים על תורת המשפט (1)
עו"ד מלי פולישוק-בלוך
חברה דמוקרטית המקבלת שוק חשמלי בצורה של שלוש יריות אקדח המחסלות במחי יד ראש ממשלה ופוצעת אנושות את הדמוקרטיה, אמורה להפיק לקחים    לא אצלנו...
אסף גולן
השבוע לפני 92 שנים הצהירה ממשלת בריטניה כי תתמוך בהקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, במסמך המכונה "הצהרת בלפור"    מי חתם על ההחלטה? מי תמך ומי התנגד? ולמה בכלל היינו צריכים את זה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il