X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנועי החיפוש, הרשתות החברתיות, ובכלל - כל האתרים בעולם, נועדו אך ורק בשביל לשרת את מיליוני הגולשים גן עדן ברשת על קידום אתרים והתפתחות הרשתות החברתיות
▪  ▪  ▪
יש לך שאלה? הקש אותה וקבל תשובה [AP]

גוגל והתפתחותם של מנועי החיפוש
אין עוררין על כך שרשת האינטרנט היא מקור המידע הזמין, המקיף והיעיל ביותר בעולם. התואר הזה ניתן בצורה סופית עם הופעתם של מנועי החיפוש לפני כעשור. המנועים סיפקו פלטפורמה פשוטה יותר מלשאול את הספרנית - "איפה אפשר לקבל מידע על...?" - פשוט כנס, הקלק ומצא אינספור עמודי מידע רלוונטיים לשאילתא שהקשת. בשנים האחרונות נכנסו הרבה מאוד שיפורים למנועי החיפוש, והמובילה מביניהם, גוגל, אף השיקה כלי-עזר רבים כמו חיפוש פטנטים, כתובות, מאמרים אקדמיים ולאחרונה אף שירים ומידע על מוזיקה. עולם האינטרנט הפך גן עדן של למידה ולכל שאלה יש רבבות תשובות (כן, כן, נסו בעצמכם. אפשר לכתוב שאלות ולקבל מיד תשובה. השירות עובד טוב יותר כמובן בשפה האנגלית, שכן מנוע החיפוש העולמי הוא מקיף יותר) וזה קורה במהירות הבזק - 0.27 שניות בממוצע, ובגרסה החדשה שעתידה להיכנס לפעילות, גוגל קפאין, יורדת כמות הזמן אפילו ל-0.21 שניות!
התחרות הוכרעה בצורה מוחצת על-ידי גוגל, והיום התרבות עוברת אט-אט למצב בו גולשים כמעט שלא מקישים את כתובת האתר בו הם מעוניינים, אפילו אם זה האתר שלהם. הרבה יותר קל להיכנס לגוגל ולכתוב בעברית את שם האתר ומיד לראות אותו ולהיכנס פנימה. כשגוגל הוסיפה את המודעות הממומנות, היא הפכה לחברה הרווחית ביותר באינטרנט.
עידן של רשתות חברתיות
בחלוף השנים, החלו לצוץ הרשתות החברתיות, כדוגמת מייספייס (MySpace) ופייסבוק (Facebook) אשר סיפקו לגולשים את האפשרויות לחפש חברים, לדבר איתם (הייתה זו התפתחות משמעותית לאחר הצלחתן של הפלטפורמות של המסרים המיידיים כדוגמת ICQ, ו-Live Messenger), ליצור קבוצות, להיזכר בחברים מהעבר, ואפילו ליצור משחקים משותפים. כיום רשת פייסבוק מדווחת על למעלה מ-300 מיליון משתמשים (מספר הגדול ממספרם של תושבי ארה"ב), מספר שעולה מדי יום בהתמדה. לאחרונה, צצו פלטפורמות הקרויות מיקרו-בלוגינג, המאפשרות למשתמשים שלהן לשלוח עידכוני טקסט קצרים, תמונות, קטעי קול וקליפים, ולפרסם אותם לכל החברים שלהם בלחיצת כפתור (אפשרות ש"הומצאה" בתחילה בפייסבוק, והייתה כה פופולרית עד שנפתחו מיזמים שכל מטרתם היא האפשרות הזו בלבד - מסרים מיידיים לרשת אנשים), המובילה שבהן היום היא טוויטר (Twitter).
נראה שבמקביל לדרישתם של הגולשים למענה מיידי במציאת תשובות לשאלותיהם, מעוניינים הם גם באפשרות לתקשר בצורות שונות עם המכרים שלהם, ואף ליצור מכרים ושיתופי פעולה חדשים גם בצורה וירטואלית ואם אפשר, אז כמה שיותר. לאחרונה, הדבר הפך כה משמעותי עד שהודעות הטוויטר ששלחו האזרחים האירנים בהפגנות שלאחר הבחירות המפוקפקות, היו יותר מהירות ומיידיות, ומעל לכל אמינות (ללא פרשנות תקשורתית) בהרבה אפילו מאלה המגיעות לעיתונים מסוכנויות הידיעות השונות.
SearchWiki, החיפוש החברתי ו"הגל" של גוגל
האם יגיע היום שבו ישלבו השניים כוחות? נראה שהעתיד כבר ממשמש ומגיע. לאחרונה נחשף כי נחתמו הסכמי שיתופי פעולה בין מנועי החיפוש השונים (בינג של מייקרוסופט ויאהו, ומייד אחריהן הצטרפה גוגל לפרסומים הרשמיים) ובין פייסבוק וטוויטר. שיתוף הפעולה נוצר למען הצגתם של מסרים ומודעות בתוצאות החיפוש, זאת לאחר שהמידע הזה היה זמין אך ורק לאותן קבוצות סגורות כביכול, או משתמשים רשומים ברשתות הללו. בקרוב, כשנכתוב משהו במנוע החיפוש בתחתית התוצאות יוצגו תוצאות מהמעגל החברתי שלי (שילוב של ג'ימייל, משפחה, ועמיתים לעבודה הנמצאים ברשת החברתית שלי). במקביל לזה הושקה תוכנת "הגל" של גוגל (Google Wave) המאפשרת לקיים שיחות בצורה מתוחכמת למדי עם אפשרויות להוספה של תמונות וסרטונים בצורה ידידותית ביותר (נשמע מוכר...?).
כיום, מנועי החיפוש השונים מבססים את מדרג התוצאות שלהם בין היתר ובמשקל רב, על כמות הקישורים שמובילים אל אתר כלשהו, מתוך המסקנה שאם בחרו אותם אתרים להוציא קישור אל מקור מסוים ניתן להקיש שהוא שווה את זה, וכמובן גם רלוונטי לגולשים. ברגע שלאתר מסוים יש יותר קישורים ממקורות מגוונים (כשהסמכותיים ביותר מן הסתם הם אתרי אקדמיה, ממשלה ופורטלים גדולים), סביר להניח שהוא יקבל דירוג גבוה לביטויים הקשורים אליו, שכן אט-אט הוא הפך לאוטוריטה בתחומו. סברה שעולה לאחרונה, היא שנראה שבעתיד הרחוק ייקבע הדירוג דווקא על-ידי הגולשים, ואהדתם את אותם אתרים, ופחות על-ידי נתונים קרים כמו כמות קישורים נכנסת.
דבר נוסף מעניין שקרה לפני תקופה קצרה, הוא שגוגל השיקה אפשרות שנקראת SearchWiki, במהדורה מוגבלת רק עבור משתמשים רשומים במנוע החיפוש הבינלאומי (Google.com). כל משתמש יכול להחליט איזה תוצאה הוא רוצה לראות במקומות הראשונים (כבר הוזכר שמשתמשים נוהגים לכתוב שוב ושוב את אותם ביטויי חיפוש, במקום להקיש את כתובת האתר אליו הם רוצים להגיע), ואפילו למחוק מהרשימה אתרים שהוא לא רוצה לראות יותר. ניתן בנקל להבין, שברבות הימים תיתן גוגל משקל לאתרים שהרבה מאוד גולשים העדיפו דווקא אותם אותם, ו"הרימו" אותם ממקומות נמוכים אל ראש התוצאות שלהם.
העתיד מבטיח עוד ועוד שכלולים בשירות הגולשים
חברות רבות מציעות שירותי קידום אתרים ושיווק באינטרנט, בשביל לאפשר לקהל לקוחותיהן להשיג תנועה ערה של גולשים. אין עוררין על כך שהשיטה הפופולרית והמוצלחת ביותר היא זו המוכוונת להעלאת הדירוג של האתר במנועי החיפוש כשגוגל כמובן בראשן (מעל ל-70% מהגולשים בעולם מעדיפים אותו, ובישראל גם מעבר ל-90%). עד היום הגישה השלטת היא שימת דגש על כמויות אזכורים וקישורים נכנסים גדלות בכל חודש, וכמובן עידכון שוטף של תכני האתר, אך נראה שהעתיד צופה לנו זמנים בהם אך ורק שימושיות גבוהה, וטובתם של הגולשים היא שתקבע מי יגרוף את התנועה, האהדה ובסופו של יום גם את הכסף.
אחרי הכל, גם מנועי החיפוש, וגם הרשתות החברתיות, ובכלל - כל האתרים בעולם, נועדו אך ורק בשביל לשרת, אותנו הגולשים.
הכותב הוא הבעלים, וסמנכ"ל השיווק של חברת דוראן קידום אתרים ומרצה קורס לקידום אתרים - בשיתוף עם חברת סאו-סימפל ומכללת היי-טק.

תאריך:  04/11/2009   |   עודכן:  31/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשת משרתת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מעניין!
מתן עזתי  |  4/11/09 15:27
2
מרתק. נשמח לעוד מאמרים בסגנון
גיל קרמר  |  4/11/09 16:59
3
בהחלט זווית מעניינת
דוראן  |  22/01/10 14:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מיכאל כהנא
היא אינה מחלה שמסכנת חיים, אבל בהחלט פוגמת באיכות החיים של הסובלים ממנה    תכירו את מחלת הפסוריאזיס
ד"ר דוד אדלר
עמיר הואשם ברצח הדמוקרטיה, השלום והתקווה    האומנם כה רב כוחו של הרוצח לעשות כל זאת לבדו?    מבלי להפחית כהוא זה מפשעו הנתעב, את המפנה הביא העם
ד"ר אורנה אבני, עמוס עמירן
אורנה אבני סבורה כי ועדת ההפלות היא פיקטיבית, משרתת אינטרסים פוליטיים, חברתיים וכלכליים, ומציעה מנגד כי תוקם ועדה לאישור גלולות הויאגרה לגבר    הפעם, עמוס עמירן תומך בה תמיכה מלאה, לפחות לגבי ההפלות...
ראובן לייב
לא רק לרוצחי-ילדים. גם רוצחים סדרתיים וכל רוצח באשר הוא צריכים לשלם בחייהם על קטילת חיי אדם בזדון
מוטי פלד
לא רק מור בכותרות, נכים רבים זועמים על שר הביטחון שאינו מפסיק את ההתעללות בנכי צה"ל; הבטחות שהבטיח אינן מתממשות, או מופרות ברגל גסה    הלך הרוחות של נכי צה"ל: רוצים את שמגיע לנו בזכות, רוצים עובדי אגף רגישים ועם אחריות אישית. זה כל הסיפור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il