X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם לא נתחיל היום לטפל ביישום דרכים חלופיות, בריאות יותר ומזיקות פחות לסביבה, הרי שנעמוד שוב ושוב בפני אותה בעיה כל כמה שנים מחדש המלחמה על הפחם למנגל טובה, אך צריך למצוא לו תחלופה
▪  ▪  ▪
עת לשדרוג הפחמים [צילום: AP]
עמוס עמירן
תיאוריית הקונספירציה (1)

"הדרום ואשקלון אינם פח האשפה של המדינה"
ספי קיני
ראשי הרשויות בדרום כינסו מסיבת עיתונאים להשקת המאבק בהקמת תחנת הכוח הפחמית * "החלטנו לאחד כוחות, כל הרשויות באזור, ולהילחם מלחמת חורמה נגד הקמת התחנה"
לרשימה המלאה

לאחר הצגת תיאוריית הקונספירציה הקודמת, זו בין משרדי הבריאות והאוצר, נראה כי זו אינה היחידה ויש עוד.
והפעם, בענייני פחם עסקינן.
בימים אלו אמורה להתקבל החלטה בקשר להקמת תחנה לייצור חשמל מפחם בעיר אשקלון. כולם טוענים כי נזקי הבריאות ואיכות הסביבה הם כאלו שאסור להקים תחנת כוח המבוססת על פחם ומנגד, יש הטוענים כי באם כזו לא תקום ותיבחר חלופה אחרת, נתעורר בקרוב ללא מספיק חשמל, ואבוי לתרחיש אימה שכזה.
בנקודת זמן זו, שבה וצפה תיאוריית הקונספירציה והפעם, בין משרדי האוצר, התשתיות והמשרד למצב רוח לאומי (היש כזה משרד?...) - מצב הרוח של עם ישראל בימים אלו הוא לא משהו. ישנן בעיות רבות בתחום המדיני, בעיות רבות בתחום החברתי וגם לכלכלה לא יזיק שיפור. אז מה ירומם את עם ישראל - הרי זו תרופת הפלא - "המנגל"! זה מכבר הוכח כי עם ישראל העומד ומנפנף מול המנגל, סועד את ליבו בשיפודים שונים, מלקק אצבעותיו מהטחינה המלווה את השיפודים - הרי הוא עם שמח. אז מה הבעיה - צריך פחמים למנגל ואז, אם נייבא עוד פחם, גם לתחנת כוח חדשה, יהיה מספיק פחמים גם למנגל ובא לציון גואל.
ולרגע של רצינות.
יכול להיות שנכון שדרכים חלופיות ליצירת חשמל שלא בפחם יביאו אותנו למחסור בחשמל, שכן משך יישומן ארוך מדי, אך את זה כבר שמענו בעבר ולא הגענו לסיטואציה האפוקליפטית שממנה הוזהרנו. מאידך-גיסא, אם לא נתחיל היום לטפל ביישום דרכים חלופיות, בריאות יותר ומזיקות פחות לסביבה, הרי שנעמוד שוב ושוב באותה דילמה כל כמה שנים מחדש.
אינני מבקש להיכנס כאן לדיון טכנולוגי בחלופות המוצעות אלא רק מנסה לומר בפשטות שאין צורך ביום לימודים ארוך על-מנת להבין כי ניתן להתחיל ביישום חלופה מיידית, ואם חלילה נתקרב למצב של מחסור, נקטין את הצריכה. הקטנת צריכה ניתנת להיעשות בקלות יחסית באמצעות פרסום מתאים ו/או באמצעות היטלים על צריכה בזבזנית.
תחנת הפחם, בנוסף לנזק הסביבתי והבריאותי שאינו שנוי במחלוקת, גם לא תעזור למצבנו הבינלאומי שאינו מי יודע מה בימים אלו. העולם לומד לטפל בגורמים מזהמים ואל לנו להיות בצד של המזהמים. בינתיים, הוויכוח נמשך ועצם קיומו מזין תעשיה שלמה של אנשי ייעוץ, יחסי ציבור, פרסום ועוד.

תאריך:  04/11/2009   |   עודכן:  05/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
פסטיבל רבין מחזיר אותי לימים אפלים, שבהם השמאל הושיב ציבור גדול (שאני נימנה עליו) על ספסל הנאשמים ומעלה בי שתי תמיהות מהותיות על הרצח    אז מי באמת רצח את יצחק רבין?
קובי לירז
הזנחה רבת-שנים של ההסברה הישראלית אפשרה להסתה נגדנו לעשות קפיצת מדרגה. אם לא נתעשת, הגל העכור מאיים לפרוץ את הסכרים המגנים על קיומנו    אסטרטגיית הסברה חדשה לקראת הדיון באו"ם
רוני אלוני סדובניק
רצח משפחת אושרנקו הביא למסקנה כי יש לתהות מאוד על קנקנם של המבקשים לעלות לישראל, ואין זה משנה אם הם רוסים, אמריקנים או תימנים    חוק השבות לדיון חוזר
איתן קלינסקי
תגובה לגריסת דודו אלהרר כי "הבידוד יעשה לנו רק טוב" במאמרו "מתי כבר תבינו כי אינכם רצויים?"
דודו אלהרר
לחילוניות הישראלית, הקרויה משום מה "ליברליזם שמאלני-מערבי", יש לכאורה את כל המאפיינים של דת. אך למעשה, אין למשתייכים לה כלום!    הסגידה הנוראה שלהם להפקרות הפרט עד כדי פריקת כל עול, תוביל לאנרכיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il