X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע שלא ניתן לשלול ניכוי הוצאה מהשבח, יהא גובהה אשר יהא
▪  ▪  ▪

ביום 22.10.09 ניתן על-ידי בית המשפט העליון פסק דין עקרוני בשאלת הכרה בניכויים במסגרת חישוב השבח (ע"א 8763/06 גבריאלי נ' מנהל מס שבח ירושלים). בפה"ד נדון עניינם של מספר תושבי חוץ שהיו בעלים של מקרקעין בירושלים. בשנת 1996 התקשרו המערערים בעסקת קומבינציה, הנחשבת כמכר חלקי לצורך מס שבח. מנהל מס שבח סירב להכיר במלוא ההוצאות שהוציאו המוכרים בגין שכ"ט עו"ד, והגביל הוצאה זו ל - 2% מחלקם בעסקת הקומבינציה.
המוכרים, שהוציאו במהלך השנים סכום של כ - 950 אלףש"חבגין ההוצאות המשפטיות (למעלה מ - 50% משווי חלקם במכירה), נקטו הליכים מול מנהל מיסוי מקרקעין שהובילו להגדלת השיעור שהתיר המנהל ל-8%. המערערים הגישו על כך ערר לוועדת הערר. הם הדגישו כי ההוצאות הינן גבוהות מאחר שמדובר בהוצאות לאורך שנים, ומאחר שהן כוללות טיפול ברכישה, במכירה, מול רשויות המס, טיפול בהשבחת הזכויות ובהיטל ההשבחה. ועדת הערר דחתה את הערר בקבעה כי חלק מן ההוצאות אינן קשורות לעבדותו הרגילה והמקובלת של עו"ד ועל כן אין להתירן בהתאם לסעיף 39(7) לחוק מיסוי מקרקעין המתיר "שכ"ט עו"ד ששילם המוכר בקשר לרכישת הזכות במקרקעין ומכירתה". הוועדה גם סירבה להכיר בניכוי מכח סעיף 39(1) המתיר באופן כללי הוצאות להשבחת המקרקעין, בקבעה כי סעיף 39(7) הינו ספציפי. עם זאת ועדת הערר הגדילה את השיעור המותר בניכוי בנסיבות העניין ל - 10%.
המערערים לא ויתרו, ובצדק, וביה"מ העליון (ברב של השופטים חיות ואלון מול דעת מיעוט של רובינשטיין) אכן קיבל את עמדתם בקבעו מספר הלכות חשובות. ראשית, תיחם ביה"מ את מסגרת הדיון ואת תכלית החקיקה של הוראות סעיף 39 "כהוראות שנועדו להגשים עקרון יסוד בדיני המס והוא מיסוי הרווח הכלכלי האמיתי שנצמח לנישום כתוצאה מעליית ערכם של המקרקעין". עיקרון כללי זה תומך בעמדת המערערים שסעיפים 39(7) ו - 39(1) אינם מוציאים זה את זה וניתן לשלב ביניהם, דהיינו אף אם שכ"ט עו"ד אינו נכנס בגדר הסעיף הראשון, עדיין יכול שיוכר הוא כהשבחה, המותרת מכח סעיף 39(1), שהינו סעיף כללי. זאת ועוד, ביה"מ העליון קובע במפורש שאם הוכיח הנישום שהוציא הוצאה בגדר המטרות של סעיף 39 הרי שמנהל מס שבח אינו רשאי שלא להתיר את מלוא ההוצאה - יהא גובהה אשר יהא! אמנם, אם וככל שההוצאה נראית בלתי סבירה, על הנישום יעמוד נטל כבד יותר להוכיח שאכן הוציא אותה, ואולם ככל שיוכיח זאת, הוא זכאי לכך שתוכר במלואה. זאת - על-מנת למנוע סיטואציה של מיסוי על רווח מדומה שכלל לא נצמח לו. נקבע שמקום בו מוקנית סמכות להגביל הוצאה - על המחוקק לעשות זאת במפורש. בהתאם להחלטת ביה"מ הוחזר הדיון לוועדת הערר, על-מנת לבחון מחדש את ההוצאות שלא הותרו על ידה, תוך שמירת הכלל שלא ניתן להגביל את שיעורה של ההוצאה.
המדובר בפסק דין חשוב, המדגיש את חשיבות הטלת מס אמת על רווח כלכלי, עקרון שנקבע ע"י ביה"מ בשנים האחרונות בהלכות מ.ל. ו - סלון מרכזי וראוי שיעמוד כנר לעיני רשויות מיסוי מקרקעין.

תאריך:  04/11/2009   |   עודכן:  04/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלילת סמכות המנהל להגביל הוצאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
ערב טבח סברה ושתילה שמע היועמ"ש יצחק זמיר כי הפלנגות משחיזות סכינים    הפלנגות היו נתונות למרות צה"ל    כל משפטן מתחיל היה אמור להבין את אחריות צה"ל למניעת הטבח    אך היועץ המשפטי לממשלה זמיר שתק, ושתק ושתק, ושתיקתו נמשכה גם בדיעבד
יעל ישראל
לזכרה של אישה יקרה ואמיצה מאוד
עמוס עמירן
אם לא נתחיל היום לטפל ביישום דרכים חלופיות, בריאות יותר ומזיקות פחות לסביבה, הרי שנעמוד שוב ושוב בפני אותה בעיה כל כמה שנים מחדש    המלחמה על הפחם למנגל טובה, אך צריך למצוא לו תחלופה
נרי אבנרי
פסטיבל רבין מחזיר אותי לימים אפלים, שבהם השמאל הושיב ציבור גדול (שאני נימנה עליו) על ספסל הנאשמים ומעלה בי שתי תמיהות מהותיות על הרצח    אז מי באמת רצח את יצחק רבין?
קובי לירז
הזנחה רבת-שנים של ההסברה הישראלית אפשרה להסתה נגדנו לעשות קפיצת מדרגה. אם לא נתעשת, הגל העכור מאיים לפרוץ את הסכרים המגנים על קיומנו    אסטרטגיית הסברה חדשה לקראת הדיון באו"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il