X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרוכבים על רכבים דו-גלגליים אולי מסובסדים ע"י נהגי המכוניות - אז מה?! אולי הסבסוד כדאי...
▪  ▪  ▪
דו-גלגלי לא מזיק [צילום: פלאש 90]
   עמוס עמירן
תיאוריית הקונספירציה (1)

   עמוס עמירן
תיאוריית הקונספירציה (2)

ביטוח לאופנוענים צעירים יתייקר ב-14%-25%
אלעזר לוין
ההתייקרות לאופנועים גדולים - עד 34% * הביטוח למבוגרים יוזל ב-6%-8% * נתוני הפרמיה - בפיגור של שנה ורבע * מי שלא ירכוש פוליסה עם השתתפות עצמית ישלם עוד 10%
לרשימה המלאה

"אופנועים מזהמים את האוויר יותר ממכוניות"
מירב ארלוזורוב, דניאל שמיל
כך לפי דוח המשרד להגנת הסביבה * עוד קבע הדוח: אופנועים עדיפים על מכוניות רק בפליטת גזי חממה
לרשימה המלאה

עופר וולפסון
האופנוענים מחו וחסמו: לא להעלאת דמי הביטוח

לאחר הצגת תיאוריית הקונספירציות הקודמות, זו בין משרדי הבריאות והאוצר וזו בין משרדי התשתיות והאוצר, נראה כי ישנן עוד הרבה קונספירציות נוספות.
והפעם, בענייני העלאת תעריף הביטוח לרכב דו-גלגלי עסקינן.
בתיאוריית הקונספירציה 1 סיפרתי על הקונספירציה בין משרדי האוצר והבריאות לפיה רחיצות הידיים הממושכות המומלצות על-ידי משרד הבריאות מטרתן להגביר את צריכת המים, להגדיל בכך את גביית היטלי הבצורת ואז יוכל האוצר למממן את החיסונים נגד שפעת החזירים.
אלא מה - זה לא הספיק. לפתע התברר לאוצר כי הרוכבים על רכב דו-גלגלי בחורף, גדל הסיכוי שיחלו בשפעת ואולי אף תהא זו, רחמנא ליצלן, שפעת החזירים. מה עושים - מעלים את מחירי הביטוח לרוכבים על רכבים דו-גלגליים - מה שיביא להגדלת רווחי חברות הביטוח ואז ישלמו החברות יותר מס הכנסה לאוצר שיוכל להעביר את הכסף למערכת הבריאות שמממנת את הטיפול בחולים.
ולרגע של רצינות.
אינני בקיא בחישובי אקטואריה של המבטחים, חישובים שעליהם מתבסס מחיר הביטוח. הבה נניח לרגע כי הם נכונים ונהגי המכוניות מסבסדים את עלות הביטוח של הרוכבים על קטנועים ואופנועים, ואני מבקש לשאול - אז מה?!
ראשית, הסבסוד לא יכול להיות גדול, שכן מספרי הרכבים הדו-גלגליים נמוך בהרבה ממספרי המכוניות הנעות בכבישי ארצנו. מה שיותר חשוב, זה לשאול את השאלה המרכזית - אולי הסבסוד כדאי. בעל המכונית, שאולי מסבסד (ועל כך יש גם הרבה חולקים), מקבל תמורה מלאה לכספו בצורה של הקטנת הצפיפות בכבישים; יותר מקומות חניה זמינים ועוד. ככל שהכבישים יהיו יותר עמוסים, יצרוך בעל המכונית יותר דלק; יפסיד יותר זמן; יזהם יותר את האוויר; יתרגז יותר (גם כך כרבע מהאוכלוסיה בישראל סובלת מדיכאון) וכולי.
אולי כדאי לבחון דרכים חלופיות להקטנת היקף התאונות של הרכבים הדו-גלגליים ולהערכתי, זה אפילו לא מסובך. הדרך המוצעת היא שכל נהג על רכב דו-גלגלי יחויב גם לעבור קורס רכיבה מתקדמת. קורס כזה ילמד אותו לא רק לעבור את מבחני הרישוי אלא גם איך לרכוב נכון - איך להתמצא בכביש; איך להבין כי מכוניות הן הרוב ואילו רוכבי הרכב הדו-גלגלי הם המיעוט ולהתנהג בכביש בהתאם; איך להימנע מטעויות בעת הרכיבה; איך להתמקם בכביש על-מנת להקטין את הסיכוי להיפגע על-ידי מכוניות; איך ומתי לעקוף; איך להימנע מהחלקות ועוד.
ולסיום - אני עצמי רוכב על אופנוע ועברתי השתלמות חד-יומית ברכיבה מתקדמת. אין מה להשוות את מצבי לפני ההשתלמות ולאחריה - הבנתי כי שיעורי רכיבה אצל מורי הנהיגה הם טובים לקבלת רישיון, אך תרומתם לעומת קורס רכיבה מתקדמת בכל הקשור למניעת תאונות היא זניחה.

תאריך:  08/11/2009   |   עודכן:  08/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
השימוש האינפלציוני במונח "מדינת-ישראל", שבו כל מי שרוצה עושה בו שימוש למשוגותיו ושגיונותיו, הפך לנורמה מקובלת שאיש כבר אינו מוחה כנגדה    כך יכול העיתונאי צבי בראל מ'הארץ' לכתוב, לקבוע ולזעוק בשם מדינת-ישראל, מכוח סמכות מפוקפקת, שיש לבטלה מכל וכל וכעפרא דארעא
הרב ג. שמחוני, הרב א. רט
המדע המתקדם מאפשר לבני זוג לערוך אין ספור בדיקות לבחינת בריאות תינוקם    אך האם יש בכך צורך?    מה קובעת ההלכה - האם יש לקיים כל בדיקה שההורים לעתיד יכולים להרשות לעצמם או שמא יש להסתפק בבדיקות המומלצות בלבד?
איתן קלינסקי
כשאני קורא את דודו אלהרר המדבר בשם סופת סיני, אני חש את עלבונה וכאבה של הסופה, שבשמה הוא מבקש לכונן "משטר רודני ועריץ"    תגובה למאמרו "חילונים מופקרים ופורקי-עול"
אברהם שרון
המורה לא הצליח לעשות דבר מול מתקפת ההורמונים. שיעור אבוד? שיעור מפוספס? שיעור חופשי? סתם שיעור? אני לא יודע. אני רק ישבתי בצד, מאמין-לא-מאמין למראה עיניי, למשמע אוזניי    מונולוג על חינוך-בצרות
ראובן לייב
מאז הקמת המדינה היא הפכה ליעד מודיעיני מועדף של הקג"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il