X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר המשפטים פועל מתוך רגש נקם במערכת שהעמידה אותו לדין לפני עשור אז מה? האם מי מאנשי השררה נקי ממניעים אישיים ובכל זאת, האין זה ראוי, לרסן - ולו במקצת (!) את כוח היתר של כנופית שלטון החוק?
▪  ▪  ▪
טלטול לא יזיק למערכת המשפט. גם אם המניעים אינם כשרים [צילום: חדשות 2]
ראינו את זה ב'פרשת חיים רמון' , כאשר מערכת דורסנית, מחוצפת, מקולקלת, נרתמה כדי לבנות כתב –אישום לא ראוי נגדו וראינו את זה בלא מעט מקרים אחרים, כאשר במשרד המשפטים ביקשו שמי שיעמוד בראשו יהיה מעין ברווז מקרטע או סתם דחליל ליצני.

אין רגש אנושי יותר, טבעי יותר או ראשוני יותר, מיצר הנקמה. במיוחד כאשר העוול שנעשה לא היה צודק. הזדון והרשעות ירדו לעולם בכפיפה אחת, ומי שנפגע על-ידם לעולם ירצה בנקמה באלה שפגעו בו – ובמשפחתו.

למי נאמן נאמן?
אריה אבנרי
מיהו אולמרט עבור נאמן? ראשה לשעבר של הממשלה שבה הוא מכהן כשר משפטים, לקוח לשעבר, איש סוד, חבר או שכן? או שמא, כולם יחדיו? מעולם לא היו העניינים מנוגדים כל כך * הערת אזהרה (49)
לרשימה המלאה

נאמן מציע ללדור מכונת אמת
איציק וולף
שר המשפטים מאשים את לדור באי-אמירת אמת בכך שטען שהשר לא טרח להיפגש עימו כדי לדון בתוכנית הפיצול
לרשימה המלאה

בגין מתנגד לתוכנית נאמן
איציק וולף
הודיע לשר המשפטים שההצעה אינה נראית לו * "כל המשנה ידו על התחתונה" * "לא השתנו דברים מהותיים מאז ועדת שמגר"
לרשימה המלאה

שר המשפטים איננו איש תמים. הוא ראה כבר את הכול. גם את הטוב וגם את הרע שיש במערכת המשפט שלנו. הוא עומד בראש משרד-ענק שעל ניהולו הוא ויתר כדי לחזור לתפקיד שאותו הוא נאלץ לעזוב לפני למעלה מעשור שנים לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה דאז, מיכאל בן יאיר, בן טיפוחיה של ממשלת -אוסלו, 'תפר' לו תיק פלילי. יעקב נאמן הספיק להיות אז בתפקיד לא יותר מחודשיים.
מאז, גם לאחר שהוא זוכה בדין וגם לאחר שבנימין נתניהו החזירו לממשלתו הראשונה, לתפקיד יוקרתי הרבה יותר, כשר האוצר, יעקב נאמן לא נרגע. העלבון שהוא חש אז, ללא ספק, לא נעלם. הוא בוודאי מרגיש, עדיין, פגוע, ותאוות הנקם בוודאי לא שככה אצלו. הוא אומנם מכחיש זאת בכל, הזדמנות אבל לא תמיד הוא מצליח להסתיר זאת.
ואינני אומר את הדברים בגנותו של יעקב נאמן. אין רגש אנושי יותר, טבעי יותר או ראשוני יותר, מיצר הנקמה. במיוחד כאשר העוול שנעשה לא היה צודק. הזדון והרשעות ירדו לעולם בכפיפה אחת, ומי שנפגע על-ידם לעולם ירצה בנקמה באלה שפגעו בו - ובמשפחתו. אצל הבדויים יש אמרה שאומרת שאת הנקמה צריך לאכול כשהיא קרה. יעקב נאמן איננו בדואי - אבל את הנקמה שהוא שואף לה כעת הוא יאכל בלא מעט הנאה. היא קצת התקררה - אבל לא יותר מדי.
יחד עם זאת, אני רוצה להדגיש, שאינני אומר את מה שאני אומר משום שאני חושב שכול אלה שמבקשים כעת לרסן את מערכת המשפט, על גרורותיה השונות, טועים. הם לא טועים. הגולם המשפטי קם על יוצרו, ובמקום לשרת את הציבור הוא נמצא בפוזיציה של מתעמר בציבור. ראינו את זה ב'פרשת חיים רמון' , כאשר מערכת דורסנית, מחוצפת, מקולקלת, נרתמה כדי לבנות כתב -אישום לא ראוי נגדו וראינו את זה בלא מעט מקרים אחרים, כאשר במשרד המשפטים ביקשו שמי שיעמוד בראשו יהיה מעין ברווז מקרטע או סתם דחליל ליצני.
זה לא קרה בקדנציה הקודמת - וזה לא קורה גם עכשיו. אבל אל כול אלה שנאבקים כעת בשצף קצף נגד השינויים שיוזם שר המשפטים, יהיו מניעיו אשר יהיו, יש לי שאלה: אם שלטון החוק כה יקר לכם, היכן הייתם כשהיועץ המשפטי לממשלה הנוכחי העמיד לדין את חיים רמון, שאותו המערכת רצתה להקיא בכול מחיר, בגלל כמה יוזמות שהוא הגה, או כאשר מני מזוז סגר את תיק 'האי היווני' נגד אריאל שרון ובניו..
לכולם יש מניעים אישיים. גם לשופטים בדימוס. אין אדם שרק טובת המערכת לנגד עיניו. משה לדור, למשל, בוודאי כבר יודע שיום אחד הוא יצטרך להסביר את מהלכיו המשונים בעניינו של אהוד אולמרט, ולכן המכתב הפומבי שהוא הפיץ התאים לו. מוטב , הוא בוודאי חשב לעצמו, לעזוב בטריקת דלת מלהיות מגורש בבושת פנים.
אבל אותנו, האזרחים, השיקולים האישיים לא צריכים לעניין. אנחנו חייבים לראות לגופם של דברים - ולא לגופם של אנשים. ובעניין זה, נדמה לי שלא יכול להיות כול ספק, שמערכת המשפט צריכה ריסון של ממש. הכוח והעוצמה שהתרכזו במשרדו של היועץ המשפטי לממשלה ובבית המשפט העליון, אין להם אח ורע בשום מקום בעולם.
וכעת היא השעה לומר לכול המטיפים-מטעם: הרפו מכעסכם המדומה. גם לציבור, ולנבחריו, יש זכויות. מאומה לא ייגרע מכבודם של כל השופטים-לשעבר או היועצים-לשעבר, או כל מלחכי הפנכה האחרים למיניהם, אם מקצת מן העוצמה שנצברה במערכת המשפט תוחזר לאזרחים.

תאריך:  08/11/2009   |   עודכן:  08/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאמן - מתוך שלא לשמה נוקם לשמה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
עשה מעשה זמרי ומבקש שכר כפינחס
חיים מישגב רכלן  |  8/11/09 20:06
 
- הפתעה
קורא  |  8/11/09 22:37
 
- הפוסל במומו פוסל. אתה לא הבנת ל"ת
עוד הפתעה  |  9/11/09 00:07
2
יפה אמרת. ל"ת
הניה  |  8/11/09 20:45
3
מישגב נהיג פסיכיאטר או מה?
/'ןך4קר  |  8/11/09 21:12
4
נקמה או תיקון דרוש
אנטי וירוס  |  9/11/09 01:50
5
לחזק את נאמן ממשיך דרכו של פרי
קורןנאוה טבריה  |  9/11/09 04:11
6
אם המערכת צריכה OVERALL אז
לואיס קרול  |  9/11/09 10:21
7
שקר שקר שקר
פחחחחחחחחחחח  |  11/11/09 15:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
ההצגה חייבת להימשך: שחקן נקע את רגלו במהלך המופע, פונה באלונקה דרך האולם והשחקנים המשיכו במשחק כאילו לא אירע דבר
דני דין
במידה ותוקם ועדת חקירה עשויים חבריה להיות נתונים ללחצים ולהשפעה    הדרך הפשוטה והמדויקת ביותר לגילוי האמת טמונה בחשיפת צילומי הרנטגן וה-CT אותם עבר רבין ובחשיפת הפיענוח הרשמי של הצילומים הללו
אברהם בן-עזרא
בן-גוריון ידע שחשוב מאוד מה שהגויים יאמרו, ואף דילג ממדינה למדינה ורקם קשרים בכל העולם    ברור לחלוטין כי משנתו אינה "לא חשוב מה שהגויים אומרים", אך גם ברור כי הוא לא נפל מהכיסא כששמע מפי הגויים דברים כדורבנות נגד מדינת ישראל והעם היהודי
רו"ח חננאל ובר
מדוע מתנהג השמאל הישראלי כמשוגע, ויותר מכך, כאחד השרוי באמוק, המוכן לסכן את חייו על עקרון עקר, שהוכח פעם אחר פעם שהוא מוביל רק להרס ולחורבן?    דין וחשבון לשמאל המתקיים באשליה
יצחק מאיר
הצוותא הישראלית רבת הפנים מאוימת - לדתיים וחילוניים אין עוד שפה משותפת    השיח נחוץ עד למאוד, לא על אמנות בין דתיים לחילוניים, לא על פשרות ולא על פיוסים, אלא על מהותו של השבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il