X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה אצלנו אני בהרגשה שבכל פניה שלי, אני גורם אי נוחות לנותן השירות והוא עלול, רחמנא ליצלן, לחזור הביתה עצבני ולכעוס על אשתו וילדיו מבלי שאלו אפילו ידעו למה
▪  ▪  ▪

לאחר הצגת תיאוריות הקונספירציות הקודמות, בין משרדי הבריאות והאוצר (פורסמו ב-31.10.2009 וב-8.11.2009) ובין משרדי התשתיות והאוצר (פורסם ביום 4.11.2009), נראה כי לא תמו הקונספירציות.
והפעם, נעסוק בתיאורית קונספירציה חדשה - קונספירציה אפשרית במשרד הפנים.
בימים אלו התפתח ויכוח מר בין החקלאים לבין משרד הפנים. החקלאים טוענים כי גידולי הפירות והירקות בסכנה בהיעדר עובדים תאילנדים הנדרשים לעבודה בעיקר בחממות. עוד טוענים החקלאים כי ההסכם שנחתם בנושא זה אשתקד פשוט אינו מיושם והפקידות במשרד הפנים מעכבת את התהליכים הנדרשים לצורך השלמת כמות העובדים שסוכמה. אנשי משרד הפנים מכחישים אך העובדה בעינה עומדת - לחקלאים יש בעיה אמיתית והם ניזוקים בהיעדר עובדים מתאימים קרי - תאילנדים.
כאן המקום לזכור כי שר הפנים הוא גם יו"ר ש"ס וננסה להבין היכן אולי תמונה הקונספירציה.
נניח כי חלק מגידולי הירקות והפירות יינזקו. הדבר יביא למחסור בפירות וירקות אך מה לעשות - האנשים רעבים וצריכים לאכול. אז מה יעשו, יצרכו למשל יותר בשר. זה אומנם יותר בריא להרבות בפירות וירקות ולא בבשר ועצם השינוי יגרום לנזקים בריאותיים אך זה כבר סיפור אחר. בינתיים, יותר בשר - המשמעות היא יותר עבודה למשגיחי הכשרות למיניהם והרי חלקם הם אנשים התומכים בש"ס - סידור עבודה לא רע בכלל!
ולרגע של רצינות.
כנראה שקונספירציה כזו לא קיימת (כך לפחות אני רוצה להאמין) אך יש כאן תופעה ישנה מוכרת שהגיעה זמנה לקבלת התייחסות קצת יותר מעמיקה. המדובר באופן התנהלות האנשים השונים הממלאים תפקידים שונים במוסדות השלטון.
במהלך שליחות בת 4 שנים בצפון אמריקה, נתקלתי בלא מעט עובדי משרדי ממשלה ורשויות מקומיות שנזקקתי לשירותם. זה התחיל באנשי מכס; משם לאנשי ההגירה להסדרת רישיון עבודה; לאחר מכן, לאנשי משרד הרישוי להסדרת רישיון נהיגה מקומי; לשלטונות המס להסדרת המיסוי; לפיקוח על הבנקים בעניין הקשור לעיסוקי במקום ועוד רבים אחרים. הביורוקרטיה שם אינה מועטה אך תמיד בוצעו התהליכים במהירות, ביעילות ובנימוס.
זמן ארוך שאלתי את עצמי למה אצלנו זה שונה. למה אצלנו אני בהרגשה שבכל פניה שלי, אני גורם אי נוחות לנותן השירות והוא עלול, רחמנא ליצלן, לחזור הביתה עצבני ולכעוס על אשתו וילדיו מבלי שאלו אפילו ידעו למה.
באחת משיחותיי עם עובד מדינה כלשהו בצפון אמריקה, החלטתי פשוט לשאול מה מקור ההתנהלות הכל כך נכונה. בתגובה, קיבלתי מבט תמוה ואמירה שאומרת הכל: "מה זאת אומרת, הרי אתה זה שמשלם את משכורתי מידי חודש בחודשו אז תפקידי הוא פשוט לעשות אותך מרוצה מהשירות שאני נותן" - כל כך פשוט; כל כך ברור; כל כך נכון.
אז מה עושים - הבה נשקיע כולם את המשאבים, באמצעות המופקדים על משאבי אנוש בכל משרדי הממשלה והרשויות המקומיות בהחדרת המסר הזה לעובדים. אם נצליח, ואין סיבה שלא, יתר הדברים כבר יסתדרו מעצמם.

תאריך:  10/11/2009   |   עודכן:  10/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיאוריית הקונספירציה (4)
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"אושיות המדינה"
עידןסובול  |  10/11/09 11:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ב"קפה 111" שברמת השרון נפלנו על רעש מחריש-אוזניים, על מסך של עשן סמיך ועל ארוחה חסרת טעם וריח
שני אומיאל
יוסי אחימאיר
במקום שבו ישבתי אל מול המסך וצפיתי במוצאי-שבת שעברה בעצרת מכיכר רבין, ישבתי גם לפני 14 שנה וקיבלתי, כמו אגרוף בפרצוף, את הידיעה הנוראה על היריות בכיכר מלכי ישראל
יניב שלום
תוכנית הרייטינג והחשיפה של שאול מופז, עושה לו יותר נזק מתועלת    רייטינג מהיר ניתן למצוא בבית "האח הגדול", לא במדיניות רדודה
אורן פרסיקו
הילה אלפרט, מבקרת המסעדות של "ישראל היום", אינה מסתירה את גישתה המקצועית: לא לפרסם ביקורות שליליות    מבט אל שיטת ההמלצות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il