|
תאריך:
|
10/11/2009
|
|
|
עודכן:
|
10/11/2009
|
|
1 |
|
|
אם שופטי ביהמ"ש העליון שקרנים, מה אנו מצפים מתת אלופים בצה"ל? כנראה שהשקר הפך לנורמה מוסרית קבועה בישראל. מה שהתפקיד יותר גבוה, כך מנהיג רשאי להגיש לציבור שקרים גדולים יותר, פטור מעונש.
אגב, קצין בכיר דרוזי פוטר מצה"ל בגלל מעשה זהה לחלוטין. מדוע צה"ל מפלה בין שקר של קצין דרוזי לשקר של קצין יהודי? אתם עושים אפליה בין דם לדם? איזה יופי... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איזובי הקיר? |
|
|
2 |
|
|
אתה יודע בכלל מי זה עמרם מיצנע ומה הוא עשה במלחמת יום הכיפורים? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
se54r3 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
כמו שלא כל נושא נמדד בהבט משפטי של שמאלנים השואפים להחליש את צהל ומדינת ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גדעון אמיר |
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
בביקור אבלים אותו ערך במהלך ה"שבעה" מפקד חיל האוויר, האלוף הרצל בודינגר, בביתה של חיה נוסבוים-רוזנברג, אמו של אסף, זכרונו לברכה, אשר נהרג יחד עם חברו גיל צוריאנו, זכרונו לברכה, עת נקרע כבל במסוק של יחידת חילוץ 669, שאל האלוף, על מפתן הדלת וטרם כניסתו לדירה, בלי כל בושה, ידיד משפחה שעמד בפתח הדלת, לשמו של בנה. האם, אשר שמעה את שאלתו של עלוּב בודינגר אמרה לו באותו מעמד: "גידלנו עבורכם ילדים כתרנגולות בסופרמרקט". על משפט זה מבוסס השיר.
ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....
כתרנגולות בסופרמרקט, גידלנו עבורכם ילדים, לשם כפרה.
כפרה על חיינו... עוון כולנו... עוול כלפיהם...
בפוליטיקה, בחברה, במדינה, בבג"ץ, בועדת וינוגרד ובצה"ל
מעולם לא ייחסו חשיבות מיוחדת למשמעות חייהם !
ילד ...ועוד ילד ...ועוד ילד ...בזרם מתמיד !
לנצח... לעד... כך תובטח בעירת נר התמיד...
מחורבן צאלים השני כבר כמעט אין שומעים יותר על תאונות
אין מדווחים... אין כותבים... אין מוסרים יותר על התאבדויות
זה וודאי, אינו אומר בהכרח, שהן אינן קיימות
בפוליטיקה, במדינה, בחברה, בבג"ץ, בועדת וינוגרד ובצה"ל
פשוט מתמחים בהסתרת ובהעלמת ראיות
ההכחשה, הכזב, הטיוח, השקר, תקפים וחלים על הכל
ערך חיי האדם היום בצבאנו נמכר בחיסול בזיל הזול !
את המציאות אפשר תמיד לצבוע וורוד ועובדות ניתן להטות
"הדג מן הראש מסריח !" ...ישיחו ...יאמרו הבריות
מיטב נוער צעיר ובריא בשיא פריחת עלומיו
על חטאי ושגיאות מפקדיו ישלם בחייו
דור שואף דרור... צמא חיים... חופשי... רענן...
נרמס, נהרס, נדרס ונגרס באמצעות גוף מסואב שאנן
נופל שדוד ...ללא קרב מניח הנשק ...למולך מוקרב כקורבן !
אבות אכלו בוסר וחיי בנים יכלו טרם זמן
"כי במותם הם ציוו לנו..." יחרוק התקליט הישן...
הולך סובב לו הרוח ועל סביבותיו שב
קדיש על הבן יאמר כבר לבטח האב
אין חדש תחת השמש
מה שהיה הוא מה שיהיה: היום, מחר או אמש.
השמש זרחה... הקמה בשלה... וצה"ל שחט
מי עוד זוכר שפעם חגגנו יחדיו ט"ו בשבט ?
"איש אינו כה אווילי, אשר יבחר מרצון במלחמה במקום השלום; הרי בשלום קוברים הבנים את אבותיהם, ואילו במלחמה האבות קוברים את הבנים" הרודוטוס, א, 87.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלכסנדר |
|
|
8 |
|
|
''הם קיבלו מכתבי אזהרה...''
אך איש אינו לוקח זאת, חלילה, ברצינות יותר מדי חמורה
באשר להמשך קידומם הצבאי, אין ספק,
כי לא יחלוף יום והם יקודמו בדרגה ובתפקיד במהרה... ! ! !
המוות. השכול. היגון. הכעס. האבל. הסבל. הזעם. הכאב. עובדה גמורה. חתומה.
גדשה הכוס. הגיעו מים עד נפש. פקע כיס המרה.
כלום ''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' מתיימר להיות מס-מתק-שפתיים ? קלישאה ? אמירה ?
...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
לא לחינם פרקליטות המדינה - העורב
על הפצ''ר –הזרזיר - שפע הלל ושבחים מרעיפה, מעטירה
צה''ל ניצח ! ניצלה (בנס?) מדינה !
לשבט או חסד ייחרץ בעתיד גורלה או דינה ?
...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
לכל היותר, יגישו שוב כמה הורים שכולים עוד עתירה לבג''ץ, שִגרה של עוד עתירה...
מנהיגות הצבא עם קציניה לעולם לא מחמירה...
ערך שמירת החיים צונח. יורד. נופל נפילה חופשית. מדרדר ומוּזל. מתחסל במכירה.
''כי במותם הם ציוו לנו את החיים...''. יחרוק תקליט ישן. אך יש צורך להמשיך בשמירה.
... כמה נכון, כמה כואב וכמה מעצבן ל''ת
''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
לאפס שואף היום ערך חיי-האדם בצבא
באוצר מילות צה''ל לא קיים מונח המגדיר בוודאות מַהוּת אחריות אישית
אך יש במילון מושג המסביר מהי:
רשלנות פושעת. נמנעת. מיותרת. נמהרת. ארורה. טיפשית.
...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
מבחינת הצבא, עובדה זו, בהחלט מספיק מרתיעה !
זורים חול לבריות בעיניים. משלמים מס מתק שפתיים.
דובר צה''ל מודיע: ''התאונה הבאה תתרחש'' בעוד שעה ? שעתיים ? יומיים ? שבוע ? שבועיים ?
...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
מאין ולאן הולכת את, משתרכת, בכבדות מתנהלת לך, השיירה... ?
רשימת חללים מתארכת... מלאכה מפרכת... חזיון שווא ? כלום אמנם, אכן, באמת ''אין ברירה'' ?
זר פרחים. רגבי עפר. אדמה. את חפירה. רב. פסוקי תהילים. אותיות נשמה. ''קדיש''. ''אל מלא רחמים''.
אב ואם. אח ואחות. מגש כסף. נער. נערה.
יש שקיבלו מכתבי אזהרה...
...יש שעבורם אין כבר דרך חזרה.
כמה נכון, כמה כואב וכמה מעצבן ל"ת פנינה, 18/09/06 23:28 הגב לתגובה זו
אין מה להוסיף.....חזק.... ל"ת שוקי, טבריה, 13/10/06
אין ספק. ל"ת צריך צה''ל אחר, המכרז בדרך, 13/10/06 06:56 19:15
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלכסנדר |
|
|
9 |
|
|
שִימוּעַ...
כשאתה קורא בעיתון ...שהפצ"ר יערוך לקָצִין שִימוּעַ...
יודע הנך... שאתה נמצא (לפחות) במערב הפָרוּע !
חַיֵי הַבָּנִים, עֲבוּר הקצִינִים, לא היו ואינם בחזקת שַעֲשוּעַ
עָלֶה תְּאֵנָה... מִן הפצ"ר... פִּתְרוֹן בהחלט רק גָרוּעַ ! ! !
כי כשאתה שומע, שהפצ"ר יזְמִין, קָצִין לשִימוּעַ
יודע אתה שבצה"ל מכין לנו (ביסודיות) עוד טִאטוּא !
מְרִיחָה וטִיוּחַ של עוד עניין "סוֹדִי", רָקוּב ונָגוּעַ
כשלכל ברור, שהסוף גם לבטח, כְּבָר גָלוּי ויָדוּעַ !
כששומע הנך, שהפצ"ר מְזַמֵן, קָצִין לשִימוּעַ
קח בחשבון, כי אין זה מִיקְסָם שווא, חִזָּיוֹן רְפָאִים או תַּעְתּוּעַ
יען כי הפצ"ר יְזַמֵן קָצִין לשִימוּעַ
רק ואך אם ברצונו להשאיר (באמת ובתמים!) את העסק תָּקוּעַ
"טוב שֶהַכֶּלֶב ימשיך לָנוּם את שְנָתוֹ"
ובלבד שהכל יישאר כה אָדִיש, כה רָדוּם, כה שאנן, כּה רָגוּע,
קְרוֹב הקוֹרְבָּן לבדו יחוּש: שָסוּע... קָרוּעַ... פָּגוּעַ ...
ומי שלו כבר לא ישחק המזל
וזמנו, בעולם זה, תם חִיש מהר ואזל
יען מת, ככה סתם, מוות בִּיש ואוּמְלָל
מה גם שלא היה אִיש שלֶקָח הֵפִיק מִן המֶחְדָל
אנא חייל... אנא... אל תשאל... אל תשאל...
בצה"ל לא הפיקו לקח, לא למדו כלל מן המחדל !
כלום העלה הפצ"ר בדעתו שאולי הוא עצמו הפושע ?? ?
שכן, את האמת, אין ספק, (לפחות) הוא לבטח יודע !
יודע... שומע... מטייח... מורח...
בצה"ל לצדק מעולם לא היה טַעַם... לא רֵיחַ...
בסרט הזה, כך דומה, כבר פעם היינו...
עת כולנו יחדיו, בחדווה, בשמחה ובצוותא, את חיינו חיינו.
חייל ! אזרח ! זכור !
כשאתה שוֹמֵע שהפצ"ר עומד לערוך שִימוּעַ...
דַע לך, כי הגעת אל טַבּוּרוֹ של המַעֲרָב הפָּרוּעַ ! ! !
חזק ביותר, תמשיך לכתוב טוקבקים! ל"ת ניר, 03/07/07 13:08
אתה לא כותב עוד כי לא התחננו אליך ? תכתוב ! אני קוראת. מעיינת. מפנימה ל"ת ענבל, 23/11/07 15:36
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בצה"ל לחוק איןטעם |
|
|
10 |
|
|
"מַעֲשֶה חָרִיג"
כשדובר צה"ל טוען שהמַעֲשֶה הוא "חָרִיג"
אתה יוֹדֵעַ... שלְפָחוֹת עבוּרוֹ... הדִיבּוּר רק הָגִיג
WISHFUL THINKING שאין עמו שֶמֶץ קוּרְטוֹב של אֱמֶת
דוֹבֵר צה"ל... מוכן להוסיף... רק פֶּשַע על חֵטְא !
דוֹבֵר צה"ל מוכן להוסיף רק פֶּשַע על חֵטְא
כי יש בדבריו הרבה יותר מאשר בִּיזְיוֹן כְּבוֹד המֵת
לא הִתְבַּגֵּר, לא השְכִּיל לעלות מכתה א' ל-ב'
בִּזְכוּתוֹ נתן צה"ל לחִינָם לעַם גֵט !
דוֹבֵר צה"ל מכזב (לו ולנו) באופן טִבְעִי
השֶקֶר פשוט הפך לו לאוֹפִי, לטֶבַע שֵנִי
חשובים לו יותר התַּדְמִית, הדַּרְגָּה, ה"אֲנִי"
מִנְכסיו יָרַד לְגַמְרֵי, הָפַך לאֶבְיוֹן ועָנִי
ואילו אַתָּה, הקוֹרְבָּן, האֶזְרָח הקָטָן, אָנָּא הַסְכֵּת והַחְלֵט
האִם שַאֲנָן מִן הצַד בדְבָרִים רַק תמְשִיך ותַּבֵּט ?
אוֹ שֶמָא הגִיעָה גַם עֵת לשָנֵס אֶת מוֹתְנֶיך
לְמַעַן לא יִבְכּוּ... מְאוּחָר מִדַּי... יְדִידיך עֲליך !
כל מילה בסלע! א, 17/10/06 15:28
חובה להחזיר את האמינות של הצבא בעיני האזרח --דוברת צה''ל איבדה זאת לחלוטין
לדובר צהל: חסכו מאמץ והשפלות נוספות, מזמן לא מאמינים לכם ל"ת
ושכחתם גם לומר, שנצחנו, 19/08/06 13:09
דובר צ.ה.ל ..המשימה בוצעה בהצלחה,למה איני מאמין להם ? מאזין, 19/08/06 12:59
דובר צ.ה.ל ,הפך להיות קול הרע''מ מירושלים (זוכרים את קול הרע''מ מקהיר ושקריו? )
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלכסנדר |
|
|
11 |
|
|
מְדִינָה מִקְרִית
שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
מְדִינָה לְמַרְאִית.
מְדִינָה עִיזִית,
נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
אֲחוּזַת תְּזָזִית,
יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.
עַם מְנוּוָן,
מעֲרָכָיו מְרוּקָן
אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.
חֶבְרָה אֲרוּרָה
מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
רָעָה וגְרוּעָה
עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.
מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.
נ. ב.
לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.
מילים בסלע! כל מילה בול,! הבעיה שאתה מדבר לאנשים עם לב של אבן !
53. ל- 47 יעל, 01/12/06 16:17 כל מילה בסלע. עצוב אבל אמיתי
שיר מדהים - ספק אם יעורר מישהו מהתרדמת העמוקה ברווז במטבח, 20/03/07 22:53 יישר כוח
שיר מדויק להפליא לצערי סימה, 26/11/06 16:20 כל כך מדויק שבמקום לשיר בא לבכות
מקסים מיכאל, 12/11/06 12:48 מקסים... כל הכבוד....
אתה צודק ! מ אבל הערב רב לא זכאים ליותר ! ירמיה, סדום, 23/01/07 08:57
האודים המוצלים של השואה שבאו לכאן רק עם חולצה לעורם, כדי לבנות ולהילחם למען מדינה יהודית, מקלטל לעם היהודי לא ראו בסיוטיהם את אשר מיתחולל כאן , ערב רב מבולבלך רע ומנוכר שסוגד לעגל הזה בלבד, ובראשו ניבחריו אוסף של מושחתים מוגלי לב, חסרי יושר לב בסיסי, מישטר רשע שמאפשר לניצולי השואה לחפש את מזונם בפחי האשפה, ומנגד גדודי הפשע שהולכים ומתעבים, כנופיות מנהלות את הרחוב, ואת מסדרונות השילטון, ואין דין ואין דיין, הרצח מתפשט לרחובות ולבתים, מדינת יהודים עלק, מדינת זדים שתחלוף תחלוף מעל פני האדמה,!! ובצדק,!!
עברית שפה יפה עברית, 28/06/07 20:25 מדהים. הלשון, הניקוד ,הדקדוק, הפיסוק, האירוניה, השפה, היופי.
אמרת הכל על הכיעור עם כ''כ הרבה יופי. פשוט נהדר!
דברים כקורבנות. ל"ת דורבן, 09/02/07 18:54
שיר יפה !!!! רק חבל שהכל אמת.... ל"ת כל הכבוד, 28/06/07 11:28
אני מסכימה אתך.כל הכבוד! ל"ת שדרותית, שדרות, 21/05/07 23:36
144. אלכס ידידי מהמצב רוח בשיר שלך עוד תקום שוב הציונות (ל"ת) 01:23 28/04/07 כל הכבוד !
אלכס-כל מילה בסלע!! ל"ת אבנר, 28/06/07 19:09
המנון החדש עודד עמבר, מרכז, 21/10/06 17:52
נכון, וגם כואב ל"ת 12/11/06 08:11
גדול! ל"ת גזור ושמור, 06/12/05 08:22
שיר יפה !!!! רק חבל שהכל אמת.... ל"ת כל הכבוד, 28/06/07 11:28
ככ נכון! ככ עצוב! אלכס מבטא זאת ככ טוב! ל"ת מי היה מאמין, 28/11/06 16:02
166. ל112 המילים יפות יש מוזיקה למילים ? (ל"ת)
06:05 28/04/07 tovi
אלכס, הכל נכון אבל איך שכחת לכתוב שהמדינה היא גם "יהודית-דמוקרטית"?
Orwell Z"L 07:24 07/06/2008
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלכסנדר |
|
|
12 |
|
|
הסיפור של צ'יקו הוא אחד מיני רבים. ידוע לי כי תא"ל אורנה ברביבאי עשתה דברים שלא יעשו ועתירה בעינינה הוגשה לבג"צ. על מנת לטשטש את העובדות הגישה ברביבאי תצהיר שקר לבג"צ ותימרנה גם את אל"מ רון קנזי להגיש תצהיר שקר.
מה שחמור שבעתיים הוא שהתלונה על ברביבאי הגיעה תחילה ללשכת הרמטכ"ל ומשם הועברה לטיפולה של: לא תנחשו! - לטיפולה של תא"ל ברביבאי!!
האם זו חלמאות או שיטה להימנע מטיפול בקצינים בכירים שפגעו
בחוקים ובנהלים??? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יפתח |
|
|
|
|
|
הנושא הזה נמשך כבר לא מעט זמן והצבא מנסה לטייח וחושב שאם יתעלם זה יעלם. אך, אני יודע מכלי ראשון שיש אנשים הגונים וישרים שלא ירפו עד שתערך חקירה אמיתית בנוגע למעשיה החמורים. מי שמעז להצהיר שקר בבג"צ , מצהיר במעשיו כי הוא בז לערכאה הרמה ביותר במערכת המשפט שלנו - רק אשה יהירה ומלאה בעצמה כמו ברביבאי מסוגלת לכך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אמיר ק. |
|
|
13 |
|
|
''המפקד שפלט לפני פיקודיו ביום האסון שהצבא אינו חברת ביטוח שבר את האמונה בערבות ההדדית וקבע מחיר שיש לשלם בעד האימונים. אם כן מדוע באמת ירצו ההורים לשלוח את בניהם אליכם... ?''
נעמי אונגר, אמא של ניצן זכרונו לברכה, ''לעצור את הכדור'', הוצאת מערכות.
''קיים פער בין המערכת הצבאית לבין מערכת המשפט הצבאי לרעת מערכת המשפט. המערכת המשפטית מרבה להשתמש בתקדימים ונוטה לסלחנות. מביאים כל מיני קצינים בכירים לעדות אופי על תרומתו של הנאשם לצבא. המשפט מתארך ומתרוקן מתוכן, בשעה שאתה יודע שבאותה שעה מתבשלת כבר הפאשלה הבאה. למעשה, עד היום אין לי מושג מי אחראי למה שקרה...".
איילה כץ, אלמנתו של רס''ר רמי כץ אשר נהרג באסון צאלים הראשון.
"הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת" אמרה יוכי שפרן, אמא של שימרי שפרן זיכרונו לברכה, מקיבוץ נצר-סירני, אשר נהרג יחד עם חבריו ערן ויכסלבאום, אלעד שילה, שרון תמיר ואריק כהן ז"ל, באסון צאלים השני.
"הושיבו אותנו סביב שולחן מלא מומחים. מרחו אותנו. דיברו איתנו על חשיבות המסר החינוכי, שרואה הפרקליטות במשפט הזה. יש איזה אבסורד בכך, שעד שאתה לא נפגע אישית, אתה לא מוּדע לנושא הבטיחות. אבל כשאתה נפגע, המערכת מתייחסת אליך בפטרונות כאל מסכן, מסכנה, אלמנה. צריך להתייחס לטענות שלה בהבנה – וכך פוטרים את הטענות שלי כלא רציניות...''
איילה כץ, אלמנתו של רס''ר רמי כץ שנהרג באסון צאלים הראשון.
''נטביע בהם את הפחד, שלהם זה עומד לקרות. שכל אחד מהם יאמר על ניצן: זה הבן שלי. שיאמר על צביקה: אני האב, זה קורה לי. יש לנו תפקיד איום באכזריותו, להדביק אנשים עייפי מלחמות בחרדה שאצלם היום או מחר...'' נעמי אונגר, אמא של ניצן אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים בספרה 'לעצור את הכדור', הוצאת מערכות, עמוד 40.
"הייתי מצפה שמערכת התביעה הצבאית תשתף אותנו הרבה יותר, שתסביר לי את השיקולים שלה לפני שהיא זורקת פצצה של עיסקות טיעון. בניתוח קר אני מבינה, שתפקידה לייצג את הצבא ולא אותי, אבל לייצג את הצבא זה גם לייצג את רמי". איילה, רעייתו של רס"ר רמי כץ ז"ל.
"תדע כל אם עבריה כי מסרה את בניה לידי מפקדים הראויים לכך" (ציווה דוד בן-גוריון את צה"ל בראשית דרכו).
"על כן ראוי לכל אם עבריה השולחת את בנה לצה"ל, לתפור לו בשולי הבגד קופסא קטנה שחורה באמצעותה תתוודע אל האמת אם וכאשר תזדקק לה חס ושלום, ותחסוך מעצמה וממשפחתה מסע ייסורים ארוך בדרך אל האמת..."
רות מור-חיים, אמא של דביר מור-חיים זכרונו לברכה.
''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים'' נעמי אונגר, אמא של ניצן אונגר ז''ל בספרה ''לעצור את הכדור''.
"אז אולי האסון הזה לא קרה באותם נסיבות שהתרחש האסון הקודם אבל אנחנו כמו ניבאנו אותו. כי שום מסר גדול לא יצא מן האסון הקודם. אפילו המשפט עוד לא הסתיים. וכשיינתנו גזרי הדין ישכחו כבר מה היה באסון צאלים א'. ואם היה איזשהו מסר מהמקרה הראשון, אם מפקד היה יודע שכשהוא מתכנן תרגיל-אש ולא סוגר אותו מכל הקצוות וקורה אסון – הוא יאכל אותה בגדול – אולי האסון שקרה עכשיו לא היה קורה. זה המסר שצריכה להעביר מערכת המשפט |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הדג מסריח מהראש ! |
|
|
14 |
|
|
"תדע לה כל אם עבריה כי הפקידה את בנה בידי מפקדים הראויים לכך" ציווה דוד בן-גוריון את צה"ל בראשית דרכו.
אך כיום, לאור פסק הדין העלוב של חמשת השופטים העלובים, פסק דין המהווה חרפה ובושה לצה"ל, ברור כי המוטו של הצבא החדש והמתחדש שלנו צריך להיות: "תדע לה כל אם עבריה כי הפקירה (לא הפקידה) את בנה בידי "מפקדים" אשר אינם ראויים לכך". אם עבריה, אנא הביני, אנא הפנימי כי אכן הוזהרת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד בן-גוריון |
|
|
15 |
|
|
בן 14 היה לוקח טרקטורון ונוהג ללא רשיון ואחר כך אביו הרבצ"ר אביחי רונצקי היה משקר במצח נחושה בדו"ח לא צריך הרבה דמיון בארץ הצביעות הבלתי נילאת איזה פסטיבל תקשורתי עויין היה מתנהל נגד הרבצ"ר אביחי רונצקי
צ'יקו תמיר לא קצין ולא ז'נטילמן זיכרו לכל אדם יש תחליף וצ'יקו תמיר אילו היה קצין וז'נטילמן אמיתי היה שם את המפתחות על השולחן והולך הביתה לפני כל הפסטיבל השיקרי שלו וכדאי ליזכור ולשנן היטב לא מספיק להיות גיבור בקרב מי שמתנהג כמו צ'יקו תמיר בעיני לא גיבור הוא שבר נורמה בסיסית חמורה ביותר כמו מפקד חיל הים בשעתו האלוף צ'ייני מרום זה פרצופו של הצבא וזו פרצופה של המדינה הצבועה הזאת
והרמטכ"ל גבי אשכנזי לא פעם נותן גיבוי במקום שלא צריך כך שהוא בעצמו עלול ליפול לרשת שהוא טווה לעצמו כפי שקרה עם כרטיס האשראי שלו ומכון הכושר שלו חומר למחשבה לצבועים שהם הגרועים ביותר |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שושן צחור |
|
|
16 |
|
|
''המומה, כואבת וקפואה, אני שומעת את דבריו החלשים של התובע הדורש למצות את הדין על רשלנות מירבית והוא לבדו מול סניגוריה משומנת היטב, מול נציגי התנועה הקיבוצית ומול הקצונה הצבאית. הולכת ונחשפת דרך סלולה לפיזור האשמות ולשחרור נאשמים... אין ספק: לא ממצים את הדין עם מוכשרים ונאמנים שהמערכת רוצה בהם''.
נעמי אונגר, אמא של ניצן אשר נהרג בתאונת אימונים בצנחנים בספרה 'לעצור את הכדור', הוצאת מערכות.
"במערכת הצבאית יש קצינים מעוּלים שאני מכיר אישית... מוריד בפניהם את הכובע ושולח את ילדי אליהם בעיניים עצומות. אבל כמו בכל מערכת גדולה גדולה, ישנם לצערי גם קוצים ודרדרים שאיך שהוא משתלבים בתוך המערכת ומכוח האינרציה גם מתקדמים ומגיעים לתפקידים בכירים. ואז קורה מה שקורה שהם לא מסוגלים לקבל על עצמם אחריות. ישנם גם קצינים כאלה בצבא...''.
צבי יקותיאל, אבא של סגן אמיר יקותיאל ז"ל אשר נהרג בתאונת אימונים בבית-גוברין.
''הצבא הוא באמת לא חברת ביטוח. התפישה הזאת קיימת אך השאלה היא מה אתה עושה כדי למנוע תאונה ? כדי להעניש ? התפישה שאתה שולח את בנך לשלוש שנים, אחר-כך כל שנה לחודש מילואים והוא שייך למערכת זה נכון. זה עדיין קיים. וודאי... התפישה שהוא רכוש צה''ל קיימת. אתה קיבלת 12,000 שקל דמי ביטוח שלו. החיים שווים 12,000 שקל...''
צבי יקותיאל, אבא של סגן אמיר יקותיאל זכרונו לברכה אשר נהרג בתאונות אימונים בבית-גוברין.
"...אם היו מרשים לי להביא תובע אזרחי או שאני הייתי פשוט התובע הצבאי לפי מה וכמו שבמשפט אזרחי עושים. למרות שאני לא צד במשפט. כי הרי ההורה הוא לא צד. הצבא הוא התובע, כך שלך אין מה לומר בעניין. אתה בכלל לא שייך למשפט. התביעה היא תביעה צבאית. ההגנה היא הגנה צבאית. אין פה צד אזרחי שאתה יכול לתבוע. אתה הבעת את הדעה שלך אבל הבן שלך לא שייך לך – הוא שייך לצבא..."
צבי יקותיאל, אבא של סגן אמיר יקותיאל זכרונו לברכה, אשר נהרג בתאונת אימונים בבית-גוברין.
"היו לוֹ פָּנִים מוּבָסוֹת".
אמרה אסתר בר-נתן, אמו של חיים בר-נתן ז"ל, כאשר ראתה את פני בנה לאחר מותו.
"מבטו של הרמטכ"ל נח עלי, ואני מרגישה: אנו משפחה שכולה "אויבת המדינה". אני חשה שאנו נתפשים כהורים מובסים, שלא ייתכן אלא שבאנו לדרוש נקם, שהרי הצבא הוא שהרג את בננו. ואני, ברגע הזה, לא יודעת איזה מבט להחזיר לו, כדי שיאמין לנו שלא באנו לנקום. חוששת שבזהירות ינסו לעייף אותנו ולהרחיקנו, אלא שלרמטכ"ל יש מידע על הקושי להתיש אותנו...." נעמי אונגר, אמא של ניצן זכרונו לברכה, אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים, בספרה "לעצור את הכדור", הוצאת מערכות, עמוד 57.
"חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו"
אמר שאול שילה, אבא של סגן אלעד שילה זיכרונו לברכה, מקיבוץ גבעת-ברנר, אשר נהרג יחד עם חבריו שימרי שפרן, אריק כהן, שרון תמיר וערן ויכסלבאום זיכרונם לברכה באסון צאלים השני.
"ברור היה לי שהם לא בסדר אבל ברור היה יותר שהאחראים האמיתיים לא יושבים אתם על הספסל. היה ברור שהמערכת מגלגלת את האשמה על אנשים בדרגת סרן, כשהבעיות הן ברמת ניהול של תא"ל. כגודל הכאב היה גודל הכעס. אני חושבת שאת עיקר הכעס צברתי כלפי התובעת. עיסקות-הטיעון הרתיחו אותי. איזה מסר מעבירים על-ידי עיסקות אלה לציבור ולצה"ל...?".
איילה, רעייתו של רס"ר רמי כץ זכרונו לברכה אשר נהרג באסון צאלים הראשון.
''אני כואבת את מריחת חקירת האסון הזה כי היא תביא לעוד מקרי מוות מיותרים. באיזשהו מקום האמ |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חרפה לצה"ל ! |
|
|
17 |
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
קובי לירז
בין אם יישאר או לא יישאר, המזרח התיכון לא יושפע מאבו מאזן, אלא ממאזן האימה שמטיל עליו הגרעין האירני. המזרח התיכון החדש כבר כאן, ולא כפי ששיערתם
|
|
|
|
|
|
אליקים העצני
בארה"ב מושרשת מסורת עממית של שיגעון לנשק. הזכות לנשיאת נשק מובטחת בחוקה. אחזקת "אוסף" של רובים ואקדחים כמו הארסנל שנתגלה בביתו של טייטל לא הייתה עושה שם רושם רב
|
|
|
|
|
|
צילה שיר-אל
מפת הכוכבים הכללית לשבוע זה תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
|
|
|
|
|
|
ד"ר א. טויטו וד"ר ע. יפה
בשנים האחרונות מתרבים המחקרים בתחום הסוכרת העוסקים ביעילות התרופתית המסייעת לאיזון של חולי סוכרת לאורך זמן ובצורה יעילה
|
|
|
|
|
|
עמוס עמירן
למה אצלנו אני בהרגשה שבכל פניה שלי, אני גורם אי נוחות לנותן השירות והוא עלול, רחמנא ליצלן, לחזור הביתה עצבני ולכעוס על אשתו וילדיו מבלי שאלו אפילו ידעו למה
|
|
|