X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנכ"ל Ynet היקר, על חוסר האמינות של סקר TIM היית צריך להלין חודש קודם, כששיקף לכם עלייה חריגה
▪  ▪  ▪
נעים כשהסקרים לטובתך
החרשה על עיוות בנתוני הסקר כאשר הוא מוטה לטובתך, והרמת זעקה כאשר הוא לרעתך (ככל הנראה), איננה אמינה יותר מנתוני סקר TIM נגדם אתה יוצא

סקר TIM, הבודק חשיפה לאתרי אינטרנט בישראל באמצעות סקר מודעות, מעורר לעתים קרובות עימותים בין האתרים המדורגים בו לבין חברת המחקר שעורכת אותו, TNS/טלסקר. בעוד רוב המהומות המתוקשרות סביב הסקר הן נחלתם של האתרים הכלכליים, גלובס חושף היום מכתב תלונה מפתיע של מנכ"ל Ynet, אבי בן-טל, בו הוא טוען בפני TNS, כי נתוניה אינם אמינים: "במהלך החודשים האחרונים אנו עדים לתנודתיות חריפה באחוזי החשיפה של Ynet כפי שהם מוצגים בסקר TIM שנערך על ידכם", כתב בן-טל, "יובהר כי אין כל הלימה בין אחוזי החשיפה האמורים לבין הדיווחים המתקבלים ממערכת בקרת התעבורה הפנימית שבשימוש Ynet".
עוד כתב בן-טל כי "הזיגזגים שמציגים הנתונים שלכם, כמעין 'רכבת הפתעות' חודשית, מנוגדת גם למספרים שמציגים שירותי מדידה וסקרים חיצוניים - אך הפער שנוצר לעיתים אינו מאפשר לנו לעבור לסדר היום מבלי להתריע על חוסר האמינות של הסקרים המבוצעים על ידכם, ולבקש אתכם לעשות בדק בית".
מכתב זה, ככל הנראה, מהווה הקדמת תרופה למכה: סקר TIM לחודש אוקטובר יתפרסם מחר, וכפי הנראה צפוי להצביע על ירידה בחשיפה ל-Ynet. זאת, במיוחד על-רקע הסקר הקודם ששיקף ל-Ynet עלייה חדה במיוחד של יותר מ-10%, ללא סיבה נראית לעין, בעוד רוב האתרים האחרים רשמו ירידה. כלומר, אפילו אם בסקר הנוכחי חזר Ynet לרמתו ה"רגילה" בסקרים קודמים, הרי שהדבר משקף לו ירידה של 10% לפחות לעומת החודש הקודם.
עם פרסום הסקר הקודם, אמר בכיר ב-Ynet ל-140 אוף דה רקורד, כי הסקר משקף ל-Ynet עלייה חריגה, שאינה נתמכת בנתוני האמת של האתר. זהו אכן מצב מטריד, המשותף למנהלי אתרים רבים, שלא פעם מגרדים את ראשם בתמיהה כאשר הסקר משקף להם עלייה או ירידה חריגה, בעוד נתוני האמת שלהם משקפים סטטוס-קוו, או מגמה הפוכה מזו שעליה מצביע הסקר. ואולם, כשהעיוות בנתונים החמיא ל-Ynet, לא נזעק שם איש להעמיד את TNS על הטעות, או טען בפניה כי אינה אמינה. זהו הדפוס המוכר והידוע: כאשר התוצאות מחמיאות לאתר מסוים, הן מקודמות בראש חוצות, ולא פעם משמשות כבסיס לקמפיין נרחב. כשהן לא מחמיאות לאתר, מפטירים מנהליו אוטומטית את המנטרות המוכרת: הסקר אינו אמין, אינו אמפירי, בודק חשיפה למותג, מושפע מגורמים חיצוניים ועוד ועוד.
כל אלה אינן טענות בעלמא. לסקר TIM שלל בעיות, המוכרות וידועות מאז החל להתפרסם, ובדיוק בשל כך, ובשל העובדה כי הסקר הפך לכלי הבלתי-רשמי הרשמי לדירוג אתרים בישראל, הוקמה ועדת המדרוג ופורסם מכרז למדידה אמפירית של אתרי אינטרנט, בו זכתה חברת גמיוז. Ynet, כחלק מאסטרטגיה של קבוצת ידיעות אחרונות, אינה מוכנה לקחת חלק במדידה.
לגופו של עניין, שני דברים לנו למנכ"ל Ynet: האחד - לא נתווכח על כך שסקר TIM בעייתי, אלא שהחרשה על עיוות בנתונים כאשר הוא מוטה לטובתך, והרמת זעקה כאשר הוא לרעתך (ככל הנראה), איננה אמינה יותר מנתוני סקר TIM נגדם אתה יוצא. השני, פערים אלה הם בדיוק הסיבה בעטיה יש להניח לעקרונות ולהצטרף למדידה, ויפה שעה אחת קודם.

תגובת TNS
מס' הגולשים היומי ב-ynet לפי גוגל טרנדס

TNS הגיבה במכתב המפורט הבא, שסעיף אחד מתוכו כלל את נתוני הסקר הנמצאים עדיין באמברגו, ולכן הושמט בינתיים:
  • 1. סקר TIM נערך מאז שנת 2000 בתדירות של פעמים בשנה והחל מחודש מאי 2007 הוא נערך מדי חודש.
  • 2. סקר TIM נערך על-פי שיטות דגימה קפדניות ומקצועיות שכן, מעבר להיותנו מודעים לרגישות הכרוכה בפרסום נתוני הסקר והשפעתן בפרט, אנו פועלים על-פי הסטנדרט הגבוה של TNS טלסקר בעריכת מחקרי שוק בכלל.
  • 3. סקר TIM נערך בקרב האוכלוסיה היהודית, בישראל, בגילאי 13 ומעלה. יש לשים לב כי אוכלוסיה זו לא כוללת גולשים ערבים, צעירים מתחת לגיל 13 או מי שמתגורר מחוץ לישראל.
  • 4. בסקר TIM נבחנת החשיפה במונחים של reach, כלומר, שיעור הגולשים שנחשפו לפחות פעם אחת לאתר בתקופה נתונה, ואין זה משנה מאיזה מחשב גלשו (בית, עבודה, חברים וכו'). בסקר לא מודדים "מכונות" אלא אנשים.
  • 5. לאור האמור לעיל ולאור ההבדל בין שיטות המדידה, יתכן כי לא תהיה תאימות מלאה בין שיעורי החשיפה המתפרסמים בסקר TIM לבין נתוני התעבורה הנמדדים על-ידי האתר.
  • 6. מאחר שמדובר בסקר, אנו מפרסמים רווח בר-סמך המשקף תחום "ביטחון סטטיסטי" ברמה של 95% סביב אומדן החשיפה שאנו מפרסמים. כלומר, חלק מהתנודות נובעות מ"טעות סטטיסטית" ואינן משקפות שינוי אמיתי בנתוני הגלישה.
  • 7. ניתוח שערכנו לנתוני החשיפה של Ynet בשלוש השנים האחרונות, מעלה ממצאים מעניינים באשר לקשר בין שיעור החשיפה השבועי ל-Ynet לבין ארועים משפיעים בלוח השנה הקלנדרי.
  • א. בתקופת הקיץ נמדדת באופן קבוע ירידה בשיעור החשיפה ל-Ynet אשר מגיעה לשיאה בחודש אוגוסט. חודש אוגוסט משקף שינוי יסודי בהרגלי והתנהגות הצרכנים: חופשת בית הספר, חופשות משפחתיות, המצאות מחוץ לבית, חופשות בחו"ל ועוד. בחודש ספטמבר, מיד לאחר החזרה לשיגרה, נמדדת באופן קבוע עלייה בשיעור הגלישה לאתר, ובחודש אוקטובר המשקף את תקופת החגים שוב נמדדת ירידה.
  • ב. דפוס זה נמדד באופן קבוע וקונסיסטנטי בשלוש השנים האחרונות, מאז החלה המדידה החודשית בסקר TIM.
  • ג. נציין כי גם באביב, סביב חג הפסח נמדדת תופעה דומה.
  • ד. הסתכלות על שיעורי החשיפה החודשיים לאתר, מראה מגמה דומה אם כי השינויים מתונים יותר.
  • ה. יש לזכור כי הנתונים משקפים שיעורים באחוזים. מאחר שלאורך התקופה גדל בהתמדה מספר הגולשים הכללי באוכלוסיה, הרי ש-%X כיום משקפים יותר גולשים מאשר אותם %X מלפני שלוש שנים.

פורסם במקור: אתר 140
תאריך:  10/11/2009   |   עודכן:  10/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פסק דינו של בית הדין לערעורים בפרשת צ'יקו תמיר הוא שיאה של פרשה מסריחה ופגיעה קשה בנורמות המוסריות של צה"ל
קובי לירז
בין אם יישאר או לא יישאר, המזרח התיכון לא יושפע מאבו מאזן, אלא ממאזן האימה שמטיל עליו הגרעין האירני. המזרח התיכון החדש כבר כאן, ולא כפי ששיערתם
אליקים העצני
בארה"ב מושרשת מסורת עממית של שיגעון לנשק. הזכות לנשיאת נשק מובטחת בחוקה. אחזקת "אוסף" של רובים ואקדחים כמו הארסנל שנתגלה בביתו של טייטל לא הייתה עושה שם רושם רב
צילה שיר-אל
מפת הכוכבים הכללית לשבוע זה    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
ד"ר א. טויטו וד"ר ע. יפה
בשנים האחרונות מתרבים המחקרים בתחום הסוכרת העוסקים ביעילות התרופתית המסייעת לאיזון של חולי סוכרת לאורך זמן ובצורה יעילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il