X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביקורו של נתניהו בארה"ב ובקשתו לפגוש את הנשיא, סיפקו הזדמנות לבית הלבן הזדמנות להדגים לראש הממשלה הישראלי את יחסי הכוחות ומה קורה כאשר "רק" מתמהמהים באישור מועד לפגישה האמריקנים עשו זאת היטב הצליח להם אולי יותר מידי אבל לא בטוח שהמהלך האמריקני כנגד נתניהו, יניב לבית הלבן את התוצאה שהוא מכוון אליה כי מהלכי הבית הלבן בנושא דומים למהלכי "חכם בלילה" שנזקם רב מתועלתם
▪  ▪  ▪
הושפל כמו משתתף מזובר בתוכנית ריאליטי

הדי "פגישתם הלילית" של ראש הממשלה ונשיא ארה"ב הברית ממשיכים לפרנס את הפרשנים המדיניים בתקשורת, אף שאין להם מושג ברור מה בדיוק היה שם. כמה מילים כבר נשפכו על ההשפלה שספג ביבי מאובמה. סליחה, מפקידיו הבכירים. איך לא קבעו לראש הממשלה הישראלי מועד לפגישה, עד לרגע האחרון. איך תוזמן המפגש לשעת "אישון לילה" [בארץ], איך לא התירו לפרסם אפילו תמונה בודדת מהפגישה, איך נאלץ ראש הממשלה להגיע לבית הלבן במכונית פשוטה ולא במכונית השרד, ואיך לא ליווה המארח את אורחו ליציאה והניח לו לעשות את הדרך לבד [טוב, בטח היה מישהו שהראה לו את הדרך החוצה לראש ממשלתנו..].
אין ספק. מטרת הממשל הושגה, ועל-פי דיווחי התקשורת הישראלית הוא גם לא הסתיר את כוונתו "ללמד לקח" את ראש הממשלה הישראלי. למה? כי ראש הממשלה ופמלייתו "לא התנהגו יפה" בפגישות קודמות עם הנשיא. הם הדליפו כיצד הצליחו "לכופף" את הממשל במחלוקת סביב הקפאת הבנייה בהתנחלויות. אנחנו לא יודעים מה נכון ומה לא במחלוקת הזו, אבל אפשר בהחלט להבין את חוסר הנחת של הבית הלבן נוכח פרסומים, חלקם בהשראה ישראלית, לפיהם האמריקנים לא השיגו הרבה כתוצאה מדרישתם ממשלת ישראל להודיע על הקפאת הבניה בהתנחלויות. אם "השיגו" משהו הרי זה קיפאון בתהליך המדיני.
עד עכשיו העובדות בשטח מצביעות על כך שלדרישות האמריקניות אין ביטוי בשטח. מה נשאר? הכעס של הבית הלבן, ואולי בצדק, על ראש הממשלה ואנשיו ש"עשו סיבוב ניצחון" בנושא ועוד שילבו בחגיגה את הפגישות של נתניהו עם אובמה.
ביקורו של נתניהו בארה"ב ובקשתו לפגוש את הנשיא, כנהוג במקרים של ביקור ראש ממשלה ישראלי, סיפקו הזדמנות לבית הלבן הזדמנות להדגים לראש הממשלה הישראלי את יחסי הכוחות ומה קורה כאשר "רק" מתמהמהים באישור מועד לפגישה. האמריקנים עשו זאת היטב, הם לא הניחו לשום מקריות או פרשנות לטשטש את כוונתם להשפיל ולעלוב בראש הממשלה.
זה הצליח. על-פי הכותרות בתקשורת, זה הצליח כנראה יותר מידי. פקידי הבית הלבן ובראשם ראש הסגל נשלחו להנמיך את "גובה הלהבות". פקיד בכיר בבית הלבן התקשר ביזמתו לכתבים ישראלים בפמליית ראש הממשלה בפאריס על-מנת להדגיש שהשיחה עם הנשיא הייתה מועילה וחשובה.
לא בטוח שהמהלך האמריקני כנגד נתניהו בביקורו האחרון, יניב לבית הלבן את התוצאה שהוא מכוון אליה, פרט לסיפוק הנקודתי של היצר "ללמד לקח". נתניהו יצא אומנם חבול ומושפל, אבל הוא גם ראש ממשלת ישראל. הימין יאמץ אותו עכשיו עוד יותר. גסות הרוח שהממשל הפגין כלפי ראש ממשלת ישראל תחייב אותו להתאמץ ולהוכיח שלא סטה ממדיניותה המסורתית של ארה"ב בנושא הקשר הקרוב והידידותי עם ישראל, ושההתנהגות כלפי נתניהו אינה מאפיינת באמת יחסים בין בעלי ברית. המהלך להשפלת ראש ממשלת ישראל לא יוסיף לפופולריות של נשיא ארה"ב בציבור הישראלי, שתמיכת לפחות חלק ממנו בעמדות שארה"ב מנסה להוביל, חיונית להתקדמות.
קיצורו של דבר – דומה שמהלכי הבית הלבן בנושא דומים למהלכי "חכם בלילה" שנזקם רב מתועלתם. [וכבר היו דברים מעולם]

תאריך:  13/11/2009   |   עודכן:  14/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פגישת נתניהו אובמה – מי יוצא "חכם בלילה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
על אינטל שפוגשת חרדים ועל צל"ש לשופט בדרום    על מקום ריצוי העונש ועל עיר שפתוחה לכל המגזרים    על העבודה הצפויה לברק ועל חומות בברלין וירושלים
צ. הרשקוביץ, ח. רטיג, ז. מנסבך
היטל הבצורת שקבעה ממשלת ישראל בשל היעדר גשמים, סופג ביקורת עזה מכל הכיוונים    האם הטלת מס על מצרך בסיסי כמו מים זו הדרך הנכונה לטיפול בבעיה או שהעשירים ימשיכו לבזבז והעניים ייפגעו?    כיצד יש להורות לציבור על צריכת מים נבונה?
טובה ספרא
שיחות על מיגור האיומים מצד מדינות עוינות המסוכנות לישראל ולעולם כולו תתחלנה בקרוב    בתקופה הקרובה צפוי להימשך חוסר הביטחון הכלכלי    הפחדים - יוצאים לאור    תחזית הכוכבים לשבוע שבין 19.11.09-13.11.09
קובי לירז
מצב כלכלי קשה? משבר מים? תאונות דרכים?    רק אל תעירו את שותי האספרסו-מקיאטו-לאטה-גראנדה מרבצם. ראו הוזהרתם!
איתן גנור
פיקוד משטרת ישראל נידון ל-4 שנות מאסר בעבור הפקרת שוטרים. לצערנו, המאסר בפועל הוטל על השוטרים עצמם    סיפור מעשה של הפקרות פיקודית מצד פיקוד המשטרה והמשרד לביטחון פנים    ועוד סיפור מעשה של הפקרת שוטרים בקרב נגד הפשיעה האלימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il