X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מינוי יועץ משפטי חדש אשר אינו חביב על עמוס שוקן ועל-כנופיית 'הארץ' שלו יעמיד את עקביות עמדת 'הארץ' במבחן: האם גם אז הם יתנגדו לפיצול?
▪  ▪  ▪
מבחן סולברג. מה יקרה כאשר מי שאינו חביב כנופיית שלטון החוק יתמנה כיועמ"ש? [בוצ´צ´ו]

היה מי שחשב שמינוי יועץ משפטי לממשה צריך להיעשות בדרך מכובדת על-ידי וועדת איתור מקצועית וכך יובטח שהמינוי יהיה ראוי ולא שנוי במחלוקת. היו שפקפקו בדרך זו , אלו אותם חשדניים נצחיים שממילא אינם מאמינים בהליכים סטריליים. היו שחשבו כי בניגוד לתוכנית מציאות בטלוויזיה אין לערב גורמים חיצוניים בהליך המינוי, לא את הקהל הרחב ובוודאי שלא עיתונים - אז חשבו.
למען טוהר הבחירה והליכי האיתור הצהיר שר המשפטים יעקב נאמן שאין לו מועמד משלו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה והממשלה נמנעה מלהציע מועמד כלשהו לוועדת האיתור. מתברר, על-פי הפרסומים, כי בוועדת האיתור התגלו מחלוקות מהותיות ועקב הצורך ברוב מיוחס הסיכוי שוועדת האיתור תוכל להצביע על שלושה מועמדים ראויים הוא קלוש.
אם ממשלת ישראל רואה עצמה כמנועה מלהתערב בהליך האיתור מתברר שלעיתון הארץ אין קושי כזה. במיוחד כשוועדת האיתור נקלעה [על-פי הפרסומים בעיתון הארץ] לקשיים ויש לסייע בידה. מערכת הארץ החליטה שהשופט המחוזי סולברג הוא מועמדו האמיתי של השר נאמן, למרות שהוא בלתי ראוי לתפקיד וכך כותבת היום המערכת העלומה.
" לפי כישוריו, רקעו ופסיקותיו, רחוק סולברג מלהיות המועמד הראוי למשרה הרמה. מתעורר חשד, שמא מה שאצל סולברג מוצא חן בעיני נאמן הוא בדיוק מה שצריך למנוע ממנו את תפקיד היועץ."
מעיון שלי בקורות חייו של השופט סולברג כפי שפורסמו באתר הרשות השופטת ובמקורות נוספים מתברר כי מדובר במועמד בעל-רקע תורני, תלמיד מצטיין, מורה למשפט, מי שעבד שנים רבות כעוזרם של היועצים המשפטיים יוסף חריש, מיכאל בן יאיר ואליקים רובינשטיין ועל כן מכיר היטב את המערכת, רב סרן במילואים ובעל ניסיון שפיטה במשך 4 שנים.
על-פי כל מבחן אפשרי נראה על פני הדברים שמדובר במועמד בעל הכשרה מקיפה וראוי ביותר לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה - ראוי בוודאי לא פחות ממר מני מזוז בעת שנבחר לתפקיד. השופט סולברג ראוי למרות שהוא דתי, חובש כיפה ותושב אלון שבות - מתנחל רחמנא ליצלן. אין כך כדי לפסול אחרים לתפקיד בוודאי ישנם מועמדים ראויים נוספים.
אין ספק שבמערכת עיתון הארץ השופט סולברג וכל מועמד בעל-רקע דומה ייפסל לכהונת היועץ המשפטי באופן אוטומטי. איני יודע מי המועמד המועדף על השר נאמן, אבל רצוי מאד שמועמד זה לא יהיה מקובל על מערכת עיתון הארץ. הדבר נדרש בראש ובראשונה כדי להבהיר לחבורת הסוד המתנשאת הזאת שהיא אינה מנהלת את מדינת ישראל. מחר תחליט המערכת גם מי ראוי לדעתה להתמנות לתפקידי שיפוט ולבסוף נגלה שלכל מינוי במערכת המשפט נדרש אישור מאת עמוס שוקן וחבורתו.
קיימת חשיבות רבה למינוי הנוגד את השקפת מערכת עיתון הארץ גם מטעם נוסף. אין ספק כי מרגע שייבחר יועץ משפטי לממשלה שלא זכה לאישור העיתון, יגלה עיתון הארץ בעתיד צדדים חיוביים ביותר בהצעת השר נאמן לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה - הצעה לה הוא מתנגד בתוקף היום ומגדיר אותה כחותרת תחת שלטון החוק. רק מטעם זה חשוב למנות את השופט סולברג, או מועמד אחר שיצליח להעמיד את מערכת הארץ על רגליה האחוריות, לתפקיד.
יש לקוות שוועדת האיתור תשלים את משימתה ותציג שלושה מועמדים ואף אם יוצגו ארבע אין בכך אסון. אם לא יעלה הדבר בידה אין מנוס כי הממשלה תבחר מועמד ראוי גם ללא המלצה של וועדת איתור. מכל מקום אם רוצים מעורבות ציבורית בהחלטה, אין לאפשר לעיתון הארץ מונופול על התערבות כזאת, אלא יש לפעול זאת בדרך מסודרת ולפנות לציבור הרחב שישלח מסרונים [SMS ] לוועדת האיתור ובהם יפרט את העדפותיו-כך נוהגים למיטב ידיעתי בכמה תוכניות ריאליטי פופולריות.

תאריך:  14/11/2009   |   עודכן:  15/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מינוי יועץ משפטי כתוכנית ריאליטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אביגדור פלדמן
כפל התפקידים של היועמ"ש אינו אלא המצאות תמידית בניגוד עניינים    בני אנוש אינם יכולים לכפל זה    נכון שמזוז הוא רובוט - חסר חולשות אנוש, אבל בכ"ז    כנופיית ("אגדע את ידו") שלטון החוק מפחידה אותנו בסיפורי אלף לילה ולילה על התפוצצות אטומית של פשע ושחיתות אם רק נפריד את התאומים הסיאמים
ד"ר דויד שוורץ
האם נותרה עדיין לוגיקה בפוליטיקה בת זמננו-חומר למחשבה...
רועי אורן
ההתנגדות למלחמה בעירק ובאפגניסטן, הקרבה לדת, וההשפלה שעבר מצד החיילים האמריקניים הם הדברים שהובילו אותו לבצע את המעשה הנפשע
עידו שטרנברג
אפשר להזכיר לארדואן, שלא רק שמוסלמים מסוגלים לבצע רצח עם, אלא שהם עושים זאת לא רע בכלל: בדרפור נהרגו כבר מאות אלפים (והספירה נמשכת), ואפשר גם להבהיר לו שישראל אינה זקוקה לעצות מאבירת זכויות האדם, שאחראית לשואה הארמנית, שפלשה בברוטליות לקפריסין ושממשיכה לרדוף את הכורדים ולשלול מהם הגדרה עצמית
לבנה שיפמן
הגיע הזמן שתשקיעו קצת ביחסים שלכם עם חשבון הבנק    זה לא מפחיד כמו שזה נשמע    כמה טיפים ועצות, ואתם יכולים לייעל ולהתייעל    כך תנהלו נכון את חשבון הבנק שלכם    המדריך האולטימטיבי
רשימות נוספות
מזוז: העיתונות לא דמוקרטית  /  ספי קיני
בגין מתנגד לתוכנית נאמן  /  איציק וולף
"לדור צריך לדבר בנימוס"  /  עידן יוסף
לפצל בין היועץ לבין כלב השמירה  /  בועז סנג'רו
למה לפצל? צריך רק לנהל  /  עו"ד חגי אשלגי
יועץ משפטי אחוד או מפוצל?  /  הרב ישראל רוזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il