X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל מבינה רק כוח זו הסיבה שהיא מייבשת את הפרטנר היחידי שיש לה לשלום ונכנעת כניעה נרפסת בפני החמאס לשלוט או להשלט, כפי שהדנ"א הגלותי הורנו?
▪  ▪  ▪
מתוכנית מופז ההזויה עד לכניעה המבישה לחמאס: מוכים ומכים [פלאש 90]
מכים ומוכים
ענבל בר-און
ישראל, מעולם לא יצאה מן הגלות, היא יודעת להיות או במעמד של המוכה, או במעמד של המכה * על תוכנית ברק להמשיך לבנות בהתנחלויות * ועל תגובתה הרופסת של ישראל לירי הקסאמים
לרשימה המלאה

הפאסביות-אגרסיביות של ישראל
ענבל בר-און
השמאל טוען שישראל תוקפנית * הימין, תוך שימוש בהסבר ש'היהודי הפנים את הגלותיות ועל כן משחזר את הקורבניות כלפי הגויים', טוען שישראל רופסת ופאסיבית * האמנם ישראל קורבנית או תוקפנית?
לרשימה המלאה

קיפאון בערוץ הישראלי-פלשתיני ומשבר ברש"פ
שלמה ברום
אם ישראל תייבש את אבו מאזן ותנצח אותו נצחונות טקטיים, תוך התגאות בעוד 900 יחידות דיור בגילה, היא תכה על חטא אובדן הפרטנטר * על בנייה בהתנחלויות ובכייה לדורות
לרשימה המלאה

צעדי עונשין
יוני בן-מנחם
הרשות הפלשתינית חוששת כי ביצוע "עסקת שליט" יחליש עוד יותר את מעמדו של הנשיא מחמוד עבאס ונערכת להעלות את סוגיית האסירים הביטחוניים על סדר היום הבינלאומי * הבעיה העיקרית של ישראל לאחר ביצוע העסקה תהייה איך למנוע מעשי חטיפה נוספים של ישראלים * ישראל צריכה לנקוט כבר עכשיו שורה של צעדי ענישה שירתיעו את החמאס מכוונתו להמשיך בחטיפות
לרשימה המלאה

צו השעה
ענבל בר-און
הציבוריות הישראלית מאופיינת בשאלה המתמדת: "למה כולם נגדנו כל הזמן" * להלן מספר תשובות
לרשימה המלאה

כאשר קראתי על אודות יוזמתו ההזויה של שאול מופז, ולפיה תוקם מדינה פלשתינית בגבולות זמניים טרם קיומו של משא-ומתן, וכי תתקיים הידברות עם החמאס, סברתי כי כמו פוליטיקאים בדורנו, גם מופז אינו בוחל במכירת עקרונות יסוד של הישרדותה של אומה, בעבור חופן צעדים שבהם, לדעתו, הוא יעקוף את לבני.
לא חסרו לנו פוליטיקאים אשר העלו יוזמות הזויות, לא משום שחשבו שהן ראויות למדינה, אלא משום שחשבו שזו ההזדמנות שלהם לא להיות מודחים ב"אח הגדול" המדיני-פוליטי, ולזכות בנזיד עדשים של רייטינג או ב"אדום האדום הזה" של קצת סיקור תקשורתי. אלא שסקר אשר קראתי כמה ימים לאחר מכן ב'הארץ' גרם לי לסבור שמעבר למכירת האימא שלך (או המדינה שלך) בעבור הרצון לעקוף את "ציפורה" בסיבוב ולהראות לה מה עושים לראש מפלגה שכובלת את "בית לא עוזבים" בכתונת המשוגעים של השארות באופוזיציה, יוזמת מופז נושאת בתוכה את אותו מטען גנטי חולני אשר מפוזר בדנ"א של מדינת ישראל - אותו מטען גנטי של פאסיביות אגרסיביות: כניעה למי שמתנהג כלפיך בכוחניות, ונגישה כלפי מי שחפץ בשלום עמך; סקר שפורסם בהארץ ביום 13.1.09, גילה כי 57% מן הציבור תומכים הן בתוכנית מופז, והן בהתחזקות הימין (לו נתקיימו בחירות כיום היה הימין מקבל כ-72 מנדטים):
יחסם של הישראלים לחמאס, ארגון טרור אכזרי שמחזיק עדיין בגלעד שליט, פרגמטי למדי. מסתבר כי רוב הציבור תומך בעמדתו של ח"כ שאול מופז מקדימה, שפרסם השבוע תוכנית, שבה קרא להידבר עם החמאס בתנאים מסוימים. בקדימה יש לכך תמיכה עצומה, של 72% ממצביעי המפלגה. אבל אפילו 53% ממצביעי הליכוד תומכים. השמאל מתפוגג - והליכוד מתמרכז. כנראה שמופז ידע שהוא צועד על קרקע פוליטית בטוחה, כאשר הכניס את הסעיף הנועז הזה בתוכניתו. אולי גם הוא עשה סקר מקדים.
זו אותה פאסיביות אגרסיביות אשר מובילה את ישראל, מחד, לנגוש בפלשתינים בגדה ולהעמיק את הכיבוש, הגם שהטרור נפסק כבר מזמן ואבו מאזן אינו "אפרוח" למרות שישראל מתעקשת להפוך אותו לגוויה פוליטית, ומאידך, להכנע לחמאס - מה שמלמד שה דנ"א הגלותי עוד לא עוקר מתוכנו - ואנו רגילים להיות בעמדת הנוגשים או בעמדת הננגשים - אך לא בעמדת שווי המעמד. גם הכניעה המבישה לארגון הטרור החמסניקי והפיכת ישראל ללחיצה וסחיטה, תוך שבמקביל נבנות 900 יחידות דיור בגילה והכיבוש אך ורק מועמק - משדר לפלשתינים שישראל מבינה אך ורק דבר אחד - כוח.
מי רצח את אבו מאזן?
כשנבחר אבו מאזן לתפקיד יו"ר הרשות הפלשתינית היה לי די ברור שבשלב מוקדם או מאוחר הוא ירצח בידי החמאס והסיכוי לשלום יגנז. בחלומותי הגרועים ביותר לא תיארתי לעצמי שישראל תערוך מקצה ייבושים לאבו מאזן, ובכך תחסל את הפרנטר הראוי היחיד שישנו כיום - תוך שהיא מנפנפת בניצחונות טקטים קטניים שבהם הצליחה "לכופף" אותו - אך מקימה חמאסטאן בגדה, ממש כפי שההינתקות, אשר נעשתה באופן חד-צדדי ולא תוך הידברות עם אבו מאזן, הובילה לחמאסטן בדרום מדינת ישראל.
חמור קופץ בראש
הצהרתו של אבו מאזן, כי יכריז על הקמתה של מדינה פלשתינית, תפסה את ישראל במלוא קוטו קומתה המוסרית ובמלוא עליבותה הפנקסנית: ישראל מיהרה להכיז ש"תנקוט בצעדים חד-צדדיים" כאילו שלא עשתה כן עד כה. דומה הדבר להתנהלותו של גבר מכה אשר מאיים על אשתו שאם תעזוב את הבית הוא יפר את ההסכמות ביניהן ו"יתחיל להכות אותה".
ישראל נקטה, בניגוד לכל הגיון הגיוני ומדיני, הינתקות חד-צדדית אשר הסבירה לחמאס כי ישראל מבינה רק כוח ולאבו מאזן כי לא כדאי שיטרח להתאמץ ולחסל את הטרור בגדה או לשאוף לשלום - משום שממילא הוא יקבל חרא של יוני-שלום על הראש.
אמרתי לכם
טרם החל מבצע עופרת יצוקה קראתי שוב ושוב מעל לדפיו של אתר זה לחזק את ההסברה, וזאת משום שאם וכאשר יפתח המבצע בעזה (שאמור היה להפתח כבר עם הטיל הראשון מחמאסטן), הסברה מאסיבית תהא הערוגות שתשתלנה בדעת הקהל של העולם ואשר תפקידן יהא להכשיר דעת קהל-זו למבצע קרב, תוך שהיא תבין כי ירי טילים לעבר אוכלוסיה אזרחית מהווה פשע מלחמה.
לאחר דוח גולדסטון החד-צדדי מתחילה ישראל לנסות להסביר לעולם כי המבצע נפתח לאחר שמונה שנות הבלגה מטילים.
כל זאת טוב ויפה אך הדבר דומה לניסיון להסביר למלצר כי יש זבוב במרק לאחר שהסועד ניגב את שאריות המרק משפמו.
קודם מכשירים את דעת הקהל העולמית בנחיצותו של מבצע אל מול ארגון טרור, ואח"כ יוצאים למבצע. חד-צדדיותו של דוח גולדזסטון אינה אלא תעודת שליש מלאה בשליליים לליקוי המאורות ההסברתי של ישראל.
אם זה נראה כמו כיבוש, ומרגיש כמו כיבוש, זה כיבוש
בתגובה שכתב לי הכותב יניב אקרמן, הוא קרא להוציא את המושג "כיבוש" אל מחוץ ללקסיקון. הוא הציג מספר נימוקים לכך וביניהם - עצם העובדה שישנם פלשתינים רבים מספור אשר גם לאחר שנשוב לגבולות 67', ירצו עוד. במילים אחרות - אם אזרחיה של מדינה מסוימת אינם מכירים בישראל - אף זו האנורקטית בגבולות 67', נכבוש אותם. אם נלך לשיטה זו נצטרך להקים התנחלויות בבושהר ובפיליפינים ואף בלונדון - אך ורק משום שבכל המקומות האלו ישנם פלשתינים ומוסלמים קיצוניים אשר אינם מכירים בעצם קיומה של ישראל. עצם העובדה שבגדה המערבית ישנם חוקים נפרדים החלים על יהודים וחוקים נפרדים החלים על פלשתינים, מעידה כי מתקיים שם משטר של כיבוש. לו ישראל הייתה סבורה שהשטח שלה בזכות, הייתה מספחת אותו ומקנה שוויון זכויות ליהודים ולערבים. אי-הסיפוח מדבר בעד עצמו וזה מה שמקים את ההבדל בין "כיבוש 48" הלגיטימי, לבין "כיבוש 67" שלגיטימיותו מוגבלת אך ורק לנוכחות צבאית בגדה, אך לא להתנחלות העצם בגרון הזו: אקרמן כותב כי "אני לא רוצה לחשוב על מישהו אחר מלבד צה"ל שנמצא ביהודה ובשומרון, כקילומטר אחד-שניים בלבד בקו אווירי מפתח תקוה נתב"ג וכפר סבא". האמת? גם אני לא.
אך ההבדל ביני לבין ארקמן הוא שאני דוגלת בנוכחות צבאית גרידא באזורים שמהם נשקפת סכנה לטילים פלשתינים, ויניב אקרמן סבור שלנוכחות הצבאית הזו צריכים להצטרף משפחות וילדים שלא זו בלבד שיקשו על הפעילות הצבאית, אלא אף יסרסו את יכולתו של צה"ל שכן יהפו אותו לצבא הסעות של ילדי התנחלויות לגני הילדים ולבתי הספר, ולא לצבא הגנה לישראל.
שמעתי בדיחה
בעצם ימים אלו טוענים מספר חכ"ים מן הימין כי צה"ל אינו צריך להשתתף בפעילות אשר אינה צבאית באופיה. אה, ובמשך כל שנות הכיבוש לא שיטר צה"ל את האוכלוסיה הפלשתינית והפך לבודק מחסומים ולרודף אחר ילדים? אחת הסיבות לכשלון במלחמת לבנון השנייה הייתה הפיכת צה"ל לסדרן מחסומים ועיקור כוח הלחימה שלו עקב כך - אלמלא עסק צה"ל בשיטור אזרחי ב 41 השנים האחרונות, ואילו עסק בלוחמה של ממש היכן שהדבר נדרש - לא הייתה מתרחשת פשלת לבנון.
אכן צודקים אנשי הימין שצה"ל אינו צריך לעסוק במשימות שיטור אזרחיות אלא במשימות לוחמה, וטוב שהם נזכרו בכך באופן סלקטיבי וחד-צדדי ובעיקר באיחור משווע בן 41 שנים.

תאריך:  24/11/2009   |   עודכן:  25/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל מבינה רק כוח
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ענבל בר און מתחפשת לאשת ימין
טריק שקוף למדי...  |  24/11/09 19:22
2
שקרנית מניפולטיבית-מכחישת שואה
מטאטא  |  24/11/09 20:16
 
- הסכם אוסלו היה טוב לישראל
גדי מהרצליה  |  25/11/09 06:55
 
- אתה באמת מאמין למה שכתבת?
אמיר ש  |  25/11/09 11:33
 
- ביבי יודע שהסכם אוסלו היה טוב
גדי מהרצליה  |  25/11/09 16:28
3
ממך ציפיתי ליותר
אלטע קאקער  |  25/11/09 01:36
4
הבלים שמאלנים משעממים
אבו מאזן רוצח  |  25/11/09 08:44
5
הכותבת חברה בפת"ח?
בוטן  |  25/11/09 09:24
6
הכותבת חסרת יושר אינטלקטואלי
אמיר ש  |  25/11/09 11:28
 
- שאפו....
מד' ליונה עיוורת  |  25/11/09 12:24
7
תמימות שמאלנית
דני מ  |  25/11/09 12:07
 
- לדני....
מורה נבוכים  |  25/11/09 14:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אמנון לורך
גם אם אופן ניהול הוועדה לבחירות יועץ משפטי לממשלה כשר, הוא מסריח    קשריו העקיפים של אור לאחד המועמדים מעלה חשש ממשי למשוא פנים
עפר דרורי
מעבר לדיון העקרוני יש בעיה אחרת - משך זמן הדיון בבית המשפט    אילו בג"צ היה מחליט בפרק זמן סביר, כל התסבוכת הייתה נמנעת
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות נותן במה גם לטענות נגד עסקת שליט    אבל לא לטענות נגד חברת קוקה-קולה    ומעריב מתחנף לרון לאודר
עדי פלאוט
כששולטים בנתוני המכירות, אפשר להבחין בצניחה ולטפל בה בזמן    המנכ"ל או המנהל חייב להיות ערני ולזהות מצב כזה במהירות
נרי אבנרי
כששליטי בג"צ מבטלים מהחלטות נבחרינו, הם בעצם אומרים: אנחנו השולטים!    את שליטתם לא ניתן לסלק עם פתק    על שלטון אנוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il