X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כחודש מתחילה השנה העשירית באלף השלישי מה היה לנו באינוונטר העשור הסוער הזה האם "התקדמנו" או הלכנו לאחור, האם היה זה עשור של נחת? האם למדנו משהו חדש? האם אפשר לשער מה מועיד לנו העתיד?
▪  ▪  ▪
נשיא תמים אשר לא השכיל להבין את הסכנה הטמונה באיסלאם הפונדמנטליסטי [AP]
שמונה שנים לאחר התשיעי לנובמבר 2001, לא בטוח שאמריקה של אובמה למדה משהו מהתקפה זו. אולי במיקרו, עם מערכת הגנת מטוסים על ניו-יורק וושינגטון, אבל במקרו לא בטוח שהבינו מהי עצמת האיסלאם בעולם החדש.

אובמה, נשיא טירון ואידיאליסט, מנסה עד עכשיו לנהל את העולם בשיטת החיבוק והאהבה של ה - NEW-AGE . השיטה בינתיים ממש לא עובדת.

מי זוכר עוד את המילניום? הכוונה לחגיגות מהולות בחרדות שהיו לנו בסוף 1999 . כולם חיו בחרדה שהושתלה במוחותינו על-ידי חכמים בתחום המחשבים, פיסיקה, מיסתיקה, טכנולוגיה, אמונות-סוף-העולם ויודעי -החישובים המתימטיים. בחצות הלילה שבין 31 לדצמבר 1999 ל-1 בינואר 2000 היו אמורים לקרוס כל מחשבי העולם, לשבש את תנועת המטוסים, לגרום לאסונות, לשבש את הבנקים, בתי החולים, הכלכלה, התכנון, מזג האוויר, הסדר העולמי הסדר הפרטי ומה לא. בתוך חגיגות מרגשות שנחגגו ברחבי העולם, בכול מקום, כאשר הגיע אליו השעה הנ"ל, בין הריקודים וזיקוקי די נור , לצלילי להקות המוזיקה , השמפניה, הוודקה והסמים, חגג לו קהל נרגש, מבולבל ומפוחד.
הלילה ההוא עבר בשלום ובאופן מפתיע גם לא הוזכר כמעט בהמשך, לא בספרות, לא במדיה ואף בקושי בזיכרונות הקולקטיביים.
מאופוריה להתפוצצות הבועה
הייתה אופוריה של מילניום חדש: "כולם" הקימו חברות היי-טק וסטארט אפ, העולם הפך למקושר יותר וגלובאלי מאוד, חברות חזקות בלעו חברות חלשות, הרבה אנשים התעשרו ומיד לאחר מכן הפסידו כספים במה שכונה "בועת ההיי-טק". חברת אנרון , חברת "שום דבר" שהוליכה שולל את לקוחותיה ובעלי המניות שלה מכרה "לא כלום" במסווה של חברת -חכמת-על-הייתה סמל לתקופה. מנהליה ומוביליה מבלים כיום בבית הסוהר ,בארה"ב, עוד בית סוהר המאכלס את תאבי הבצע של "עסקים חובקי עולם". הייתה זו התחלת הגילויים של עולם גלובאלי של נוכלים שצמח לתפארת,לצד העולם היפה של חידושים טכנולוגיים, המצאות ופיתוחים בתחום הרפואה, הפיסיקה, המיחשוב התקשורת.
העשור הזה הוא ראשית עידן האינטרנט לכול שהשלכותיו ניכרות עכשיו בסוף 2009, בשינויים בהרגלי ההתנהגות והצריכה של העולם הגלובאלי.
בנייני התאומים ועליית האיסלאם
ב-11 ל-9 2001 נפל דבר. לראשונה בהיסטוריה של אמריקה הותקפה ארה"ב על-ידי ארבעה מטוסים שטייסיהם המוסלמים רקמו את תוכניתם המוצלחת -מדויקת במשך כמה שנים. שני מטוסים הפילו את מגדלי התאומים, מטוס אחר התקיף את הפנטגון , מטוס רביעי נפל בשטח פתוח וריסק את המתקיפים עם המותקפים התמימים. אמריקה הייתה המומה. כל העולם בכה איתה.
שמונה שנים לאחר התשיעי לנובמבר 2001, לא בטוח שאמריקה של אובמה למדה משהו מהתקפה זו. אולי במיקרו, עם מערכת הגנת מטוסים על ניו-יורק וושינגטון, אבל במקרו לא בטוח שהבינו מהי עצמת האיסלאם בעולם החדש.
הנשיא ג'ורג בוש שמציל את העולם מעונשו של סאדאם חוסיין, אשר נחשב לפחות במשך שני עשורים לאחמדינג'אד של שנות השמונים והתשעים, נחשב לטיפש שבנשיאים, העולם לועג לו ואלפי אמריקנים נהרגים על מזבח הדמוקרטיה שמנסים ללא הצלחה להחדיר לעירקים. אמריקה נלחמת בטחנות רוח באפגניסטן. מחפשים לשווא אחרי בין לאדן שהצמיח בינתיים אינספור בינלאדנים קטנים וגדולים. וההיסטוריה לא קבעה עדיין אם בוש היה לאמריקה נשיא חכם או טיפש. לעומתו, נישא הנשיא אובמה על גלי הכריזמה. הוא החל את הקדנציה עם חלומות גבוהים ונפל, שלא ביזמתו, למשבר הכלכלי הקשה בעולם מאז שנות ה-30 במאה ה-20.
אובמה עדיין מגשש באפלה, גם בתחום הכלכלה , גם בניסיונות לפתור את בעיות האמריקני חסר ביטוח הבריאות, גם בהבנת עליית האיסלאם בעולם - ואיך להתמודד עימו. אובמה הוא כרגע דמות יפה בלי קבלות, ועם אמון יורד של אלו שבחרו בו לפני שנה. עדיין באופוריה ועם פרס נובל לשלום שקיבל למפרע, ולא נדע למה בדיוק.
עשירים חדשים
העשירים החדשים והצרכנים החדשים של העולם הם היום המעצמות הכלכליות העולות: סין, הודו וברזיל - מדינות המפתיעות בטכנולוגיה בהתפתחות תעשייתית, אורבנית, תחבורתית ומדעית. גם רוסיה הענייה לשעבר חוגגת היום עולם חדש של קניות ורכישות וכך גם ארצות מזרח אירופה המנסות את מזלן. לראשונה אומרים האמריקנים משפט שמעולם לא העלו על דל שפתיהם: אנחנו בצרות! פתאום לא בטוח שאמריקה היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.
אטמוספירה בזיהום
בעשור הזה הבינו בני האדם (חלקם טרם הפנימו) כי אנו חיים בעולם מזוהם פיסית, חיים באוויר הגורם למחלות, הורסים את מקורות המים, מחממים את האטמוספרה, וכי התעשיה הפולטת גזים והמכונית, המצאתם של דיימלר ובנץ משנת 1870, שהביאה לעולם קידמה, פרנסה ונוחיות, הפכו לכלי משחית, ומשחיתות את האוויר והאטמוספרה.
אל-ניניו וצונאמי, אסונות טבע, שטפונות, המסת קרחונים, יובש ושינויים במבנה כדור הארץ מאיימים על תושבי העולם יחד עם רעב, וזאת בנוסף לפערים עצומים בין מעמדות: בין רוכבי אופניים ככלי תחבורה יחיד לדוהרי האמרים.
בישראל
ואצלנו בעשר האחרון: שתי מלחמות: מלחמת לבנון השנייה ומלחמת עופרת יצוקה. שלוש ממשלות וראשי ממשלות: אריק שרון, אהוד אולמרט וביבי נתניהו. שחיתות גואה ב"עשירון השלטון", כמעט כל צמרת השלטון נחקרת במשטרה, חלק מהנחקרים כבר עברו להתגורר בבית הסוהר. נשיא המדינה לשעבר ---משה קצב, נאשם באונס וניצול מיני. חייל ישראלי צעיר מוחזק בשבי קילומטרים אחדים מתל אביב , כבר יותר משלוש שנים וצה'ל' שבעבר חטף במבצע נועז חזרה את חטופי אנטבה, לא פועל במקרה הזה. משפחות פשע מתבססות חופשי בשטח, רציחות הפכו למעשה יומיומי: בעלים רוצחים את הנשים חברים את החברות, מתבגרים את כל הבא ליד , הורים את ילדיהם. הרבה רצח ללא סיבה, גם בגלל מקום חנייה . הרבה אלכוהול בדמם של צעירים וצעירים פחות. שלשה פרסי נובל שקבלו ישראלים, המוח היהודי ממציא פטנטים, תל אביב משתפרת , משתפצת, תוססת-תרבות , חוגגת מאה שנה להולדתה. משבר כלכלי, עוד פיטורים בהיי-טק ובמפעלי תעשיה. במקום לדאוג למים על-ידי התפלה -יש מס מים. הרכבת לא נוסעת, המדינה בפקק אחד גדול, הדתיים משתוללים באנרכיה מוחלטת.
מעמד ישראל התהפך. ממדינה "צעירה" שחלק מהעולם חש אליו סימפטיה והערצה לעם בלתי מכובד, מותקף ושנוא. למה? שוב בין השאר בגלל כוחו העולה של האיסלאם המתפשט מבחינה מספרית על העולם, ו"כובש" אותו באמצעות הדמוגרפיה והשתלטות פוליטית, איטית, אך בטוחה. אלמלא עליית האיסלאם בעולם, לא הייתה אירן מרגישה כה בטוחה בעצמה ובעצמתה ובעלת שאיפות התפשטות והשתלטות נפוליאוניות-היטלראיות. אובמה, נשיא טירון ואידיאליסט, מנסה עד עכשיו לנהל את העולם בשיטת החיבוק והאהבה של ה - NEW-AGE . השיטה בינתיים ממש לא עובדת.
האם העשור הזה היה "גרוע " יותר מקודמיו? מעניין יותר? הרסני יותר? האם הדור הצעיר של שנות האלפיים חכם יותר, טכנולוגי ובעל מוח מפותח יותר? האם בני האדם יעשו "טובים", יותר בשנים שיבואו או יעצימו את התכונות ההרסניות שאיפיינו את דור העשור הזה? העתיד מי יישורנו. לאדם כידוע אין יכולת לחיזוי העתיד, וכל הניסיונות בתחום זה נידונו מלכתחילה ותמיד לכישלון.

תאריך:  24/11/2009   |   עודכן:  24/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העשור הראשון של האלף השלישי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סיכום מדויק וממצה אבל כמה עצוב
מיכל יהלום  |  25/11/09 02:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
ישראל מבינה רק כוח    זו הסיבה שהיא מייבשת את הפרטנר היחידי שיש לה לשלום ונכנעת כניעה נרפסת בפני החמאס    לשלוט או להשלט, כפי שהדנ"א הגלותי הורנו?
עו"ד אמנון לורך
גם אם אופן ניהול הוועדה לבחירות יועץ משפטי לממשלה כשר, הוא מסריח    קשריו העקיפים של אור לאחד המועמדים מעלה חשש ממשי למשוא פנים
עפר דרורי
מעבר לדיון העקרוני יש בעיה אחרת - משך זמן הדיון בבית המשפט    אילו בג"צ היה מחליט בפרק זמן סביר, כל התסבוכת הייתה נמנעת
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות נותן במה גם לטענות נגד עסקת שליט    אבל לא לטענות נגד חברת קוקה-קולה    ומעריב מתחנף לרון לאודר
עדי פלאוט
כששולטים בנתוני המכירות, אפשר להבחין בצניחה ולטפל בה בזמן    המנכ"ל או המנהל חייב להיות ערני ולזהות מצב כזה במהירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il