X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תאשימו אותי בייפוי ההיסטוריה או בפאתוס, אך בשורה התחתונה העובדות מדברות בעד עצמן, לטובתנו ולטובת מדינת העם היהודי
▪  ▪  ▪
צריך להתרכז בכאן ועכשיו [צילום: פלאש 90]

ביום שבו ידוממו את המנועים של תהליכי שלום מזויפים למיניהם, ויחתמו על הסכם ראוי, שדואג, קדם כל (ובעיקר) לאינטרסים של מדינת ישראל, כמדינת העם היהודי; ביום שבו לא נצטרך לפתוח את הבוקר עם עוד ביקורת חד-צדדית ועוינת (כי ההכנה שעשינו מראש הפכה אותה לפתטית) - ביום הזה נוכל לתקן באופן סופי את זרעי הפורענות שזרעו, בעמל רב, הבריטים ואומות העולם שאישרו את תוכנית החלוקה במתכונתה המצומצמת והשקרית - תוכנית שהובילה למצב בלתי נסבל בשטח, שגרר בעקבותיו מלחמות ואלפי הרוגים.
בשנים שחלפו מאז נחתמו הסכמי שלום עם מצרים וירדן - הסכמי השלום "הקרים", כמו שנהוג לומר במחוזותינו - ניתן לראות בהם לא יותר מאשר הסכמי הפסקת אש משופרים. נכון, הסכמים אלו תרמו לשני הצדדים בכל תחומי החיים, מי יותר ומי פחות (תלוי בנקודת הפתיחה) אך מבחינת הדרישה שלנו להכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, הכרה כזאת לא הגיעה מאף אחד מהצדדים.
המנהיגים של מצרים וירדן ממשיכים לדחוף, כל אחד ממניעו הוא, את רעיון המדינה הערבית הנוספת של עם שמעולם לא היה קיים, כדי להוריד, מעצמם, את האחריות לאחיהם. בדרישה זאת הם דוחים את תוכנית החלוקה המקורית שדיברה על ירדן כביתם של הערבים (פלשתינים), הרי רוב המשפחות שהתיישבו ברצועת עזה בעידוד מרצון או שמחוסר ברירה, של המצרים, והתושבים המוסלמים ביהודה ובשומרון, הגיעו (לפחות רובם) מחצי האי ערב, כדי למצוא עבודה.
לא חסרות עובדות היסטוריות על העליבות ששררה בארץ ישראל במאה ה-19 עד עליית היהודים (מומלץ לקרוא: מסע התענוגות לארץ ישראל של מרק טווין), עליבות שמתוארת באסופה של כפריים עניים, שחיים בדוחק רב, שלא הקימו כאן אפילו לא מפעל אחד, מרכז אורבאני או מוסדות מנהליים שיכולים להצדיק במשהו את דרישתם למדינה, על חבל הארץ הזה. לעומתם אנחנו, נכדיהם או ניניהם של העולים הראשונים, שעלו לישראל בעקבות החלום הציוני והיהודי, לבנות ולהיבנות בה, ההוכחה האמיתית לזכותנו על מדינת ישראל ולא בחסד.
אני מניח שיהיו ביניכם שיאשימו אותי בייפוי ההיסטוריה או בפאתוס, אך למרות דוחות על שחיתות, רמת החינוך, פערים בין עניים לעשירים, בעיות שקיימות במדינות מערביות רבות, בשורה התחתונה, העובדות מדברות בעד עצמן, לטובתנו ולטובתה של מדינת העם היהודי – מדינת ישראל.
ב-1948, לאחר סירוב מוחלט של כל מדינות ערב להכיר במדינת היהודים, ושוב ב-1967 יצאנו למלחמות על עצמאותנו, סיימנו כשידנו על העליונה ותיקנו את גבולות ארצנו ואת מצבנו הבינלאומי. בין שתי מלחמות אלו יצאנו למבצעים, כבשנו שטחים, אבל תמיד נאלצנו להחזיר את שכבשנו.
אז מה נכון לעשות היום? אפשר ללכת בדרך של: אף אחד לא יגיד לנו מה לעשות או איפה לבנות, או בדרך של ריצת האמוק בעקבות חלון הזדמנויות אחרון בהחלט! אז זהו, שהתשובה, לדעתי, היא במענה לשאלה: מה טוב עבור מדינת ישראל? התשובה הפשטנית ששלום עם הפלשתינים טוב למדינת ישראל, לא מספיק טובה, והניסיון להוכיח, שזאת התשובה, עלה לנו, ולהם, בדמים.
כנראה שישנו תיקון נוסף, או יותר מאחד, שמחכה באופק, בין אם במלחמה, בין אם בהסכם, ויכול להיות שהוא בהישג יד. זה לא ניסיון, נוסף, לדחוף להסכם בכל מחיר, או להציג עתיד שחור משחור, כפי שנוטים פרשנים-מטעם לעשות היטב מדי יום ביומו, אלא הסתכלות מפוכחת על ההיסטוריה של אזורנו, על ההיסטוריה שלנו, הקרובה והרחוקה, היסטוריה של מאבקים חוזרים ונשנים על גבולות ואזורי שליטה, שבהם היו מעורבות מדינות ומעצמות מכל מקום בעולם, שהמניע העיקרי של אותם מאבקים היה דת ושליטה על נקודת החיבור בין מזרח למערב (כסף).
לסיכום: אם אנחנו משחררים מחבלים, שולחים את סיירת מטכ"ל אלפי קילומטרים, או מפגיזים את ביירות על-מנת לשחרר חטופים, חיים או מתים, אנחנו עושים זאת קודם כל בשבילנו. כך גם החזרת שטחים (יו"ש), ששייכים ללא ספק למדינת ישראל הם עדיין לא שלנו בתודעה הציבורית העולמית, ואולי הם יחזרו לידנו בתיקון הגבולות הבא. עד אז רצוי שנתרכז בחיים, בכאן ועכשיו.

תאריך:  29/11/2009   |   עודכן:  29/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר עמיר סולד
בקע מפשעתי יכול להופיע מלידה ועד לזקנה, יותר בגברים    יש להמליץ על ניתוח רק במטופלים בהם הבקע גורם להפרעה ביומיום או שהוא גדול
עידן יוסף
כשהאח הגדול עובר על החוקים שהמציא נעצר השידור    גם כאשר משודרת התוכנית בערוץ 2 מוחשך המסך    ולמה מראים לנו חפצים דוממים בשעות שאפשר לראות את הדיירים?
ד"ר צ'לו רוזנברג
השוואה בין השירות הצבאי והלאומי לא רק שהיא מלאכותית אלא גם מוטעית. מדוע בכ"ז מדברים באותה נשימה על שניהם? - פוליטיקה!
שלמה גזית
כל עוד לא סופח שטח הגדה המערבית, נותר שטח זה במעמד של "שטח כבוש", וחובתנו לפעול שם אך ורק על-פי דיני החוק הבינלאומי
ציפי לידר
מה היה הנשק הסודי של יעקב?    מה מסמל סולם יעקב    וגם: מה מקור השם יהודי?    על כל אלה ועוד בפרשה שלפנינו - פרשת ויצא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il