X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על משטר של דיכוי, נישול והרג לצפות שהצד השני ינהג באותה מידת אטימות אז מי מבין רק כוח - הצד הישראלי או הפלשתיני?
▪  ▪  ▪
הרוגים אצלם = אטימות כלפי ישראל [AP]
מגוחך יהיה לטעון שאלפי ההרוגים הפלשתינים כולם היו הכרח מגונה, גם לנו דם על הידיים, מהיכן הצדקנות המאוסה הזו שאין מתים פלשתינים שהותירו דם נפשע על הידיים הישראליות. ידנו שפכה את הדם. והבכי האנושי של המשפחות השכולות הפלשתיניות אינו נחות יותר

המשא-ומתן, או בכלל ההתנהלות הישראלית אל מול החמאס, דומה לקרב כנופיות, בו מכריע הכבוד, רמת הנבזות, וכל אלים גבר. רמת אלימות שמגבירה ומלבה את האלימות של הצד השני.
הישראלים כהרגלם מתחסדים, ולא יכירו בכך שגם הם התאהבו בשפת האלימות, והם משתמשים בה לא רק מחוסר ברירה, אלא גם מרצון חופשי כדי להכריע רק כפי הבנתם, בכוח הזרוע, את הסכסוך הישראלי-פלשתיני.
"דם על הידיים"?! הפלשתינים אומללים ומופקרים, שלוחמי החופש שלהם רוצחים נשים וילדים כדי לזכות בחופש לאומי, ארורה שפת החירות שלהם, שבה הם משתמשים באמצעי פסול כדי לקדם מטרה צודקת. בוודאי, יש להם דם על הידיים, אך גם לישראלים. מגוחך יהיה לטעון שאלפי ההרוגים הפלשתינים כולם היו הכרח מגונה, גם לנו דם על הידיים, מהיכן הצדקנות המאוסה הזו שאין מתים פלשתינים שהותירו דם נפשע על הידיים הישראליות. ידנו שפכה את הדם. והבכי האנושי של המשפחות השכולות הפלשתיניות אינו נחות יותר.
בפעם המי יודע כמה יטיחו בנו הערבים שאנחנו מבינים רק כוח. האמת?! צודקים. במקום לשחרר את מרואן ברגותי כמחווה לפיוס ובניית הנהגה של דיאלוג, תוך חיזוק המתונים יחסית, הוא ישוחרר תחת לחץ וכוחניות של החמאס, ונעודד, שוב, את הצד הקיצוני והאלים יותר. כמו בפינוי עזה, בה הטרנספר של היישוב היהודי היה חד-צדדי וכוחני, ללא הסכם ותיאום עם הצד המתון במחנה הערבי, ושחיזק את הקיצונים.
במקום ליזום מהלכים מדיניים של פיוס, הכורכים שחרור אסירים פלשתינים במהלכים כוללים של ויתור גם מהצד השני, ישראל מתבצרת בעמדה כוחנית ונאלצת רק מכוח אלימות החמאס לשחרר את אותם אסירים כנגד גלעד שליט בלבד.
ישראלים רבים יחושו מושפלים שסחטו אותם, אך זו דרכה של אלימות, היא חרב פיפיות. המפעיל משטר של דיכוי, נישול והרג, עליו לצפות שהצד השני ינהג באותה מידה של אטימות ושחצנות. טוהר הנשק של צה"ל שאין לו מקביל ערבי, אינו יכול להוות הצדקה וכיסוי ביזיון של שליטה בעם אחר. והאלימות הישראלית תייצר רמת אלימות ונבזות נגדית מתגברת.
המחיר אינו מופרז, כי השב"כ יעיל באופן מדהים ואוסף ומלקט את יזמי הטרור והם מצטברים מהר במשך השנים. התפוקה של תפיסת ישראלים אצל הצד השני היא עלובה, חייל אחד חי. ולכן, ההתרברבות הפלשתינית על המחיר הגבוה מעידה על מצוינות השב"כ וצה"ל, ועל חוסר יכולת מבצעית של ארגוני הצבא הפלשתיני.
השב"כ מציין שתשתית המודיעין והסיכול להתארגנויות טרור ביהודה ובשומרון היא כיום מעולה ומשובחת. אומנם באופן טבעי המופקדים למנוע טרור יתעבו הזרמת דם חדש של מארגנים ויזמי טרור אל תוך השטח. אך האם לאותו שב"כ מפואר תהיה בעיה לעקוב וליירט כל נבל משוחרר היוזם טרור? השב"כ מחסל במלחמה נגד הטרור, בלי לבדוק משפטית, וכך יעשה ובצדק גם בהמשך לכל משוחרר טרי.
מסוכן לחיות באזור כאן, אין היגיון והגינות ליצור חשבון מופרד על מספר הנרצחים כתוצאה מעסקת שליט דווקא. מישהו בימין מחשב גם כמה טרוריסטים מיוצרים כיום בעזה הנחנקת במצור, מישהו חישב וייחשב כמה ישראלים ימותו כתוצאה מכך?! יש רב חושב, אצל רבני הימין המתנגדים לעסקה בשם קודשי ישראל, שחישב כמה דם ישראלי נשפך כתוצאה מאי-הגעה לשלום ופשרה בשל מפעל ההתנחלות?! מדוע ההתחשבנות צצה פתאום רק אל מול שחרור מרצחים, שהוא רק עוד תוצאה של הסכסוך האלים המתמשך.
גלעד שליט חי וקיים, וצה"ל ומדינת ישראל ישלמו מחיר עבורו, מחיר סביר ומתאים לאפיו של הסכסוך: מחיר אלים ומגעיל. הפריעה של השטר המוסרי של צה"ל בשחרור כל חייל הנופל בשבי האויב מחזקת מאוד את מדינת ישראל ומבצרת את נחישות הלוחמים. ה"כניעה" לחוקי המשחק אותם גם צה"ל כותב: אלימות, נבזות, כוחנות - היא תוצאה הכרחית.
באלימות כמו באלימות, מה שלא הולך בכוח יילך בעוד יותר כוח, אך חשוב לזכור שאת הלקח הזה מיישם גם הצד השני. לא רוצים לשחרר מרצחים? דברו שלום.

תאריך:  30/11/2009   |   עודכן:  30/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת שליט - נבזות הדדית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
וואלה צודק
גדעון אמיר  |  30/11/09 15:11
2
אלף אימהות תבכנה, אך לא אמא של
אליהו חיים  |  30/11/09 15:47
3
האתר ממליץ להגיב עניינית?
ASCH  |  30/11/09 16:08
4
shalit
zilpa  |  1/12/09 15:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם תירוש
הכיבוש הלא-מוסרי של אזרחים פלשתינים חייב להסתיים. רק התערבות זרה תצליח, אולי, להוציא את ישראל והפלשתינים מהבוץ
איתמר לוין
הסתרת רשימת האסירים המיועדים לשחרור בעסקת שליט לא נועדה להגן על העסקה, אלא על הממשלה מפני ביקורת מוצדקת    וגם: על הבדיחה העצובה ושמה "צנזורה"
אהרון רול
הגזלנים, במקום לרצות עונשם כאחרון הפושעים על מעילה בכספינו, עליהם הם מופקדים, מורמים מעם לעבר מקום הגניבה הבאה
יצחק קריספל
הגשר, המסמל תהום פעורה בין הנגב לעולם הגדול, אינו זוכה ליחס וממשיך להוות מפגע עצום ליושבים סביבו    על מחדל רב-שנים
עמוס שריג
מלבד שתי האופציות הקיימות לשחרור גלעד, קיימת אופציה נוספת    לאופציה אני קורא "עין תחת עין" ואין כוונתי לנקמה אלא ל"איזון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il