X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשהשוויצרים אומרים לא לצריחי מסגדים בארצם וכשממשלתם תומכת בהחלטתם - מי מבטיח כי זו לא תאסור בקרוב גם בתי כנסת?
▪  ▪  ▪
הסהר מתחיל לאיים על שווייץ [צילום: AP]
יש יותר מדי איסלאם רדיקלי שמבעבע לתוך אירופה, החותר לקעקע את ביצתה... הוא מפחיד בכדי שעל מצע הפחד שהוא יוצר יהיו לתרביתו סיכויים טובים להתפתח...

הטרור, בכל שלביו, האקטיביים והפסיביים, מנצל את המסגד באורח משפיל. הוא מתייחס באורח ציני לבית אלוהיו. צריך להיאבק בו. 'עמך' חושב שהדרך היא לאסור את המינארט...

מאיה שני
העם השוויצרי תומך באיסור לבנות צריחים במסגדים

נחילי מוסלמים על יבשת נאורה
שולמית קיסרי
ביבשת המייצגת את גדולי הסופרים, הציירים, האמנים ועוד רבים אחרים, כל שתוכלו למצוא היום הוא אוכלוסיה מוסלמית ההולכת ומתעצמת. המוסלמים בקרבה מציבים לעצמם מדינה בתוך מדינה * אירופה בסיכון
לרשימה המלאה

57.5% שוויצרים אמרו לא למינארטים האיסלאמיים (צריחי המסגדים) בארץ צריחי הכנסיות המעטרים כמעט כל גלויית נוף אלפינית. בשלושה וחצי קנטונים בלבד, מתוך 22 ומחצה, נמצא רוב זעום לעמדת הממשלה הפדראלית שתמכה בזכותם של מוסלמים לבנות צריחים למסגדיהם. ההצבעה הזאת איננה ארכיטקטונית. לרוב המצביעים אין דבר נגד מבנים תמירים שבראשם מתנאה לו צלב. הם נגד מבנים תמירים הנועצים את הסהר לתוך שמיהם.
זאת הצבעה מעוררת פחד. מדינה המזוהה עם האמונה בעליונות העוצמה המוסרית על הכוח הגשמי, עם המאבק הגלובלי על החלת זכויות האדם כערך אוניברסלי, בירת הצלב האדום, וחבר הלאומים, האו"ם, ארגון הבריאות וארגון הסחר הבינלאומיים, הייתה באורח המוצהר ביותר למדינה שרוב אוכלוסייתה קובעת בחוק כי חופש הפולחן הדתי ניתן לחלוקה. זאת החלטה שלא עברה את המסננת של דמוקרטיה שילוחית. מפלגת שלטון לקחה את כאב הבטן למשאל-עם. היא החליטה לקרא דרור ליצרים הבסיסיים ביותר ולתת בידם הכרעה בשאלה שיש לה היבטים אתיים מן המדרגה הראשונה, מדיניים, כלכליים. העם נשאל 'עד כמה אתה מפחד מן האיסלאם?', והעם אמר שהוא מפחד. 'עד כמה אתה רואה עצמך מחויב להתגונן מפניו גם במחיר ויתור על המורשת ההומאניסטית שלך?', והעם אמר מינארט הוא פיקוח נפש, מורשת הומניסטית לא.
מפלגות ימין, בין השאר בהולנד, באיטליה ובדנמרק שרות "הללויה" והודיעו כי הן מתכוננות ללכת בעקבות השוויצרים. הן אינן רוצות לסמוך עוד על הפרלמנטריזם, לא של ארצות הלאום ולא של האיחוד האירופי. הן פוסקות כי 'יפי-הנפש' - תרומה לשונית ישראלית מקורית לשיח הבוז לאליטות המוסרניות - מעוותים שם את תפיסות העולם הבריאות של 'עמך'. 'עמך' יודע לזהות זר כשהוא רואה אותו. 'עמך' יודע להבהיר לו כי מקומו מאחורי הגדר. 'עמך' יודע כי מול האינטרסים המעניינים את הצבועים, יש אינטרס לאומי עליון המעניין רק את הנאמנים והוא הופקר עם מגיניו. הפחד שהכניע היום את השוויצרים שהחליטו להפוך פוביה למדיניות, רשם לעצמו ניצחונות מעין אלה לפני יובל ומחצה. אין ממשלה באירופה שאינה יודעת זאת. אין ממשלה שאינה מגינה על שוויון מלא של כל אזרחיה לפני מערכות חוקיה. אין ממשלה שאינה אוסרת גזענות. אבל ההצבעה בשווייץ שלחה מסר ברור מאוד לאירופה. אין ממשלה שלטת על הרוח המנשבת באוכלוסיה.
אירופה ייבאה את המאמינים האיסלאמיים לתוך ארצותיה. עברה הקולוניאלי לא עצר כשהקולוניאליזם הוקע ונכלא בתאי האיסורים הגדולים שהמערב החיל על עצמו. נתיניה-קרבנותיה היו לאזרחיה-תובעיה. זה היה המסלול האחד. המסלול השני היה היצר הנהנתני, הכלכלה הנצלנית שפתחה את גבולותיה לפני העובד הזול, שהרוויח מרבע שכר מינימום פי עשרה ממה שיכול היה להרוויח מקסימום בארץ עוניו, והוא בא, עם מיומנותו ועם אמונתו. המסלול השלישי היה סדר היום הנאור האירופי שהנחיל את תורותיו לכל באי-עולם ומשך אליו את האדם באשר הוא אדם. האיסלאם בא אל אירופה בשלוש המסילות האלה. אין, לא הייתה, ולא תהיה שום מערכת דמוקרטית היכולה לעצור בעדו.
מה שהמערכת הדמוקרטית יכולה לעשות, הוא להבין כי העולם של היום הוא עולם רב-תרבותי, רב-אתני, רב-דתי, ולא יתקיים אלא אם כן המוביליות הבלתי-מוגבלת של האדם היום תחייב אותו לכבד מוביליות בלתי-מוגבלת של הדעות והאמונות.
זה לא פשוט. יש יותר מדי איסלאם רדיקלי שמבעבע לתוך אירופה, החותר לקעקע את ביצתה. הוא אינו יכול להתקיים באווירה של פיוס. הוא מפחיד בכדי שעל מצע הפחד שהוא יוצר יהיו לתרביתו סיכויים טובים להתפתח. ממשלות אירופה מוכרחות להתמודד עם הדילמה שלהן. 'עמך' לא רוצה. יש לו מספיק שאריות של שנאת זרים כתרבות בכדי לגייס אותן ולפתור כביכול דרכן את בעיותיו. הטרור, בכל שלביו, האקטיביים והפסיביים, מנצל את המסגד באורח משפיל. הוא מתייחס באורח ציני לבית אלוהיו. צריך להיאבק בו. 'עמך' חושב שהדרך היא לאסור את המינארט. הוא קצר-רואי. הוא מצטרף אל שונאיו.
ואל יאמר חלילה הצופה בשווייץ, כי מעתה יקל על ישראל להסביר לעולם כי מה שווייץ, שאינה נתונה בשום סכסוך על החיים ועל המוות - כמאמר צברנו - עם האיסלאם, שוללת מנאמניו זכויות; אנחנו, שאנו לכודים בסכסוך דמים עם עוצמה איסלאמית המאיימת לסלק אותנו מעל פני האדמה, אינו דין שלא ננקוט באמצעי מגן מצילי חיים. חלילה לנו. אנחנו חיים בצומת האמונות ומאז היינו למדינה, אנו מקיימים בצומת הזה בתי כנסת וצריחי כנסיות ומינארטים של מסגדים, וקול פעמונים וקול המואזינים וקול שירת קבלת השבת ממלאים את חלל אווירנו.
ההצבעה בשווייץ אינה ממין האירועים התומכים במאבקנו על דעת הקהל. להפך - היא מזלזלת במה שהיה לנו למקור גאווה בינלאומית מוצדקת. גם חלילה לנו לומר כי מעתה אויבי-אויביי הם ידידיי. אויבי אויבינו אינם ידידינו. מי ששולל זכויות מוקנות של אדם אחד שולל זכויות מוקנות של כל אדם. נגיף השפעת הוא רע, ולא חשוב אם הוא שפעת חזירים או שפעת שפנים. מי שאוסר מסגדים היום יכול מאותם מניעים לאסור בתי כנסת מחר.

תאריך:  01/12/2009   |   עודכן:  01/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כששוויצרי מתחיל לחשוש מפני מסגדים...
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מוטרף של אנארכיסט משעמם ל"ת
שמאל זה רקבון ענק  |  1/12/09 08:30
2
בתי כנסת בשויץ
shl2872  |  1/12/09 08:37
3
הם נגד הצריחים ולא המסגדים
nba  |  1/12/09 08:41
4
אם אין על מה לכתוב אל תכתוב.
ד.ט.  |  1/12/09 08:42
5
לא "אצטער" אם השוויצים ירגישו.
רוני מר"ג  |  1/12/09 09:06
6
כשהם אומרים לא לצריחי מסגדים
מיכאל עכו  |  1/12/09 10:17
7
עוד שמאלן סהרורי הזוי שלא מבין
את הנקרא ואז הוא  |  1/12/09 10:34
8
לטיפשות אין גבול
אסיר ציון בציון  |  1/12/09 10:40
9
לשמאל אין דרך. לא אבדה לו הדרך ל"ת
שמאל זה ריק וכלום  |  1/12/09 10:41
10
מתוך כבוד לכותב
מיכאל ב  |  1/12/09 11:11
11
כמה בלה בלה במאמר אחד????
ששון  |  1/12/09 12:15
12
לכותב: "גם אויל מחריש..." ל"ת
קורא ותיק  |  1/12/09 13:11
13
כשאין מה לומר אפשר לשתוק
שאול א.  |  1/12/09 13:17
14
יצחק עיוור
ק.א  |  1/12/09 13:51
15
יש סמולנים רפי שכל שמפרסמים רק
סמולחס  |  1/12/09 16:50
16
לביכ"ס אין צריח
סתם שוצרי אחד  |  1/12/09 16:52
17
השוויצרים התעוררו ראשונים
אליאליאלי  |  1/12/09 17:18
18
ליצחק מאיר - אתה עוד צבוע
מורה נבוכים  |  1/12/09 20:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
המחזה "הארפר ריגן", בכורה בתיאטרון גשר, ממחיש יומיים בחייה של אישה הנשואה לבעל הנושא על גבו קופה של שרצים    עת תרבות
פרופ' אורן קפלן
פיצול כמנגנון הגנה פסיכולוגי ופיצול תפקידי היועץ המשפטי לממשלה    הפיצול יפעל תוך עיוות המציאות המורכבת שנמצאת בחוץ
כרמית גיא
מצעד העשור של פסטיבל ראש-פינה לטלוויזיה הוא עוד דוגמה לתחרותיות שהיינו יכולים לוותר עליה    להתאמץ יותר, לאו-דווקא כדי להגיע להישגים גדולים יותר, אלא כדי להשיג יותר קולות בקלפי
אלעזר לוין
שתי פנים להצעת החוק של האוצר, לחייב 150 אלף עצמאיים להפריש מדי חודש לפנסיה לעת זיקנה    הבעיות: ההפרשה היא בעצם מס נוסף, והעסק אינו משתלם אם המבוטח לא יאריך ימים
רועי אורן
הפזמונאי והעיתונאי עלי מוהר היה אדם צנוע וישר שסייע לנו להבין את חייהם האמיתיים של התל אביבים ושל תושבי מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il