X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטעות הגורלית של רה"מ היא בעצם יצירת חיץ בין גושי ההתיישבות לבין י-ם נתניהו מדבר לשלום ונתניהו גם תועה בשלום
▪  ▪  ▪
הקפאה שבטעות יסודה. נתניהו [פלאש 90]
קמים על צד שמאל
יניב אקרמן
אנו בוחרים בשביל לראות איזו מפלגת ימין תבצע את המהלך השמאלי הבא * לא משנה מה נבחר, הברנז'ה משמאל הרועה בעצמה איכות שבאיכות תכתיב את סדר היום
לרשימה המלאה

קואליציה קפואה
סופיה רון-מוריה
התנגדות חלשה מאוד נרשמה בישיבת הקבינט שבה הוחלט על הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. מלבד שרי שס שיצאו החוצה, היחיד שהצביע נגד היה עוזי לנדאו. בפלג הימני בליכוד בוחנים דרכי פעולה, אך בלי ציפיות גבוהות. מה כבר יכול לעשות דני דנון אם בהקפאה תמכו גם בגין ויעלון
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  הגזענות - רק לצד אחד

אומרים שטיפש אחד שזרק אבן לאגם, אלף חכמים לא יצליחו להוציא אותה. באימרה הזאת נזכרתי שעה ששמעתי את בנימין נתניהו מכריז 'חגיגית' על הקפאה בכל שטחי יהודה ושומרון "לא כולל ירושלים", ולמה? כי עד היום ידעו כולם שיש שתי שיטות פוליטיות במדינת ישראל. יש את שיטת הימין הגורסת שאסור לנו לוותר על חלקי מולדת שמיושבים ביהודים, ולא משנה אם זה בירושלים או בשומרון או ביפו, והכל שייך לנו מתוקף הבטחת ה'; ויש את שיטת השמאל, האומרת שאסור לנו ללכת נגד העולם, וה'כיבוש' משחית, ואין טעם לשלוט על שטחים שלא שלנו, וכולי.
משהו אחד היה ברור לכולם - הן לצועקים משמאל והן לצועקים מימין - שאין שום סיכוי שבעולם שמדינת ישראל תלך על הסדר שמשמעותו לגרש ולפנות מאות אלפי יהודים מבתיהם. ההבנה הזאת כבר נקלטה היטב גם בעולם כולו, ולפי זה גם גובשה הבנה בינינו לבין האמריקנים והאירופים המתונים, על פיה "גושי ההתיישבות" הגדולים המיושבים ברובם ביהודים יישארו בכל מקרה בשליטת ישראל.
אפשר לומר שרוב העם השפוי קיבל את העמדה הזאת מתוך הבנה שאנחנו חייבים איכשהו להתפשר ולהישאר עם ציפור ביד מאשר עם חלומות על ארץ ישראל השלמה. לפי ההבנה הזאת גם קמה ונוסדה מפלגת קדימה בראשות אריאל שרון, שגרסה כי אנו חייבים לקבל את זה שיש עוד שותפים כאן בזירה.
אבל בנימין נתניהו לא הסכים לקבל את העמדה הזאת, ולכן, בשעתו, הוא גם לא הסכים להצטרף לשרון. דעתו הייתה תמיד, והיא ידועה בכתובים ובראיונות, שאסור לנו לוותר מראש על שום חלק במדינת ישראל, כי ככל שנוותר יותר נוכיח את חולשתנו לעיני העולם ואז רק נצטרך לוותר עוד ועוד. לכאורה הגישה הזאת צודקת, הרי למה לנו לוותר מראש על חלקים ששייכים לנו בזמן שהערבים לא ויתרו על-אף 'שעל' מדרישתם.
אך מרוב התעקשותו של נתניהו ליישם את הגישה הזאת, תוך שהוא מצליח להסתכסך בשביל זה עם כל העולם ואשתו, עשה נתניהו את הטעות הכי גדולה שלו, טעות שנשלם עליה ביוקר בשנים הבאות.
נתניהו חשב שאם הוא יסכים להקפיא את הבנייה ביהודה ובשומרון לתקופת זמן, הוא יוכל להוכיח לעולם שפנינו לשלום, והצד השני הוא זה שלא מוכן לשלום. אבל הרי את ירושלים 'בירת' העם היהודי אי-אפשר להקפיא, אז בירושלים לא תהיה הקפאה, לכאורה נורא פשוט. אך כאן טמונה הסכנה הגדולה. בעצם, נתניהו הוא ראש הממשלה הראשון בתולדות מדינת ישראל שעשה הפרדה ברורה בין ירושלים לבין גושי התיישבות - גושי התיישבות אפשר להקפיא, אבל את ירושלים לא. עכשיו הדוד סם לא יכול להיות יותר לארג' מראש ממשלת ישראל - מעתה הדרישה שלהם תהיה לפנות את כל ההנחלויות ה'כבושות' כולל כל הגושים, ואז נתחיל לדבר על ירושלים, כמה ואיך.
ואת האבן הזאת זרק לא אחר מאשר איש ימין שנבחר בקולות ימין, ללמדך שמי שאומר תמיד "או הכל או כלום". בסוף הוא יפסיד את הכל, כי אם היינו הולכים על הדרך האמצעית, ובמקום לחפש התנסחויות משונות לעיקרון שתי המדינות, היינו מודיעים חגיגית שאנחנו מסכימים למדינה פלשתינית שתחיה לצידנו בלי לפנות את הגושים הגדולים. לא היינו מגיעים למצב המשפיל שממשלת ישראל נכנעת לתכתיבים אמריקנים, ולא היינו נדרשים להקפאה הטיפשית הזאת שלא משרתת אף אחד חוץ מדניאל בן סימון. אבל - ארץ ישראל השלמה... - אז הנה לכם התשובה.

תאריך:  01/12/2009   |   עודכן:  16/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטעות הגדולה של הימין
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חניכי אלוהים ושמו וולולה-זאב ז
ראספוטין בן מדביד  |  1/12/09 17:21
2
מאמר שטותי. אין ימין בישראל
דורית קוקלובוד  |  1/12/09 17:33
3
זוית מעניינת לכל הסיפור
ימני  |  1/12/09 19:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עינת ששון
ההבדל המהותי בין צמחי מרפא לויטמינים ומינרלים, הוא שהויטמינים והמינרלים הם חיוניים לגוף, ואנו חייבים לקבלם מבחוץ - ממזון או מהשלמות תזונה (תוספים), בניגוד לצמחי המרפא שעשויים אולי להועיל, אך בוודאי אינם חיוניים
דוד קאפח
בעונת החורף לוקים ילדים רבים במחלות בדרכי הנשימה    טיפול באמצעות צמחים יכול להועיל, והחשוב ביותר למצוא את הדרך המתאימה לכל ילד לשימוש בצמחי המרפא
עמי רוחקס דומבה
אובמה וביבי מראים מנהיגות שיווקית מצליחה והופכים בשבילי את העיקר לשולי ולהפך    זה מדבר וזה מדבר - והדיבורים "פורחים"
מנחם רבוי
המינוי הצפוי של עו"ד וינשטיין ליועהמ"ש, הוא תשובתו העקיפה של נאמן להשתלחות של לדור נגדו    כעת לדור מוצרך למירוק
רפי לאופרט
שר הביטחון מתמרן ע"מ לשקם תדמיתו מזה ולקדם אג'נדה פוליטית נוחה לארה"ב ולאגף השמאלי של מפלגתו מזה    עכשיו צריך לרסנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il