X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מקימי צריחי המסגדים בשווייץ לא חושבים על פרחים בקנה ובנות בצריח בדיוק ההפך מכך, ובדיוק מפני זה מנסים השווייצרים להתגונן
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

אני משוכנע שיש בין השווייצרים שהצביעו נגד הקמת צריחי מסגדים בשווייץ, כאלה שעשו זאת מאותם מניעים שבשלם מתנגדים רבים להקמת בתי מלון רבי קומות בירושלים. באותה מידה אני משוכנע שחלק מהשווייצרים התנגדו להקמת צריחי מסגדים מתוך מניעים נוצרים קנאים. אך מרביתם עשו זאת בשל החשש מהמהות שמסמלים צריחי המסגדים הללו. הטענות בזכות חופש הדת אינן רלוונטיות לעניין זה, משום שהאיסלאם אינו רק דת. בוא לא ניתן לדיבור הכפול של הפוליטיקלי קורקט לערפל את העובדות.
אקדים ואומר כי גם לדת היהודית ובמיוחד לנוצרית יש היסטוריה של קנאות שאין להן מה להתגאות בה. ייתכן כי לכול תרבות דתית יש תקופה שמהווה ימי ביניים בתולדותיה. אך בעוד הדתות היהודית והנוצרית עשו את המעבר מימי הביניים לעת המודרנית, האיסלאם עדיין נטוע בימי הביניים. הדבר בא לידי ביטוי בארבעה אופנים.
באופן הראשון - מרבית היהודים והנוצרים הם בעצם חילונים או מסורתיים שמתייחסים לדת כאל פולקלור עממי. קשה לומר זאת על המוסלמים, ואפילו אם סטטיסטית הדבר נכון, החילונים המוסלמים ממעטים להרים את ראשם בפני המלומדים הדתיים הקנאים.
באופן השני - מנהיגי הדת היהודית והנוצרית מרשים לעצמם לספק לטקסט הדתי שלהם פרשנויות מודרניות מקלות ברוח התקופה. עבור המוסלמים הקוראן הוא ציטוט ישיר מפיו של אללה, ואין לערער על תקפותה של כול מילה ומילה ממנו במשמעות המילולית הפשוטה שלה.
באופן השלישי - בארצות הנוצרים ואפילו בישראל, למרות שלעיתים נראה שיש המנסים לערער על כך, קיימת הפרדה בין הדת למדינה. עבור האיסלאם החלת חוקי השריעה כדת המדינה היא מטרה מקודשת שיש להרוג לשמה, ובפועל קיימות מדינות מוסלמיות שבהן חוקי השריעה הם חוקי המדינה ואין עוררין עליהם.
באופן הרביעי - היהדות והנצרות וויתרו על השאיפה להעביר את כול העולם לדתם, והם מקבלות את העובדה שתמיד יהיו גם דתות אחרות. גם אם בנצרות קיימת עדיין פעילות מיסיונרית, היא שולית ונעשית באמצעים כלכליים ולא בכוח הזרוע. האיסלאם לעומת זאת, שב ומביע את שאיפתו שכול העולם יהיה מוסלמי ברבות הימים, והוא מקדש לשם כך את הג'יהאד.
בהערת שוליים אציין, כי כל מה שאמרתי לגבי היהדות והנצרות נכון בכללותו גם לגבי הבודהיזם, הקונפוציוניזם, השינטואיזם (במיוחד לאחר מלחמת העולם השנייה) ועבור דתות רבות נוספות.
השווייצרים שהצביעו בעד השינוי לחוקה האוסר הקמת צריחי מסגדים עשו זאת במיוחד כדי להתגונן מפני המשמעויות של מה שנאמר בשני האופנים האחרונים. הצעד שהם נוקטים הוא אולי צעד סמלי בלבד, ולא פועל כנגד הבעיה העיקרית אלא רק בעקיפין.
קרוב לוודאי שמדובר רק בהצבעת מחאה, כאשר בפועל הם היו רוצים לראות צעדים אחרים חריפים יותר ומכוונים יותר כנגד לב הבעיה. אך זה טבעם של צעדים ראשונים, ומי ייתן והוא יפרוץ את השתיקה הצבועה האופפת את הטיפול בפונדמנטליזם האיסלאמי.

תאריך:  02/12/2009   |   עודכן:  02/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
המרצה לתקשורת ד"ר קרניאל שאל "איפה האתיקה?" - "האתיקה ירדה לכביש", כך דנקנר    ועל התקשורת הזאת רותח מזוז ששכח שעשתה לו הרפיה לפני ההינתקות...
אורי גנני
מר 'מאבק בטרור' אשר יצא בזמנו כנגד עסקת ג'בריל נכנע בצורה נרפסת לטרור    רגע לפני - חשוב על הנזקים ארוכי הטווח לריבונותה של מדינתנו
אריה פרי
הצבא והמדינה, ששימשו כל השנים דוגמה לעולם כיצד נלחמים בטרור, הפכו לאסקופה נדרסת    העם בציון מובל לקבורה
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
בידי מנהלי מס שבח קיימת הרגשה שאיננה מעוגנת בדין כי בסמכותם להתערב בכל מקרה של מכירת זכות במקרקעין או באיגוד מקרקעין בקביעת השווי    ברשימה נדגים מקרים בהם לטעמנו איננו מוסמך לעשות כן
רועי אורן
עו"ד יהודה וינשטיין מועמד לתפקיד היועמ"ש לממשלה    להלן "תכולת קנקנו" - ביוגרפיית חייו, רקורד הקריירה שלו ומשנתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il