X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ברצונך לדעת כיצד יראה העיתון העתידי בדוק לאן פניהם של המשקיעים מועדות כל השאר זו סתם נבואה שכידוע נתנה לשוטים
▪  ▪  ▪
ספק אם ניתן יהא ליטול את עיתון העתיד לנוחיות או לעלעל בו בניחותא על כוס קפה [אפרת אשל]

לאחרונה, יותר ויותר, צפה ועולה השאלה המעניינת - איך יראה העיתון בעתיד. האם עדיין נחזיק בידינו ניר או אולי, המחשב יחליף את הנייר והחדשות יופיעו על צג כזה או אחר או, אולי, לא זה ולא זה וכל שנצטרך לעשות על-מנת לקבל תכנים נוספים זה להאזין לקובץ אודיו כלשהו, במחשב או בטלפון הסלולרי.
לדיון באפשרויות השונות יש מספר רב של השפעות בתחומים שונים - חברתיים, פוליטיים, כלכליים ועוד. הפעם, נתמקד בהיבט הכלכלי של השאלה.
תחילה - למה חשוב לדעת. אולי פשוט נחכה ונראה מה צופן לנו העתיד ואיך יובאו התכנים השונים לקהל המתעניינים.
כיוון ההסתכלות הראשון ואולי החשוב ביותר הוא לכיוונם של אנשי הקהילה העסקית העוסקים בתחום התקשורת. הם אלו שצריכים להחליט היכן ישקיעו את כספם והיכן שיבחרו רובם, שם תהא התשובה לשאלה על אפיונו של העיתון העתידי. נכון שיש מקום למבחני שוק מקיפים שינסו להבין מה הציבור רוצה ולפעול בהתאם אך הפעם, אני מבקש להקטין בחשיבות בחינת רצונו של השוק. לצורך המחשה, נקצין תאור מצב לפיו מהיום, יושקעו כספים אך ורק בעיתונות הכתובה, זו מהנייר המסורתי - מישהו חושב שיהיה סיכוי כלשהו לעיתונות האלקטרונית? כמובן שגם להיפך - אם יפסקו ההשקעות בעיתונות הכתובה, הרי זו תגווע לה בקצב זה או אחר עד שלא ניתן יהיה למצוא עוד עיתון מנייר.
אם יש אמת בגישה המתוארת לעיל, אזי עומדת בפנינו השאלה - להיכן יזרמו מרבית ההשקעות של אותם אנשי עסקים שעיסוקם, כיום או בעתיד, הוא בתחום התקשורת בכלל והעיתונות בפרט.
ישנן שתי אפשרויות לנסות ולהגיע לתשובה - האחת, פשוט לשאול אותם! הכוונה היא לרעיונות עומק של כמה שיותר אנשים מהתחום האמור, בכל רחבי העולם. הרעיון הוא לא לשאול אותם "איך יראה העיתון העתידי" אלא "לאן יופנו מרבית המשאבים שלכם בעתיד - לעיתון המודפס ע"ג נייר או למדיה אלקטרונית". ההבדל בין שתי השאלות הוא מהותי שכן לשאלה על "איך יראה העיתון העתידי" יש תשובות רק לנביאים ואילו השאלה השניה היא פונקציה של רצונו של המשקיע ותו לאו.
ישנה אפשרות שניה והיא לנסות ולנחש את התשובה על סמך הלך רוח ציבורי בעל מכנה משותף רחב המושתת על מספר מרכיבים:
איזו אופציה יותר כדאית מבחינה כלכלית; מה השפעת "הירוקים" על השימוש הבעייתי בנייר והשלכותיו הסביבתיות; מה גודלו של הציבור בעל נגישות למדיה אלקטרונית (מבין קוראי העיתונים); עד כמה נוח לקורא לקרוא עיתון מנייר לעומת עיתון אלקטרוני (או להיפך); עד כמה הרצון להתקדמות טכנולוגית מושרש בקרב ציבורים רחבים; ועוד...
אני סבור כי העיתון העתידי יתחלק לשתי מדיות עיקריות: צרכני הכותרות והידיעות הקצרות ישתמשו יותר ויותר בטלפון הנייד שלהם שיאחד בעתיד יותר ויותר פונקציות (טלפון; אלבום תמונות; נגן מוזיקה; שלט רחוק; גלישה באינטרנט; מצלמה; ארנק סלולרי; כרטיס אשראי ועוד). אלו שיבחרו להעמיק ולקרוא כתבות ומאמרים ארוכים יותר, יפנו יותר ויותר למחשב או לספר האלקטרוני. כמובן שמדובר בתהליך ארוך טווח שכן עוד הרבה זמן ירצו אנשים להחזיק את העיתון מנייר ובודאי שכך כל עוד מבנה בתי השימוש אינו משתנה ומהווה, בין השאר ולחלק מהאנשים, מקום מועדף להחזיק ביד את העיתון מנייר.
ולסיכום - אל לנו לנסות יותר מידי לנחש איך יראה העיתון העתידי. הרבה יותר בטוח זה להסתכל לאן הולך הכסף (Follow the Money) - שם התשובה.

תאריך:  08/12/2009   |   עודכן:  08/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
בכל שיטת משפט משלבים את הישן עם החדש    רק אצלנו, כשרוצים לסמן שר משפטים שאינו מאנשי שלומנו, נטפלים לאמירה שלו בנושא כה טריוויאלי
אורי אבנרי
"וגר זאב עם כבש, ונמר עם גדי ירבץ, ועגל וכפיר ומריא יחדיו, ונער קטון נוהג בם"    על הזאב, הכבש והנער הקטון ברק אובמה
זאב גולדשטיין
בסופו של דבר כל מה שהחמאס ירצה הוא יקבל    סלילת הכבישים והעבודות מתבצעות רק בשעות העומס    בישראל הבנקים חיים בבועה הקיימת רק כאן משום מה, לא רק שרק בישראל הבנק לא משלם ריביות, אלא אף גובה עמלות
אברהם בן-עזרא
כאשר שר הביטחון מאיים להוציא את בני הישיבות ממסגרת צה"ל זהו איום על הצבא כי לא ברור עם מי הוא יישאר בלעדיהם
ניר מן
מה היה הציון של נחום גוטמן בציור? מה עשה לוין קיפניס להר הראשון שלו? ומה גרם לבית הספר של האליטה הציונית להגדיר את עצמו כ"בינוני"?    בוגרי המחזורים הראשונים של הגימנסיה הרצליה שבו והתכנסו, הפעם כפתקים על דש חולצתם של צאצאיהם, והעלו זיכרונות מהימים ההם. גם ניר מן היה שם עם פתק על הדש, ותהה לאן נעלמה הגימנסיה ההיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il