X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד אדם הנושא במשרה ציבורית והמחויב לחוקים, מביע את דעתו כי כדאי ורצוי לחזור לחוקי התורה? האין לו מחויבות למדינתו?
▪  ▪  ▪
נאמן. יש לו פנטזיה [צילום: פלאש 90]
אירן - זה כאן!
עמוס עמירן
אחיי החילונים, בכדי שלא נגיע למצב של חיים במדינה חרדית כנהוג אצל חלק משכנינו, יש צורך מיידי להפריד את הדת מהמדינה
לרשימה המלאה

אני לא רואה שום מדינה, מלבד אירן ואחיותיה, גרורותיה ועושי דבריה, שבה יצא שר משפטים בהכרזה כי לדעתו יש לחזור למקורות (הקוראן או כל מקור אחר) ולחיות על-פי חוקיו. מכיוון שאירן ואחיותיה כבר חיות ממילא על-פי חוקי הקוראן וחוקים שהתפתחו משך דורות מסביב לחוקי הקוראן המקוריים, ומנסות להנהיג חוקים אלה גם בארצות אירופה ש"התברכו" במיליוני מהגרים מוסלמים, הרי שאף אחד לא יהיה מופתע, במקרה זה, למשמע כל הצהרה מפיו של שר משפטים.
הפנטזיה אותה הביע השבוע שר המשפטים היא משאלה שנחזור לשפוט בישראל לפי חוקי התורה. במקרה הטוב ביותר משאלה זו תמוהה מאוד-מאוד, עד כי השומע השפוי ישאל את עצמו 'האם שר המשפטים הוא אדם שפוי?'. הנורא בכל זה, הוא כי האדם שומר המצוות ובעל החלומות הוא לא איש רוח דתי, שיש לו עדת מאמינים ומעריצים והוא נושא לפניהם את דרשתו השבועית. גם לא מדובר ברב עובדיה המשמיע מזה שנים הצהרות בענייני הלכה שגורמות לבני אדם - ישראלים-בני זמננו - החיים בישראל, לשאול את עצמם איפה בדיוק אנחנו חיים.
הרב עובדיה יוסף, שאף היה שנים אחדות הרב הראשי הספרדי לישראל, נחשב בעיני הקהל המעריץ שלו לחכם שאין כדוגמתו. הוא מצליח להכעיס את כל מי שאינו נמנה על תומכיו בעקבות הכרזות בוטות על חילונים, נשים, הומואים-רחמנא לצלן, ועוד. במקרים בהם הוא מפרסם את הערותיו המלומדות הבוטות, הוא זוכה תמיד לפרשנות מפי עוזריו הקרובים (בדרך כלל אנשי שס, פוליטיקאים מדופלמים). אנו הבורים אמורים להבין את כוונתו ה"אמיתית" של הרב. ה"מסבירים" לנו, הבורים, את דברי הרב במילים שונות, כדי שנבין את כוונתו של הרב.
גם אחרי הפרשנויות המלומדות אנחנו, הבורים, לא מבינים את שפתו העמוקה של הרב עובדיה ואת הידע העמוק שלו בכל דבר, ושוב ושוב לא מבינים את כוונתו, אלא רק חשים מבוכה ועקצוצים של שנאה ומדון הנובעים משפתו של הרב.

שר המשפטים הוא לא הרב עובדיה

יעקב נאמן אינו הרב עובדיה יוסף. הוא משפטן בהשכלתו ובקריירה המקצועית שלו. הוא נחשב על-ידי מוקיריו ומכריו לאיש חכם (כולם חכמים), נבחר לכהן כשר משפטים במדינת ישראל ולא רק מקבל את משכורתו מאזרחי ישראל (שביניהם לא כולם שומרי מצוות), אלא מכהן בתפקיד מסובך ואחראי, המחייב אותו להיות נאמן (תרתי משמע) לכל אזרחי ישראל ולא רק לקבוצות של שומרי מצוות.
שר המשפטים הוא גם פוליטיקאי מתוחכם שזה לא תפקידו הראשון בממשלות ישראל, מקורב לפוליטיקה, לפוליטיקאים ובעל מעמד כמי שנבחר בעבר לכנסת ולממשלה.
נדהמתי לשמוע, בצד כל אלה שתקפו את הרב עובדיה על "פליטת הפה" שלו ששוב, אנו הבורים, לא הבנו את דברי השר לאשורם - כי יעקב נאמן הביע את משאלתו להחזרת חוקי התורה למדינת ישראל שיש לשפוט לפיהם, בנוכחות רבנים ושומרי מצוות. וכי לא ממש התכוון והוא עצמו "התנצל" והסביר כי התכוון לשימוש בחוקי התורה, רק כאלטרנטיבה למשפטים שנגררים זמן רב וכולי.
לא מובן לי איך אדם הנושא במשרה ציבורית רמת מעלה כזו ומחויב לחוקי המדינה, מביע את דעתו כי כדאי ורצוי לחזור לחוקי התורה. האם אין לו מחויבות כלפי חוקי המדינה וצורת השלטון בישראל. האם הוא מקים כאן מדינה בתוך מדינה? מדינה אלטרנטיבית? מדינת הלכה בתוך מדינת ישראל.
משתמע מדבריו, למרות כל הפרשנויות שלו ושל מגיניו, כי היה רוצה להפוך את ישראל לחצר של רבי, שכולנו נאכל אוכל כשר למהדרין, נלבש בגדים צנועים, נכיר את בני זוגנו באמצעות שידוך, ננהל את חיינו ואת השבת שלנו לפי חוקי התורה המקוריים, ועוד שורת מצוות ארוכה שעבור רוב תושבי המדינה היא בגדר כפייה דתית. למרות הניסיון לפרש את דבריו כמשהו אחר, ברור שיש לנו שר משפטים שלא מתלהב - בלשון המעטה - מחוקי מדינת ישראל, מהדמוקרטיה, מהחינוך, מבתי המשפט ומחיי הפרט והכלל.
כמה שרים בממשלה חיים להם פה במדינות פרטיות?
האם זהו שר המשפטים שאנו רוצים? האם צריך "להעביר" את פליטת הפה הכה-משמעותית, כאילו לא קרה דבר? האם זה עוד מקרה בענייני שרי ישראל, בו "מתעלמים" משרים שעוברים על החוק. כמו אותו שר שמיד "מסדר" עניינים פגומים שעשה, באמירה: "אני לוקח על עצמי אחריות על הדבר שנעשה ורק אני אחראי לו". את זה, כידוע, לא אמר שר המשפטים, אבל זה נאמר בדיוק באותה הממשלה.

תאריך:  09/12/2009   |   עודכן:  09/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפנטזיה של שר המשפטים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ניתוח קולע של נחשים עלי גחון
עופר שיפמן  |  9/12/09 18:48
2
שולמית קיסרי כבר שפכה הרבה רפש ל"ת
מי ישלם אגרת ביוב  |  9/12/09 19:54
3
קש קש קש קשקוש כתבה מטומטמת ל"ת
קשששששששששששש  |  9/12/09 20:49
4
לצחצח שינים לפני ביטוי השם !
ישמעאל  |  9/12/09 22:30
5
מדינת הלכה
שולמית  |  10/12/09 00:00
6
מדהים אך ששמאלן לא יכול לסבול
שאדם דתי  |  10/12/09 09:15
 
- יש אנשים שקוראים רק את מה שהם
מדהים  |  10/12/09 09:49
7
אז איך אני אהנה מחופש
הומו  |  10/12/09 15:35
8
נאמן
אביהו  |  12/12/09 16:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
מערכת המשפט מביאה עלינו י‏גון ואנח‏ה ואין בה לא רחמים, לא צדק ולא משפט!    שר המשפטים מביא על יוסי שריד יגון ואנחה מסוג אחר...
ארי אלון
חסידי ביאליק התמוגגו משיריו ומחידושיו אך התעלמו בעקביות מקריאתו לבנות הלכה חילונית שתגדיר עבור הקהילה הלאומית ההולכת ונבנית תשתית מוסרית מחייבת    להלן נאום שנשא המשורר שנה לפני מותו ובו טבע שני מושגים יהודיים היסטוריים: לצד אזהרתו מפני שואה שכבר החלה, תבע מקהלו להשמיע לעולם עשרה דיברות חדשים, חילוניים, שיתקיימו בין עם לחברו
יוסף קנדלקר
אוברדראפט ענק? פיטרו אותך מהעבודה? יש מיתון? שטויות! את מי זה מעניין? מעבירים לערוץ 20 והחיים הרבה יותר טובים
דוד כץ
אבוי לנו אם ישראל תהפוך ל"מדינת הלכה" נוסח נאמן ושות'. עדיף להמתין למלכות המשיח
לין יאנוביצקי
המלחמה המתמדת על כל גרם במשקל שלנו ממלאת את חיינו בשאיפה בלתי פוסקת להשתנות ולהשתבח    רק שלא יפסיקו לחדש את שיטות האימון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il