X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סלילת דרך ליום אדמה חדש הענשת אסד מדינה יהודית יותר מדמוקרטית המתנחלים ממשיכים לגבות "מחיר" ו"מחדלים" לרוב
▪  ▪  ▪
השריפה במסגד כפר יאסוף - תגובת המתנחלים להקפאה [צילום: AP]

1. יהוד הגליל
במסגרת המדיניות של יהוד הגליל, שפירושה הוא דחיקת רגליהם של הערבים תושבי הגליל לטובת יהודים, אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה הרחבה של גבולות היישוב החרדי חריש-קציר ב-1,000 דונם. ההרחבה תחייב הפקעת קרקעות הערבים לטובת מגזר סקטוריאלי - ולא לטובת כלל תושבי הסביבה. בנוסף, החליטו שר התחבורה והשר לפיתוח הנגב והגליל להחליף את התוכנית לרכבת קלה בגליל ברכבת כבדה, שלא תעצור ביישובים הערביים - אך תחייב הפקעה מסיבית של אדמותיהם. בכך אנו סוללים את הדרך ליום האדמה החדש הקרב ובא במדינתנו היהודית - והפחות ופחות דמוקרטית.
2. משאל-עם - פתרון סופי לשאלת רמת הגולן
משנודע שנשיא סוריה אסד אינו דורש עוד תנאים מוקדמים למו"מ לשלום, ומשהתקרבה לפתחנו הסכנה של פתיחת מו"מ כזה שעלול להביא לפינוי רמת הגולן, היה צורך מיידי בסיכול הסכנה. הפתרון נמצא בהחייאת היוזמה למשאל-עם. אצה הכנסת, בתמיכת הממשלה, והחליטה להשלים את הליכי החקיקה. זה עונשו של מי שמאיים על שלמותה של רמת הגולן; הבנת את זה - אסד?
3. החלת חוקי השריעה היהודית במדינה
אנחנו מזלזלים באייתולות השולטות באירן לפי חוקי השריעה המוסלמיים, ונמנעים להסתכל במראה ולראות כיצד אנחנו נראים עם האייתולות וחוקי השריעה שלנו, המשתלטים על חיינו. לידתנו, נישואינו, גירושינו וקבורתנו נשלטים על-ידי חוקי ההלכה ורבניה, ועתה בא שר המשפטים ומביע את חזונו: יש להחיל את חוקי ההלכה בכל תחומי חיינו. אכן - מדינה יהודית, אבל להיכן נעלמת ה"דמוקרטית"?
4. אצלנו לא שורפים ספרים מיובאים - פשוט אוסרים לייבאם
ישראל התנגדה למינויו של שר התרבות המצרי לתפקיד מנכ"ל אונסק"ו, בשל איומו לשרוף ספרים מתורגמים מעברית במצרים. ישראל מונעת ייבוא של ספרים היוצאים לאור במדינות ערב, באמצעות תקנה האוסרת על סחר עם "ארצות אויב". כך נמנע למשל מאחמד עבאסי, מו"ל מחיפה, לייבא את ספרי הארי פוטר ופינוקיו שיצאו לאור בערבית במדינות ערב. הצעת חוק לאפשר ייבוא כזה, שהוגשה על-ידי ח"כ תמיר, ביילסקי ולוין, נתקלה בהתנגדות הממשלה. אנחנו מדינה נאורה - לא נתיר ייבוא של ספרי ילדים, כדי למנוע את שריפתם. כי אנו עם הספר, ואנו יודעים: מי ששורף ספרי ילדים, ישרוף בסופו של דבר גם את הילדים עצמם.
5. אצלנו - שורפים מסגדים
בתגובה לצווי ההקפאה שרפו בשבוע שעבר מתנחלים את ביתו, מכוניותיו וטרקטוריו של נאדר האשם עלאן מכפר עינבוס, הסמוך להתנחלות יצהר. השבוע שרפו מתנחלים מסגד וספרי קודש בכפר יאסוף שליד ההתנחלות תפוח - במסגרת "תג המחיר". "מסגדים הם מחוץ לתחום המאבק" - הצהירו כמה מרבני יש"ע, ואנו נשמנו לרווחה. כל הכבוד להם - לעומת פגיעה בפלשתינים וברכושם, שהיא לגיטימית, אסור לפגוע במסגדיהם. זהו המשך של מסכת ארוכה של רציחות, השמדת בתים ורכוש, שריפה של שדות ועקירה של עצי פרי של פלשתינים. וכרגיל - המשטרה והצבא "חוקרים", ואנחנו מנידים בראשינו, עד הפעם הבאה.
6. "הקפאה" ושכרה בצידה
עוד לא יבש הדיו מעל ה"הקפאה", וכבר הצהיר ראש ממשלתנו שעם תום עשרת החודשים נחדש את הבנייה במשנה מרץ, גם אם אבו מאזן יודיע בינתיים על חידוש המו"מ עם ישראל. לא עבר שבוע, והממשלה החליטה לכלול עשרות התנחלויות מבודדות במפת אזורי העדיפות הלאומית, כך שייהנו משורה של הטבות כלכליות. עוד תרגיל מבית מדרשו של אלוף הנוכלויות, שטוען שאין סתירה בין "כל הנושאים, לרבות עתידן של ההתנחלויות שמחוץ לגושי ההתיישבות, יידונו במסגרת המו"מ להסדר קבע" - לבין הקניית עדיפות לאומית לאותן התנחלויות. ידנו המושטת לשלום התארכה עוד יותר השבוע, ועוד כוחה במרפקה.

פורסם במקור: על צד שמאל
הכותב נמנה עם ראשוני "שלום עכשיו"; עורך דין במקצועו; בעבר ראש מינהל התעופה האזרחית; חבר הועד המנהל של התנועה למען איכות השלטון בישראל וחבר מערכת "על צד שמאל".
תאריך:  17/12/2009   |   עודכן:  17/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
הצעת נאמן להשתית את חוקי המדינה על משפט התורה, העירה מרבצם בורים ועמי-ארצות, אך גם הוכיחה עד כמה העם מתיירא ממשפט התורה
אילנית נימני, תמי קרן
פעולת החוקן מסייעת לא רק לגוף, אלא גם לנפש שמגיעה לידי איזון וזיכוך רוחני    מים שקטים חודרים עמוק
אהרון רול
השתלחות השר אהוד ברק בישיבות ההסדר באה להכפישן ולצמצם שירות יוצאיהן בצה"ל, וזאת ע"מ שלא להפוך את הצבא ל"מתחרד" רחמנא לצלן
איתמר לוין
העובדה שיוסף מציע לפרעה תוכנית לפתרון בעיית 7 שנות הרעב שבפתח, היא המביאה לעלייתו לגדולה - משום שהבין שאין להסתפק בביקורת ובפרשנות
ראובן לייב
מנהלי בי"ס רבים מפרים את תקנת משרד החינוך ומאלצים תלמידים להגיע בשעה 07:00    התוצאה: ירידה משמעותית ברמת הלימודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il