X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסתערותן של התנועות הירוקות על פליטות הפחמן, והלחץ שהן מפעילות למען שימוש בביו-דלק המיוצר מגידולים חקלאיים, הם הגורם המרכזי לעליית מחירי המזון בעולם ולתמותה מרעב
▪  ▪  ▪
אין כמו הזדמנות לעוד נאום ריק בועידת ברברני כל העולם [קרסטן אנדרסן]
בנוסף לעליית מחירי המזון ולהגדלת שיעור התמותה מרעב, נמנעות כיום ממשלות העולם מתרומת כספים למזון, בשל ההשקעות הגדולות שהן מצפות להשקיע בנושאי האקלים

עכשיו הירוקים יכולים להירגע: הנשיא שמעון פרס נסע לסיכום הוועידה בקופנהגן. כמי שמומחה בנאומים ריקים מתוכן הוא ימצא את עצמו שם בחברה הולמת, לצד האבירים הירוקים מישראל - חברי הכנסת אופיר פינס, ניצן הורביץ ודב חנין שהתגייסו להצלת העולם.
קופנהגן מתנהלת בימים אלה כבית מחסה גדול לסהרורי העולם, כאשר מחוצה לוועידה מפגינים אנרכיסטים בשחור השמחים לכל הזדמנות להרוס, לנתץ ולהתנגש עם המשטרה בזעם צדקני.
לצידם, מפגינים עשרות אלפי צעירים חדורי שליחות, הדורשים "שהסיכום יהיה הוגן ושיסייע לצרכיהם של תושבי הכדור העניים והנזקקים ביותר". את "חימום האווירה" מספקים ארגונים ירוקים, שהגדול בהם הוא "גרינפיס", העוסקים בארגון ההפגנות והמֵיצגים התקשורתיים. "כל שנה, 300 אלף איש מתים עקב שינויי האקלים. זה לא עניין של הסתגלות, זה עניין של הישרדות", הכריז נשיא "גרינפיס" העולמי, קומי נאידו.
בתוך אולמות הוועידה הניתוק מן המציאות רק הולך ומחמיר. "שינוי האקלים הוא בראש סדר יומי מאז נכנסתי לתפקידי", אומר מזכיר האו"ם, בנקי מון, באיגרת לבאי ועידת קופנהגן. וניתן להבין את התלהבותו, שהרי עבור האו"ם אין כמו נושא שינוי אקלים, עתיר המשרות, הוועידות והכסף, ליהנות מרוח גבית של תנועות בינלאומיות ותקשורת מגויסת, התומכים בהמשך בזבוזיהם של הפוליטיקאים.
למרבה הצער, מרבית תושבי העולם אינם פוליטיקאים מקצועיים או תועמלנים, ולא צעירים מפונקים הסובלים מנתק חמור מן המציאות. רוב בני האדם בעולם סובלים מבעיות ממשיות ומיידיות. באוקטובר השנה פרסם ארגון הבריאות של האו"ם את דוח סיכוני הבריאות העולמי, שאותו כנראה לא טרח מזכ"ל האו"ם לקרוא, המדרג את גורמי הסיכון שבפניהם עומדת האנושות על-פי מספר מקרי המוות. הגורם המוביל למוות במדינות העניות הוא רעב ומחסור במינרלים ובוויטמינים, אשר הביא למותם של למעלה מ-10 מיליון ילדים בשנת 2004. אחריו מדורגים מחסור במי שתייה נקיים ועוד שורה ארוכה של גורמי מוות ממשיים כמו מלריה, שעדיין מפילה חללים בעולם האמיתי.
אחד הגורמים המובילים לרעב, אבוי, הן התנועות הירוקות.
בהסתערותן הקרנפית על פליטות הפחמן ועל הנזק הדמיוני שהן גורמות, דרסו תנועות אלה את עניי העולם, בטפחן את טירוף האתנול, כלומר - ביו-דלק המיוצר מגידולים חקלאיים, שהיה לגורם המרכזי לעליית מחירי המזון. בלחצן של תנועות אלה חוקקו ארה"ב והאיחוד האירופי חוקים, המחייבים את חברות הדלק לערבב אחוז מסוים של אתנול בדלק המסופק לתעבורה. כיום האחוז המוכתב הוא בסביבות 5 אחוזים, אך על-פי החוק הוא יעלה בהדרגה, עד שיגיע ל-15 עד 20 אחוז בשנת 2020. וכך, יצרני האתנול מקבלים סובסידיות כדי לשרוף את המזון. בארה"ב כבר פועלים כ-90 מפעלים לזיקוק אתנול מתירס, ועוד 60 מצויים בהקמה, כדי להפיק רווח מהחוק ומהסובסידיה. במדינות טרופיות, באפריקה ובאינדונזיה, מבערים ג'ונגלים לטובת גידול צמחים להפקת אתנול, המבוקש מאוד באירופה - כדי לעמוד במכסה שדורש החוק. וכך, גחמה מטופשת אינה מביאה כל תועלת, אלא גורמת לנזק כבד של ייקור המזון.
העיתון הבריטי גארדיאן מגלה, כי דון מיצ'ל, כלכלן בכיר בבנק העולמי שחקר את הסיבות לעליית מחירי המזון, מצא ש-75 אחוז מהעלייה נגרמה עקב שימוש בביו-דלק כתוסף לבנזין ולסולר לתחבורה. מאז 2002 עלו מחירי המזון בכ-140 אחוז, והמחקר מצא של-75 אחוז מהעלייה הביאה הפניית התבואה לייצור ביו-דלק במקום למזון - צעד שעל-פי הערכת הבנק העולמי, גרם ל-100 מיליון בני אדם ברחבי העולם ליפול אל מתחת לקו העוני.
בנוסף לעליית מחירי המזון ולהגדלת שיעור התמותה מרעב, מציין אלכסנדר מילר, סגן מנהל ארגון המזון של האו"ם, שממשלות העולם נמנעות מתרומת כספים למזון, בשל ההשקעות הגדולות שהן מצפות להשקיע בנושאי האקלים.
אך אל דאגה, נתונים אלה אינם משפיעים כהוא זה על הרטוריקה הירוקה. בביקור שערכתי לא מזמן בכנסת, זכיתי במקרה לצפות באולם המליאה בשעה שח"כ ניצן הורוביץ עלה על הדוכן ונופף בידיו, כשהוא מאיים על היושבים בו, כי ההתחממות הגלובלית גורמת למלחמות ולרעב בארצות אפריקה העניות. כשיחזרו אבירינו הירוקים מקופנהגן, הם ימשיכו להטיף לנו על אסונות ההתחממות הגלובלית, תוך שהם מעודדים מדיניות מעוותת, שרק תעמיק את העוני ואת המצוקות האמיתיות של האנושות.

לאתר מגזין מראה
המאמר התפרסם בטור "על הכוונת" ב"מקור ראשון"
בועז ארד-ארדר הוא מנהל תקשורת שיווקית ופובליציסט, ועורך כתב-העת "אנוכי" של תלמידי הפילוסופיה של איין ראנד
תאריך:  19/12/2009   |   עודכן:  19/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האבירים הירוקים מצילים את העולם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ועידת המנותקים מהמציאות
ירון זכאי  |  19/12/09 20:09
2
לא ברור מי המנותק מהמציאות
שי_פי  |  20/12/09 00:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרד כהן-קידר
ידיעות אחרונות ומעריב מזמן איבדו את אמון הציבור    מה עושים בעלי שני העיתונים שהם אנשים משכילים? הולכים למקורות!   הם גייסו את הפוליטיקאים הטובים ביותר שכסף יכול לקנות, כדי שיגישו הצעת חוק בכנסת שיהודי מחו"ל לא יכול לחלק חינם מוצרים בארץ
יואב יצחק
מרדכי גילת פרסם בעיתון ישראל היום כתבה ובה הציג את עו"ד נורית אלשטיין כאילו היא מנסה להתחמק ממתן תגובה למבקר המדינה (בפרשת דליה איציק) וכאילו לשם כך היא אף מתחלה    האמת שונה: אלשטיין לקתה במחלה קשה, מה שלא הפריע לגילת לכזב ולעוול נגדה
ד"ר עמליה סער
את האיכות ואת החדשנות האינטלקטואלית מחליפים כללי קידום שרירותיים ונוקשים    על הטראגיות שבמדידת מצוינות ויצירתיות אקדמית בכלים של דירוג אשראי
אריה אבנרי
כשליצמן מכניס לשיקולים שאמורים להיות רפואיים גרידא שיקולים הלכתיים ומגזריים, וכשלביבי לא אכפת, הבריאות שלנו בקרשים    הערת אזהרה (53)
ראובן לייב
לפי שעה, כחינמון, אין בו איום של ממש על עיתונים אחרים. הצלחתו או כישלונו ייבחנו כאשר גליונותיו יוצאו כמותם למכירה
רשימות נוספות
כשפוליטיקאי ישראלי יוצא לפגישה עם עמיתו הבריטי  /  מרדכי קידר
מלחמת המדיה בכופרים בקדושתה (א')  /  איתן אורקיבי
מה שהבינו המכבים  /  עמנואל נבון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il