X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם ההיסטוריה מוכיחה וגם בתי המשפט קבעו שהנכס שייך ליהודים עוכרי ישראל חושבים אחרת
▪  ▪  ▪
עימותים עם המשטרה [צילום: פלאש 90]

פעילי השמאל מצאו להם מקום חדש לחולל בו מהומות, בשכונת שמעון הצדיק, ולא סתם יום בחרו להם מפגיני השמאל, אלא דווקא ערב שבת.
במהלך השבועיים האחרונים, אנו נתקלים בתופעה מקוממת, מדי ערב שבת, עשרות אנשים, בעלי שם יהודי, המוחזקים כיהודים, מגיעים לשכונת שמעון הצדיק, מנסים ללבות מתח ושנאה בין התושבים היהודים והערבים שגרים שם בשכנות, מתעמתים ותוקפים אנשי משטרה. וכל זאת לכאורה, עקב "פלישת היהודים הקוזקים לבתי הערבים המסכנים".
לא ייאמן עד כמה שנאה כלפי היהודים ומדינת ישראל יש לאותם עוכרי ישראל, אותם אנשים בעלי שם יהודי, לא בכדי הם בחרו דווקא את ערב שבת, לחלל בה את היום הקדוש, את יום המנוחה ליהודים, ועוד באמתלה שקרית.
להן כמה פרטים אמיתיים, היסטוריים, שאין עליהם מחלוקת, להבנת הסכסוך:
מערת שמעון הצדיק וסביבותיה בשטח של 17 דונם ישן ו-464 אמות נרכשה על-ידי "ועד העדה ספרדית בירושלים". בשנת 1894 ולאחריה, בנתה העדה הספרדית שישה בתים למעוטי יכולת, ובתחילה החזיקו בהם משפחות יהודיות, וזאת כאשר הבתים ניתנים לשימוש למעוטי יכולת לתקופות של שלוש שנים. בפרעות תרפ"ט עזבו התושבים היהודיים את השכונה, והנכס הושכר למספר משפחת ערביות למגורים, וזאת בצפון האתר במדרון מעל הקבר המיוחס לשמעון הצדיק, כאשר יתרת השטח הוחכרה לעיבוד השטח ולמסיק זיתים.
לצד שכונה זו נבנתה שכונת "נחלת שמעון", שכונה שנרכשה בידי הבנקאי יוהנס פרוטיגר, ופותחה בתחילה על-ידי יוסף מיוחס ואחרי כן על-ידי ניסים אלישר ובצלאל קופל קנטרוביץ. בשכונה גרו בני עדות שונות: תימנים, חלבים, וג'ורג'ים. לכל עדה היה בית כנסת משלה. בשכונה ובבתי נבון, שמצפון למערת שמעון הצדיק הסמוכה, גרו כמאה משפחות יהודיות. השכונה נכבשה על-ידי ירדן ב 1948 במלחמת השחרור. בשנת 1954 הרשה והקצה משרד השיכון הירדני בשיתוף עם ארגון "אונרא" לפליטים פלשתיניים, שלא יכלו עוד לשוב לרכושם שבישראל, להתיישב בשטח ולבנות לעצמם שני חדרים כל אחד. בשנת 1967 נכבש השטח מחדש על-ידי ישראל, ובשנת 1972 נמסר לבעליו היהודיים. באותה התקופה התקבל פסק דין של בית משפט העליון אשר הגדיר את הפליטים שהתיישבו במקום כדיירים מוגנים.
התושבים הערבים סירבו לשלם דמי שכירות לבעלים היהודיים של השטח, ובמהלך שנות השמונים והתשעים של המאה העשרים התנהלו עשרות דיונים משפטיים בין ועדי העדות לבין הדיירים, שבסיכומם הוצאו צווי פינוי לדיירים. לאחר משפטים ארוכים בבתי המשפט נדחו טענות הערבים בבית המשפט העליון, והשטח הוחזר לבעליו היהודיים.
הנה, אפילו הגושפנקא, של בית המשפט העליון, שכלל אינו חשוד באהבת "מתנחלים" אינה מספקת את עוכרי ישראל, הם נחושים בדעתם לתקן את "העוול ההיסטורי", שכמובן כלל לא היה ולא נברא.

מחריבי האומה
[צילום: פלאש 90]

"מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִיבַיִךְ, מִמֵּךְ יֵצֵאוּ". משפט זה של הנביא ישעיהו אפשר לפרש בשתי דרכים. הפירוש הראשון הוא, על כך שהנביא מדבר בו בשם ה', ואומר לציון הנטושה, שהממלכות הזרות שהחריבו אותה עתידות לצאת ממנה, ובניה עתידים לשוב אליה. הפירוש השני הוא במשמעות הפוכה מהמקור - כטענה כלפי בני העם עצמו, שהם מחריבים את האומה. כלומר הגורמים ההרסניים שוכנים בתוכנו.
מה הוא ההבדל בין "מהרסייך" ל"מחרִיבייך"? חורבן חמור מהרס - הרס הוא פגיעה וקלקול אשר ניתן לתקנם, ואילו חורבן הוא השמדה הדורשת בנין חדש ואחר.
פורעי השמאל הקיצוני מתכוונים להרוס את מדינת ישראל עד השמדתה הסופית. לכן משפט זה של הנביא נכון לגביהם כפליים.
ויהי רצון, שנזכה לאחדות מלאה בעם ישראל, לאהבת ישראל ולהוצאת כל הגורמים השליליים החוצה.

תאריך:  19/12/2009   |   עודכן:  19/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִיבַיִךְ, מִמֵּךְ יֵצֵאוּ
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מהרסיך ומחריביך
ברנרדו   |  20/12/09 02:40
 
- אתה בדיוק דוגמא מצויינת למה
תוכי יוסי  |  20/12/09 07:40
2
שיאבדו כל אויביך ישראל ללא הבד
קורןנאוה טבריה  |  20/12/09 05:48
3
טעות בהבנת הנקרא
1אמנון  |  20/12/09 08:40
 
- זה הפרוש הפחות פופולרי
יוחנן המהלך  |  20/12/09 09:51
4
מדינת ישראל הפכה למדינה
דר יוסף מנחם  |  20/12/09 10:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גורן
האם הדרישה לנקד נכון הינה דרישה קנטרנית אשר בוגרי י"ב משילים מעליהם בשמחה לאחר הבגרות בלשון? לאו-דווקא, היא מסממניה של התחדשותו של עם עתיק ושל מהפכת תרבות ציונית    תענוגות העברית (ל"א)
אורי אבנרי
כאשר נבחר אובמה כנשיא, היינו מוכנים לאכזבה מסוימת. ידענו ששום פוליטיקאי אינו יכול להיות כל-כך מושלם כפי שנראה ונשמע אובמה המועמד. אבל האכזבה היא הרבה יותר גדולה, הרבה יותר מכאיבה מכפי שציפינו
יוסף אורן
הסיבה לכך שמכל סיפור חייה של סבתו בחר מאיר שלֵו להתמקד ברומן החדש שלו "הדבר היה ככה" דווקא בשיגעונה לניקיון, ולהדגימו בעזרת יחסה לשואב האבק שלה, היא שנושאים אלה מעניקים לו אליבי לספר בהרחבה על... עצמו
רפי לאופרט
הצירוף של שינויים מבניים והתנהלותיים בעיתונות הישראלית של הדור האחרון הוא אחד הנושאים החשובים להבנת ההתגייסות של ברוני התקשורת המקומית למאבק נגד אדלסון ושל הצטרפות ערב-רב של חברי כנסת למהלך זה
עידן יוסף
ישיבת הסדר היא צבאית ואינה יכולה לרכוב על שני העולמות ולהתנהל ככל העולה על רוחה    ברצונה ליהנות מחופש? עליה לוותר על מנעמים ולהפוך לישיבה גבוהה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il