X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשגלריה ליטבק ובניין עיריית תל אביב הישנה נפתחים - התל אביבים חוגגים תרבות בעיר הגדולה; וגם תמונות מרהיבות
▪  ▪  ▪
מה שאפשר לעשות מזכוכית... [צילום: יח"צ]
[צילום: יח"צ]

[צילום: יח"צ]

[צילום: יח"צ]

שתי נקודות תרבות משמעותיות, "בית העיר" וגלריה ליטבק - שני עולמות נפרדים - נפתחו בתל אביב בימים האחרונים. כל אחד מהם מעלה את מפלס התרבות התל אביבי-ישראלי בכמה דרגות. אפשר להגיד בוודאות כי דצמבר 2009 הוא חגיגה של תרבות, אמנות ויופי. להלן פירוט של שני מוסדות מופלאים שנפתחו כאן כדי להישאר.
גלריה ליטבק ותערוכת אמני הזכוכית המופלאים
אילו ליטבק היה פותח גלריה בדיוק כזו. במנהטן היו כל הניו-יורקים רצים לראות את הגלריה ואת התערוכה הנוכחית. גלריה ליטבק, המשתרעת על 1,000 מ"ר עם תקרות בגובה 5 מטרים, נפתחה במגדל המוזיאון ברחוב ברקוביץ 4, ומשקיפה מן המגדל אל בניין מוזיאון תל אביב מצידו האחורי. גשר עץ מוביל ממנה אל בית המשפט המחוזי. ברקע עוד שני מגדלים ושמים תל אביביים. העיצוב והתאורה במקום הם של משרד אדריכלים גוטסמן מתל אביב. גלריה ליטבק משנה את המושג התל אביבי בנושא גלריה. בעיר בה רוב הגלריות ממוקמות בחללים קטנים של דירות מגורים לשעבר, העצמה הארכיטקטונית, בעלת כוחניות של המאה ה-21 במבט החוצה ופנימה יש בה קיום הבטחה גדולה.
תערוכת 23 אמני הזכוכית המעולים מכל העולם, היא אירוע אמנותי לא שגרתי, לא רק בתל אביב אלא בכל בירה אירופית ואמריקנית. אמנות הזכוכית, מהעתיקות בעולם, מיוצגת פה בביטוי העכשיווי שלה, על-ידי המוכשרים והטובים העובדים באמנות נדירה זו. איטליה, ארה"ב, צ'כיה ושוודיה מיוצגות על-ידי יצירות מרגשות בסגנונות שונים. לאיטליה מסורת ונציאנית ארוכת-ימים באמנות הזכוכית; בצ'כיה ובשוודיה יוצרים בזכוכית מאות שנים.
בין האמנים: האוורד בן טרה, ברטי ואליין, לינו טאגליאפייטרה, דייל צ'יהולי הזכור לטוב, יירנה ז'רוטובה, טוביאס מור, וויליאם מוריס, ועוד רבים. משחקי האור של הזכוכית, עושר הטכניקות, הרעיונות והנושאים המגוונים יעניקו לכם התרגשות, בין השאר בשל ההזדמנות הנדירה בה זוכים שוחרי יופי לאמנות-זכוכית בכלל וברמה זו בפרט.
רוב היצירות מיועדות למכירה ומחירן נע בין 6,000 דולר למאות אלפי דולרים! עוצמת הגלריה ותוכנה שווים למחירי היצירות.
מולי ליטבק, ישראלי בעל אתרי אינטרנט, שעשה הון בשנים האחרונות, חזר לארץ ומייעד את הגלריה שתציג תערוכות מתחלפות - לא רק בתחום הזכוכית - לקהל שיגיע לתל אביב מכל העולם. כאמור, לאוהבי אמנות ולרוכשיה יש סיבה טובה להגיע לתל אביב.
בית העיר
בניין עיריית תל אביב הישנה ברחוב ביאליק בתל אביב נפתח לקהל התל אביבי, לאחר שיפוצים ממושכים. בית זה יהיה לאבן שואבת, לתל אביבים הוותיקים, החדשים, לישראלים הבאים לביקור בתל אביב, לתיירים אוהבי נוסטלגיה, לאוהבי ארכיטקטורה, אגדות, רומנטיקה וגעגועים לימים שהיו.
הבניין, בסגנון האקלקטי שאפיין את הבנייה בתל אביב, עד שנות ה-30', נבנה כבית מלון על-ידי האדריכל משה צרנר בשנת 1925 עבור משפחת סקורה מתל אביב והושכר על-ידי עיריית תל אביב בשנה זו. העירייה שכנה בבית עד שנת 1965, אז עברה למשכן הנוכחי.
השיפוץ היפהפה ששמר על המבנה המקורי מעניק למבקר בית יפה-טעם, בצניעותו, בחינו, בתקרות הגבוהות, בחלונות המוארכים, במרפסות ובגרמי מעלות אלגנטיים. שלוש קומות עם גג הנשקף על לב תל אביב.
לבניין כניסה בת שני גרמי מעלות משני הצדדים, מול כיכר לבנה ומזרקה עגולה רגועה. הבתים הסמוכים הוא בית המוזיקה של פליציה בלומנטל, בית ביאליק, בניין באוהאוז לבן ובו מוזיאון קטן לאמנות הבאוהאוז בריהוט ובעיצוב, ובמרחק עוד צעד, בית ראובן. שכונה ציורית כמו ציוריו של גוטמן, של עיר קטנה ואנשים בה מעט, של ימי התום.
מבקרי המוזיאון הזה מוצאים את חדרו האותנטי של מאיר דיזנגוף, ראש העירייה המיתולוגי, וכן אוספי תצלומים - ברובם בשחור-לבן, שנתנו למוזיאון מתוך אלבומם האישי של ותיקי התושבים של תל אביב, החל משנת 1920 ועד שנות השישים. תל אביב על ילדיה, דייריה, רחובותיה, בתי הקפה וכמובן שפת הים הנצחית.

עיריית תל אביב הישנה [צילום: בלה דיאמנט]
[צילום: בלה דיאמנט]
[צילום: בלה דיאמנט]
[צילום: בלה דיאמנט]
[צילום: בלה דיאמנט]
[צילום: בלה דיאמנט]
תאריך:  23/12/2009   |   עודכן:  23/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בכיר לשכת ראש הממשלה, שיצא ב"עליהום" על הרמטכ"ל בשל תמיכתו בעסקת שליט, רק הוכיח בדבריו הבוטים את עליבותו
יואל גוז'נסקי
חששן של המדינות כי בתסריטים מסוימים הן עלולות להישאר לבדן להתמודד עם אירן גרעינית מביא כל מדינה לאמץ קו מדיניות שונה    חלק מהמדינות מציגות קו פייסני מולה, בעוד אחרות מצביעות על הסיכונים הטמונים בתהליך התגרענותה
יפעת ארליך
בהסכמים עם הפלשתינים מאיימת למוטט עשרות עסקים בישראל    הסוחרים בשטחים מצפצפים על השותפים היהודים, הרשות לא אוכפת פסקי דין, ידי המשטרה והצבא כבולות    התוצאה: חובות פלשתינים פרטיים בהיקף של כמעט רבע מיליארד שקלים שאין דרך לגבות. ומה עושה המדינה? בעקבות תחקיר 'דיוקן', מקימה צוות בדיקה מיוחד
עו"ד אברהם פכטר
תחת הכותרת "חוק אוניברסאלי" (סמכות אוניברסאלית) - מנסות חלק ממדינות אירופה "לשחק" את שליח המצפון המוסרי העולמי    בזמן שמעשיהן בעבר ובהווה מהווים בסיס לתביעה משפטית
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
נושא מס הרכישה בהרחבות במושבים לא יורד מסדר היום המיסויי- פס"ד ברבוי שניתן לאחרונה נותן תובנות חדשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il