X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אובמה יודע שעם עזיבתו של החייל האמריקני האחרון את אדמת אפגניסטן, הטליבאן יחזור לשלטון יש מחיר לשינוי ואובמה לא מוכן לשלם אותו
▪  ▪  ▪
אובמה. משוואה מסובכת מדי [צילום: AP]

שני כוכבים שחורים התווספו לדגל האמריקני לאחר ה-11.9, אחד עבור ארץ האופיום והשטיחים, הלא היא אפגניסטן, והשני עבור ארץ הסביח והנפט הלא היא עירק. המשותף לשני הכוכבים הללו, היא ההבטחה של אובמה למחוק אותם מהדגל האמריקני ולתת להם דגל משלהם. אבל הבטחות לחוד ומציאות לחוד. אפגניסטן היא החצר האחורית של האימפריה ומשם יצאו המחבלים ששמו אותה ללעג. אובמה לא רוצה להיזכר כנשיא ותרן, הוא יודע שעם עזיבתו של החייל האמריקני האחרון את אדמת אפגניסטן הטליבאן יחזור לשלטון וכל המלחמה כלא הייתה. יש מחיר לשינוי ואובמה לא מוכן לשלם אותו.
עד סוף השנה הבאה יהיו 220,000 אמריקנים מוצבים באפגניסטן, שזו כמות אוכלוסיה שוות ערך לגודלה של העיר אשדוד. בנוסף, אזרחי ארצות הברית הנשארים בבית, יאלצו להיפרד מסכום של 102,000,000 דולר לטובת המרדף אחר בין לאדן וחבורתו וכל זאת בשעת שפל כלכלי. מי שחשב שהדמוקרטיה הולכת לוותר על מעוז פרחי הפרג, שיחשוב שנית. ג'ורג' בוש הבין שהדרך היחידה לנצח את הדת המוסלמית היא לספק לה חלופה ואת זה ניתן לעשות רק אם נמצאים פיזית באותה מדינה, בשלט רחוק זה לא יעבוד. צריך לבנות תשתית של מוסדות שלטון, חינוך ותרבות שיאפשרו לתושבי אפגניסטן לקבל צורת חיים אחרת. מערבית.
כאשר שטיח הקסמים של אובמה נחת, הוא הבין את מה שהבין בוש לפניו, אי-אפשר לצאת עכשיו. מוטלת על אמריקה אחריות גדולה מדי שיכולה להשפיע לא רק על המזרח התיכון, אלא על כל המבנה של העולם המערבי. המלחמה שיצאה אליה ארצות הברית בשנת 2001 הפכה עם השנים למלחמת תרבות עם מניעים דתיים ואי-אפשר להחזיר את השד לבקבוק, אז במקום לצאת נכנסים יותר עמוק. בום וגמרנו, חושב המפקד הצעיר של הצבא הגדול בעולם, אם נגדיל את הכוחות שלנו נוכל לסיים את המשימות מהר יותר ואז לצאת מהר יותר. ההיסטוריה הוכיחה לעומת זאת, כי האפשרות היחידה שמלחמה גדולה יותר יכולה להביא לסוף מהיר יותר היא אם מספר הארונות שמגיעים לוושינגטון גדול יותר. ויאטנם, זוכרים?
אובמה משחק בתוך משוואה מסובכת, כאשר מצד אחד הוא לא יכול לצאת מאפגניסטן בלי שינוי כלשהו כדי לא לפגוע בכוח ההרתעה של ארה"ב ומצד שני הוא צריך לדאוג שלא ימותו יותר מדי חיילים, אחרת רמת הפופולריות של בוש בסוף הקדנציה תהיה משהו שהוא יוכל רק לחלום עליו. כדי להשיג כמה שיותר נקודות במשחק הזה אובמה צריך לקנות לו כמה שנים של שקט יחסי במזרח-התיכון שיאפשרו לו לשטוף לאפגנים את המוח עם צורת חשיבה מערבית-ליברלית כזו שתגרום להם לוותר על הטאליבן בעצמם. בשביל זה צריך הרבה חיילים והרבה כסף.
אם סופרים גם את הקדנציה השנייה שלו, נשארו לאובמה שבע שנים לגרום לאפגניסטן להפוך למדינה עצמאית היכולה להתקיים בזכות עצמה וזה אומר שצפויה שם נוכחות אמריקנית לפחות עד שנת 2017. מנהיג המעצמה הדמוקרטית הגדולה בעולם משקר לעם שלו במצח נחושה ואף אחד לא צועק לעברו שהוא עירום.
דמוס חארטוס.

תאריך:  02/01/2010   |   עודכן:  02/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה לא מתכוון לסגת ב-2010 מאפגניסטן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הוא בכלל יודע מה הוא עושה ?
ישמעאל  |  2/01/10 23:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
לבני הייתה יכולה לעשות את יומה לו נענתה לנתניהו ומוחלת על כבודה, לו הייתה מצטרפת לממשלה ללא תנאי, ותורמת מתוכה את מה שיש לה לתרום
רובי בוזגלו
האמריקנים מנסים לפתות את אירן עם הרעיון של "מזרח תיכון נקי מנשק גרעיני" - מהלך מסוכן ובלתי הפיך למדינת ישראל
חגי סגל
דין וחשבון על שיחה נרגשת עם מגישת 'עובדה' בעקבות פסק הדין הטראומטי של השופט סולברג    בדרך לערעור בעליון היא מבקשת שלא נחשוד אוטומטית בשופטים שם במקרה (הסביר) שהערעור יתקבל
אריה אבנרי
מעצרו של לחיאני אינו פוגע באהדת הציבור הבת ימי כלפיו    נתניהו לא פצה פיו, כראש אופוזיציה, כנגד השחיתות של אולמרט    הוא ידע למה    ומה הרוויח שלום שמחון? הערת אזהרה (54)
ראובן לייב
שיבושי הלשון של שדרי הרדיו והטלוויזיה צורמים לאוזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il