X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחת מהטעויות הנפוצות שעושה האדם החולה הוא לקרוא את הדפים המצורפים לתרופות הפרק הקשה ביותר לקריאה הינו החלק של תופעות הלוואי, הנוטע בך הרהורים נוגים על זכות הבחירה
▪  ▪  ▪
הכרחי להגיע לרופא? [צילום: AP]

אחד מהביטויים היותר מצחיקים שאני מכיר הוא הביטוי "תקופת צינון". זה נשמע כאילו יש כאן מישהו בשיא העשייה רק שהיה צריך לעצור אותו ולומר "חכה, אתה חייב להירגע". גם הקשר בין הצינון האמור, לצינון המקובל של החורף לא מוסיף, ועל-כך נאמר המבדיל בין צינון לצינון. אבל אם יש דבר גרוע מלבקר בקופת חולים, זה לבקר שם ביום ראשון.
עוברת עליך שבת של חום ומכאובים, ואז, מתוך ניסיון קודם, אני מתייצב השכם בבוקר בסניף, עוזר למנקה לפתוח, לשטוף, להזיז את הכיסאות הכבדים, ונעמד מול הדלפק לקבוע תור בסבלנות. לאחר כשעה ארוכה, מתיישבת מולי המזכירה, בת שירות מין הסתם, ופותחת "בוקר טוב, במה אפשר לעזור?". "אני רוצה לקבוע תור.." אני משיב ונקטע. מצטערת "מלא" היא ממהרת להשיב. צמרמורת אחזה בכל חלקי גופי הפחות כואבים, איך מלא הרי אני פה ראשון?
אני פתחתי את הסניף וראיתי במו עיניי את שפרפרת הטלפון מונחת על-גבי השולחן. עם השנים פיתחתי תיאוריה בנושא. פשוט ישנם רשימות קבועות עם אנשים קבועים. אלו נמצאים תמיד, ובין לבין אם יש מקום משבצים את הקבועים של אתמול. תארו לעצמכם, אדם פורש לפנסיה, משועמם בבית ולאישה כבר נמאס ממנו ומההסתובבות הבלתי פוסקת שלו סביב המטבח וסביבה. זה מזכיר לה את התקופה שבה הילד הסתובב ושיגע אותה באמירה של "משעמעם לי" רק שמדובר עכשיו בילד בן 60. אז צריך לקבוע לו סדר יום. השכמה ב-7, קניות במכולת, ארוחת בוקר ו...ביקור בקופת חולים.
יש שם טלוויזיה, חברים כולם מתלוננים ואף אחד לא מקשיב, שלום לרופא וממשיכים בטיול למרכז המסחרי השכונתי. החברים מגובשים ומעודכנים, מי שלא מגיע לקופת החולים כנראה חולה ולכן לא הגיע, אבל אל דאגה, הוא יבוא מחר כשיבריא.
לבסוף נקבע לי תור
אך תיאוריה או לא, טיפול רציתי ולכן לא נשברתי. אחרי מהומה וצעקות שעשיתי, כלומר המתנתי שעה בצד ודמיינתי איך אני רוצה לעשות את זה רק שאין לי קול. החלטתי לפנות לצד הרגשי של פקידת הקבלה המוצבת חוצץ ביני למנהל המרפאה, ולאחר הוכחות חותכות בדבר חוסר תפקוד, נקבע לי תור. בדרך הדפתי שוב את הדיילת הקבועה בשאלה הנצחית "יש מושלם?" יש, יש. יש מישהו שהוא לא מושלם במדינה הזאת, אפשר לחשוב. מבטיחים לך טיפול שיניים חינם, אבל שוכחים לספר לך שהצילום מצריך תשלום ואיך אפשר טיפול שיניים בלי צילום, הרופא יעבוד על עיוור? ובכלל למה אני צריך פינוי וחילוץ במסוק? הרי הקניון היחיד שאני מכיר הוא קניון עזריאלי.
בתור לרופא אני פוגש אני פוגש מכר ותיק "מה שלומך? מה אתה עושה פה?" הוא שואל אותי. "ישנתי בלילה ובבוקר קמתי וגיליתי שבנו סביבי קופת חולים". נו באמת. אבל לא נפלתי למלכודת של לשאול אותו בחזרה מה הוא עושה פה, מה שהיה מוביל לדיון מעמיק (תרתי משמע) בבעיות העיכול שלו. וכולם ממהרים, רק שאלה, רק מרשם, והשני בכלל לא קשור, נכנסים זוגות זוגות כמו תיבת נוח אחד חולה והשני שואל.
סוף סוף אני מתיישב מול הרופאה שמתעקשת שאני אנשום עמוק שוב ושוב וזאת מבלי להוציא אוויר. רק מהנזיפות החוזרות שלה אני מאלץ את עצמי לנשום ולנשום ובכך מפר חוקי פיזיקה שונים. ומה הקשר בין כאבי ראש לבין זה שצריך לדחוף לך מקלות של ארטיק לתוך הגרון?
ובכן, זה לא מונע את רשימת התרופות ההולכת ומתארכת, ונדמה שבדיוק בשביל זה יש את מקל הארטיק - כדי להרחיב את הגרון.
משם לרוקח שזה תפקיד מעניין אבל, עד כמה שידוע לי רוקח זה חצי רופא, ועם זאת הוא רק מדפיס תרופות שזה מזכיר תפקיד אחר - קופאי, הדורש קצת פחות לימודים אקדמאיים, אך לא הייתי רוצה במלחמת עולמות מול איגוד הרוקחים, ולכן אסתפק בכך.
קוראים את עלון התרופות
אחת מהטעויות הנפוצות שעושה האדם החולה הוא לקרוא את הדפים המצורפים לתרופות. בהיעדר חומר קריאה, לעיתים יש מי מאיתנו הרוצה להחכים וללמוד עוד ועוד. ובכן, תוך כדי הקריאה כבר פושטת בי החולשה. אחרי הפרקים המעניינים של הרכב התרופה ומינון שאף פעם לא תואם את מה שהמליץ הרופא, והמלצתו משום מה לא תואמת את מה שאומר הרוקח, אני בוחר בשיטה הידועה של ממוצע.
לבסוף, מגיעים לחלק הארי והחשוב ביותר - תופעות הלוואי. זהו פרק קשה מאוד לקריאה הנוטע בך הרהורים נוגים על זכות הבחירה -איך להרוג את עצמך - על-ידי המחלה או על-ידי התרופות?
הינה למשל בתרופה לשיכוך כאבים והורדת חום כתוב: "תרופה זו עלולה לגרום ללויקופניה, טרומבוציטופניה או לאגרונולוציטוזיס. עכשיו נראה מי מוכן להשתמש בזה!

תאריך:  13/01/2010   |   עודכן:  13/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ושתהיו בריאים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
או איך לקחת תרופות בהסתדרות
חבילה היגיעה  |  13/01/10 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
ההיסטוריה של האיטי ידעה רק הרס ומצוקה    80% חיים מתחת לקו העוני, והכאוס החברתי מוסיף להרחיק מחצי האי המערבי כל זכר של שגשוג, תשתיות ויציבות    ביקורי האחרון בגבולה של האיטי, המחיש לי כי רק מראה עיניים יבין את עומק הזוועות    קרש ההצלה שחיפשה האיטי, מגיע עתה בעקבות אסון הטבע, לאחר שנים של התעלמות מאסון גדול לא פחות - אסונה של ההיסטוריה עצמה
חיים נוי
קומדיית מצבים קולחת ותזזיתית, המועלית לראשונה בארץ    לצפות, לגעות בצחוק פרוע, לצאת מהאולם עם חיוך טיפשי ולשכוח כעבור שעה קלה את כל מה שהתחולל על הבמה
נרי אבנרי
במדינה שבה פוליטיקאים מוכנים למכור את האימא (הנגבי) והאבא (לבני) שלהם בשביל שררה, אופיר פינס הוא קרן אור. חבל שפרש...
הרמן וויס
סבוריאה הינה מחלה פסיכוסומטית המושפעת מאוד מהמצב הנפשי של הסובל ממנה    סבוריאה חזקה יותר בקרב אוכלוסיה לבנה ובאזורים קרים
ראובן לייב
אין בטקס השפלתו של שגריר-טורקיה בישראל כל תבונה פוליטית - בוודאי לא דיפלומטית, הוא בסה"כ מעיד על חוסר ידע אלמנטרי בהלכות-יחסים שבין שתי מדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il