X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חלומות ה-web 2.0 הם החלומות הקיבוציים שהם חלק מלידתו של העולם החדש האינטרנט הוא מציאות חדשה במלוא מובן המילה ולפי דעתי מה שאנחנו רואים היום זהו רק קצה הקרחון
▪  ▪  ▪
חלון ההזדמנויות של האינטרנט הוא זמני [צילום: פלאש 90]

לעיתים קרובות עולה האינטרנט בשיחותיו עם סבי (פרופ' אליעזר שביד). יחסו של סבי אל התופעה שמשתלטת על חיינו, איננו כה חיובי (עד כאן לא כל-כך מפתיע). כמובן שאינני מאמץ את גישותיו של סבי ועם זאת אני חושב שיש גם לא מעט צדק ביחס החשדני שהוא מפגין כלפי האינטרנט.
למה הכוונה? אינני חושב שאינטרנט הוא תופעה חיובית או שלילית. אני חושב שהאינטרנט יהיה מה שנעשה ממנו ומכיוון שכבר הוכחנו (האנושות) לאורך ההיסטוריה למה אנחנו מסוגלים (מלחמת העולם השנייה למשל) זה לא יהיה כל-כך מפתיע אם מן האינטרנט יצמחו גם הרבה דברים שליליים. אני אינני שותף לחלומות ה-web 2.0. אני אינני חושב שאנחנו עומדים בפני עולם חש ואמיץ או שהאינטרנט באמת יוביל לריבוי קולות אמיתי או לדמוקרטיזציה של התרבות.
החלוקה בין אנשים שהם כותבים (או יוצרים) ובין אלה שהם קוראים לא תעלם. לרבים יש נטייה לחשוב שבגלל האופן שבו נולד האינטרנט ותופעות כמו ה-youtube אנחנו עומדים בפני עידן שבו לכל אחד יהיה הרבה יותר קל להשמיע את קולו ולדעתי, מדובר בתקוות שווא (ובזה סבא שלי צודק).

המיינסטרים של האינטרנט

האינטרנט הוא אומנם מהפכה, אבל יש כמה דברים שלא השתנו משחר ההיסטוריה ולדעתי גם לא ישתנו. הצורך שלנו בקנון, מיינסטרים, בהגדרה של מה שאין ומה שאאוט, רלוונטי ללא-רלוונטי לא נעלם וגם לא יעלם. אז נכון שהאינטרנט כעולם חדש מאפשר ביטוי לכל מיני אנשים (כמוני) שלא היו יכולים (לפחות באופן מיידי) לבטא את עצמם בשופרות של המיינסטרים. אבל זה ישתנה ובקרוב. כבר ברגעים אלה המיינסטרים של האינטרנט בתהליכי התהוות. למשל - להיות גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל זה בעצם להיות מיינסטרים.
זה שהאינטרנט לא נוצר על-ידי גוף אחד ושכל מיני תופעות אינטרנטיות כמו הגוגל למשל לא התחילו כדברים מסחריים. לא מסמן שום דבר לגבי עתידו של האינטרנט. לדעתי, האינטרנט ילך ויתמסד בשנים הקרובות ויהפוך דומה יותר ויותר לעולם האמיתי.
גם כשקמה במדינת ישראל היו חלומות. בני הקיבוצים אפילו ניסו להפוך את החלומות על חברה צודקת ושוויונית למציאות. לדעתי, חלומות ה-web 2.0 הם החלומות הקיבוציים שהם חלק מלידתו של העולם החדש. האינטרנט הוא מציאות חדשה במלוא מובן המילה ולפי דעתי מה שאנחנו רואים היום זהו רק קצה הקרחון.
בהמשך האינטרנט יתבגר ואפילו יסתאב כמו כל דבר אחר שבני אדם יצרו בעבר. תופעות כמו סרטוני יוטיוב עם מיליוני צפיות שמישהו יצר בבית עם מצלמה ביתית יעלמו ואותם יחליפו גרסאות אינטרנטיות של המדיות האחרות שימותו.
אני מקווה שמפריחי השממה או הקיבוצניקים של האינטרנט (אנשים כדוגמת בעז רימר - מייסד אתר במה חדשה) לא ייקחו קשה את זה שיקום דור חדש (למעשה הוא כבר קם ברגעים אלה ממש). שלא מעניין אותו רעיונות גדולים, דור חדש שהאינטרנט יהיה בשבילו מובן מאליו. דור שלא יראה בפרסום פוסט מעשה חלוצי.
אני מקווה שהם יבינו שהיה להם תפקיד חשוב בהקמה של האינטרנט אבל שבני אדם אחרי הכל הם יצורים תחרותיים ותאבי כוח. ושבמה חופשית לכולם לא תעלים את הירכיות שאנחנו כל-כך זקוקים להם ואת העדריות שהיא חלק בלתי נפרד מטבע האדם.
בינתיים, האינטרנט עוד לא התקבע לגמרי ומי שמחפש מקום לביטוי, יימצא אותו שם. היום האינטרנט עוד יכול להוות כלי עוקף ערוץ 2, כלי שנותן במה לקולות אחרים, כלי שמאפשר לפריצה גם לכאלה שההגמוניה הישנה הייתה דוחה על סף. אבל, לדעתי, חלון ההזדמנויות הזה הוא זמני והוא הולך להיעלם ובקרוב.

תאריך:  14/01/2010   |   עודכן:  14/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי רוחקס דומבה
אין בכך פסול! ראש הממשלה מקבץ את העם הפלשתיני מהסכמי אוסלו ובונה להם מדינה. האסטרטגיה שלו נכונה ותביא לשלום-אמת
לימור וקנין
קצב היווצרות אבן השן שונה מאדם לאדם ולכן כל אדם נדרש לביקורים אצל השיננית בתדירויות שונות במטרה לסלק את אבן השן
ד"ר אברהם בן-עזרא
ה"עיתונאי" מביע את רחשי ליבו הנמוכים בבמה הניתנת לו ברדיו, ומסית להעמיד לדין-אלים, בלשון המעטה, את המתנחל ואת החרדי
עמוס עמירן
אולי בשל הלחץ הנובע מהשהייה בבית "האח" - ואולי לא - מתפרצת תכונה רעה נוספת במתמודדים: חוסר-התחשבות באחר ובסביבה
מנחם רהט
למרות פירוקו לפני 12 שנה של הצוות המשפטי להתעמרות ביהודי יו"ש, ממשיך הצוות להציק למתיישבים, תוך ניצול לרעה של מעמד וסמכות ממסדיים    טיפולו הסלקטיבי פוסח על פורעי-חוק ערבים ועל האנרכיסטים    סטאלין היה גאה בצוות הגזעני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il