X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה כי הברית עם טורקיה אינה כה "איתנה" כמו שאוהבים לתארה אם מדינה שאיימה לא מכבר לפלוש לסוריה מתקרבת אליה ומכנה את ישראל "מדינת טרור" - יש מקום לפחות לעירנות כלפיה
▪  ▪  ▪
תורכיה. לא מה שחשבתם. מדינה שמתאסלמת ומתקצנת מיום ליום, ואינה דמוקרטית כלל [AP]
ארה"ב ובריטניה – הרודפות, עוצרות, שופטות ומחסלות ללא רחם טרוריסטים– מגנות את ישראל על שהיא מחציפה פנים ופועלת כמוהן, בהדגישן שאלו הם "חיסולים ממוקדים", אשר ריח של פשע נודף מהם. לעומת זאת, כשהן הורסות כפרים שלמים בחיפושים אחר בן-לאדן ודומיו, ומחסלות אלפים אין ספור של אזרחים באפגניסטן ובעירק ("תמימים" כמו אנשי חמאס בעזה), זהו רק "נזק אקראי", שבלא להתכוון אליו, ממילא גם רשע ופשע לא דבקו בו. ושוב, סתירה זו נבלעת על-ידי ישראל הרשמית ללא קול ודברים.

לאחרונה הסכַּנּו להטחות מרגיזות וצבועות נגדנו, לאו-דווקא מצד מדינות שהתנהלותן הבינלאומית נקייה מרבב, אלא מאלו שבעוד הן נוהגות בענייניהן כראות עיניהן, הן פוטרות עצמן מכל ביקורת. רק על ישראל הן מכבידות את ביקורתן כאשר היא נוהגת כמותן, כאילו הייתה פושעת בינלאומית חסרת תקנה. אין מדובר במדינות ערביות ואיסלאמיות מן השורה, שמהן אין איש מצפה לדבר, אלא בטובות שבידידותיה של ישראל, דוגמת ארה"ב, בריטניה, ובימים אלה גם טורקיה, המאיימת, משמיצה ומפרה בריתה כגרועות שבאויבותינו.
שהרי באותו יום ממש בו גרמה ארה"ב למותם - אומנם בשוגג - של 40 אזרחים אשר חגגו במסיבת נישואין במערב עירק, היה לה העוז לגנות את ישראל על שהגנה על חיי אזרחיה ברפיח, ואפילו התירה למועצת הביטחון להעביר החלטה המגנה את ישראל על הרס בתים, שמהם ירו הטרוריסטים או שחפרו מנהרות להברחת נשק לתוכם. כנראה שנדל"ן נעשה יקר ערך יותר מאשר אובדן חיים. ישראל הרשמית בלעה את הסקנדל הבלתי קביל הזה ועברה לסדר היום.
לפני כן, היה זה ג'ק סטרואו - שר החוץ הבריטי, אשר בעת שירותו כשר הפנים נהג יד חופשית במתן מחסה לטרוריסטים מוסלמים נמלטים מארצותיהם, ועתה משמש חבר בממשלה, שחיסלה מאות אזרחים חפים מפשע בעירק, אשר מעולם לא איימו על ביטחון מדינתו. אותו סטרואו יצא בחרי אף נגד ישראל, על שהעזה להגן על חייה מפני טרוריסטים, המאיימים יום יום על גבולותיה.
ארה"ב ובריטניה - הרודפות, עוצרות, שופטות ומחסלות ללא רחם טרוריסטים- מגנות את ישראל על שהיא מחציפה פנים ופועלת כמוהן, בהדגישן שאלו הם "חיסולים ממוקדים", אשר ריח של פשע נודף מהם. לעומת זאת, כשהן הורסות כפרים שלמים בחיפושים אחר בן-לאדן ודומיו, ומחסלות אלפים אין ספור של אזרחים באפגניסטן ובעירק ("תמימים" כמו אנשי חמאס בעזה), זהו רק "נזק אקראי", שבלא להתכוון אליו, ממילא גם רשע ופשע לא דבקו בו. ושוב, סתירה זו נבלעת על-ידי ישראל הרשמית ללא קול ודברים.

שלטון ללא מצרים וללא שותפים
האיסלמיסט [AP]

התחזקות הברית עם טורקיה בשנות ה-90' באה מתוך מפגש נדיר של אינטרסים כלכליים ואסטרטגיים, שעוד הודגשו עם הסיוע המסיבי והנדיב של ישראל לנפגעי רעש האדמה בשנת 1999. אך טורקיה הינה מדינה מוסלמית, והמשטר החילוני בה הולך ונשחק בקצותיו

ועתה בא תורה של טורקיה לייסר את ישראל על "התעללויותיה" כביכול בפלשתינים ועל התנהגותה כ"מדינת טרור" בעזה, עקב הרג של אזרחים "חפים מפשע" והרס בתיהם. העובדה שרבים מן ההרוגים היו חמושים ושבתיהם שימשו בסיסים לטרור, או שהיו אלה הפלשתינים שהכריזו על האינתיפאדה והפגיזו את ישראל כאקט של מלחמה, אין בהן אפילו "נסיבות מקלות" לדידם של שלטונות טורקיה אלה, שהרסו מאות כפרים כורדיים, מנעו (זה 100 שנה) את החופש מן המיעוט הכורדי, וחיסלו אלפים מבני העם האומלל הזה.
שלא לדבר על השמדת שליש מן העם הארמני בשלהי מלחמת העולם הראשונה, אשר מעולם לא הביעו חרטה עליה ולא שילמו פיצויים בגינה. עתה הם מאיימים על ישראל וקושרים ברית עם אויבותיה.
עלינו להכיר בכך שהברית עם טורקיה אינה "איתנה" כפי שנוהגים לתאר אצלנו. התחזקותה בשנות ה-90', לאחר עשורים של קרירות והסתייגות, באה מתוך מפגש נדיר של אינטרסים כלכליים ואסטרטגיים, שעוד הודגשו עם הסיוע המסיבי והנדיב של ישראל לנפגעי רעש האדמה בשנת 1999. אך טורקיה הינה מדינה מוסלמית, למרות מחויבותה לשימור המשטר החילוני, אשר הולך ונשחק בקצותיו. איש לא יכול היה לחזות את עלייתו הדרמטית לשלטון של נצ'מטין ארבקאן בשנות השיא ההן של ירח הדבש בין טורקיה לישראל, אך איש גם לא ישכח כיצד התערב הצבא להרחיקו מן השלטון, ולמנוע ממפלגתו לשוב ולהיבחר (והם עוד קוראים לזה "דמוקרטיה") כאשר התקרבותו לאירן הייתה מעבר לטעמם של הגנרלים. הצבא, שנותר השופט העליון לתקינות התנהגותם של הפוליטיקאים, יכול היה גם לאיים על סוריה במלחמה עקב תמיכתה בטרור הכורדי, ואף גורם רשמי בטורקיה לא ראה בכך מעשה התגרות, כזה שבו הם מאשימים כיום את ישראל.
התנועה האיסלאמית שם נטלה לעצמה שם חדש, ותחת הנהגתו של ארדואן, שהוא עצמו נאסר בתחילה בשל קיצוניותו, רצה לבחירות וזכתה בניצחון סוחף, שהבטיח לארדואן שלטון ללא מיצרים בפרלמנט ובממשלה, ללא שותפים – דבר המלמד על עומקו של תהליך האיסלום של מדינה "חילונית" זו, בניגוד לדברי ההרגעה שאנו שומעים ממומחים למיניהם בדבר איתנות הברית הטורקית-ישראלית.
בעלותה לשלטון עשתה ממשלת טורקיה הנוכחית מה שהנשיא הקודם, אוזל, לא היה מעז לעשות במלחמת המפרץ של 1991, עת שימשה ארצו בסיס ראשי להתקפות על עירק. הפעם, במלחמת 2003, סירבו הטורקים לאפשר פתיחת חזית שנייה מארצם לתוך עירק ואילצו את האמריקנים לשנות את תוכניות המלחמה. מנהיגיה החדשים של טורקיה לא יכלו באותה נשימה גם לחבל ביחסים המיוחדים עם ישראל, וזאת מאימת הצבא, שאיים עליהם כי אם יחצו גבולות וישבשו קשרים אלה, גורלם יהיה כגורל ארבקאן. אולם הצבא גם הבין, כי הפעם לא יוכל להתערב בברוטליות, נוכח הפופולריות העצומה של המשטר החדש, אשר מיהר להגן על עצמו בהצהירו אמונים למערב, לנאט"ו ולאיחוד האירופי, ולשמר את חזות הרומן עם ישראל.
אלא שעתה ארדואן עושה חיל ומתחזק ומצטייר כבלתי ניתן להזזה בכוח. בעוד שנים מעטות, משיעלה דור חדש של קצינים, שיעשו את דברו של ראש הממשלה האיסלאמיסטי, תבוא גם שעתה של הממשלה להעז לצאת ביוזמות מדיניות הקוראות תיגר על הצבא. הגם שלפי שעה האינטרסים הכלכליים, הטכנולוגיים, האסטרטגיים, הצבאיים והמסחריים עדיין משמשים דבק לחזותו החיצונית של שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, הכתובת מופיעה על הקיר באותיות קידוש לבנה.
ואם מדינה שאיימה לא מכבר לפלוש לסוריה מתקרבת אליה עתה, ומייסרת אותנו על שאיננו משלימים איתה, מתאמצת לשפר את יחסיה עם העולם הערבי והאיסלאמי, ומכנה את "בעלת בריתה" הקרובה "מדינת טרור" ואף מאיימת להחזיר את שגרירה ממנה, ונוקטת עמדות פרו-פלשתיניות בכל התנגשות של הפלשתינים עם ישראל – יש מקום לפחות לעירנות כלפיה.
נראה כי איסלומה של טורקיה יימשך תחת ממשל זה, לא רק מפאת לחץ התושבים, אלא בעיקר עקב מחויבותה של המפלגה האיסלאמית למצעה. אשר על כן, מנהג פיוס מתרפס כלפי הטורקים ובליעה כנועה של השמצותיהם ושל גילויי עוינותם לא יקהו ולא יבלמו את יחסם הבלתי ידידותי יותר משיעשו כן שתיקותינו נוכח גילוייהם המייסרים של הבריטים ושל האמריקנים כלפינו.

לאתר מגזין מראה
פרופ' רפאל ישראלי הוא מורה לאיסלאם, למזרח תיכון ולסין באוניברסיטה העברית. בעל 26 ספרים בנושאים אלה.
תאריך:  16/01/2010   |   עודכן:  16/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיוס ללא תוחלת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
היהודים הם עם של פטפטנים
בחר ברק קבל ברדק  |  16/01/10 12:18
2
אין סיכוי עם המשטר האיסלאמי .
ישמעאל  |  16/01/10 17:23
 
- הלוואי שתסתיים שותפות אסטרטגית
אילן בוגדנוב  |  16/01/10 22:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל בן דור
המשוואה כי חייל אחד שווה בערכו מאות מחבלים ניתנת לקריאה משני הכיוונים: מאות מחבלים שווים בערכם לחייל אחד    ויש עוד כמה כללים מתמטיים פשוטים, שכדאי ליישם ביחסינו עם אויבינו
יואב יצחק
אחרי האיומים שנהדפו פתח מוזס במלחמה נגד בני הזוג נתניהו ופטרונם המיליארדר אדלסון    בישול תביעת עוזרת הבית נגד שרה נתניהו מהווה שלב אחד במלחמה הכוללת הצפויה    אלימות, שקרים, ומניפולציות הם לחם חוקו של נוני מוזס
קובי קמין
לאחרונה נראה כי אחת המוטיבציות המנחות את התקשורת שלנו היא לייצר מהומה על לא מאומה, לשבת על הגדר ומשם ללבות את היצרים
צבי גיל
מדינת ישראל כושלת שוב ושוב בתחום ההסברה    כשהיא ניגשת לפעילות במישור הדיפלומטית, היא עושה זאת בצורה הכי נמוכה (תרתי משמע)    וגם - על הכשלון האסטרטגי-הסברתי בפרשת גלעד שליט
ראובן לייב
דנית קרן, העומדת בראש "המרכז הישראלי לנפגעי כתות", היא הלוחמת הפעילה היחידה בארץ שמנהלת מלחמת חורמה להשבת "היקירים האבודים" לחיק-משפחותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il