X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצעת שר החינוך להשמיע מוזיקה בהפסקות בבתי הספר מהווה כפייה אם גדעון סער אוהב שירה ישראלית, שיאזין לה בזמנו החופשי
▪  ▪  ▪
שר החינוך גדעון סער באחד מביקוריו בבתי הספר
עידן יוסף
התלמידים יפתחו את יום הלימודים ב-5 דקות עברית

   עידן יוסף
בקרוב: תלבושת אחידה בבתי הספר

מסביב יהום הסער
ד"ר אורנה אבני
שר החינוך קבע: בבתי הספר תושמע רק מוזיקה ישראלית * עידוד הזמר העברי חשוב, אך אידיאולוגיה בכפייה זה כבר סיפור אחר...
לרשימה המלאה

דיואי אמר פעם: "תפקיד החינוך הוא ללמד את הילד לחשוב, ולא ללמדו מה לחשוב".
לפעמים קשה לי לעקוב מעקב צמוד וקפדני אחרי הרעיונות "הגרנדיוזיים" של שר החינוך גדעון סער לגבי שיקום מערכת החינוך. רעיונות שצצים חדשות לבקרים, וכל שני וחמישי.
לאחר שניסו להחזיר את התלבושת האחידה, את הדגל לראש סדר העדיפויות, את שירת ההמנון הלאומי, שכדרך אגב, בזה אין כל פסול וכדומה. צירף לנו שר החינוך את הרעיון המדהים הבא: בהפסקות בבתי הספר ישמיעו מוזיקה עברית בדגש על שירת ארץ ישראל.
[שר החינוך: הנחיית השירים נועדה לעודד ולא לכפות]
לכאורה, יכולנו להסיק ששר החינוך מנסה לכפות בכוח משטרת-מחשבות על תלמידי בתי הספר, בכך שיוכל להכניס להם לראש, נניח, את שירת הגבעטרון ואולי את שירת הקיבוצים או את שרהל'ה שרון, או השד יודע מה. אבל מאידך-גיסא, אנחנו בעצם שמים לב שהשר לא יוכל לכפות על מנהלי בתי הספר להשמיע את המוזיקה בפועל עם מקל ושוט. הוא לא יבוא בכבודו ובעצמו לכל בתי הספר ברחבי המדינה ויבדוק שמשמיעים מוזיקה עברית בהפסקה, נכון? לכן יש כאן אליה וקוץ בה.
הרי ברור גם לפקיד הנמוך ביותר במשרד החינוך שאין תלמיד שבאמת אוהב את הסגנון הזה בדגש על שירי ארץ ישראל. מדובר בסגנון לא פופולרי בקרב התלמידים, אף על-פי שהוא מכובד ככל שיהיה, זה לא נותן את הזכות להשמיע דווקא את זה בהפסקות. אולם מאכזב אותי לדעת, שכשמדובר בחינוך לערכים ובחינוך לשפה העברית - מוצא שר החינוך דרך משלו ללמד, דרך שמקורה במוזיקה לא שגרתית בקרב הנוער, אותם תלמידי בתי הספר.
בוא נאמר שאליעזר בן-יהודה לא היה מאמין למשמע אוזניו: "שר החינוך של מדינת ישראל מנסה להחדיר בתלמידי ישראל - עברית - באמצעות שירת הארץ". האומנם? ישאל בן-יהודה. כך אפשר להחדיר בתלמידי ישראל את העברית? עברית ראויה לדיבור שוטף ולכתיבה. אני מסופק, וגם אליעזר בן-יהודה היה מסופק.
כשמנסים ללמד, או באופן אחר - "להרביץ" עברית בתלמידים - זה בטח לא אמור לבוא לידי ביטוי בכפייה של שמיעת שירי ארץ ישראל בהפסקות. מדובר בתופעה שתחזור כמו בומרנג למשרד החינוך ולשר שעומד בראשו.
התהליך הכפייתי הזה הוא לא נכון; תהליך שיביא רק אנטגוניזם כלפי שירת ארץ ישראל ולא יביא למטרה שהשר גדעון סער שואף לה. שירת ארץ ישראל; מוזיקה עברית טובה ונעימה לאוזן; צריכה לבוא מהאדם עצמו ולא מתוך סיבה כזו או אחרת להשמיעה בחוצות העיר, במקרה המדובר - בחוצות בתי הספר, ורק כדי שהתלמידים יבינו עברית. איך זה מתקשר? לא ברור לי כל-כך.
עצה קטנה לך גדעון סער: בזמן שתלמידים בבתי הספר מאמינים שכותב ההמנון הלאומי "התקווה" הוא - הזמר צביקה פיק, ולא חושבים בכלל על נפתלי הרץ אימבר - כדאי לך להתעסק בנושאים יותר משמעותיים ועקרוניים למערכת מאשר עיסוק בנושא מופחת וחסר חשיבות שכזה. המערכת בבעיה הרבה יותר גדולה ומורכבת משמיעת זמר עברי בהפסקות או מאי-שמיעת זמר עברי בהפסקות. זה כבר משהו שאם אתה באמת אוהב, בזמנך הפרטי אתה יכול לשמוע באופן חופשי-חודשי.
לסיכום - על דבר אחד אין עוררין: כשמדובר בשאיפה להיות שר חינוך מצליח ובעל רעיונות מתקדמים יותר מקודמותיך לתפקיד, תכנון חפוז אינו מספיק.
אוי, גדעון סער, כמה קשה להיות שר? ועוד שר החינוך... ואולי, באמת, המערכת מלמדת עברית בשיטה מיושנת ולא מועילה. חשבת על זה?
עברית קשה שפה, האומנם?

קצת נוסטלגיה: יוסי בנאי ורבקה מיכאלי - עברית קשה שפה

תאריך:  17/01/2010   |   עודכן:  17/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עברית קשה שפה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב עלה על שרטון ההגזמה .
איתן קלינסקי  |  17/01/10 12:23
2
שירים עבריים
תות שדה  |  17/01/10 13:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
מדעני האקלים מבינים שקשה לערוך תחזיות לגבי העתיד    גם מי שאין לו שמץ של מושג מה יהיה, יכול להכין תחזית    ההתחממות העולמית - בלון מנופח מדי
ענבל בר-און
שני חשודים בעבירות מין קשות מסתובבים חופשי    האחד בשם עיקרון החוקיות, והשני בשם עיקרון ההגנה מן הצדק    ורק החף מפשע נכלא    איך?
ראובן לייב
בני הדור הקשיש מתקשים בהפעלת מכשירים מתוחכמים, דוגמת האינטרנט והטלפון הסלולרי, ונותרים חסרי-אונים אל מול אטימותם של מוסדות-ציבור שמתעלמים מהם
איתמר לוין
סיקור תביעת העוזרת נגד שרה נתניהו הוא סימפטום למחלה הקשה בה לוקה העיתונות הישראלית    עורכים ועיתונאים נכנעים לאינטרסים מסחריים של מו"לים, ואת המחיר משלמת הדמוקרטיה הישראלית
ענבל בר-און
מהו דינו של נאשם בעבירות מין חמורות כלפי קטינים אשר מערים על הרשויות, בורח מהן, ושולח להן אצבע משולשת? - הגנה מן הצדק, כמובן!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il