X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל נושא החזאות קיבל מימדים שפשוט קשה להבין איזו סיבה יש כדי לתת פינה נפרדת בחדשות לחזאות מזג האוויר, ועוד תחת סדרות חסויות כאילו לא די לנו בפרסומות
▪  ▪  ▪
פינה נפרדת לחזאים. הכרחי? [צילום: AP]

"לפני שהטפטוף ייהפך למבול, אני חייב למצוא שער לא נעול" אומר השיר, שנכתב במדינה שבה טפטוף הופך למבול, ורוח קלה מספיקה כדי לעקור קולטים ואנטנות. הנחלים הם בעצם כבישים לשעבר, ועוד לא דיברנו מה קורה אם יש שלג, שהרי אז זו חגיגה שאין כמותה.
זה המקום להבהיר: הניסיון הישראלי לחקות סדרות אמריקניות, שם זורקים כדורי שלג אחד על השני וצוחקים, אינו פועל במציאות. במציאות סביר להניח שמשחק כזה יגרום לכמה וכמה פרצופים להתנפח, וזה בגלל כאלו שלא יודעים שכדור שלג זה דבר כואב מאוד.
וכהרגלו חייב הישראלי המצוי להשתלב באווירה הקרירה משהו, וכמובן להגזים, ואם הגזמה הרי שהתקשורת המצולמת עושה זאת כמו שצריך.
אולפן הבוקר לא ימשיך כהרגלו באולפן, אלא יהיה חייב לעבור לעמדה בחוץ, ולשווא תנסה השדרנית לדבר בצורה שוטפת (תרתי משמע) כי אז יתחיל לרדת גשם, ועוזר הבמאי יתחיל בתפקיד החדש של הנספח לענייני מטריה. והשדרנית ובכן: יד אחת אוחזת במיקרופון, והשנייה מתגוננת מפני דברים עפים. הכי מסכן הוא המרואיין התורן שהוזמן לאולפן טרם היוודע דבר הסערה, והיה אמור לספר על יחסי ישראל-אוסטריה במישור הכלכלי, ואף אחד לא ממש מתייחס אליו.

השידורים מהשטח מיותרים

גולת הכותרת הוא שדרן התחזית. כמי שאמון על דיווחי מזג האוויר ולעיתים נדמה שעל מזג האוויר ממש, חייב להתייצב במקום הכי סוער, רצוי בתוך השלג, כך שמלבד המיקרופון סביר להניח נראה כובע מדבר.
לדעתי הצנועה, זה נראה די מיותר, יש לומר, השידורים מהשטח. הרי אף אחד לא בא בטענות שאנחנו לא מאמינים לשדרנים, וצריך הוכחות. וכשם שאין שידורים מהשטח ביום קיץ, אין סיבה שיהיו כאלה בחורף. בכלל, כל נושא החזאות בטלוויזיה קיבל מימדים שפשוט קשה להבין. איזו סיבה יש כדי לתת פינה נפרדת בחדשות לחזאות מזג האוויר, ועוד תחת סדרות חסויות כאילו לא די לנו בפרסומות.
אני מניח שלא נראה פעם שיאמרו לנו "ועתה נעבור לכתבנו לענייני כלכלה, אבל קודם כל חסות" ואם מישהו יסביר לי למה החסויות של מזג האוויר הם תמיד תרופות, בניין או חופש אשמח.
את הקשר בין חורף לתרופות אני מבין, אבל בין גשם לחופש זה קשר הפוך. אם מישהו יסביר גם, איך משהו שאמור לקחת רק דקה לוקח כמה דקות ארוכות, שבהם נראה את שדרן הטלוויזיה ומגיד החזאות מספרים בדיחות זה לזה כאילו שזה מצחיק מישהו. ואם בחורף יש קצת מה לומר, בין סוער לממטרים קלים, הרי שבתחזית הקיץ, כמה כבר לוקח לומר שהשבוע יהיה חם?
השאלה העולה היא: למה צריך שדרן מיוחד למזג האוויר, מגיש החדשות לא יוכל לומר את זה בעצמו?! והדבר הכי מוזר, אצל החזאים תמיד מה שהיה השבוע לא קרה בשנים האחרונות, וכאן ננקב מספר גדול עד כמה שאפשר. תמיד הם יאמרו: "זה החורף הכי קר ב-200 שנים האחרונות". "אפילו זקני צפת (שמה זה אומר: ששם חיים יותר?) לא זוכרים שלג כזה" ועוד הגדרות, כאילו שיש מאיתנו מי שיבדוק את זה.
אז בשמי ובשם כל הצופים, אני פונה בקריאה נרגשת למגישי החדשות: אנא, בלי בדיחות, בלי קשקושים ובלי הצגות. בלי דחקות של חברים מהטירונות ובלי דרמטיות, תנו לנו את התחזית וזהו, תודה. ושיהיה חורף נעים.

תאריך:  21/01/2010   |   עודכן:  21/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי עבדי
האם פעילות המשלחת הישראלית להאיטי היא רק מסע יח"צ, כפי שטוען פרופ' יואל דונחין?    ובכן, התשובה היא 279. זהו מספר בני האדם שחייהם ניצלו בזכות אותן פעולות "שווא"
נרי אבנרי
לא הייתה לו בעיה עם ההשפעה של עליזה על בעלה אהוד אולמרט. אבל עם שרה וביבי יש לו ועוד איך    על "כלב שמירה" בלתי-אמין
מני ישי
שנה ל"עופרת יצוקה": בסיום מבצע זה, ממש ערב פרשתנו "בא", למדים אנו עד כמה דבר לא השתנה - פרעה והנייה חד הם
רפי מן
פחות עורכים ומשכתבים, יותר עבודות עריכה לעיתון המודפס ולאינטרנט במקביל, הרבה יותר טעויות שמעצבנות את קוראי ה"וושינגטון פוסט"
מנחם רהט
שס הצטרפה השבוע לתנועה הציונית, ושינתה לשם כך את תקנונה    התרחקותה מהעולם החרדי אינה מבשרת התקרבותה לעולמה של הציונות הדתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il