X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינת ישראל משקיעה משאבים רבים להתמודד עם סוגית הפליטים המסתננים הניסיון נעשה ע"י גרושם בכוח, או ע"י הפחדתם עד כדי שיעדיפו לחזור - בעיקר למקום מוצאם
▪  ▪  ▪
לא חייבים להשליכם לגוב האריות שממנו נמלטו. אפשר לשלחם באופן המכבד אותם, אך בעיקר אותנו [פלאש 90]
יישום מדיניות זו צפוי להניב לישראל מספר יתרונות משמעותיים. היתרון הראשון הינו כי מבחינה מוסרית יהיה לגירוש מישראל, בתום תקופת ההכשרה תוקף וחוזק מוסרי רב יותר. היתרון השני הינו כי העלות המושקעת בעזיבתו של פליט אחד תהיה קטנה הרבה יותר מן העלות הנוכחית. היתרון השלישי הינו שפליטים רבים יוכלו לעזוב לארצות בהן יבחרו עם סטאטוס חוקי, עבודה, מקצוע ומעט מזומנים. היתרון הרביעי הינו הפיכת ישראל לגורם מוביל ושותף להתמודדות הגלובלית עם סוגית הפליטים והסיוע למדינות העולם השלישי.

הנזק לישראל הוא רב-כלכלית ותדמיתית. אחזקת המנגנון המטפל באיתור הפליטים, במאסרם ובגירושם כרוך בהוצאה כבדה. ואילו אלה שהצליחו להסתנן מעמידים את החברה הישראלית בפני דילמות חברתיות ומוסריות. אופי הגירוש והטיפול בפליטים פוגע בתדמית של ישראל.
צודק ראש הממשלה בקבעו, במהלך האסיפה הכללית של התאחדות התעשיינים, כי המסתננים גורמים לנזק תרבותי, חברתי וכלכלי, ומושכים אותנו לעולם השלישי. אלא שאין די בבניית גדר ובגירוש.
אחת הסיבות המרכזיות המונעות מן הפליטים לחפש את עתידם באחת ממדינות העולם היא העדר מסמכים כמו דרכון. סיבה נוספת הינה שהייה בישראל ללא סטאטוס חוקי, דבר המהווה תנאי לקבלת אשרת עבודה במדינות רבות. השלישית הינה העדר מיומנות מקצועית נדרשת מבחינה כלכלית.
מעבר לצורך בהקמת גדר שתמנע הצטרפות פליטים נוספים, יש לדרבן את הפליטים שכבר נכנסים לארץ, לחפש את עתידם במדינה אחרת. במקום לגרש מיד את הפליטים, יכולה מדינת ישראל להפוך את בעיית הפליטים להזדמנות. זאת על-ידי כך שתדאג להם למסמכים כמו "דרכון לבן" או "תעודת מסע" מטעם האו"ם או תעניק להם סטאטוס חוקי בישראל, תנצל את זמן שהייתם כדי לתת להם הכשרה מקצועית, ותאפשר שימוש בחברות כוח אדם פרטיות כדי לאתר בחו"ל מעבידים שיסכימו לקבל אותם, ומדינות שתסכמנה לתת להם אשרות עבודה.
ישראל תיתן לפליט זר אשרת שהייה ועבודה לתקופה מוגדרת, למשל - שנה. הפליט יתחייב לצאת מישראל במהלך אותה תקופה, אשר במסגרתה הוא יקבל, בנוסף, גם הכשרה מקצועית חינם בהתאם להשכלתו וניסיונו. ההכשרה תתבצע באמצעות הקניית כישורים החל בעבודה חקלאית כמו הכשרה כטרקטוריסט וכמניח רשתות של טפטפות, דרך נהיגה על משאית וטכנאות בסיסית (רכב, מיזוג, חשמל, מחשבים), וכלה בהכשרה מקצועית המבוססת על השכלה קודמת (טכנאות רפואית וכו').
בישראל פעילים ארגונים ועמותות פרטיות המסייעות למדינות עולם שלישי. אפשר לתעל את האנרגיות והמשאבים לגיבוש מערכת תמיכה בארץ ואח"כ בארץ המוצא.
את עלות הקורסים יממנו ממשלת ישראל, האו"ם, ארגוני הסיוע לפליטים, וחברות רב-לאומיות מובילות אשר ההדרכה משרתת אותן, כגון יצרני משאיות. ניתן גם להרחיב את הרעיונות, כמו למשל לאפשר הענקת 'קיט' לטכנאי מיזוג האוויר, אותו יקבל בארץ המוצא כל טכנאי אשר יסיים את ההכשרה בישראל. 'קיטים' אלו יינתנו במתנה ע"י חברות מובילות בתחום כמו LG או קרייר וישמשו את המקבל כדי להקים עסק קטן שנותני שירותים בתחום בו רכשו השכלה.
האינטרס של החברות הפרטיות יהיה לבסס את השיווק של מוצריהן באפריקה או בארצות בהן הפליטים יקלטו. האינטרס של החברות הפרטיות לשתף פעולה יהיה כפול - עסקי ותדמיתי, בהיקף גלובלי ובהוצאה שולית.
יישום מדיניות זו צפוי להניב לישראל מספר יתרונות משמעותיים. היתרון הראשון הינו כי מבחינה מוסרית יהיה לגירוש מישראל, בתום תקופת ההכשרה תוקף וחוזק מוסרי רב יותר. היתרון השני הינו כי העלות המושקעת בעזיבתו של פליט אחד תהיה קטנה הרבה יותר מן העלות הנוכחית. היתרון השלישי הינו שפליטים רבים יוכלו לעזוב לארצות בהן יבחרו עם סטאטוס חוקי, עבודה, מקצוע ומעט מזומנים. היתרון הרביעי הינו הפיכת ישראל לגורם מוביל ושותף להתמודדות הגלובלית עם סוגית הפליטים והסיוע למדינות העולם השלישי.
מבצע ההכשרה נכון יותר מבחינה כלכלית, צודק יותר מבחינה הומאנית, ויסייע לישראל להיות מובילה בפתרונות לבעיה כלל עולמית ולהיות שותפה לחיזוק מדינות העולם השלישי...
בדרך זו נהפוך את הפליטים לשגרירים של רצון טוב, ולצרכנים של תוצרת ישראל בארצות יעדם.

הכותב הוא שותף במשרד עוה"ד קן תור& עכו המתמחה בדיני ניוד גלובלי של מומחים ומשמש כנשיא IGRA - האיגוד הישראלי לניוד גלובלי של מומחים.
תאריך:  21/01/2010   |   עודכן:  21/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להפוך את הפליטים לשגרירים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתה צודק אבל אתה צריך לשמש
שכונת התקוה  |  22/01/10 03:33
2
פליטים/קליטים ופרקליטים
יחיא א-טבראני  |  23/01/10 07:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רוני אמיד
אספירין אינו אפקטיבי בטיפול חיצוני בשן כואבת    רצוי מאוד להיבדק על-ידי רופא השיניים פעמיים בשנה, לא משנה מה תחושתך לגבי מצב השיניים
ציפי לידר
שלוש סוגיות בלתי-פתורות נותרו בחיי שרה: מדוע עינתה את הגר? מדוע גירשה את ישמעאל? ולמה צחקה שרה?    להלן התשובות
יוסף קנדלקר
כל נושא החזאות קיבל מימדים שפשוט קשה להבין    איזו סיבה יש כדי לתת פינה נפרדת בחדשות לחזאות מזג האוויר, ועוד תחת סדרות חסויות כאילו לא די לנו בפרסומות
עו"ד יוסי עבדי
האם פעילות המשלחת הישראלית להאיטי היא רק מסע יח"צ, כפי שטוען פרופ' יואל דונחין?    ובכן, התשובה היא 279. זהו מספר בני האדם שחייהם ניצלו בזכות אותן פעולות "שווא"
נרי אבנרי
לא הייתה לו בעיה עם ההשפעה של עליזה על בעלה אהוד אולמרט. אבל עם שרה וביבי יש לו ועוד איך    על "כלב שמירה" בלתי-אמין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il