X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תלמידים בדום מתוח ספרדים נגד אפליה האקדמאי מירושלים מגש הכסף של המדינה הגדר הדרומית
▪  ▪  ▪
[צילום: בחדרי חרדים]

משפטן יעיל
היועץ המשפטי לממשלה טוען ששרי הממשלה אינם יודעים לקבל החלטות והכרעות בזמן סביר ואח"כ הם סתם מאשימים את המשפטנים כאילו שהם מעכבים החלטות.
את הדברים החשובים הללו אמר מני מזוז השבוע, בכנסת, ערב סיום 6 שנות הקדנציה שלו, שבסופן גם הוא משאיר למחליפו את ההכרעה וההחלטה בתיק החשדות נגד איבט ליברמן, תיק שבשנה הבאה יחגוג בר מצווה לקיומו בפרקליטות.

גדר המערכת

משרד הביטחון הודיע שהוא יקים תוך שנתיים גדר בגבול עם מצרים, למניעת חדירת מסתננים. הגדר עתידה לעלות 1.2 מיליארד שקל ומטרתה למנוע זרימת מהגרים ועובדים זרים מאפריקה לישראל.
אם חפצי חיים אנו כמדינה ולאום, הגדר הזו חיונית, ואם בסוף היא תעלה רק כפול, נוכל לברך על מזלנו, אחרי שגדר ההפרדה שמשרד הביטחון מקים בגדה כבר עלתה פי 4 ממה שתוכנן וגם אחרי 7 שנים הבטלנים עוד לא גמרו לבנות אותה.
מוזר שאיש לא שם לב שמזה שנים רמת הביצוע של משרד הביטחון היא רק מחלוקת בין שחיתות כספית לחרפה ביצועית. מה שנותר לדעת, זה רק מאיפה יביאו את הפועלים הנדרשים כדי לבנות את הגדר החדשה, ומי יקבל את הרשיון להבאתם. וזה בכלל לא קשור בשאלה מתי נגלה את בוגר מערכת הביטחון הבא שפורש מהשירות ותוך 3 שנים קונה דירה ב-40 מיליון שקל.

האקדמאים

בראיון לערוץ הכנסת, ביקר פרופ' אבי דיסקין, מהחוג למדע המדינה באוניברסיטה העברית, את המתרחש במערכת המשפט. הוא דיבר בשקט ובנימוס, אבל הגדיר את שופטינו כתאבי שלטון ואת ביהמ"ש העליון כאוליגרכיה כוחנית המשבטת את עצמה לדעת, כזו המחליפה ללא כל זכות חוקית את המחוקק ומתערבת בעניינים ציבוריים שאין לשופטיה כל מושג בהם. הוא הביא דוגמאות לבורות של שופטי ביהמ"ש העליון, שמשעינים את פסקי הדין שלהם על ציטוטים ורעיונות של הוגי דעות ופילוסופים, אבל עיון קל במקורות מגלה שהללו כתבו בדיוק הפוך ממה שהשופטים העליונים שלנו ציטטו והביאו בשמם.
הייתה זו קלאסיקה. אקדמיה במיטבה. ביקורת אינטלקטואלית שכבר שנים לא ראינו על במותנו. והיה בזה גם משהו עצוב, כאשר דיסקין סיפר כיצד בחוגים החברתיים שלו השופטים מקבלים תמיד גיבוי בלתי מותנה וכי הוא יודע שדבריו אינם ה"בון טון" המקובל בקרב מי שקובעים באקדמיה את תקציבי המחקר, המינויים ומסלולי הקידום.
דיסקין בטח לא התכוון לכך, אבל אולי דווקא טוב שתהייה עכשיו הכרה בעוד אוניברסיטה. בשטחים. כי זו העברית, מהשטח המשוחרר שבהר הצופים, כבר שנים שלא החזירה לחברה הישראלית שום תמורה אינטלקטואלית אמיתית עבור הכסף האקדמי הרב הושקע בה.

הורים נגד גזענות

כל הכבוד לאותם הורים חרדים ספרדים שנלחמים בעוז נגד אפליה ודעות קדומות גזעניות, ונאבקים כדי להכניס את בנותיהם הספרדיות לאותם מוסדות חינוך חרדיים בהן הן תוכלנה ללמוד, כמו חברותיהן האשכנזיות, איך להפלות גויים, גרים ואתיופים.

מגש הכסף

ח"כ מנחם מוזס מיהדות התורה תובע 600 מיליון שקל לדיור לזוגות צעירים חרדים, אחרת יווצר משבר דיור, ולדיוק בדבריו: "משבר דיור לקואליציה". תודו שהעברית של ח"כ מוזס מצויינת.
ויש לו גם נימוקים כלכליים טובים: "אסור לראש הממשלה לשכוח שהסיעות החרדיות נתנו לו את השלטון על מגש של כסף: פעם אחת כשהסיעות שלנו לא הקימו קואליציה עם יו"ר קדימה ציפי לבני, ובפעם השניה, לאחר הבחירות, כשהצטרפנו לממשלה".
ביבי, שבטח כבר בדק את שערי המתכות בבורסה, השתכנע שמגש הכסף הזה אכן שווה היום עוד 600 מיליון. הצ'ק (לזוגות חרדים) כבר בדרך.
הבעיה היא שהצעירים החילוניים משקיעים עדין במגשי העופרת, שעליהם נבנית ומוגנת המדינה, ולא מבינים שקואליציה בונים עם מגשים של כסף.

מחנכים 2010

שר החינוך גדעון סער עסוק ברפורמה קוסמטית בחינוך ורוצה שהתלמידים יבואו לבית הספר בתלבושת אחידה ויקומו כשהמורה נכנס לכיתה. רעיונות גדולים, שיחזירו את הסדר והמשמעת למודל שהיה במערכת החינוך הישראלית בשנות החמישים, למעט פגם אחד:
במערכת החינוך הישראלית של שנות החמישים היו מורים שידעו קרוא וכתוב וגם ספרות שירה ומדעים. כיום התלמידים של סער יבואו אולי בתלבושת מאו ויקומו בכיתה – רק שמולם לא יהיה מי שיודע אפילו לקרוא מהסיפרון.

שוחד במגזר החרדי?

הרדיו הביא הקלטות וסקופ עיתונאי על עסקנים חרדיים שתמורת 10,000 דולר הם מסדירים רישום של בנות ספרדיות לסמינרים של בנות אשכנזיות. כל מי שמכיר את החברה החרדית יודע שזה סתם שקר ועלילה: שום מוסד חינוכי חרדי שמכבד את עצמו לא יקבל אליו תלמידה ספרדיה, אפילו לא תמורת 10,000 דולר.

תאריך:  22/01/2010   |   עודכן:  22/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
עכובים בטחנות הצדק: רק ליברמן?
הרועץ המשפטי  |  22/01/10 14:57
2
סער מלקק לתקשורת השמאל
זה הסיפור  |  22/01/10 15:19
 
- סער הוא לא הראשון שגונב קולות
של ימין   |  22/01/10 17:31
3
האם יש לינק להרצאתו של דיסקין? ל"ת
שכן שלו  |  22/01/10 18:31
 
- חפש בערוץ 99 ערוץ הכנסת
עמנואל רוזן  |  23/01/10 06:24
4
ממש לא "בר-מצווה" לתיק ליברמן
בודק עובדות קפדן  |  22/01/10 18:54
 
- כבר בת מצווה. גם אני בודק.
אלייקים אישר  |  22/01/10 19:42
5
אני מניח שהכוונה לעופרת יצוקה. ל"ת
תל אביבי  |  23/01/10 07:47
6
פריצי אל תתעצל, שים לינק להרצא
גרשון ה  |  23/01/10 20:52
7
נא להעתיק להדביק רק דרך גוגל:
הראיון עם דיסקין  |  19/02/11 08:38
8
umPVcdQyioWvabMObHR
Eduarda  |  13/07/12 23:47
9
SSkQQKZIAYwEySPvEo
Annu  |  15/07/12 06:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
במעגל ההתחדשות: ממצוות החודש עד הפסח והתפילין שביניהם. זכר ליציאת מצרים
טובה ספרא
האם נשיא ארה"ב הוא אידיאליסט וחזוניסט, או שמא הוא רק חולם?    כלכלה: מחפשי רווחים - התמקדו בשעשועים ובביטוח בריאות    וגם: תחזית שבועית לשבוע של 29.1.10-22.1.10
נסים ישעיהו
המשעבדים, למרות כל הקורה להם, מסרבים להשתחרר ממעמד האדנות שניכסו לעצמם ולשחרר את המשועבדים לדרכם. היש גבול לקיבעון?
אלעזר לוין
רואה החשבון הירושלמי, שהפך למנכ"ל חברת הבנייה המובילה, מבטיח שהחברה תפרע את כל האג"חים שלה מבלי לבקש טובות או תספורת    התאוששות במכירות ב"משכנות האומה"    קבוצות רכישה קנו מגרשים ל-135 דירות
איתמר לוין
על החלטות הממשלה בנושא העוני    על דני איילון שעושה קולות כמו צ'רלי צ'פלין אך מצחיק פחות    על חוש ההומור של הכס הקדוש    ועל ההיגיון של מנכ"ל איקאה ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il