X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשבוע הבא ישלים מזוז שש שנות כהונה בתפקיד היועמ"ש. במאמר זה נכיר את פועלו בתפקיד זה, וניתן לו משוב
▪  ▪  ▪
מני מזוז [צילום: פלאש 90]

מנחם (מני) מזוז הינו עורך-דין ומשפטן ישראלי אשר בימים אלו מסיים שש שנות כהונה בתפקיד היועץ המשפי לממשלה.
פעילותו של מזוז בעת כהונתו כיועמ"ש
מני מזוז הומלץ על-ידי ועדת איתור שבראשה עמד שר המשפטים דאז יוסף (טומי) לפיד המנוח, ואושר על-ידי הממשלה.
הוא החליט לא להעמיד לדין את ראש הממשלה אריק שרון בפרשת "האי היווני" - החלטה שעוררה זעם מצד פרקליטות המדינה והעומדת בראשה עדנה ארבל. מזוז האשים את פרקליטות המדינה בכך שהם לא סיפקו לו ראיות חותכות.
בשנת 2005 החליט שלא להעמיד לדין את ראש הממשלה דאז אריק שרון בפרשת התרומות האסורות שקיבל שרון כאשר התמודד על ראשות הליכוד. לעומת זאת, הוא החליט להעמיד לדין את בנו של ראש הממשלה עמרי שרון אשר הורשע בדין וזכה למספר חודשי מאסר בפועל.
באוגוסט שנת 2006 בחר מזוז להעמיד לדין את שר המשפטים דאז חיים רמון בחשד לקיום מעשה מגונה ללא הסכמה, זאת לאחר שנישק את החיילת ה'. רמון התפטר מתפקידו, הורשע ונידון לעבודות שירות.
ביולי 2007 זימן אותו הנשיא משה קצב וטען בפניו שאחת העובדות לשעבר בבית הנשיא סוחטת אותו. מזוז הורה על פתיחת חקירה משטרתית שבמהלכה הפך קצב ממתלונן לנאשם. לאחר שנערך שימוע לנשיא, הוחלט על קיום הסדר-טיעון שבמהלכו יודה קצב בעבירות פחותות במדרג המיני. הוגשו המון עתירות לבג"צ נגד הסדר הטיעון, אך כולן נדחו. קצב החליט לבטל את הסדר הטיעון ב-8 באפריל 2008 וללכת למשפט המתנהל בימים אלו בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
מזוז לא הסתדר עם שרי המשפטים האחרונים - פרופסור דניאל פרידמן ויעקב נאמן - וכינה אותם לאחרונה בסימפוסזיון בכנסת "שרים לעומתיים" אשר במקום להגן על מערכת המשפט, הם בחרו לתקוף אותה השכם והערב.
הערות לגבי תפקודו של מזוז
מנחם (מני) מזוז הינו משפטן מבריק ואדם ישר. אך הוא שגה במספר דברים שאני מקווה שהיועמ"ש החדש, יהודה וינשטיין, יתקן. הוא בחר שלא להעמיד את ראש הממשלה דאז אריאל שרון לדין בגין שתי פרשיות פליליות, וזאת למרות שבנוגע לתיק האי היווני היו ראיות מוצקות הקושרות את שרון ובנו גלעד בפרשה. לא היה שום צורך להעמיד לדין את חיים רמון בעוון הנשיקה, שגם אם נעשתה בחוסר שיקול דעת ולא בהסכמה, מדובר בעבירה מוסרית ולא פלילית, ולכן ניתן היה להסתפק בנזיפה ולא להחיל דין פלילי. בפרשת קצב, הצהרתו של מזוז, שכינה אותו "עבריין מין סדרתי", הייתה נמהרת ומיותרת. כי אם אתה סבור שיש ראיות מצוקות לגבי תיק זה או אחר, צריך להעמיד לדין ולא להסתפק בהסדר טיעון "רזה".
הוא אדם אמיץ אשר לא מהסס להתעמת עם הממסד והתקשורת, אך חוסר ניסיונו במשפט פלילי עמד לו לרועץ והיה עדיף שבתיקים מורכבים, כמו בתיקי קצב ורמון, טוב היה עושה אם היה מתייעץ עם קולגות ויעשיר את שפתו, וכן טוב היה עושה אם היה מודה בטעויות ולא זורק רפש בשרי המשפטים עימם עבד.
מזוז צדק כשהעמיד לדין את שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, וכנראה את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. אך אם ילמד להתייעץ ולהאזין לסביבתו הקרובה, הוא יוכל להיות שופט מעולה בבית המשפט העליון.

הכותב הינו בלוגר וסטודנט באוניברסיטה הפתוחה.
תאריך:  23/01/2010   |   עודכן:  24/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
משהציע יחימוביץ להטיל מס עזבון (בשיעור שלא יפגע בה, במשפחתה, ובשכמותה) נזדעק רם כספי: הוא הפך לחסיד המשפחה היהודית ולשוחר טובתה של מפלגת העבודה
אריה אבנרי
אחד אחרי השני, הם מתקמבקים - אולמרט, ש(אולי) ינצל ממלתעות שלטון החוק בזכות חולשתו של מזוז ובזכות ידידו החדש וינשטין, ואיתו שני המוסקטרים האחרים - אריה ("זכאי") דרעי, וחיים (נשיקות) רמון    הערת אזהרה (55)
יואב יצחק
אדלסון (תושב חוץ) מנסה להתחמק מהחוק העלול להגבילו    הסידור של העברת העיתון לידי הבת יסמין (אזרחית ישראל) עלול להיתקל בקשיים גדולים
ראובן לייב
האם היה זה הנביא ישעיהו שכבר חזה בזמנו את שערוריית הפיכתה של המכללה השומרונית לאוניברסיטה? שאם לא כן - מדוע התריע מפניה בנבואתו? עם קצת דמיון מודרך ניתן, בהחלט, להבין את נבואת הזעם שלו
צבי גיל
זכרון השואה נשמט לאיטו, וביטויו הממשי - צריפי מחנה אושוויץ - מתפוררים    ישראל חייבת ליטול חלק בשיקום    בייחוד כעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il