X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפירות המיובשים ולפירות הטריים ישנם אותם ערכים תזונתיים הפירות המיובשים מאפשרים לנו לאכול אותם גם לא בעונת הבשלתם
▪  ▪  ▪
מה עדיף? [צילום: פלאש 90]

עד לפני פחות מ-100 שנים, לפני שהמציאו את הממתקים התעשייתיים, הפירות ובמיוחד הפירות המיובשים, היו הממתקים. והם ככל הנראה אלו שיהיו כאן, אחרי שניגמל מהממתקים התעשייתיים. (נאיבי? אולי?).
התרגלנו לצבעים הזוהרים והחזקים של הממתקים. כל דבר אחר נראה לנו חיוור. בנוסף, סף המתיקות שלנו מעולם לא היה כל-כך גבוה. כך שפירות נתפסים אצלנו כדבר תפל. והאמת היא, שאנחנו אוכלים פירות רק מפני שהם בריאים ובדרך-כלל לא בגלל שהם ערבים לנו.
מה שלא עושה הצבע עושה הטבע
הבעיה עם הפירות המיובשים האורגניים הינה, שהם פחות מושכים את העין ואת החיך, כיוון שהם פחות צבעוניים ופחות מתוקים ובנוסף הם יותר יקרים.
הפירות המיובשים ה"רגילים" (הלא אורגניים) משומרים על-ידי דו תחמוצת הגופרית (שעלולה לגרום לעצירות) ועל-ידי שפע של סוכר (שעלול לגרום לשפע של תופעות). אך השניים הנ"ל שומרים על הצבע היפה של הפירות ומוסיפים להם מתיקות.
פקקי תנועה
אנשים שסובלים מ"פקקי תנועה" במערכת העיכול, מכינים לעצמם לפני השינה כוס מים עם שני שזיפים. בבוקר הם שותים את המים. אך אם הפירות מיובשים על-ידי דו-תחמוצת הגופרית, הם מקבלים מים עם החומר המשמר הנ"ל. החומר הזה משמר גם את פקק התנועה שממנו הם רצו להיפתר. לכן מומלץ להשתמש רק בפירות המיובשים האורגניים. ולא, אל תוותרו על שתיית המים. במים שהושרו בהם הפירות ישנו חומר הנקרא מוצילגו שמסכך את ה"פקק".
משמין או לא משמין - זאת השאלה
פירות לא משמינים אם אוכלים אותם במידה. שתי דבלים, או שני תמרים, או כוס קטנה של צימוקים לא דחוסים - שווים לפרי אחד. לכן תכננו מראש את חשבון הפירות היומי שלכם.
לפירות המיובשים ולפירות הטריים ישנם אותם ערכים תזונתיים. כך למשל לשזיף מיובש או לשזיף טרי ישנה אותה תכולה של סוכרים, קלוריות, סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. ההבדל הוא רק בגודל. כיוון שהוציאו את המים מן הפירות המיובשים, הם מצומקים וקטנים. אך כיוון שאנחנו אוכלים גם עם העיניים, גודל הפרי משפיע על מידת השובע. בשל כך, לא "משתלם" לאכול פירות מיובשים.
למה מיובש כשאפשר טרי?
הפירות המיובשים מאפשרים לנו לאכול אותם גם לא בעונת הבשלתם. עונת הבשלתם של הפירות משבעת המינים (שבעת המינים הם: חיטה, שעורה, גפן, תאנה, רימון, זית ותמר), הינה בקיץ. לכן, בט"ו בשבט ניתן לאכול אותם רק בצורתם המיובשת. בנוסף, לפעמים כשהמקרר ריק כי לא הספקנו להגיע לסופרמרקט טוב שיש במזווה פירות מיובשים. זאת ועוד, פעם הגיעה אלי מטופלת שלא אהבה לאכול פירות. הפתרון היה פירות מיובשים. כשבוע לאחר-מכן היא השתתפה במסע עם תלמידיה לפולין. מניסיונה היא ידעה שלא יגישו להם פירות. לכן, הפתרון היה להביא מהארץ פירות מיובשים.
לפי הקצב
כדי להאט את קצב פירוק סוכר הפירות וכדי להקל על הלבלב שאמור במאה ה-21 להפריש אינסולין בקצב שהוא לא הכיר מאז בריאת העולם, כדאי לאכול פירות עם שקדים ואגוזים טריים. השומן שבאגוזים גורם לפירוק איטי יותר של סוכר הפירות.
בנוסף, כשאוכלים אגוזים ושקדים עם פירות, מקבלים ארוחה המכילה את שלושת אבות המזון: חלבון ושמן מהאגוזים ופחמימות מהפירות. ולעניין המשקל, מומלץ לאכול בכל יום חופן אגוזים או שקדים. לא יותר.

מחברת המאמר הינה תזונאית טבעית, המתמחה בתזונה לפי סוג הדם, למבוגרים ולילדים, מנחה קורס: "חיים נכונים לפי סוג הדם" ובעלת קליניקות לתזונה טבעית
תאריך:  26/01/2010   |   עודכן:  26/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גבירץ
בעלי הקרקע הפלסטינים דורשים להפסיק את עיבוד האדמה, אך ללא הועיל    צה"ל מאבטח את שודדי האדמה    הם הרי אינם נדרשים להוכיח בעלות על אדמה שאינה שייכת להם
זהר לוסטיגר-בשן
ברפואה הסינית, מקדישים חשיבות רבה לטיפול ביולדת הטריה    ההמלצות ליולדת הן מנוחה ותזונה מתאימה
ד"ר צ'לו רוזנברג
התלמידים שאינם מצליחים להשיג תעודת בגרות מלאה אינם מטומטמים או בעלי מום מולד המונע מהם ללמוד - ההפך הוא הנכון
פרופ' יוסף נוימן
זכויות הפרט והשמירה על ערכי המוסר האוניברסליים נדחים מפני הערכים הריאקציוניים של היהדות    החידוש הוא בכך שהכוחות הפוליטיים - תנועת העבודה, התנועה הקיבוצית, שעמדו בפרץ, הולכים לצערנו ומתפוגגים
אלי משולם
נתניהו פיתח את שיטת פוליטיקת השקר לכדי אומנות, זוהי שיטתו הפוליטית    שיטה זו גורמת כיום לישראל נזקים פוליטיים ממשיים ומוחשיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il